2019-06-30, 01:18
Medlem
kinematisists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Nänänä du. Det första stycket skall du ha belägg för annars tror jag icke på det!
Att det skulle vara kvinnor som övertalar män att köpa hus, bil och skaffa familj låter som rent hittepå! Det är generellt män som är mer pryltokiga enligt min uppfattning, kvinnor mer för kläder och liknande. Men dyra bilar, teknikprylar av alla dess slag är det garanterar män som konsumerar mest av!

Vad tror du om män egentligen, att de inte har en egen åsikt eller ryggrad att kunna säga nej? Hallå?

I alla fall:

https://www.forbes.com/sites/cherylsnappconner/2017/04/15/most-businesses-fall-short-with-female-consumers-new-study-reveals/#1a652a145c9e
Here’s an interesting phenomenon. Most businesses are aware that women are their most powerful consumers. Women make the purchase decision for 94% of home furnishings, 92% of vacations, 91% of homes, 60% of automobiles and even 51% of consumer electronics, according to HBR.
https://www.forbes.com/sites/bridgetbrennan/2015/01/21/top-10-things-everyone-should-know-about-women-consumers/#6a067fc96a8b
One of the world’s greatest emerging markets is closer than you think. Women are the world’s most powerful consumers, and their impact on the economy is growing every year. The global incomes of women are predicted to reach a staggering $18 trillion by 2018, according to global professional services firm EY.
Och så vidare. Det är inga hemligheter att kvinnor står för majoriteten av all konsumtion antingen direkt eller indirekt. Det är bara gilla det.

Citera
2019-06-30, 01:55
Bannlyst
Jag kan faktiskt inte komma på nånting, iaf ingenting som är bra att vara bra på
Citera
2019-06-30, 02:06
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimmingpool
Kvinnor har högre EQ.
Sorry, men EQ är en icke mätbar myt.
Citera
2019-06-30, 02:06
Medlem
kinematisists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Synd bara att medaljerna i Dam-VM (eller "fotbolls-vm", som det heter ) inte genererar speciellt mycket intresse, pengar, status och prestige jämfört med Herr-VM.

Nej, damerna har aldrig spelat i fotbolls-vm. De har endast spelat i damfotbolls-vm. Stor skillnad. Förstår dock att du blir förvirrad eftersom det är förbjudet att kalla det för damfotbolls-vm, utan det ska strikt benämnas "fotbolls-vm" i alla sammanhang. Det krävs nog ett visst antal hjärnceller för att under dessa omständigheter inte blanda ihop herrfotboll och damfotboll.

Damerna ska hålla sig till sporter som kräver finess. Skidåkning, mountainbikes, tennis...

Farsgubben som är sjukt sportintresserad gillar damtennis. Vet inte om det är gubbsjuka eller sportintresse. Jag insisterar på att det är det förstnämnda, men gubbjäveln har mage att käfta emot och tycker att servarna inte är lika avgörande i damtennisen.

Vad fan vet jag om ”normal” sport, jag som gillar att kolla när ”Scarlett”, Sasha Hostyn (kvinna) från Kanada, smiskar upp sina motståndare, främst unga män, i Starcraft 2-turneringar.

Vad tror ni, är damsport bättre än herrsport, esport inkluderad?
Senast redigerad av kinematisist 2019-06-30 kl. 02:09.
Citera
2019-06-30, 02:15
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kinematisist
Damerna ska hålla sig till sporter som kräver finess. Skidåkning, mountainbikes, tennis...

Farsgubben som är sjukt sportintresserad gillar damtennis. Vet inte om det är gubbsjuka eller sportintresse. Jag insisterar på att det är det är det förstnämnda, men gubbjäveln har mage att käfta emot och tycker att servarna inte är lika avgörande i damtennisen.

Vad fan vet jag om ”normal” sport, jag, som gillar att kolla när ”Scarlett”, Sasha Hostyn (kvinna) från Kanada, smiskar upp sina motståndare, främst unga män, i Starcraft 2-turneringar.

Vad tror ni, är damsport bättre än herrsport, esport inkluderad?

