2019-06-30, 12:39
Medlem
kinematisists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B.R.Donut
Det är möjligt att vissa kvinnor gör det. Men det är ju inget generellt bevis för att kvinnor skulle släppa ut mer CO2 än män. Men du kanske tänker på kvinnor i Stockholms innerstad vs män i Zimbabwe? Eller vilka grupper är det du vill ställa mot varandra?

Men återkom gärna med fakta i målet när du har det. Svepande formuleringar och anekdotiska bevis gillas inte.

Sluta var så djävla oärliga hela tiden.

Det är självklart att män begår fler våldsbrott än kvinnor. De proppfulla fängelserna är ett kvitto på det. Ingen man förnekar det. Nyansering är överflödig.

Bara gilla att kvinnor står för det onekligen största klimatavtrycket av de båda biologiska könen.
Citera
2019-06-30, 12:40
Medlem
Citat:
Ja precis, det finns fotbolls-VM för både herrar och damer. Har ni fått lära er det på särskolan?
De svenska damerna är i semifinal förresten om du har råkat missa det.

Se här, nu drar man in FFWC i feminismens träskmarker igen, haha... kan de inte bara få lira boll.
Citera
2019-06-30, 12:54
Medlem
kinematisists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZiggeZiggarett
Se här, nu drar man in FFWC i feminismens träskmarker igen, haha... kan de inte bara få lira boll.

Det handlar om att projicera in den kvinnliga jakten på status in i allt.

Kvinnor bara SKA in i de vad som samhället godtyckligt har beslutat sig för är statussporter och yrken. Åt helvete med social harmoni.

Bara kötta på med avundsjukan, missunnsamheten och skadeglädjen tycks ”feminismen” resonera.
Citera
2019-06-30, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kinematisist
Sluta var så djävla oärliga hela tiden.

Det är självklart att män begår fler våldsbrott än kvinnor. De proppfulla fängelserna är ett kvitto på det. Ingen man förnekar det. Nyansering är överflödig.

Bara gilla att kvinnor står för det onekligen största klimatavtrycket av de båda biologiska könen.

Om vi nu skall titta på det rent statistiskt så tror jag att det blir svårt att visa en signifikant korrelation mellan kvinnligt kön och större klimatavtryck. Inte minst eftersom de rikaste i världen står för en så stor del av CO2 utsläppen. De rikaste 10% står för 50% av CO2 utsläppen som du säkert redan visste. Och det finns ju betydligt fler män i den gruppen som bekant.
Män är de värsta miljöbovarna.
Case closed.
Citera
2019-06-30, 13:11
Medlem
kinematisists avatar
Citat:
Om vi nu skall titta på det rent statistiskt så tror jag att det blir svårt att visa en signifikant korrelation mellan kvinnligt kön och större klimatavtryck. Inte minst eftersom de rikaste i världen står för en så stor del av CO2 utsläppen. De rikaste 10% står för 50% av CO2 utsläppen som du säkert redan visste. Och det finns ju betydligt fler män i den gruppen som bekant.
Män är de värsta miljöbovarna.
Case closed.

Problemet är att siffrorna från handel och affärsverksamhet talar ett annat språk.

https://www.forbes.com/sites/bridgetbrennan/2015/01/21/top-10-things-everyone-should-know-about-women-consumers/#2d0122236a8b
One of the world’s greatest emerging markets is closer than you think. Women are the world’s most powerful consumers, and their impact on the economy is growing every year. The global incomes of women are predicted to reach a staggering $18 trillion by 2018, according to global professional services firm EY.
Det är bara att acceptera att kvinnor har ett närmare 50% större klimatavtryck än män.

Där har ni äntligen något konstruktivt ni kan skryta om. Ja, ni är bättre än män på att skita ner miljön och hänsynslöst förbruka icke förnyelsebara naturresurser i er världsfrånvända jakt på social status.

Case against feminism opened.

Citera
2019-06-30, 13:16
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Det är bra att du ber om styrka för du har genomgående visat att du är extremt svag i tanken, du är ständigt irrationell.

Som jag skrev så är det inget konstigt att män kör mer än kvinnor. Det är bara att stå på gatan så ser man att det nästan alltid är mannen som kör och kvinnan sitter bredvid. Båda är givetvis ändå ansvarig för miljöutsläppen. Detsamma gäller om mannen gör ärenden med bilen som familjen behöver, det är familjens utsläpp även om mannen kör.

Att du personligen inte har bil är lika ovidkommande som att jag heller inte har bil sedan jag flyttade från villa till lägenhet i stan. När jag hade villa behövde dock familjen bilen men jag körde eftersom tjejen inte ens hade körkort.

Ja, jag förstår detta faktum och har heller inte motsagt mig det. Men det är fortfarande så att fler män som är singlar kör bil än kvinnor som är singlar. Så summan är att män står för större del än kvinnor äv klimatpåverkan gällande bilkörning och bensin.
Citera
2019-06-30, 13:19
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Kvinnor är de som driver på konsumtionssamhället med sin jakt på främst social status.

Handeln levererar tydliga siffror. Det sorgliga är att kvinnor konsumerar den mesta fåfänga skiten som överhuvudtaget existerar, smink, nagelvård, bröstoperationer, botox och annat världsfrånvänt dravel.

