Citat:
Ursprungligen postat av
Moment22x22
Gud giv mig styrka. Kan du inte försöka anstränga dig en enda gång så att vi kan ha ett vettigt samtal?
Män kör mer bil än kvinnor. Det är ingen fråga överhuvudtaget utan ett faktum. Sen tror jag inte att det beror på att kvinnor går runt och tänker på miljön utan snarare att det beror på andra faktorer. I mitt fall beror det på att jag inte vill äga en bil på grund av problemen när den går sönder till exempel, samt att den kräver skötsel/service. Jag har haft bil förr, men då alltid kopplat in andra, typ pappa, när det varit problem, och jag vill inte behöva göra det. Så, jag äger helt enkelt ingen bil längre.
Jag försöker inte måla ut kvinnor som änglar här, inte det detta handlar om.
Kvinnor är de som driver på konsumtionssamhället med sin jakt på främst social status.
Handeln levererar tydliga siffror. Det sorgliga är att kvinnor konsumerar den mesta fåfänga skiten som överhuvudtaget existerar, smink, nagelvård, bröstoperationer, botox och annat världsfrånvänt dravel.
När dom sedan lyckas fälla en man så fortsätter konsumtionshetsen med det nya huset, bilen, barnen, nyrenoverade köket och missunnsamheten och avundsjukan i villakvarteret.
Så spinner de ekonomiska hjulen runt kvinnan och det enorma miljöavtryck som den har.