2024-07-19, 22:37
Medlem
Kip.Kinkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av izquierda
40-årig kvinna på Tinder kommer få fler likes än en 40-årig man.

Det spelar ingen roll. Kvinnan får likes som tömningsbehållare om hon är attraktiv nog. Att satsa på en 40-årig kvinna är ju en reproduktiv återvändsgränd, det säger sig själv.
Citera
2024-07-20, 01:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kip.Kinkel
De enda kvinnor jag känner empati med är ofrivilligt barnlösa. Resten kan dra åt helvete. Har jag varit otydlig?
Men.. Varför?
Citera
2024-07-20, 01:28
Medlem
Kip.Kinkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sardellini
Men.. Varför?

Evolutionära egenskaper.
Citera
2024-07-20, 01:31
Medlem
Brukar kika in här någon gång var 4e år eller så för att se om det har hänt någonting. 13 År senare, Har vi kommit på något ?
Citera
2024-07-20, 05:55
Medlem
Kvinnor är bättre på att vara en källa till kärlek och föda barn.

Det är idealet de flesta män har och kyrkan lyfte fram detta.

Kapitalismen är mäns främsta konkurrent. De tycker kvinnan är en källa till att tjäna pengar.

Det är dock rätt svårt att övertyga alla kvinnor att de är en källa till kärlek. Män är inte så bra på det

Detta kan man skriva böcker om.
Citera
2024-07-20, 09:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Spallow
Brukar kika in här någon gång var 4e år eller så för att se om det har hänt någonting. 13 År senare, Har vi kommit på något ?
Ja, en jävla massa. Men du får nog plöja igenom hela tråden istället för att läsa ett inlägg vart fjärde år.
Citera
2024-07-20, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prepper
Kvinnor är bättre på att vara en källa till kärlek och föda barn.
Att kvinnor skulle vara en "bättre källa till kärlek" är en förlegad stereotyp som på ytan låter som en komplimang, men som egentligen är ett verktyg för att förpassa henne till spisen och barnpassning och hålla henne borta från sådant som ansrs "manligt" som eget arbete, egen försörjning och eget liv.

Citat:
Det är idealet de flesta män har och kyrkan lyfte fram detta.
Flytta till Saudiarbien då.

Citat:
Kapitalismen är mäns främsta konkurrent. De tycker kvinnan är en källa till att tjäna pengar.

Det är dock rätt svårt att övertyga alla kvinnor att de är en källa till kärlek. Män är inte så bra på det

Detta kan man skriva böcker om.
Sjukt jävla töntig åsikt.
Citera
2024-07-20, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kip.Kinkel
Evolutionära egenskaper.
Va?
Citera
2024-07-20, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sardellini
Att kvinnor skulle vara en "bättre källa till kärlek" är en förlegad stereotyp som på ytan låter som en komplimang, men som egentligen är ett verktyg för att förpassa henne till spisen och barnpassning och hålla henne borta från sådant som ansrs "manligt" som eget arbete, egen försörjning och eget liv.

Flytta till Saudiarbien då.

Sjukt jävla töntig åsikt.

Det är bra eftersom barn behöver kärlek. Tänk dig om modern inte gilla sina barn , barnen skulle klara sig sämre.

Även mannen om han uppfattar att hon kan ge honom något stannar kvar hos henne. Det var viktigare förr.

Nu bryr sig inte kvinnor så mycket om att skapa hög kärlek och vi har färre relationer.

Fast i grunden är kvinnor bra på skapa kärlek , bättre än män.
Citera
2024-07-20, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prepper
Det är bra eftersom barn behöver kärlek. Tänk dig om modern inte gilla sina barn , barnen skulle klara sig sämre.

Varför kan inte pappa också visa kärlek? Borde inte han också göra det?

Citat:
Även mannen om han uppfattar att hon kan ge honom något stannar kvar hos henne. Det var viktigare förr.

Nu bryr sig inte kvinnor så mycket om att skapa hög kärlek och vi har färre relationer.

Fast i grunden är kvinnor bra på skapa kärlek , bättre än män.
Du har blivit hjärntvättad i kyrkan.
Citera
2024-07-20, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av redbullz
Kom i en diskussion med min flickvän om detta idag.
Hon sa att killar är starkare fysiskt men tjejer är starkare psykiskt. Bullshit tycker jag. Tjejer är 10 gånger lättare att trycka ner och har mycket lägre självförtroende i allmänhet.

Jag började provocera henne till en början. Men hur fel det än är att säga rakt ut så har alltid tanken funnits där i bakhuvudet.

Män är bättre än kvinnor på allt

Detta är inget påhopp utan vill bara att någon övertalar mig eller bevisar att jag har fel

Ja, kvinnor är bättre på att tjata och gnälla.
Citera
2024-07-20, 15:23
Medlem
ManicToos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spallow
Någon summerade för ett år sedan. Det som framkommit bladn 50000 inlägg var att det finns några kvinnliga hundförare som vunnit VM i Alaska i draghundssläde.

Troligen kan även denna insats sågas, men ingen här vet något om draghundsVM så den får stå kvar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in