2019-06-30, 11:17
Medlem
kinematisists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Gud giv mig styrka. Kan du inte försöka anstränga dig en enda gång så att vi kan ha ett vettigt samtal?
Män kör mer bil än kvinnor. Det är ingen fråga överhuvudtaget utan ett faktum. Sen tror jag inte att det beror på att kvinnor går runt och tänker på miljön utan snarare att det beror på andra faktorer. I mitt fall beror det på att jag inte vill äga en bil på grund av problemen när den går sönder till exempel, samt att den kräver skötsel/service. Jag har haft bil förr, men då alltid kopplat in andra, typ pappa, när det varit problem, och jag vill inte behöva göra det. Så, jag äger helt enkelt ingen bil längre.
Jag försöker inte måla ut kvinnor som änglar här, inte det detta handlar om.

Kvinnor är de som driver på konsumtionssamhället med sin jakt på främst social status.

Handeln levererar tydliga siffror. Det sorgliga är att kvinnor konsumerar den mesta fåfänga skiten som överhuvudtaget existerar, smink, nagelvård, bröstoperationer, botox och annat världsfrånvänt dravel.

När dom sedan lyckas fälla en man så fortsätter konsumtionshetsen med det nya huset, bilen, barnen, nyrenoverade köket och missunnsamheten och avundsjukan i villakvarteret.

Så spinner de ekonomiska hjulen runt kvinnan och det enorma miljöavtryck som den har.
Citera
2019-06-30, 11:20
Medlem
kinematisists avatar
Citat:
Talar vi endast om konsumtion som sker i affärer? Det blir för ensidigt, vi måste ta in alla aspekter av konsumtion. Jag hävdar inte att kvinnor är änglar, ej heller är män det.

Att män tvingar kvinnor till saker har jag aldrig yttrat, det är helt och hållet dina ord. Jag är inte av den åsikten. Varje människa bestämmer själv, väljer själv, och får ta ansvar för sina val.
Detta med avundsjuka och skadeglädje har jag ingen erfarenhet av från mitt umgänge. Att kvinnor intrigerar mer än män kan jag hålla med om. Det förekommer mer skitprat tror jag.
Men att kvinnor skulle lida av missunnsamhet och skadeglädje är ingenting jag känner igen.

Den klassiska feminina aggressionen med att tjata får många män att tröttna och falla till lags. Det är en form av psykisk tortyr ni utsätter andra för. Du är medveten om det?

Tror du det finns fler mörka sidor i det kvinnliga psyket som feminismen inbillat dig är vitt som snö?

Låt nu höra vilka dina mörka sidor är.

Citera
2019-06-30, 11:28
Medlem
kinematisists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Det är bra att du ber om styrka för du har genomgående visat att du är extremt svag i tanken, du är ständigt irrationell.

Som jag skrev så är det inget konstigt att män kör mer än kvinnor. Det är bara att stå på gatan så ser man att det nästan alltid är mannen som kör och kvinnan sitter bredvid. Båda är givetvis ändå ansvarig för miljöutsläppen. Detsamma gäller om mannen gör ärenden med bilen som familjen behöver, det är familjens utsläpp även om mannen kör.

Att du personligen inte har bil är lika ovidkommande som att jag heller inte har bil sedan jag flyttade från villa till lägenhet i stan. När jag hade villa behövde dock familjen bilen men jag körde eftersom tjejen inte ens hade körkort.

Feminismen har hjärntvättat människor likt henne att söka förklaringar i den intersektionella analysen och skuldbelägga män för precis allt.

När det i själva verket förhåller sig precis tvärtom. Män kämpar sinsemellan om kvinnors gunst genom exempelvis sina karriärer och markörer för social status. Att det främst skadar männen är inget som bekommer kvinnor. Vi män är slit och släng, precis som allt annat av deras krimskrams.

Sedan kan kvinnorna bekvämt glida på mäns tillgångar och göra ”hans” tillgångar till ”våra” tillgångar, eftersom prinsessan förstås per default känner sig berättigad till dem på grund av sin världsfrånvända egocentrism.

Därefter går shoppandet efter social status in i nästa fas, ivrigt assisterad av den svenska regimen.
Senast redigerad av kinematisist 2019-06-30 kl. 11:41.
Citera
2019-06-30, 11:46
Medlem
swimmingpools avatar
Kvinnor är bättre på att planera, organisera, städa, ta hand om barn, njuta av sex, dom är sega, uthålliga, finkänsliga, hjälpsamma, förstående, lever längre, tar inte livet av sig lika mycket, har bättre empati är bättre på detaljer och alla dom mjuka värdena i livet.

(Medan män är mer logiska och starka.)
Senast redigerad av swimmingpool 2019-06-30 kl. 11:49.
Citera
2019-06-30, 12:09
Medlem
kinematisists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimmingpool
Kvinnor är bättre på att planera, organisera, städa, ta hand om barn, njuta av sex, dom är sega, uthålliga, finkänsliga, hjälpsamma, förstående, lever längre, tar inte livet av sig lika mycket, har bättre empati är bättre på detaljer och alla dom mjuka värdena i livet.

