2019-06-28, 17:09
Medlem
SalvatoreTurtles avatar
Det finns nog ingenting i världen som jag önskar mer än att Nadal totalt slaktar clownen Kyrgios nu i Wimbledon. Riktigt spännande match med tanke på deras senaste möte i Mexico och eftersnacket från de båda, och även pga Kyrgios uttalanden den senaste tiden.
Citera
2019-06-28, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av suppose
Seedingformeln är ju helt transparent, så om det var viktigt för honom att bli andraseedad hade han kunnat spela ett par matcher i t.ex. Queens. Tydligen skiljer bara 80 poäng mellan dem:
https://lastwordontennis.com/2019/06/27/wimbledon-seeding-formula-exlpained/

Eftersom att vinster i Queens ger dubbla poäng i formeln hade det inte behövts många vinster för Nadal för att få 2a seed.
Edit: hade nog räckt att ställa upp, och förlora i första matchen. Borde gett 45p, som dubblas till 90p.

Nadal är bara en gnällspik i det här fallet, något år har han säkert gynnats av densamma istället. Men jag tror inte såna spelare egentligen bryr sig om hur rankingsystem och liknande ser ut överhuvudtaget, dom är bara ute efter att vinna det dom ställer upp i och det är otänkbart att åka på en turnering för att vinna en enstaka match eller liknande. Sen är det nog ganska uppförstorat, han har lagt en mindre kommentar om det nånstans(på spanska?) och så har man gjort en sak av det.

Objektivt sett är det precis såhär jag hoppades dom skulle hamna i lottningen, Djokovic ska vara i final på ena sidan och så får Federer och Nadal göra upp om det på den andra(att båda tar sig till semi är långt ifrån säkert). Nadal har en riktigt tufft lottning med Kyrgios, Tsonga och Cilic fram till kvarten.

--

Om det spelar den minsta roll(troligtvis inte), har Nadal spelat två träningsmatcher inför och förlorat mot Cilic och Pouille.
Citera
2019-06-28, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psonpson
Den vill man se. Kan tänka mig att även Nadal skulle vara ganska pepp. Han är å andra sidan alltid pepp.

Nadal kan bara fortsätta spela som han alltid gör. Jag tror faktiskt att det skulle vara en nackdel för honom om han lade något mer värde i det för att det är en viss spelare han möter. Han gillar nog inte Rosol heller efter deras möte i Wimbledon, då Rosol försökte psyka honom lite, det kan faktiskt ha haft en liten påverkan på resultatet vill jag tro.

Han gillad inte Söderling heller och i ärlighetens namn så tror jag att han underskattade Robin 2009 i RG. Kollar man på deras möten efter det så är han verkligen superseriös och spelade i stort sett alltid mycket bättre mot just Robin än vad han gjorde mot de flesta andra spelare.

Kan bli samma sak för Kyrgios, han vet att han kan förlora och han måste vara superseriös för att inte förlora matchen.
Citera
2019-06-28, 18:18
Medlem
Grillalites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reggie Hamond
Nadal mot Kyrgios i en eventuell andra omgång. Den matchen vill nog ingen missa. Nadal tål inte Kyrgios och Kyrgios kommer älska läget och köra så det ryker. Han har ju redan spöat Nadal i just Wimbledon. En heltaggad Kyrgios kan mycket väl bomba ut Nadal.

Hetaste biljetten den dagen. Jag bettar stort på just tennis, men den matchen hoppar jag. Allt beror på vilket humör Kyrgios är på. En match som denna är omöjlig att förutse.

Men om jag ändå drar ett spel blir det på Rafa.
Citera
2019-06-28, 19:17
Avslutad
Skön bild på Thiems Instagram, dinner med Federer, Nadal, Zverev och Fognini:

https://www.instagram.com/p/BzQrsQGILaA/

Citat:
Nadal mot Kyrgios i en eventuell andra omgång. Den matchen vill nog ingen missa. Nadal tål inte Kyrgios och Kyrgios kommer älska läget och köra så det ryker. Han har ju redan spöat Nadal i just Wimbledon. En heltaggad Kyrgios kan mycket väl bomba ut Nadal.

