2019-06-29, 09:32
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
En kolumnist i magasinet Parade som ingen på hela FB hört talas om.

Männen i min länkade lista heter Einstein, Tesla. da Vinci.
Så var vi där igen, givetvis. Så fort inte informationen passar dig så stämmer den inte. Är det konstigt att man tröttnar på att debattera här?
Aldrig varit med om maken till faktaförnekare som på detta forum. Säg aldrig igen att du utgår från faktabaserad information till mig!
Citera
2019-06-29, 09:35
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Anekdoter klarar vi oss som sagt utan. Hur var det nu, talesättet ur Ordspråksboken i bibel: "högmod går före fall".

Ni behöver höra sanningen. Ni verkar inte förstå för egen räkning nämligen. Konstant försöker ni dra pennor här, prata bort era egna missar, förneka fakta e.t.c.
Detta sker dessutom i någon underlig föreställning att inte motdebattören ser igenom eller förstår detta.

Här har vi ett område kvinnor är klart bättre på. Kvinnor är bättre på självinsikt och att inte göra bort sig genom att anta att omgivningen inte förstår saker och ting. Inte så konstigt att kvinnor skrattar åt män bakom ryggen på dem ibland!
Citera
2019-06-29, 09:42
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Så var vi där igen, givetvis. Så fort inte informationen passar dig så stämmer den inte. Är det konstigt att man tröttnar på att debattera här?
Aldrig varit med om maken till faktaförnekare som på detta forum. Säg aldrig igen att du utgår från faktabaserad information till mig!
Vilka fakta förnekar jag? Du lista en kvinna som fått en hög IQ-poäng, hon använder den till att skriva en spalt i en okänd tidning. Jag listar 25 som fått hög IQ-poäng varav 21 är män som Einstein. Och du utropar dig till fakta-vinnare? Berätta i detalj hur dina fakta övertrumfar mina.
Citera
2019-06-29, 09:43
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Vilka fakta förnekar jag? Du lista en kvinna som fått en hög IQ-poäng, hon använder den till att skriva i en okänd tidning. Jag listar 25 som fått hög IQ-poäng varav 21 är män som Einstein. Och du utropar dig till fakta-vinnare? Berätta i detalj hur dina fakta övertrumfar mina.
Här har du den korrekta informationen som du valde att citera en mening ifrån för att få denna kvinna att framstå som en tramsig kolumnist. Fasen så fult du debatterar, riktigt lågt!

Marilyn vos Savant, född Mach den 11 augusti 1946 i Saint Louis i Missouri, är en amerikansk kolumnist, författare, föreläsare och pjäsförfattare som blev världskändis sedan Guinness rekordbok listat henne under "Högsta IQ". Sedan 1986 har hon skrivit i söndagskolumnen "Ask Marilyn" i magasinet Parade. Där svarar hon på frågor från läsarna i en rad olika ämnen. Hon skapade stor kontrovers när hon gav ett korrekt svar på det paradoxala Monty Hall-problemet i septembernumret 1990. Tre av hennes böcker (Ask Marilyn, More Marilyn, and Of Course, I'm for Monogamy) är sammanställningar av frågor och svar från "Ask Marilyn"; och The Power of Logical Thinking omfattar frågor och svar från kolumnen. Världens högst uppmätta IQ på 228 är tillskrivet Marilyn vos Savant.

Det är din egen logik jag tillämpar. JAG har aldrig påstått att en person avgör hela könets egenskaper. Det är du som alltid tar exempel på en man i toppen av en lista och åberopar att "män är bättre än kvinnor" på grund av denna man på topplistan. Men nu gäller inte denna logik längre?
Du är otroligt motsägelsefull, så pass att du förefaller totalt oseriös.
Citera
2019-06-29, 09:45
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Här har du den korrekta informationen som du valde att citera en mening ifrån för att få denna kvinna att framstå som en tramsig kolumnist. Fasen så fult du debatterar, riktigt lågt!

Marilyn vos Savant, född Mach den 11 augusti 1946 i Saint Louis i Missouri, är en amerikansk kolumnist, författare, föreläsare och pjäsförfattare som blev världskändis sedan Guinness rekordbok listat henne under "Högsta IQ". Sedan 1986 har hon skrivit i söndagskolumnen "Ask Marilyn" i magasinet Parade. Där svarar hon på frågor från läsarna i en rad olika ämnen. Hon skapade stor kontrovers när hon gav ett korrekt svar på det paradoxala Monty Hall-problemet i septembernumret 1990. Tre av hennes böcker (Ask Marilyn, More Marilyn, and Of Course, I'm for Monogamy) är sammanställningar av frågor och svar från "Ask Marilyn"; och The Power of Logical Thinking omfattar frågor och svar från kolumnen. Världens högst uppmätta IQ på 228 är tillskrivet Marilyn vos Savant.
Här är Einsteins wikiartikel:

https://en.wikipedia.org/wiki/Albert_Einstein

Den har 232 faktareferenser.