(Medan män är mer logiska och starka.)

Källa på det.
Citera
2019-06-30, 12:15
Medlem
kinematisists avatar
Citat:
Har jag sagt det? Nej, nu hittar du på igen.

"Kvinnor som lever ensamma förbrukar mindre energi än män i ensamhushåll, säger hon.
Män äter också mer kött, som skapar utsläpp av växthusgaser.
–Samtidigt lägger män mer pengar på bensin. Om man ska minska användningen av fossila bränslen är det viktigt att identifiera rätt målgrupp och anpassa budskapet."

Den lätt verifierbara statistiken från handeln talar ett tydligt språk.

DET ÄR KVINNORNA SOM ÄR DE STÖRSTA MILJÖBOVARNA

Det är bara gratulera feminismen för sina ”framgångar” med att spä på den redan kopiösa förbrukningen av icke förnyelsebara naturresurser.

Kvinnor är onekligen #1 jämfört med män på att konsumera statushöjade fåfänga. En promenad i din närmaste galleria är allt du behöver göra för att verifiera den vetenskapligt etablerade faktan.
Citera
2019-06-30, 12:21
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kinematisist
Vad får dig att tro det rör sig om skadeglädje? Det är inte så att du projicerar din egen skadeglädje?
Vill du utveckla vad du menar med "efterblivna" i så fall?
"efterblivna människor på ett abstrakt vis där dom bjuder dig på underhållning"
Citera
2019-06-30, 12:22
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Har jag sagt det? Nej, nu hittar du på igen.

"Kvinnor som lever ensamma förbrukar mindre energi än män i ensamhushåll, säger hon.
Män äter också mer kött, som skapar utsläpp av växthusgaser.
–Samtidigt lägger män mer pengar på bensin. Om man ska minska användningen av fossila bränslen är det viktigt att identifiera rätt målgrupp och anpassa budskapet."
Kvinnor köper överlägset mest kläder. Ofta kläder de använder max en eller ibland ingen gång:
http://supermiljobloggen.se/nyheter/2019/04/textilindustrin-en-av-varldens-storsta-utslappare
Citera
2019-06-30, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Synd bara att medaljerna i Dam-VM (eller "fotbolls-vm", som det heter ) inte genererar speciellt mycket intresse, pengar, status och prestige jämfört med Herr-VM.

Nej, damerna har aldrig spelat i fotbolls-vm. De har endast spelat i damfotbolls-vm. Stor skillnad. Förstår dock att du blir förvirrad eftersom det är förbjudet att kalla det för damfotbolls-vm, utan det ska strikt benämnas "fotbolls-vm" i alla sammanhang. Det krävs nog ett visst antal hjärnceller för att under dessa omständigheter inte blanda ihop herrfotboll och damfotboll.

Ja precis, det finns fotbolls-VM för både herrar och damer. Har ni fått lära er det på särskolan?
De svenska damerna är i semifinal förresten om du har råkat missa det.
Senast redigerad av B.R.Donut 2019-06-30 kl. 12:30.
Citera
2019-06-30, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Om du inte gillar frågeställningen i tråden, vad gör du då här?

Citat:
Tyvärr är det du hänvisar till en fråga som inte är tillräckligt stringent formulerad för att vara testbar i praktiken eller ens i teorin. Anledningen till det kan du ju klura på själv. Men som ledtråd kan jag säga att det handlar om mängder och kardinalitet.

Därvid lämnas fritt att själv helt eller delvis definiera premisserna.

Vad är det du inte förstår?
Citera
2019-06-30, 12:30
Medlem
kinematisists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flickfotograf
Vill du utveckla vad du menar med "efterblivna" i så fall?
"efterblivna människor på ett abstrakt vis där dom bjuder dig på underhållning"

Nu tycker jag du ska acceptera att du projicerar din osmakliga skadeglädje på mig när jag ägnar mig åt att lyfta dessa individer ur sin kognitiva utsatthet genom att få dem att begripa det absurda med sin dumhet och som samtidigt bjuder mig på underhållning.

Ja, du har ett kognitivt handikapp som du bör komma till rätta med.

Citera
2019-06-30, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flickfotograf
Kvinnor köper överlägset mest kläder. Ofta kläder de använder max en eller ibland ingen gång:
http://supermiljobloggen.se/nyheter/2019/04/textilindustrin-en-av-varldens-storsta-utslappare

Det är möjligt att vissa kvinnor gör det. Men det är ju inget generellt bevis för att kvinnor skulle släppa ut mer CO2 än män. Men du kanske tänker på kvinnor i Stockholms innerstad vs män i Zimbabwe? Eller vilka grupper är det du vill ställa mot varandra?

Men återkom gärna med fakta i målet när du har det. Svepande formuleringar och anekdotiska bevis gillas inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in