Citat:
Ursprungligen postat av
Moment22x22
Hur tänker du gällande att feminismen skrämmer tekniskt lagda/intresserade kvinnor att arbeta med det?
Jag är inte riktigt med på resonemanget här. Det är ju dock intressant att trots all feministiskt stöttande i detta land så arbetar män och kvinnor väldigt könssegregerat. Och visst spelar offentlig sektor en stor roll där, men hur feminismen är kopplat direkt dit ser jag inte helt.
Det är trots allt inte feminister som styr Sverige utan Löfven med anhängare.
Du kan gärna lista problemen igen, jag tyckte inte att det framgick särskilt tydligt mitt i häcklandet.
Jag tänker nämligen att feministerna är ganska få till antalet egentligen, och att det finns betydligt fler aktörer som tjänar på samhällsordningen vi har idag. Jag tänker nu bredare, politiker, EU, o.s.v.
Jag har aldrig trott att den mest effektiva metoden är att fokusera på feministerna. Ändras samhällsstrukturen så kommer feminismen tonas ner automatiskt. Människor lämnar inte ifrån sig sina fördelar utan anledning av enbart god vilja, så har det aldrig fungerat.
Andra måste slåss för att komma fram eller återta fördelar man tidigare hade. Ingen kommer att servera dem.
Det finns ju så många män som vill jobba med sådant och som faktiskt verkar vilja det, så jag ser inget problem med att de fortsätter göra det. Däremot är jag emot att man tar så mycket i skatt från de som arbetar hårt. Idioter som retar sig på höginkomsttagare, som tror att det handlar om att de sitter på röven och gör ingenting. Folk verkar inte begripa vilket ansvar det medför att ha höga positioner och sköter man det bra är man givetvis förtjänt av lönen.
Jag skulle aldrig vilja ha ett sådant jobb som Lisa har, mardrömmen enligt mig!
Sen måste invandringen bromsas och lagarna för kriminella skärpas upp 200%, men det är en annan diskussion (är dock ett enormt problem, både ekonomiskt och samhälleligt).
Jag kan börja med den kvinnliga förkärleken för att konsumera. Kvinnor står för 70-80% av all konsumtion, antingen direkt eller indirekt genom att exempelvis påverka partnern att skaffa familj, hus, bil och alla de tusen andra sakerna som gör livet bekvämt. Låter det som en långsiktigt hållbar strategi på en planet med ändliga resurser?
Tycker du det är ok att männen i näringslivet som producerar välståndet sedan ska få den mer eller mindre konfiskerad av staten, som till stora delar omfördelar den åt kvinnorna i den alldeles för stora och växande offentliga sektorn i sin iver att upprätthålla det ohållbara konsumtionssamhället och den eviga tillväxten på en planet med ändliga naturresurser?
Är det okay att feminismen med sin utopiska jakt på perfekt rättvisa i allt istället leder till sämre relationer, skilsmässor istället för harmoniska förhållanden som är baserade på individens fallenhet och vad som är praktiskt fungerande i relationen och ute i verkligheten?
Är det vettigt att feminismen ska alienera unga män och pojkar, få dem att tro de är våldtäktsmän innan de kränkt någon annan människas rätt att få bestämma över sin egen kropp?
Är det okay med kvinnor som drivs av sin jakt på social status och kliver över lik för att få sin vilja igenom? Tycker du något av det är en vettig långsiktig strategi.
Det är dags för kvinnor att börja begrunda sina egna mörka sidor, aggressioner, missunnsamhet mot andra människor, förakt mot framgångsrika män, även om det inte är särskilt behagligt att behöva gräva i sin egen smuts ibland.