2019-06-30, 10:42
Medlem
kinematisists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Fast bara för att kvinnan i hushållet tar beslutet om vad som ska köpas eller vilket land semestern ska bära av åt betyder det inte att hon ensam konsumerar detta. Familjen har kanske bestämt att de ska på semester, alltså är familjen konsumenterna oavsett vem som bestämmer vilket land det ska åkas till. Om familjen ska köpa en ny bil eller en ny tv och kvinnan bestämmer vilken modell det ska vara så är det inte så att kvinnan ensam är konsumenten.
Shopping i allmänhet tror jag däremot att kvinnor sysslar med i högre grad, men konsumtion rent generellt, nja?
Tänk på alla flygplan och alla bilar som är i rörelse för affärsmän till exempel. Det är också en slags konsumtion.
Krävs nyansering här.

Statistiken från handeln talar sitt tydliga språk. Kvinnor är miljövidrigare än män.

Bara gilla det.

Sedan hade du förstås resten av min lista på kontraproduktiv feminism som du så bekvämt ignorerade.

Citera
2019-06-30, 10:51
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kinematisist
J
Tycker du det är ok att männen i näringslivet som producerar välståndet sedan ska få den mer eller mindre konfiskerad av staten, som till stora delar omfördelar den åt kvinnorna i den alldeles för stora och växande offentliga sektorn i sin iver att upprätthålla det ohållbara konsumtionssamhället och den eviga tillväxten på en planet med ändliga naturresurser?
.

Nej, det tycker jag inte. Är själv höger i politiken. Sedan hävdar jag att det hade funnits verksamheter som förskola, skola, sjukvård e.t.c. oavsett offentlig sektor eller inte. Skillnaden hade varit att det drivits privat istället, vilket hade varit bra för lönerna.

Citat:
Är det okay att feminismen med sin utopiska jakt på perfekt rättvisa i allt istället leder till sämre relationer, skilsmässor istället för harmoniska förhållanden som är baserade på individens fallenhet och vad som är praktiskt fungerande i relationen och ute i verkligheten?

Jag anser inte att man kan beskylla enbart feminismen här. Det är att göra det enkelt för sig. Att vår tids människor är egoistiska och har sämre relationer beror på mycket, bland annat den enorma teknologiska utveckling som skett. Det finns så mycket njutningsmedel för den enskilda individen och ett så omfattande skyddsnät så ingen behöver någon annan för att överleva. Det är inte feminismens fel.

Citat:
Är det vettigt att feminismen ska alienera unga män och pojkar, få dem att tro de är våldtäktsmän innan de kränkt någon annan människas rätt att få bestämma över sin egen kropp?

Nej det är inte vettigt. Tycker dock att det är överdrivet för mig veterligen är det ingen som vill få någon att tro detta. Att lära människor att inte begå övergrepp på andra medborgare är dock vettigt oavsett det är en kvinna eller en man.

Citat:
Är det okay med kvinnor som drivs av sin jakt på social status och kliver över lik för att få sin vilja igenom? Tycker du något av det är en vettig långsiktig strategi.

Hm, okej och okej. Så har väl människor gjort i alla tider? Starkast vinner, så fungerar evolutionen. Jag har inget problem med människor som slår sig fram sålänge de inte skadar andra. Och det finns det givetvis människor som gör, kvinnor som män. Tror dock inte att det finns fler kvinnor än män utan det är nog hyfsat lika.

Citat:
Det är dags för kvinnor att börja begrunda sina egna mörka sidor, aggressioner, missunnsamhet mot andra människor, förakt mot framgångsrika män, även om det inte är särskilt behagligt att behöva gräva i sin egen smuts ibland
Håller med till viss del. Jag anser dock igen inte att detta enbart gäller kvinnor. Det gäller människor i allmänhet, det finns en del som är giriga, avundsjuka e.t.c.
Fast i förlängningen är det mest synd om dem själva, för det är dem som är olyckliga. Tänk själv, hur kul är det att leva sina dagar genom att känna ständig avundsjuka och missunnsamhet mot allt och alla? Resulterar i bitterhet och olycka!

Jag personligen retar ihjäl mig på att invandrare med sin kultur håller på att ta över städerna, att gängkriminaliteten tillåts bre ut sig, att vi betalar massor i skatt till skit som inte leder till nånting e.t.c. men jag försöker verkligen att inte tänka på detta för mycket eftersom jag då bara blir sur och arg. Det leder ingenstans eftersom jag personligen inte kan förändra detta på annat sätt än att vara ärlig med mina åsikter, vilket jag är.
Senast redigerad av Moment22x22 2019-06-30 kl. 10:56.
Citera
2019-06-30, 10:59
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Statistiken från handeln talar sitt tydliga språk. Kvinnor är miljövidrigare än män.
Bara gilla det.
Sedan hade du förstås resten av min lista på kontraproduktiv feminism som du så bekvämt ignorerade.

https://www.svd.se/man-storsta-miljobovarna

Det finns motstridigheter till detta med att kvinnor skulle vara de största miljöbovarna hörru!
Jag har svarat dig på det inlägget nu, missade den delen.
Citera
2019-06-30, 11:01
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:

Det finns motstridigheter till detta med att kvinnor skulle vara de största miljöbovarna hörru!