Marilyn vos Savant som du länkar till har noll referenser och kan alltså ha skrivits av dig, och på rad nummer ett i wikin står "Den saknar källhänvisningar och kan inte verifieras".

Din tur.
Senast redigerad av Lund-NoGo-zone 2019-06-29 kl. 10:10.
Citera
2019-06-29, 09:53
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Här är Einsteins wikiartikel:

https://en.wikipedia.org/wiki/Albert_Einstein

Den har 232 faktareferenser.

Marilyn vos Savant har noll referenser och kan alltså ha skrivits av henne själv, och på rad nummer ett i wikin står "Den saknar källhänvisningar och kan inte verifieras".

Din tur, i debatten vem som Savant eller Einstein är "bäst".

Glöm det, jag sänker mig icke till din nivå. Dessutom har jag aldrig diskuterat Einstein vs Marylin eller tagit ifrån Einstein hans bedrifter. Marylin kan dock ha haft högt IQ även om hon inte arbetade inom naturvetenskapen. Det är bara det att du inte kan tillstå det faktum att en kvinna har otroligt hög IQ. Du kanske får fälla några tårar ikväll när du nassar kudden så känns det bättre sen. Gråta kan faktiskt hjälpa ibland, det känns lite som att man rensar själen på det tunga inombords.
Och du! Det finns fler människor som har högt IQ som inte arbetar med vetenskap som Einstein gjorde. Visste du inte detta?

Jag har krossat DIN EGEN tramslogik i denna tråden, bara acceptera det. Då är vi nu överens om att "män är bättre än kvinnor" inte existerar bara på grund av att det finns en man i toppen av en lista? Bra, då kan vi hiva alla dina listor åt helvete. Kom inte dragandes med dem igen!

Här har du lite läsning om Monty Hall-problemet som Marylin svarade på i sin frågespalt som du försökte tramsa till omedelbart.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Monty_Hall-problemet

Hon står med i Guinness rekordbok, så nej, hon har nog inte skrivit om sig själv på wikipedia.
Citera
2019-06-29, 09:59
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Glöm det, jag sänker mig icke till din nivå. Dessutom har jag aldrig diskuterat Einstein vs Marylin eller tagit ifrån Einstein hans bedrifter. Marylin kan dock ha haft högt IQ även om hon inte arbetade inom naturvetenskapen. Det är bara det att du inte kan tillstå det faktum att en kvinna har otroligt hög IQ. Du kanske får fälla några tårar ikväll när du nassar kudden så känns det bättre sen. Gråta kan faktiskt hjälpa ibland, det känns lite som att man rensar själen på det tunga inombords.
Och du! Det finns fler människor som har högt IQ som inte arbetar med vetenskap som Einstein gjorde. Visste du inte detta?

Jag har krossat DIN EGEN tramslogik i denna tråden, bara acceptera det. Då är vi nu överens om att "män är bättre än kvinnor" inte existerar bara på grund av att det finns en man i toppen av en lista? Bra, då kan vi hiva alla dina listor åt helvete. Kom inte dragandes med dem igen!

Här har du lite läsning om Monty Hall-problemet som Marylin svarade på i sin frågespalt som du försökte tramsa till omedelbart.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Monty_Hall-problemet
Du avbryter alltid alla diskussioner när du förlorat.

Jag är matematiker. Monty Hall-problemet handlar om att välja en av tre dörrar varav två har getter bakom sig och en har en bil. Är det ditt yppersta exempel på vad Savant gett mänskligheten?

Det går fortfarande inte att förstå ett ord vad du skriver. Du länkar till en tom wiki-sida utan referenser, och påpekar stolt att du använder min metodik. Det är i själva verket ditt sätt att argumentera, att strunta i fakta eller hänga upp dig på irrelevanta fakta.
Senast redigerad av Lund-NoGo-zone 2019-06-29 kl. 10:11.
Citera
2019-06-29, 10:01
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Hon står med i Guinness rekordbok, så nej, hon har nog inte skrivit om sig själv på wikipedia.
Ungefär 80% av artiklarna kring "rekord" i Guinness rekordbok handlar om män. Män är bättre att sätta rekord och hamna i Guiness rekordbok än kvinnor.
Citera
2019-06-29, 11:09
Medlem
lupacs avatar
Citat:

Jag är matematiker. Monty Hall-problemet handlar om att välja en av tre dörrar varav två har getter bakom sig och en har en bil. Är det ditt yppersta exempel på vad Savant gett mänskligheten?

