2019-07-01, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kapten_mio
Det är skrämmande hur lite hänsyn man visar brottsoffer och dess anhöriga.

En kvinna är mördad och nästan alla skriver att hon får skylla sig själv, är en hora, häxa och allt däremellan.

Kvinnosynen utomlands må vara under all kritik men vad är skillnaden på afghaners kvinnosyn och er som skriver i tråden?

Jag finner inget försvar till det inträffade men det är för den sakens skull inte försvarsbart att skriva grova förtal kring en mördad person. Det är skamligt!

Du har inte förstått vad det handlar om. Särskilt i ett land där ordet integration har blivit det nya mantrat. Vad ska dessa unga afghanhanar integreras till i den märkliga hantering politikerna tillåter pågå.

Du kan inte bortse ifrån att brottsoffrets leverne och de personer hon umgicks med har ett direktsamband till hur hon dog. Visst är de otrevligt när vi ser toppen på ett isberg i Arboga och i Kil, där det är kvinnor som utnyttjar unga män i beroendeställning.

Var du lika hätsk i tråden om Martin Timell när han hängdes ut, och brydde du dig om hans anhöriga? Där skrev jag från första stund vad jag tyckte om det grundlösa åtalet.. Därför att det var uppenbart att han var oskyldig, i en häxjakt.
Citera
2019-07-01, 10:48
Medlem
ThordOlavssons avatar
Citat:

En kvinna är mördad och nästan alla skriver att hon får skylla sig själv, är en hora, häxa och allt däremellan.

Kvinnosynen utomlands må vara under all kritik men vad är skillnaden på afghaners kvinnosyn och er som skriver i tråden?

Jag finner inget försvar till det inträffade men det är för den sakens skull inte försvarsbart att skriva grova förtal kring en mördad person. Det är skamligt!

Du har rätt i att många uppgifter i tråden bara är spekulation, som t.ex. att Ingrid haft sex med Ahmed. Att påstå sådant är givetvis förtal av avliden.

Andra saker överdriver du. Batikhäxa är ett ord damer med hennes intressen kan använda om sig själva.

Vidare gäller nog synen på Ingrid det hon stod för snarare än att hon är kvinna. De som ogillar hennes handlingar ogillar dem även om de utförs av män. Undantaget är givetvis de som spekulerar om Ingrids sexuella äventyr. Dessa är dock långt från en majoritet i tråden. De flesta som anser att Ingrid får skylla sig själv är sådana som bara är emot den verksamhet hon och andra män och kvinnor bedriver.

Snacket om att alla i tråden är SD:are är även en generalisering du gör utan empirisk grund. Kritik mot invandring är idag mycket vanlig i privata samtal, men pga rädsla för reprisalier är det få som vädrar dem offentligt. På senare tid har dock tidningar börjat släppa fram insändare där kritik mot invandringens konsekvenser lyfts fram genom antydningar, något som hade varit omöjligt för bara två år sedan.

Tråden är säkerligen inte representativ för befolkningen som helhet, men åsikterna som vädras kan man höra från skilda håll i vänskapskretsen. Därför är omröstningen om Ingrid får skylla sig själv inte helt missvisande om vad folk i Sverige faktiskt anser.

Runt 80% i enkäten anser att Ingrid får skylla sig själv helt eller i viss mån. Jag tror att verklig siffra i samhället i stort kanske är 40%.

http://www.polljunkie.com/poll/ewmpit/mordet-p-en-kvinna-i-kil
Senast redigerad av ThordOlavsson 2019-07-01 kl. 10:51.
Citera
2019-07-01, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pita55
Ja, det är klart jag trodde på en vännina till Ingrid?
De flesta i denna tråd är ju SD-are!

Du är väldigt naiv och därtill lite småkorkad. Hur kan man tro på vad dessa människor skriver när det enda de vurmar över är sina afghanpojkar?
Citera
2019-07-01, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Bra spaning. Tack för detta, nu vet vi att han bodde hemma hos tanten.