Blir en svår match, Rafa borde väl vara favorit, men som alla vet är Kyrgios livsfarlig om han är på G, och som du säger gillar han att vara på G när han möter stjärnorna. Helt klart en stor risk att Nadal åker där.

Rafa är inte direkt ensam om att ogilla Kyrgios. Djokovics presskonferens efter att ha förlorat för andra gången i raken mot honom inom en månad eller vad det var, i Indian Wells tror jag, var hur kort som helst. Man märkte hur förbannad Novak var.

Eller Felix Auger-Aliassime efter att ha slagit Kyrgios i Queens: jag skulle aldrig kunna vara vän med den killen. Nått sånt. Man såg hur han ogillade Kyrgios clownfasoner under matchen, och handslaget efter matchen var också rätt svalt.
Senast redigerad av fryskyl 2019-06-28 kl. 19:20.
Citera
2019-06-28, 19:23
Medlem
Fast Kyrgios ska ju förbi Thompson först, och det är verkligen inte givet.
Thompson har spelat bra på gräset, en final i Holland och en semi i Antalya .
Citera
2019-06-28, 20:36
Medlem
Reggie Hamonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fryskyl
Skön bild på Thiems Instagram, dinner med Federer, Nadal, Zverev och Fognini:

https://www.instagram.com/p/BzQrsQGILaA/

Blir en svår match, Rafa borde väl vara favorit, men som alla vet är Kyrgios livsfarlig om han är på G, och som du säger gillar han att vara på G när han möter stjärnorna. Helt klart en stor risk att Nadal åker där.

Rafa är inte direkt ensam om att ogilla Kyrgios. Djokovics presskonferens efter att ha förlorat för andra gången i raken mot honom inom en månad eller vad det var, i Indian Wells tror jag, var hur kort som helst. Man märkte hur förbannad Novak var.

Eller Felix Auger-Aliassime efter att ha slagit Kyrgios i Queens: jag skulle aldrig kunna vara vän med den killen. Nått sånt. Man såg hur han ogillade Kyrgios clownfasoner under matchen, och handslaget efter matchen var också rätt svalt.

På pappret måste Rafa hållas som favorit men sicken match det kan bli. Kommer vara ganska fina odds om man gillar Kyrgios som vinnare. Blir det Kyrgios mot Nadal då lägger jag en liten summa på Kyrgios.

Jo, det finns ju en hel del som inte är direkt förtjusta i Kyrgios och med all rätt. Kyrgios däremot tycker om när han inte faller folk i smaken och omfamnar verkligen bilden av sig själv som "Jag mot världen". Lite underligt att han inte sagt någonting om Felix uttalande. Kyrgios brukar vara snabb att använda sociala media för att säga vad han tycker och tänker om folk.

Citat:
Ursprungligen postat av pederN

Det är sant. Thompson är ingen lätt uppgift men förhoppningsvis snubblar inte Kyrgios. Alla vill se Kyrgios mot Nadal.
Citera
2019-06-28, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pederN

Förhoppningsvis så vinner Thompson. Vill verkligen inte se pajasen Kyrgios något mer och det vore riktigt tråkigt om han skulle slå Nadal igen för att sedan åka ut i fjärde eller kvarten.

Citat:
Det är sant. Thompson är ingen lätt uppgift men förhoppningsvis snubblar inte Kyrgios. Alla vill se Kyrgios mot Nadal.

Nä, jag vill inte se honom på touren alls faktiskt. Riktigt kass är han.
Citera
2019-06-28, 23:29
Medlem
Reggie Hamonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
Förhoppningsvis så vinner Thompson. Vill verkligen inte se pajasen Kyrgios något mer och det vore riktigt tråkigt om han skulle slå Nadal igen för att sedan åka ut i fjärde eller kvarten.

Nä, jag vill inte se honom på touren alls faktiskt. Riktigt kass är han.

Den tennisen han kan pruducera när han är på humör, den Kyrgios gillar jag. Sen att han är lite av ett psykfall är en annan sak. Han har också noll respekt när han ställs mot Nadal, Djokovic. Han vet att han kan slå de och ber inte om ursäkt för det. Finns ju spelare som mentalt redan förlorat innan matchen har börjat när Nadal, Djokovic och Federer står för motståndet.