Det går fortfarande inte att förstå ett ord vad du skriver. Du länkar till en tom wiki-sida utan referenser, och påpekar stolt att du använder min metodik. Det är i själva verket ditt sätt att argumentera, att strunta i fakta eller hänga upp dig på irrelevanta fakta.

Här nedan har du den engelska Wikipedia-sidan om Monty Hall-problemet med referenser (varav åtta från vos Savant) fler än dubbelt så många som din faktiska ålder. Sug på den du.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Monty_Hall_problem

(P.S. Sluta låtsas vara en matematiker. Du är genomskådad då du inte vet skillnaden på median och medelvärde samt inte kan skilja på andel och antal.)
Citera
2019-06-29, 11:39
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:

Du försöker som vanligt att vända bort din egen logiska slutledningsförmåga till att någon annan skulle ha resonerat som du. Jag har redan sagt till dig att jag är för smart för dig, du genomskådas varenda gång.
Jag har aldrig påstått att en kvinna eller en man skulle vara representativ för gruppen, det är du som tycker att man kan uttrycka sig så.
Lägg ner ditt matematikersnack, ingen går på det.

Fakta är som såhär oavsett du gillar detta eller inte: Marylin Vos Savant är en kvinna med uppmätt IQ 228. Hon har ingenting med Einstein eller andra vetenskapsmän att göra, hon arbetade inom helt andra områden. Tugga i dig detta och sluta skäm ut det manliga släktet genom din missunnsammhet.
Övriga män borde faktiskt skämmas över att det finns män som är så uppenbart ynkliga som du ger uttryck för i denna konversation.
Citera
2019-06-29, 11:41
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ungefär 80% av artiklarna kring "rekord" i Guinness rekordbok handlar om män. Män är bättre att sätta rekord och hamna i Guiness rekordbok än kvinnor.

Nu talar vi om en kvinnas IQ på 228 och inte Guinness rekordbok i största allmänhet..Och enligt din logik så är det enda som betyder någonting vem som ligger i toppen av en lista. Det har du sagt många gånger här.

Varför är det så otroligt svårt för dig att bara erkänna att det förhåller sig så? Känner du dig mindre manlig om du tillstår det uppenbara faktumet att hon har denna IQ?
Citera
2019-06-29, 12:34
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lupac
Här nedan har du den engelska Wikipedia-sidan om Monty Hall-problemet med referenser (varav åtta från vos Savant) fler än dubbelt så många som din faktiska ålder. Sug på den du.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Monty_Hall_problem

Tydligen fake news ännu en gång. Vilket jag kände på mig, världens intelligentaste människa lämnar rimligen fler spår efter sig än som kolumnist i en okänd tidning.
Citat:
http://www.eoht.info/page/Guinness+Book+IQ
Category removal
The category was removed, in 1989/90 following an exaggerated test score sent into Guinness in 1983 that resulted to christen a previously unknown American writer Marilyn Savant as the world's smartest person, that was published for a period of about five years. The infamous sentence, pictured adjacent, found in the Guinness Book, from circa 1984 to 1989, reads:

“The highest childhood score has been achieved by Marilyn Mach vos Savant who as a 10-year-old achieved a ceiling score for 23-year-olds thus giving her an IQ of 228.”

The actual IQ she received on this test was 132. Nevertheless, Savant has passed into folk legend as the possessor of the highest IQ ever recorded, albeit under false pretenses. In sum, the category was removed on the grounds that it was impossible to justify this category; concluding that IQ tests are not reliable enough to designate a single world record holder. [10]

Jag noterar en viss likhet mellan madame Savant-fake och de flesta av lupacs kvinno-googlingar. Till en början ser artiklarna bra ut, verkar seriöst. När man sedan för 3-4e gånger läser identiska formuleringar så förstår man att allt har en enda källa, som inte behöver vara sann, och sedan sprider kvinnor, i sin glädje över att ha funnit något som "kvinnor kan", denna fake news vidare på massor med andra hemsidor. Nu även på FB.

Finns 100-tals sidor som nämner Savant. Men inte en enda värdig att kallas källa i svenska wikin, allt är fake. Hennes artikel borde rimligen tas bort, men jag kan tänka mig att de fåtaliga wiki-kvinnorna skulle bli upprörda. Vi som är mer erfarna vet naturligtvis att källgranska. Den här tråden har lärt mig att män är bättre än kvinnor på att källgranska.
Senast redigerad av Lund-NoGo-zone 2019-06-29 kl. 12:55.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in