2019-06-29, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Nej det som räknas är om kvinnor är bättre än män, läs topic!

Ja precis, och de svenska damerna är bättre på att spela fotbolls-VM än herrarna.
Case closed.
Citera
2019-06-29, 23:37
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B.R.Donut
Ja precis, och de svenska damerna är bättre på att spela fotbolls-VM än herrarna.
Case closed.

Nej de bästa kvinnor i Sverige får t.o.m. stryk av lokalt gäng av 15-åriga killar.

Men tråden handlar inte om Sveriges damer är bättre än t.ex. Thailändska damer i fotboll. Inte heller om tyska herrar är bättre än svenska herrar i fotboll.

Topic tar överhuvudtaget inte upp just om kvinnor i Sverige är bättre än kvinnor i andra länder utan om kvinnor rent generellt är bättre än män generellt.
Citera
2019-06-29, 23:42
Medlem
Citat:
Nej de bästa kvinnor i Sverige får t.o.m. stryk av lokalt gäng av 15-åriga killar.

Men tråden handlar inte om Sveriges damer är bättre än t.ex. Thailändska damer i fotboll. Inte heller om tyska herrar är bättre än svenska herrar i fotboll.

Topic tar överhuvudtaget inte upp just om kvinnor i Sverige är bättre än kvinnor i andra länder utan om kvinnor rent generellt är bättre än män generellt.

Det finns inget i TS som ger stöd åt din tolkning av vad som skall avhandlas i tråden.
Snarare tvärtom, premisserna definiera inte utan lämnas öppna för tolkning.

De svenska fotbollsdamernas järnpsyke, spel och sammanhållning var bättre än herrarnas och det tog dem till VM-semifinal. Kvinnor presterar helt enkelt bättre under press.

Slutsatsen blir att vill vi ha fler VM-medaljer i fotboll så skall vi satsa mer pengar på damerna. Inte på herrarna.
Senast redigerad av B.R.Donut 2019-06-29 kl. 23:44.
Citera
2019-06-29, 23:45
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Det finns inget i TS som ger stöd åt din tolkning av vad som skall avhandlas i tråden.

Prova att läs titeln som är: "Är kvinnor bättre än män på något?"
Citera
2019-06-30, 00:11
Medlem
Citat:
Prova att läs titeln som är: "Är kvinnor bättre än män på något?"

Tyvärr är det du hänvisar till en fråga som inte är tillräckligt stringent formulerad för att vara testbar i praktiken eller ens i teorin. Anledningen till det kan du ju klura på själv. Men som ledtråd kan jag säga att det handlar om mängder och kardinalitet.

Därvid lämnas fritt att själv helt eller delvis definiera premisserna.
Senast redigerad av B.R.Donut 2019-06-30 kl. 00:13.
Citera
2019-06-30, 00:40
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Kvinnor är mer empatiska och bättre på att kontrollera sin aggressivitet, eller inte:
En kvinna störde sig på barnen som lekte på gården. Till slut blev hon så arg att hon kastade ut en hel säng från balkongen – från tredje våningen.

Händelsen inträffade vid 20-tiden på lördagskvällen i Vällingby centrum. Polisen var snabbt på plats, men kvinnan vägrade öppna dörren – med resultat att polisen fick bryta upp den. Inga barn ska lyckligtvis ha skadats av raseriutbrottet.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/dOrpyX/blev-irriterad-pa-barn--kastade-sang-fran-tredje-vaningen

Generellt bananen, generellt.
Citera
2019-06-30, 00:46
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Slutsatsen blir att vill vi ha fler VM-medaljer i fotboll så skall vi satsa mer pengar på damerna. Inte på herrarna.

Synd bara att medaljerna i Dam-VM (eller "fotbolls-vm", som det heter ) inte genererar speciellt mycket intresse, pengar, status och prestige jämfört med Herr-VM.

Citat:
Case closed.

Nej, damerna har aldrig spelat i fotbolls-vm. De har endast spelat i damfotbolls-vm. Stor skillnad. Förstår dock att du blir förvirrad eftersom det är förbjudet att kalla det för damfotbolls-vm, utan det ska strikt benämnas "fotbolls-vm" i alla sammanhang. Det krävs nog ett visst antal hjärnceller för att under dessa omständigheter inte blanda ihop herrfotboll och damfotboll.
Citera
2019-06-30, 00:48
Medlem
kinematisists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Hur tänker du gällande att feminismen skrämmer tekniskt lagda/intresserade kvinnor att arbeta med det?
Jag är inte riktigt med på resonemanget här. Det är ju dock intressant att trots all feministiskt stöttande i detta land så arbetar män och kvinnor väldigt könssegregerat. Och visst spelar offentlig sektor en stor roll där, men hur feminismen är kopplat direkt dit ser jag inte helt.
Det är trots allt inte feminister som styr Sverige utan Löfven med anhängare.

Du kan gärna lista problemen igen, jag tyckte inte att det framgick särskilt tydligt mitt i häcklandet.
Jag tänker nämligen att feministerna är ganska få till antalet egentligen, och att det finns betydligt fler aktörer som tjänar på samhällsordningen vi har idag. Jag tänker nu bredare, politiker, EU, o.s.v.
Jag har aldrig trott att den mest effektiva metoden är att fokusera på feministerna. Ändras samhällsstrukturen så kommer feminismen tonas ner automatiskt. Människor lämnar inte ifrån sig sina fördelar utan anledning av enbart god vilja, så har det aldrig fungerat.
Andra måste slåss för att komma fram eller återta fördelar man tidigare hade. Ingen kommer att servera dem.