–Tre av fyra bilar i Sverige körs idag av män. Drygt tio procent av alla bilister, huvudsakligen män, står för mer än sextio procent av bilresandet, säger Gerd Johnsson-Latham.
Ja för kvinnan åker bara med så bilen är mannens utsläpp döh
Citera
2019-06-30, 11:02
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Mitt argument kommer från lupac, han har använt det 50 gånger: orsaken till att det inte finns bra kvinnliga schackspelare m.m. är att kvinnor inte tävlar lika mycket som män.
Vad är då din förklaring till att män är bättre schackspelare än kvinnor?

1. Män har större intresse för schack och betydligt fler män spelar således schack
2. Män generellt har i viss mån biologiska fördelar gällande visuell rumslig förmåga vilket möjligen kan ge bättre resultat i schack (känner mig dock inte säker på att detta påverkar strategiskt spel)
3. Kvinnor föder barn och satsar mer på familjeliv, tävla och bli bäst är inte särskilt viktigt för kvinnor generellt
Citera
2019-06-30, 11:03
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
–Tre av fyra bilar i Sverige körs idag av män. Drygt tio procent av alla bilister, huvudsakligen män, står för mer än sextio procent av bilresandet, säger Gerd Johnsson-Latham.
Ja för kvinnan åker bara med så bilen är mannens utsläpp döh

Har jag sagt det? Nej, nu hittar du på igen.

"Kvinnor som lever ensamma förbrukar mindre energi än män i ensamhushåll, säger hon.
Män äter också mer kött, som skapar utsläpp av växthusgaser.
–Samtidigt lägger män mer pengar på bensin. Om man ska minska användningen av fossila bränslen är det viktigt att identifiera rätt målgrupp och anpassa budskapet."
Senast redigerad av Moment22x22 2019-06-30 kl. 11:05.
Citera
2019-06-30, 11:04
Medlem
kinematisists avatar
Citat:
Nej, det tycker jag inte. Är själv höger i politiken. Sedan hävdar jag att det hade funnits verksamheter som förskola, skola, sjukvård e.t.c. oavsett offentlig sektor eller inte. Skillnaden hade varit att det drivits privat istället, vilket hade varit bra för lönerna.

Jag anser inte att man kan beskylla enbart feminismen här. Det är att göra det enkelt för sig. Att vår tids människor är egoistiska och har sämre relationer beror på mycket, bland annat den enorma teknologiska utveckling som skett. Det finns så mycket njutningsmedel för den enskilda individen och ett så omfattande skyddsnät så ingen behöver någon annan för att överleva. Det är inte feminismens fel.

Nej det är inte vettigt. Tycker dock att det är överdrivet för mig veterligen är det ingen som vill få någon att tro detta. Att lära människor att inte begå övergrepp på andra medborgare är dock vettigt oavsett det är en kvinna eller en man.

Hm, okej och okej. Så har väl människor gjort i alla tider? Starkast vinner, så fungerar evolutionen. Jag har inget problem med människor som slår sig fram sålänge de inte skadar andra. Och det finns det givetvis människor som gör, kvinnor som män. Tror dock inte att det finns fler kvinnor än män utan det är nog hyfsat lika.

Håller med till viss del. Jag anser dock igen inte att detta enbart gäller kvinnor. Det gäller människor i allmänhet, det finns en del som är giriga, avundsjuka e.t.c.
Fast i förlängningen är det mest synd om dem själva, för det är dem som är olyckliga. Tänk själv, hur kul är det att leva sina dagar genom att känna ständig avundsjuka och missunnsamhet mot allt och alla? Resulterar i bitterhet och olycka!

Ja, ”vi” vet att det finns mer nyanserade svar för alla frågorna. Men nu skriver vi ingen uppsats eller rapport om frågan. Det går förstås att diskutera varför fängelser är fulla av män. Men vi kan summera ihop det med att män är våldsammare än kvinnor utan att för den skull förlora trovärdighet.

Däremot tycker jag vi inte ska missa huvudfrågan, på vilket sätt skiljer sig kvinnors, ja, kanske rentav dina egna aggressioner. Hur ofta känner du exempelvis avundsjuka, skadeglädje och missunnsamhet mot andra?

Den svenska staten har urholkat familjelivet genom att kontrollera människors liv på ett stalinistiskt vis. Sunda kulturyttringar kommer från allmogen och inte från en nomenklatura som dessutom har i uppgift att hjärntvätta in likformighet, konformism, missunnsamhet och avundsjuka via exempelvis skolan och Public Service.