Tolkar inte väninnans inlägg så. Väninnan nämner att Ingrid låtit ensamkommande bo hos henne, mer i svepande ordalag, inte att just denne unge man bott där.
Citera
2019-07-01, 11:53
Medlem
Citat:
Jag tror inte det!

Förstår inte varför så många tänker på sex hela tiden ?? Har SD-anhängare så stora sexproblem?
Det är naturligt att tänka på sex. Problemet är dom som genomför sina drömmar se Johanna Möller och nu Ingrid.
Citera
2019-07-01, 12:27
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Jag tror inte det!

Förstår inte varför så många tänker på sex hela tiden ?? Har SD-anhängare så stora sexproblem?
Var fick du SD ifrån?
Citera
2019-07-01, 12:28
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Att vi inte är knarkare, våldtäktsmän eller mördare.
Citera
2019-07-01, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThordOlavsson
Snacket om att alla i tråden är SD:are är även en generalisering du gör utan empirisk grund. Kritik mot invandring är idag mycket vanlig i privata samtal, men pga rädsla för reprisalier är det få som vädrar dem offentligt. På senare tid har dock tidningar börjat släppa fram insändare där kritik mot invandringens konsekvenser lyfts fram genom antydningar, något som hade varit omöjligt för bara två år sedan.
http://www.polljunkie.com/poll/ewmpit/mordet-p-en-kvinna-i-kil

Jag har inte skrivit ett ord om SD.
Citera
2019-07-01, 12:38
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av molliesmille
Tolkar inte väninnans inlägg så. Väninnan nämner att Ingrid låtit ensamkommande bo hos henne, mer i svepande ordalag, inte att just denne unge man bott där.
En person sitter häktad för dådet, en psykiskt instabil person som hon hjälpte och gav någonstans att bo
https://minfil.com/9fI8rax7n8/Screenshot_20190701_jpg

Just "gav någonstans att bo" tycker jag starkt lutar åt att han bodde/hade bott hemma hos henne.
Citera
2019-07-01, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
En person sitter häktad för dådet, en psykiskt instabil person som hon hjälpte och gav någonstans att bo
https://minfil.com/9fI8rax7n8/Screenshot_20190701_jpg

Just "gav någonstans att bo" tycker jag starkt lutar åt att han bodde/hade bott hemma hos henne.

Dessutom skriver samma person:

"Jag hoppas att FLER öppnar sina HEM och hjärtan" Vem syftar skribenten på om inte just IG. Och skribenten verkar så initierad att det knappast kan råda någon tvekan
Citera
2019-07-01, 14:05
Medlem
Lottalakejs avatar
Citat:

Låt oss titta på detta från en annan vinkel.

Om en person skulle leka, krama och bo med giftormar, skorpioner, svarta änkor, hajar, kubmaneter etc och sedan dö av den kontakten, skulle du då anse att personen i fråga blivit mördad och att det var synd om denna?

BO vägrade tro att hennes hanar var rovdjur och hon fick betala priset för sin naivitet helt enkelt.
Citera
2019-07-01, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lottalakej
Låt oss titta på detta från en annan vinkel.

Om en person skulle leka, krama och bo med giftormar, skorpioner, svarta änkor, hajar, kubmaneter etc och sedan dö av den kontakten, skulle du då anse att personen i fråga blivit mördad och att det var synd om denna?

BO vägrade tro att hennes hanar var rovdjur och hon fick betala priset för sin naivitet helt enkelt.

Ja. Jag tycker det är synd när ett liv släcks.
Men oavsett om man inte delar min uppfattning i det så är vissa uttalanden så oerhört grova och olämpliga, vad man än tycker om att hänga med skorpioner.

BO har anhöriga som fortfarande lever. Att uttala sig om döda personer i den form som vissa gör tycker jag är väldigt respektlöst! Jag lägger ingen värdering i hur en del uttalar sig om misstänkt gärningsman men den som inte längre finns kvar på jorden bör banne mig få ha kvar nåt värde i det liv som varit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in