Tror dock inte att Kyrgios kommer få en lång karriär. Han lägger säkert av innan han fyllt 30.
Citera
2019-06-28, 23:46
Avslutad
Citat:
Den tennisen han kan pruducera när han är på humör, den Kyrgios gillar jag. Sen att han är lite av ett psykfall är en annan sak. Han har också noll respekt när han ställs mot Nadal, Djokovic. Han vet att han kan slå de och ber inte om ursäkt för det. Finns ju spelare som mentalt redan förlorat innan matchen har börjat när Nadal, Djokovic och Federer står för motståndet.

Tror dock inte att Kyrgios kommer få en lång karriär. Han lägger säkert av innan han fyllt 30.

Som du själv noterade tidigare vid tillfälle har Kyrgios pajasfasoner ökat den senaste tiden. Ok, han vann ju där i Acapulco, men annars har det bara varit en ständig ström av skit från honom det senaste året. Diskningen mot Ruud; ständigt osportsligt beteende mot FAA. Även en hel del onödiga kommentarer i media, där han väl speciellt snackade skit om Djokovic.

Tycker ett betecknande moment för honom var i förlusten mot Federer i USO, när Federer slog en boll runt nätposten. Var vid 3-3 i tredje set eller nått, inget servegenombrott än, så det var en rätt tight situation. Kyrgios servade och gemet höll på rätt länge, till sist vann han det också. Men hans reaktion där var bara så patetisk: öppnade munnen och vinkade att Federer skulle komma till honom för att ge en high five; men Federer log bara lite ointresserat och gick tillbaka för att returnera, helt fokuserad på att vinna matchen. Sa en del om hur patetiskt dålig vinnarskalle Kyrgios ibland har. I synnerhet som det slaget egentligen inte var så otroligt, såna slag kommer då och då i GS när nätstolparna står rätt nära singellinjen.
Citera
2019-06-28, 23:56
Medlem
Cents4s avatar
Citat:
Tycker ett betecknande moment för honom var i förlusten mot Federer i USO, när Federer slog en boll runt nätposten. Var vid 3-3 i tredje set eller nått, inget servegenombrott än, så det var en rätt tight situation. Kyrgios servade och gemet höll på rätt länge, till sist vann han det också. Men hans reaktion där var bara så patetisk: öppnade munnen och vinkade att Federer skulle komma till honom för att ge en high five; men Federer log bara lite ointresserat och gick tillbaka för att returnera, helt fokuserad på att vinna matchen. Sa en del om hur patetiskt dålig vinnarskalle Kyrgios ibland har. I synnerhet som det slaget egentligen inte var så otroligt, såna slag kommer då och då i GS när nätstolparna står rätt nära singellinjen.

Minns den händelsen. Han framstod som en liten Federer fanboy just där och då. Det var knappast något mirakel slag han fick in. Kyrgios såg säkert sin chans att få fjäska lite för herr Federer men fick kalla handen. Fan vad patetisk han är när man tänker tillbaka.
Citera
2019-06-29, 00:31
Medlem
Reggie Hamonds avatar
Citat:
Som du själv noterade tidigare vid tillfälle har Kyrgios pajasfasoner ökat den senaste tiden. Ok, han vann ju där i Acapulco, men annars har det bara varit en ständig ström av skit från honom det senaste året. Diskningen mot Ruud; ständigt osportsligt beteende mot FAA. Även en hel del onödiga kommentarer i media, där han väl speciellt snackade skit om Djokovic.

Jag har en viss hatkärlek till Kyrgios. Jag gillar hans spel och fick upp ögonen för honom när han först slog igenom för några år sedan...."Han kan ju bli något stort på riktigt" var tanken då. Hans oseriösa inställning och beteende både på och utanför banan har tyvärr tagit över mer och mer och den senaste tiden är det just den biten som skapar mest rubriker och inte resultaten på banan. Det är en spelare jag kan bli väldigt irriterad på och tänka - när ska snubben växa upp egentligen? Men som sagt när han är på humör då är han en skön lirare. Jag tror inte han har någon tränare för tillfället. Svårt att sia om hans framtid.

Jag vet vilken poäng du menar mot Federer. Jo, det var en fånig överdriven reaktion.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in