Det finns ju så många män som vill jobba med sådant och som faktiskt verkar vilja det, så jag ser inget problem med att de fortsätter göra det. Däremot är jag emot att man tar så mycket i skatt från de som arbetar hårt. Idioter som retar sig på höginkomsttagare, som tror att det handlar om att de sitter på röven och gör ingenting. Folk verkar inte begripa vilket ansvar det medför att ha höga positioner och sköter man det bra är man givetvis förtjänt av lönen.
Jag skulle aldrig vilja ha ett sådant jobb som Lisa har, mardrömmen enligt mig!

Sen måste invandringen bromsas och lagarna för kriminella skärpas upp 200%, men det är en annan diskussion (är dock ett enormt problem, både ekonomiskt och samhälleligt).

Jag kan börja med den kvinnliga förkärleken för att konsumera. Kvinnor står för 70-80% av all konsumtion, antingen direkt eller indirekt genom att exempelvis påverka partnern att skaffa familj, hus, bil och alla de tusen andra sakerna som gör livet bekvämt. Låter det som en långsiktigt hållbar strategi på en planet med ändliga resurser?

Tycker du det är ok att männen i näringslivet som producerar välståndet sedan ska få den mer eller mindre konfiskerad av staten, som till stora delar omfördelar den åt kvinnorna i den alldeles för stora och växande offentliga sektorn i sin iver att upprätthålla det ohållbara konsumtionssamhället och den eviga tillväxten på en planet med ändliga naturresurser?

Är det okay att feminismen med sin utopiska jakt på perfekt rättvisa i allt istället leder till sämre relationer, skilsmässor istället för harmoniska förhållanden som är baserade på individens fallenhet och vad som är praktiskt fungerande i relationen och ute i verkligheten?

Är det vettigt att feminismen ska alienera unga män och pojkar, få dem att tro de är våldtäktsmän innan de kränkt någon annan människas rätt att få bestämma över sin egen kropp?

Är det okay med kvinnor som drivs av sin jakt på social status och kliver över lik för att få sin vilja igenom? Tycker du något av det är en vettig långsiktig strategi.

Det är dags för kvinnor att börja begrunda sina egna mörka sidor, aggressioner, missunnsamhet mot andra människor, förakt mot framgångsrika män, även om det inte är särskilt behagligt att behöva gräva i sin egen smuts ibland.
Senast redigerad av kinematisist 2019-06-30 kl. 01:08.
Citera
2019-06-30, 00:50
Medlem
swimmingpools avatar
Kvinnor har högre EQ.
Citera
2019-06-30, 00:57
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kinematisist
Jag kan börja med den kvinnliga förkärlek för att konsumera. Kvinnors står för 70-80% av all konsumtion, antingen direkt eller indirekt genom att exempelvis påverka partnern att skaffa familj, hus, bil och alla de tusen andra sakerna som gör livet bekvämt. Låter det som en långsiktigt hållbar strategi på en planet med ändliga resurser?

Tycker du det är ok att männen i näringslivet som producerar välståndet sedan ska få den mer eller mindre konfiskerad av staten, som till stora delar omfördelar den åt kvinnorna i den alldeles för stora och växande offentliga verksamheten.

Nänänä du. Det första stycket skall du ha belägg för annars tror jag icke på det!
Att det skulle vara kvinnor som övertalar män att köpa hus, bil och skaffa familj låter som rent hittepå! Det är generellt män som är mer pryltokiga enligt min uppfattning, kvinnor mer för kläder och liknande. Men dyra bilar, teknikprylar av alla dess slag är det garanterar män som konsumerar mest av!

Vad tror du om män egentligen, att de inte har en egen åsikt eller ryggrad att kunna säga nej? Hallå?
Citera
2019-06-30, 01:03
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimmingpool
Kvinnor har högre EQ.

Källa?
Citat:
Kvinnor är mer empatiska och bättre på att kontrollera sin aggressivitet, eller inte:
En kvinna störde sig på barnen som lekte på gården. Till slut blev hon så arg att hon kastade ut en hel säng från balkongen – från tredje våningen.

Händelsen inträffade vid 20-tiden på lördagskvällen i Vällingby centrum. Polisen var snabbt på plats, men kvinnan vägrade öppna dörren – med resultat att polisen fick bryta upp den. Inga barn ska lyckligtvis ha skadats av raseriutbrottet.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/dOrpyX/blev-irriterad-pa-barn--kastade-sang-fran-tredje-vaningen
Citera
2019-06-30, 01:09
Medlem
kinematisists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Nänänä du. Det första stycket skall du ha belägg för annars tror jag icke på det!
Att det skulle vara kvinnor som övertalar män att köpa hus, bil och skaffa familj låter som rent hittepå! Det är generellt män som är mer pryltokiga enligt min uppfattning, kvinnor mer för kläder och liknande. Men dyra bilar, teknikprylar av alla dess slag är det garanterar män som konsumerar mest av!

Vad tror du om män egentligen, att de inte har en egen åsikt eller ryggrad att kunna säga nej? Hallå?

Slant på knappen, läs inlägget igen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in