Citat:
Ursprungligen postat av
kinematisist
J
Tycker du det är ok att männen i näringslivet som producerar välståndet sedan ska få den mer eller mindre konfiskerad av staten, som till stora delar omfördelar den åt kvinnorna i den alldeles för stora och växande offentliga sektorn i sin iver att upprätthålla det ohållbara konsumtionssamhället och den eviga tillväxten på en planet med ändliga naturresurser?
.
Nej, det tycker jag inte. Är själv höger i politiken. Sedan hävdar jag att det hade funnits verksamheter som förskola, skola, sjukvård e.t.c. oavsett offentlig sektor eller inte. Skillnaden hade varit att det drivits privat istället, vilket hade varit bra för lönerna.
Citat:
Är det okay att feminismen med sin utopiska jakt på perfekt rättvisa i allt istället leder till sämre relationer, skilsmässor istället för harmoniska förhållanden som är baserade på individens fallenhet och vad som är praktiskt fungerande i relationen och ute i verkligheten?
Jag anser inte att man kan beskylla enbart feminismen här. Det är att göra det enkelt för sig. Att vår tids människor är egoistiska och har sämre relationer beror på mycket, bland annat den enorma teknologiska utveckling som skett. Det finns så mycket njutningsmedel för den enskilda individen och ett så omfattande skyddsnät så ingen behöver någon annan för att överleva. Det är inte feminismens fel.
Citat:
Är det vettigt att feminismen ska alienera unga män och pojkar, få dem att tro de är våldtäktsmän innan de kränkt någon annan människas rätt att få bestämma över sin egen kropp?
Nej det är inte vettigt. Tycker dock att det är överdrivet för mig veterligen är det ingen som vill få någon att tro detta. Att lära människor att inte begå övergrepp på andra medborgare är dock vettigt oavsett det är en kvinna eller en man.
Citat:
Är det okay med kvinnor som drivs av sin jakt på social status och kliver över lik för att få sin vilja igenom? Tycker du något av det är en vettig långsiktig strategi.
Hm, okej och okej. Så har väl människor gjort i alla tider? Starkast vinner, så fungerar evolutionen. Jag har inget problem med människor som slår sig fram sålänge de inte skadar andra. Och det finns det givetvis människor som gör, kvinnor som män. Tror dock inte att det finns fler kvinnor än män utan det är nog hyfsat lika.
Citat:
Det är dags för kvinnor att börja begrunda sina egna mörka sidor, aggressioner, missunnsamhet mot andra människor, förakt mot framgångsrika män, även om det inte är särskilt behagligt att behöva gräva i sin egen smuts ibland
Håller med till viss del. Jag anser dock igen inte att detta enbart gäller kvinnor. Det gäller människor i allmänhet, det finns en del som är giriga, avundsjuka e.t.c.
Fast i förlängningen är det mest synd om dem själva, för det är dem som är olyckliga. Tänk själv, hur kul är det att leva sina dagar genom att känna ständig avundsjuka och missunnsamhet mot allt och alla? Resulterar i bitterhet och olycka!
Jag personligen retar ihjäl mig på att invandrare med sin kultur håller på att ta över städerna, att gängkriminaliteten tillåts bre ut sig, att vi betalar massor i skatt till skit som inte leder till nånting e.t.c. men jag försöker verkligen att inte tänka på detta för mycket eftersom jag då bara blir sur och arg. Det leder ingenstans eftersom jag personligen inte kan förändra detta på annat sätt än att vara ärlig med mina åsikter, vilket jag är.