2019-07-02, 13:32
Medlem
Steinarrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SilentKiller
Jodå!

Det är givetvis synd om de stackars skäggisarna:

https://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/a/Xga3Jb/radsla-bland-ensamkommande-efter-mordet-i-kil

Hahaha, självklart....

Aftonhoran slår till igen.
Citera
2019-07-02, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steinarr
Hahaha, självklart....

Ingen som granskar journalistik numera?
Citera
2019-07-02, 13:48
Medlem
Citat:
Hahaha, självklart....

Snart kommer AB med en snyfthistoria om hur kriminella förortsungdomar mår jättedåligt av alla gängskjutningar. De stackarna blir ju stressade av allt negativt som skrivs på sociala medier om det.
Till råga på allt så är polisen jättejobbiga och ställer massa frågor också.
AB tar verkligen den "objektiva" nyhetsjournalistiken till en helt ny nivå.
Citera
2019-07-02, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThordOlavsson
Ingrid Guldbrandsson har med vett och vilja engagerat sig i en politiskt omdebatterad fråga. Genom detta engagemang har hon med vett och vilja också utsatt sig för kritik av meningsmotståndare. Om hon dött på vanligt sätt hade det varit rimligt att inte diskutera henne och hennes åsikter. Men nu är det många som ser hennes död som en konsekvens av hennes åsikter, och därmed måste det få vara legitimt att diskutera dem, hur klokt hon agerade, vilken skuld hon bär för sin egen död och så vidare.

I synnerhet är det viktigt att inte väja från frågan om hennes död ytterst beror på hennes egna felaktiga politik. Det är viktigt för samhället att den frågan ventileras. Sedan skall man givetvis inte diskutera hennes eventuella sexuella förhållande med någon flykting, eftersom inget bevis finns för att något sådant inträffat (i just hennes fall).

Om du läst alla kommentarer i tråden så utgår jag ifrån att det framgår tydligt att alla inte diskuterar hennes åsikter särskilt mycket. Och om det görs slängs det med rätt nedsättande syn på kvinnor i allmänhet och henne i synnerhet. Min ursprungliga fråga var hur en del å ena sidan skriver om hur skamligt det är att Sverige tar emot en kultur med förnedrande kvinnosyn men inte ens reflekterar över hur kvinnosynen de självs förmedlar framstår. Jag tar som sagt ingen ställning till hur man omtalar den misstänkte så vänd nu inte på steken. Det är hur man omtalar en mördad kvinna i Sverige 2019.
Citera
2019-07-02, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hattler
Det mest tragiska i hela historien är kanske inte själva dödsfallet som drabbade en kvinna som trots allt ändå var högt uppe i åldern och kanske nära döden.

Men att förföljelse drabbar oskyldiga barn är ett tecken på ett Sverige i fritt fall. Man förstår att människor är chockade över det.
Som vanligt är prinsessorna från Hazaristan offren. Ser dom här skitmongolerna Hela tiden på Gotland men nu börjar deras värddjur bli nojiga på parasiterna och vill dumpa dom på någon annan. Haha blir svårt att bliav med dom nu när dom blivit så bortskämda.
Citera
2019-07-02, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CentroX
Fy fan alltså! Tänk om det vart börje svensson som hade mördat den här kvinnan. Då hade han hängts ut med bild och namn i tidningarna

När en person blivit dömd och domen blivit offentlig förekommer det - aldrig annars.
Citera
2019-07-02, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kapten_mio
Om du läst alla kommentarer i tråden så utgår jag ifrån att det framgår tydligt att alla inte diskuterar hennes åsikter särskilt mycket. Och om det görs slängs det med rätt nedsättande syn på kvinnor i allmänhet och henne i synnerhet. Min ursprungliga fråga var hur en del å ena sidan skriver om hur skamligt det är att Sverige tar emot en kultur med förnedrande kvinnosyn men inte ens reflekterar över hur kvinnosynen de självs förmedlar framstår. Jag tar som sagt ingen ställning till hur man omtalar den misstänkte så vänd nu inte på steken. Det är hur man omtalar en mördad kvinna i Sverige 2019.

