2019-06-29, 09:43
Medlem
chessjamts avatar
Har inte sett så mycket tennis så har kanske inte hunnit störa mig på Kyrgios än. Tycker det är kul med någon som kan spexa till det och göra tennisen rolig. Ska jag vara helt ärligt så känns det skitnödigt att klanka ner på hans hakras i den där Federer-matchen ni talar om. Skulle han istället ha kört pokerface och inte brytt sig om slaget? Det tycker jag snarare är nästan diva-fasoner, att inte ge cred till motspelaren när de gör något imponerande.

Oh well, my two cents.
Citera
2019-06-29, 13:39
Medlem
Reggie Hamonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan4
Hoppas inte Brayden Schnur den sista LL platsen från Mikael. (höhö)

Han Schnurde åt sig den första LL platsen. Coric ut och in kommer Schnur. Ett par till och Mikael kommer in.
Citera
2019-06-29, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reggie Hamond
Han Schnurde åt sig den första LL platsen. Coric ut och in kommer Schnur. Ett par till och Mikael kommer in.
Hur fungerar det där? Förekom lottning? Eller fick Schnur platsen automatiskt för att han är den högst rankade/seedade finalförloraren? Om det är på det sistnämnda viset så borde då nästa LL gå till Ymer automatiskt, eftersom ingen av de andra finalförlorarna (Schnur borträknad) hade högre seedning än Ymer.
Citera
2019-06-29, 14:21
Medlem
Reggie Hamonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psonpson
Hur fungerar det där? Förekom lottning? Eller fick Schnur platsen automatiskt för att han är den högst rankade/seedade finalförloraren? Om det är på det sistnämnda viset så borde då nästa LL gå till Ymer automatiskt, eftersom ingen av de andra finalförlorarna (Schnur borträknad) hade högre seedning än Ymer.

Vet inte exakt men det verkar som att de går efter rankingen/seedning.

Kollade in det där och Mikael trots att han är rankad högre än både Rosol och Fratangelo så går Rosol och Fratangelo före.

Så här ser det tydligen ut....Rosol kan bli nästa spelare att komma in.

1. Brayden Shcnur
2. Lucas Rosol
3. Björn Fratangelo
4. Mikael Ymer
Citera
2019-06-29, 14:56
Medlem
Citat:
Vet inte exakt men det verkar som att de går efter rankingen/seedning.

Kollade in det där och Mikael trots att han är rankad högre än både Rosol och Fratangelo så går Rosol och Fratangelo före.

Så här ser det tydligen ut....Rosol kan bli nästa spelare att komma in.

1. Brayden Shcnur
2. Lucas Rosol
3. Björn Fratangelo
4. Mikael Ymer

Per automatik då, alltså. Mycket märkligt hur Rosol och Fratangelo som seedades 27 respektive 29 har lyckats gå om Ymer som var seedad 19. Det får nån gärna förklara. Eller är det så att nämnd ordning i sig är lottad?
Citera
2019-06-29, 16:07
Medlem
Citat:
Den tennisen han kan pruducera när han är på humör, den Kyrgios gillar jag. Sen att han är lite av ett psykfall är en annan sak. Han har också noll respekt när han ställs mot Nadal, Djokovic. Han vet att han kan slå de och ber inte om ursäkt för det. Finns ju spelare som mentalt redan förlorat innan matchen har börjat när Nadal, Djokovic och Federer står för motståndet.

Tror dock inte att Kyrgios kommer få en lång karriär. Han lägger säkert av innan han fyllt 30.

Grejen är ju det att det inte spelar någon roll hur bra han kan spela när han bajsar på hela sporten genom att inte vara seriös. Kunde inte bry mig mindre om vad han "åstadkommer". För mig får han gärna bryta armen, vill inte se pajasen, en skam för sporten.
Citera
2019-06-29, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chessjamt
Har inte sett så mycket tennis så har kanske inte hunnit störa mig på Kyrgios än. Tycker det är kul med någon som kan spexa till det och göra tennisen rolig. Ska jag vara helt ärligt så känns det skitnödigt att klanka ner på hans hakras i den där Federer-matchen ni talar om. Skulle han istället ha kört pokerface och inte brytt sig om slaget? Det tycker jag snarare är nästan diva-fasoner, att inte ge cred till motspelaren när de gör något imponerande.

Oh well, my two cents.

Jovisst är det kul och det var det kanske med Kyrgios i början också, men han går på tok för långt och han är inget annat än ett skämt. En skam för sporten helt klart, borde bli avstängd i två år.
Citera
2019-06-29, 16:15
Medlem
Citat:
Per automatik då, alltså. Mycket märkligt hur Rosol och Fratangelo som seedades 27 respektive 29 har lyckats gå om Ymer som var seedad 19. Det får nån gärna förklara. Eller är det så att nämnd ordning i sig är lottad?

De 4 högst rankade lottas. Jag skrev det tidigare i tråden.
Citera
2019-06-29, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av suppose
De 4 högst rankade lottas. Jag skrev det tidigare i tråden.
Ok ok, jag missade nog när lottningen till turordningen gjordes. Men den görs alltså innan man vet om någon hoppat av. Vi kan också konstatera att Ymer drog den sämst tänkbara lotten. Han kunde ha fått 1 istället för 4.
Citera
2019-06-29, 17:14
Medlem
Det är ju helt värdelöst, man måste ju va där fram tills turneringen börjar, om man är uppsatt som LL, så har man anmält sig till en challenge veckan efter måste man ju dra sig ur där också.
Citera
2019-06-29, 17:16
Medlem
Citat:
Ok ok, jag missade nog när lottningen till turordningen gjordes. Men den görs alltså innan man vet om någon hoppat av. Vi kan också konstatera att Ymer drog den sämst tänkbara lotten. Han kunde ha fått 1 istället för 4.

Ja, det var synd. Nu känns det inte så sannolikt längre att han får spela. Om nu inte någon av killarna framför reser därifrån.
Citera
2019-06-29, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av suppose
Ja, det var synd. Nu känns det inte så sannolikt längre att han får spela. Om nu inte någon av killarna framför reser därifrån.

Jag tycker det är bedrövligt system.
Micke kan ju inte spela nästa vecka heller . Nu tror jag kanske inte han tänkte spela någon challenge nästa vecka, men kan ju va bra få en del grusträning inför Båstad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in