Citat:
Ursprungligen postat av
Schlesien
Örjan (eller gissningsvis Örjan tillsammans med ett biträde på de Bassos byrå, stilen att döma) har skrivit en text Aftonbladet lagt på sin Debattsida igår.
Jag tycker att ÖR ställer en relevant och viktig fråga. Tycker inte att texten är sjäkvömkande eller liknande. Han förstår uppenbarligen inte har någon sympati att förvänta sig någonstans.
Citat:
Detta är tidsandan, även för medieföretag som SVT, enskilda kan lynchas utan någon saklig tanke bakom. Dokumentären har slagit tittarrekord på SVT Play och miljontals svenskar tror nu att jag dödat min före detta flickvän.
Drevet har resulterat i mängder av hatbrev, mejl, sms och röstmeddelanden med hot om hur jag ska stympas, styckas, kastreras, slaktas, att min hals och huvud ska skäras av, och att människor ska prickskjuta eller misshandla mig om jag lämnar min bostad. Detta har jag sedan programmet visades mottagit nära nog dagligen.
Jag rättfärdigar inte på något sätt mitt agerande. Det var fel av mig och rättssamhället lagförde och straffade mig för det jag gjorde för över två decennier sedan. Men i dokumentären utmålas jag som någon som orsakat en folkkär sångerskas död. För det brottet finns ingen nåd eller förlåtelse hos allmänheten. Att det är en lögn bekommer varken medierna eller mobben.
Min fråga är: Hur länge ska jag straffas för mitt brott? Finns det ett slut?
Citat:
Nej, det menar jag inte.
Okej. Vad menar du då med att ÖR har "
kraftigt bristande sjukdomsinsikt" om han inte har någon sjukdom?
Citat:
Ursprungligen postat av
Schlesien
Polisanmäla kan han göra, men att fika efter allmänhetens sympatier för just det är tecken på kraftigt bristande sjukdomsinsikt när det är just den typen av telefonsvararmeddelanden (och pappersbrev) han manifesterat sig själv genom.