När dom sedan lyckas fälla en man så fortsätter konsumtionshetsen med det nya huset, bilen, barnen, nyrenoverade köket och missunnsamheten och avundsjukan i villakvarteret.

Så spinner de ekonomiska hjulen runt kvinnan och det enorma miljöavtryck som den har.

Jaha. Jag undrar lite vad du vill ha fram här. Är det att allting som män handlar som bidrar med miljöförstöring är kvinnors fel? Och även allting som kvinnor handlar åt män är också kvinnors fel?
Jag får väldigt svårt att diskutera seriöst med någon som försöker skylla över allting på det ena könet, för min del är det nämligen helt uppenbart att det inte är endast ett kön som orsakar förstöring.
Citera
2019-06-30, 13:21
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Feminismen har hjärntvättat människor likt henne att söka förklaringar i den intersektionella analysen och skuldbelägga män för precis allt.

När det i själva verket förhåller sig precis tvärtom. Män kämpar sinsemellan om kvinnors gunst genom exempelvis sina karriärer och markörer för social status. Att det främst skadar männen är inget som bekommer kvinnor. Vi män är slit och släng, precis som allt annat av deras krimskrams.

Sedan kan kvinnorna bekvämt glida på mäns tillgångar och göra ”hans” tillgångar till ”våra” tillgångar, eftersom prinsessan förstås per default känner sig berättigad till dem på grund av sin världsfrånvända egocentrism.

Därefter går shoppandet efter social status in i nästa fas, ivrigt assisterad av den svenska regimen.

Men herregud, du är ju den som sysslar med skuldbeläggning här av hela kvinnliga könet. Jag har inte skrivit ett inlägg i vårt samtal där jag beskyller män för en massa saker. Inte ett enda!
Citera
2019-06-30, 13:23
Medlem
kinematisists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Jaha. Jag undrar lite vad du vill ha fram här. Är det att allting som män handlar som bidrar med miljöförstöring är kvinnors fel? Och även allting som kvinnor handlar åt män är också kvinnors fel?
Jag får väldigt svårt att diskutera seriöst med någon som försöker skylla över allting på det ena könet, för min del är det nämligen helt uppenbart att det inte är endast ett kön som orsakar förstöring.

Nu ”öppnade” jag miljöfrågan med att kvinnor är ”bättre” än män på att konsumera. Det har naturligtvis ett klimatavtryck.

Jag tycker du bör fråga dig varför kvinnor köper enorma mängder världsfrånvänt krimskrams och andra markörer för social status? Vilka alla har ett enormt miljöavtryck.

Men det värsta en kvinna kan göra i absoluta termer är att skaffa barn. Det finns inget som skitar ner lika mycket som ytterligare en individ i den industriella civilisationen.
Senast redigerad av kinematisist 2019-06-30 kl. 13:45.
Citera
2019-06-30, 13:24
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flickfotograf
Kvinnor köper överlägset mest kläder. Ofta kläder de använder max en eller ibland ingen gång:
http://supermiljobloggen.se/nyheter/2019/04/textilindustrin-en-av-varldens-storsta-utslappare

Jag har aldrig sagt att så inte är fallet. Skrev dessutom att kvinnor shoppar mer än män i tidigare inlägg.
Citera
2019-06-30, 13:26
Medlem
kinematisists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Men herregud, du är ju den som sysslar med skuldbeläggning här av hela kvinnliga könet. Jag har inte skrivit ett inlägg i vårt samtal där jag beskyller män för en massa saker. Inte ett enda!

Jag skrev tydligt att det var feminismen. Du är inte feminismen. Du kan ta till dig av feminismens irrläror.

Vilket du tyvärr på ett eller annat sätt har gjort. Du inser inte heller ditt personliga kognitiva handikapp då du aldrig någonsin har reflekterat över vem den människa du är. Aldrig någonsin, mer än på det ytterst triviala sättet att vara medveten om ditt jag.
Citera
2019-06-30, 13:34
Medlem
Citat:
Problemet är att siffrorna från handel och affärsverksamhet talar ett annat språk.

https://www.forbes.com/sites/bridgetbrennan/2015/01/21/top-10-things-everyone-should-know-about-women-consumers/#2d0122236a8b
One of the world’s greatest emerging markets is closer than you think. Women are the world’s most powerful consumers, and their impact on the economy is growing every year. The global incomes of women are predicted to reach a staggering $18 trillion by 2018, according to global professional services firm EY.
Det är bara att acceptera att kvinnor har ett närmare 50% större klimatavtryck än män.

Där har ni äntligen något konstruktivt ni kan skryta om. Ja, ni är bättre än män på att skita ner miljön och hänsynslöst förbruka icke förnyelsebara naturresurser i er världsfrånvända jakt på social status.

Case against feminism opened.

Fast kvinnor tjänar fortfarande betydligt mindre än män i genomsnitt globalt sett och har därmed mindre deg att disponera konsumtion. Det som skulle vara intressant att titta på i så fall är CO2 utsläpp per spenderad krona. Visst kläder och prylar är en rätt stor miljöbov. Men mat, transporter och boende är större.

https://ourworldindata.org/economic-inequality-by-gender
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in