Precis! De som skriver nedlåtande och därmed förtalar en död kvinna, ja de levande också, har väldigt mycket gemensamt med islamister, kvinnomisshandlare och mördare! Med nedlåtande menar jag dessa vidriga verklighetsfrämmande porrfantasier som görs av vissa med nedsatt livskvalité och tankeförmåga! De hör som sagt inte hemma här där vi diskuterar mord på en medmänniska.
Citera
2019-07-02, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Waji
Ingrid blir tyvärr en symbol för det värmländska samhället. Det finns otroligt många ensamkommande i hela Värmland.
Problemet hos Ingrid och övriga så kallade hjärtliga människor är att Netto beloppet för att ha en ensamkommande ligger mellan 20000-35000kr per månad. För förmedlarna ligger summan ca 75000kr

Dvs de flesta lever så gott på sina ensamkommande att de blir hjärtliga bara där. Att bara hyra ut ett rum och ge en ensamkommande tak över över huvudet ger mycket mer än att jobba 168 timmar i månaden.
99 av 100 skulle inte ta emot en ensamkommande om ersättningen var noll. Där har vi ett klassisk värmländsk problem som numera är glesbygdens stora inkomstkälla.
Jag hoppas och tror att det blir en granskning men dagens snyftrubriker om att de inte vågar gå ut i Aftonbladet blir bara ynkligt. Ingrids mördare ska utvisas utan rättegång är min åsikt.

Förmedlarna? Vilka är det?

Varifrån har du hämtat beloppen på vad familjehem för ensamkommande får för ersättning? Nettobelopp brukar variera beroende på övriga skattepliktiga inkomster.
Citera
2019-07-02, 14:13
Medlem
Ersättningarna för att ta emot ensamkommande borde inte vara så höga. Finns uppenbara risker med det och främjar i värsta fall kriminalitet.
Citera
2019-07-02, 14:16
Medlem
Citat:
Hahaha, självklart....

Det här är perfekt journalistik. En vanlig medelsvensson inser hur naiva Sveriges journalister är och vaknar till. Vänstertrollen är ju redan förlorade så de går det inte att göra något åt.

Svenskar måste på allvar inse problemen som kommer med alla invandrare som kommer till landet och som vi faktiskt inte kan ta emot.
Citera
2019-07-02, 14:20
Medlem
ThordOlavssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kapten_mio

Floskler! Jag håller visserligen med dig om att det är osmakligt att utan bevis koppla henne till sex med skäggbarnen. Men det som är floskler i ditt inlägg är att gör det hela till en fråga om kvinnosyn. Jag är rätt övertygad att de som babblar om Ingrids sex med flyktingar gör det för att de är förbannade på den skada de anser hon gjort landet. Det handlar inte om kvinnosyn. En man som blivit mördad av ett skäggbarn i hans vård hade säkert skanderats han med, men sannolikt med hänvisning till annat än sex.

Så även dessa inlägg, som vi båda ogillar, är först och främst ett utslag av synen på batikhäxor oavsett kön.
Citera
2019-07-02, 14:22
Medlem
Wajis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av molliesmille
Förmedlarna? Vilka är det?

Varifrån har du hämtat beloppen på vad familjehem för ensamkommande får för ersättning? Nettobelopp brukar variera beroende på övriga skattepliktiga inkomster.

1. Förmedlingsfirmor existerar fortfarande pga av kommuner inte kan ta hand om alla ärenden. Då finns det privata firmor som hittar värdfamiljer. Dom får ca 75000 i månaden för hitta en familj. Familjen får en del av den kakan och resten går till förmedlingsfirman.
Ju mer flyktingälskande du är ju mindre kanske du tar betalt men då går pengarna och mellanskillnaden till Förmedlingsfirman. Summan för skattebetalarna är den samma tyvärr.
Deras uppgift är även uppföljning och rapportering och ansvar ska tilläggas.

2. Jag känner 3st som har gårdar i Värmland. De flesta har stora hus eller uthus på gården. Beloppen kan variera beroende person samt om det är kommunen eller en förmedlingsfirma. Det går att förhandla
De har berättat och skrutit om hur mycket pengar man får för ge en ensamkommande tak över huvudet. Kostar inga många kronor men intäkterna är fina.

Finns dom säger sig öppna sitt hjärta och tar emot flera i taget. Ju fler ju större inkomst. Har du plats och tar emot 4st så tjänar du lätt 100lax i månaden.

Sen att man stämplas som en som bryr sig och man verkligen hjälper samhället är ju egentligen tvärtemot.
Det är synd att man inte lyfter det. Alla som har en ensamkommande hemma att detta stämmer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in