Problemet med damfotboll är att fotboll är en sport skapad för män, och damerna har bara rakt av kopierat den, spelar i likadana kläder och på lika stora planer och samma storlek på målburar etc. Det finns inget kvinnligt med damfotboll överhuvudtaget. I t ex damtennis har de iaf kvinnliga kläder. I friidrott, volleyboll etc har de rent av ganska sexiga outfits. Jag har aldrig hört någon säga att damernas friidrott är mindre intressant än herrarnas, även fast damerna inte når lika bra resultat. Sen har du mängden lesbiska inom damfotbollen. Den tilltalar helt enkelt varken män eller kvinnor generellt.
Citera
2019-06-30, 02:21
Medlem
kinematisists avatar
Citat:
Problemet med damfotboll är att fotboll är en sport skapad för män, och damerna har bara rakt av kopierat den, spelar i likadana kläder och på lika stora planer och samma storlek på målburar etc. Det finns inget kvinnligt med damfotboll överhuvudtaget. I t ex damtennis har de iaf kvinnliga kläder. I friidrott, volleyboll etc har de rent av ganska sexiga outfits. Jag har aldrig hört någon säga att damernas friidrott är mindre intressant än herrarnas, även fast damerna inte når lika bra resultat. Sen har du mängden lesbiska inom damfotbollen. Den tilltalar helt enkelt varken män eller kvinnor generellt.

Vilken damsport föredrar du framför herrport och på vilka grunder?

Jag gissar att rumänska kulstöterskor har mindre dragningskraft än Swedish bikini team? Vad spelar dom för sport förresten? Schack?

Det är svårt att låta bli vara man, men skämt åsido, om det bara var för sportens skull?
Citera
2019-06-30, 02:24
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Skapad?
Tror du att det är så det funkar?
Ta 22 damer som sitter vid en gräsmatta. Kasta in en boll och se vad som händer.
Ingenting. Bara några få undrar vart bollen kom ifrån.

Nu tar du 22 grabbar och kastar in en boll och vips är spelet igång och det skapas regler "on the fly" frö hur det ska gå till.

Precis som vid exakt nästan samtliga sporter, btw.
Eller tror du FIFA kom först?
Citera
2019-06-30, 02:27
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Skapad?
Tror du att det är så det funkar?
Ta 22 damer som sitter vid en gräsmatta. Kasta in en boll och se vad som händer.
Ingenting. Bara några få undrar vart bollen kom ifrån.

Nu tar du 22 grabbar och kastar in en boll och vips är spelet igång och det skapas regler "on the fly" frö hur det ska gå till.

Precis som vid exakt nästan samtliga sporter, btw.
Eller tror du FIFA kom först?

Skapad av män, för män, ja. Håller med.
Nej, jag tror inte FIFA kom först, tror du missuppfattat mig.
Citera
2019-06-30, 02:31
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kinematisist
Vilken damsport föredrar du framför herrport och på vilka grunder?

Jag gissar att rumänska kulstöterskor har mindre dragningskraft än Swedish bikini team? Vad spelar dom för sport förresten? Schack?

Det är svårt att låta bli vara man, men skämt åsido, om det bara var för sportens skull?

Kan ärligt talat inte komma på någon, men jag är ingen bra person att fråga eftersom jag ger blanka fan i alla sporter oavsett kön, förutom fotboll och hockey, och i dessa båda är mitt intresse för damvarianterna lika med noll.
Citera
2019-06-30, 02:34
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Skapad av män, för män, ja. Håller med.
Nej, jag tror inte FIFA kom först, tror du missuppfattat mig.
Okej, jag kom på en sak som är kvinnligt med i alla fall svensk damfotboll.
Det finns spelare u gruppen som absolut vill hyllas som hjältar och stjärnor. Som Nilla Fischer t.ex. Hon har fått prata på galor, fått TV-tid i flera kanaler, artiklar och även statyer, men utan att göra något särskilt anmärkningsvärt.
Mer än spela fotboll på en medioker 15-årings nivå.
Hon fattar inte att det är en lagsport, för hennes matchtröja ger hon till sin lagkamrat därhemma, så att lagkamraten ska kunna beundra henne.
Narcissism much?
Citera
2019-06-30, 02:36
Medlem
Apexpredators avatar
Det enkla svaret är nej.
Citera
2019-06-30, 02:48
Medlem
kinematisists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Apexpredator
Det enkla svaret är nej.

Hur ser det nyanserade, utförliga svaret ut?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in