Där tror hittar man de två främsta problemen med feminismen. Den bejakar sin egna negativa sidor och pekar snabbt skuldens finger för allt på män.
Senast redigerad av kinematisist 2019-06-30 kl. 11:58.
Citera
2019-06-30, 11:06
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Har jag sagt det? Nej, nu hittar du på igen.

Har jag sagt att du har sagt det, nej nu hittar du på igen. Det stod däremot i källan du angav.
Citera
2019-06-30, 11:09
Medlem
kinematisists avatar
Citat:

Inte enligt handeln, du vet den som faktiskt säljer något åt någon annan. UD ska hålla sig till frågor av utrikes karaktär. Framförallt ska dom ge fan i intersektionella analyser.

Två kvinnor på affärsmagasinet Forbes håller inte med dig. Du får nyansera annanstans. Läs artiklarna för en djupare analys, nyans och insikt i problemet med den hänsynslösa kvinnliga masskonsumtionen. Behärskar du engelska?

Varför inte kasta på en intersektionell analys på hur män tvingar kvinnor att köpa fåfänga i sin jakt på social status och sinsemellan avundsjukt, skadeglatt och missunnsamt förnöjas åt när det går illa för andra.

Låt höra!
Senast redigerad av kinematisist 2019-06-30 kl. 11:11.
Citera
2019-06-30, 11:10
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Har jag sagt att du har sagt det, nej nu hittar du på igen. Det stod däremot i källan du angav.

Gud giv mig styrka. Kan du inte försöka anstränga dig en enda gång så att vi kan ha ett vettigt samtal?
Män kör mer bil än kvinnor. Det är ingen fråga överhuvudtaget utan ett faktum. Sen tror jag inte att det beror på att kvinnor går runt och tänker på miljön utan snarare att det beror på andra faktorer. I mitt fall beror det på att jag inte vill äga en bil på grund av problemen när den går sönder till exempel, samt att den kräver skötsel/service. Jag har haft bil förr, men då alltid kopplat in andra, typ pappa, när det varit problem, och jag vill inte behöva göra det. Så, jag äger helt enkelt ingen bil längre.
Jag försöker inte måla ut kvinnor som änglar här, inte det detta handlar om.
Citera
2019-06-30, 11:13
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Inte enligt handeln. Två kvinnor på affärsmagasinet Forbes håller inte med dig. Du får nyansera annanstans. Läs artiklarna för en djupare analys, nyans och insikt i problemet med den hänsynslösa kvinnliga masskonsumtionen. Behärskar du engelska?

Varför inte kasta på en intersektionell analys på hur män tvingar kvinnor att köpa fåfänga i sin jakt på social status och sinsemellan avundsjukt, skadeglatt och missunnsamt förnöjas åt när det går illa för andra.

Låt höra!

Talar vi endast om konsumtion som sker i affärer? Det blir för ensidigt, vi måste ta in alla aspekter av konsumtion. Jag hävdar inte att kvinnor är änglar, ej heller är män det.

Att män tvingar kvinnor till saker har jag aldrig yttrat, det är helt och hållet dina ord. Jag är inte av den åsikten. Varje människa bestämmer själv, väljer själv, och får ta ansvar för sina val.
Detta med avundsjuka och skadeglädje har jag ingen erfarenhet av från mitt umgänge. Att kvinnor intrigerar mer än män kan jag hålla med om. Det förekommer mer skitprat tror jag.
Men att kvinnor skulle lida av missunnsamhet och skadeglädje är ingenting jag känner igen.
Citera
2019-06-30, 11:16
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Gud giv mig styrka. Kan du inte försöka anstränga dig en enda gång så att vi kan ha ett vettigt samtal?
Män kör mer bil än kvinnor. Det är ingen fråga överhuvudtaget utan ett faktum. Sen tror jag inte att det beror på att kvinnor går runt och tänker på miljön utan snarare att det beror på andra faktorer. I mitt fall beror det på att jag inte vill äga en bil på grund av problemen när den går sönder till exempel, samt att den kräver skötsel/service. Jag har haft bil förr, men då alltid kopplat in andra, typ pappa, när det varit problem, och jag vill inte behöva göra det. Så, jag äger helt enkelt ingen bil längre.
Jag försöker inte måla ut kvinnor som änglar här, inte det detta handlar om.

Det är bra att du ber om styrka för du har genomgående visat att du är extremt svag i tanken, du är ständigt irrationell.

Som jag skrev så är det inget konstigt att män kör mer än kvinnor. Det är bara att stå på gatan så ser man att det nästan alltid är mannen som kör och kvinnan sitter bredvid. Båda är givetvis ändå ansvarig för miljöutsläppen. Detsamma gäller om mannen gör ärenden med bilen som familjen behöver, det är familjens utsläpp även om mannen kör.

Att du personligen inte har bil är lika ovidkommande som att jag heller inte har bil sedan jag flyttade från villa till lägenhet i stan. När jag hade villa behövde dock familjen bilen men jag körde eftersom tjejen inte ens hade körkort.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in