Resultat: Skumt eller inte?
Skumt
77,60%
4021 röster
Inte skumt
22,40%
1161 röster
2019-06-27, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anonontonson
Hade kontakt med henne [Stefania Maurizi] för ett par år sedan. Jag har aldrig lyckats fastsställa vad hon står för och vem hennes egentliga uppdragsgivare är. Så jag släppte det. Ett exempel på hur komplicerat de kan vara, och det gäller både Snowden och Assange.

Jag tror inte du underlättar för dig själv med att söka konspirationer överallt och undra vem hennes "egentliga" uppdragsgivare är. Maurizi är undersökande journalist och har varit så i många år. Här presenterar hon sig själv. Hon sysslar med precis sådant som hon gjort hela sitt yrkesliv. Det kanske inte finns så många äkta undersökande journalister som förr längre, men en del finns det allt.
Citera
2019-06-28, 07:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Okynne
Jag tror inte du underlättar för dig själv med att söka konspirationer överallt och undra vem hennes "egentliga" uppdragsgivare är. Maurizi är undersökande journalist och har varit så i många år. Här presenterar hon sig själv. Hon sysslar med precis sådant som hon gjort hela sitt yrkesliv. Det kanske inte finns så många äkta undersökande journalister som förr längre, men en del finns det allt.

Berätta vilken del av ""Mitt problem med Maurizio är att hon arbetar med Greenwald som arbetar på Intercept som ägs av Omidyar som är partner till Soros som har en mycket stark ställning i Sverige. Därav länkarna till mediakriget" du tycker är felaktig i sak.

AG William Barr är den person i USA man behöver känna till framöver när det tas beslut i USA.

"https://www.cbsnews.com/news/stoic-attorney-general-william-barr-wows-doj-crowd-with-bagpipe-playing"
Citera
2019-06-28, 07:34
Medlem
Anonymares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gugge-B
Nej men. Kors i taket. Vad sysslar FN med?

Kritiserar de länder som fängslar journalister som hotar att avslöja korruption och brott mot mänskliga rättigheter.

Men fy på sig, FN. Sånt ska väl inte FN syssla med.

Och det är inte första gången.

Förra året kritiserade FN, Burmas regering för att de fängslat två Reuters-journalister Kyaw Soe Oo och Wa Lone enligt nån föråldrad lag om spioneri för att de varit i besittning av hemliga regeringsdokument.

Och gissa vem som stämde in i kritiken?

Jo, en herre vid namn Boris Johnson, Storbritanniens utrikesminister.
Very disappointed to hear Burmese @Reuters journalists Kyaw Soe Oo and Wa Lone are now to face trial. Reiterate my calls for their release: Burmese authorities must show their commitment to media freedom.
(Boris Johnson, twitter: 2018-04-12)

FN och Boris Johnson drar ju ner hela FN och Storbritannien i smutsen och drar ner FN:s och Storbritanniens trovärdighet till noll.

Det är ju givetvis Burmas rättsväsende som ska avgöra om Reuters-journalisterna är lömska spioner, inte FN eller Storbritannien.

* slut på ironi *

Aaaahahahahahaahaha ha ha hahahaha hahaha...

Vilket jävla hatiskt lågvattenmärke av den anonyma hataren.

Vad fan tror den anonyma hataren att FN sysslar med?

FN värnar om mänskliga fri- och rättigheter och har ett oerhört betydelsefullt ansvar att lägga sig i när de bedömer att dessa rättigheter hotas i olika länder.

Om journalister fängslas och hotas att utlämnas enligt föråldrade spionerilagar för att korrupta regeringar fruktar att deras brott mot mänskligheten ska avslöjas så spelar det givetvis ingen roll om dessa regeringar sitter i Burma eller USA/Storbritannien.

Du får gärna jämställa Sveriges rättsväsende och lagar med Burmas men det får står för dig och din skruvade bedömning. Alla andra ser nog en enorm skillnad på dessa staters hantering av mänskliga rättigheter. Och Boris Johnsson uttalade sig angående att personerna skulle dras inför rätta, vilket är rätt annorlunda mot att som Nils Melzer gör uttalar sig i rättssaken om att JA skulle var oskyldig till våldtäkt och "hacking" när vi faktiskt har rättsväsenden i demokratier som ska utreda detta. Du kallar mig hatare men i själva verket verkar du vara hatare av mänskliga rättigheters utövande i demokratier, speciellt om detta utövande på något sätt missgynnar JA. Nils Melzer har tyvärr visat sig vara en pajas som drar både FN och Sverige ner i smutsen med sitt agerande kring JA. Att uttala sig om JA:s psykiska hälsa som konsekvens av tiden på ambassaden och fängelset är en sak, att uttala sig i de konkreta rättsfallen är något han inte ska syssla med överhuvudtaget. FN ska inte överpröva Sveriges rättsväsende i media i ett fall som har med våldtäkt att göra, innan JA ens har åtalats och dömts i rättegång. Fy fan säger jag om detta sätt.
Citera
2019-06-28, 09:21
Medlem
Citat:
Berätta vilken del av ""Mitt problem med Maurizio är att hon arbetar med Greenwald som arbetar på Intercept som ägs av Omidyar som är partner till Soros som har en mycket stark ställning i Sverige. Därav länkarna till mediakriget" du tycker är felaktig i sak.

Hurså? Nu citerar du nånting som du inte skrev i det inlägg som jag kommenterade. Det jag kommenterade var "Jag har aldrig lyckats fastsställa vad hon står för och vem hennes egentliga uppdragsgivare är. " Det finns inget som tyder på en mystisk "egentlig" uppdragsgivare under hennes långa karriär som grävande journalist.

Men det som du nu felaktigt kopplar ihop min kommentar med llider i och för sig av samma sak som det jag kommenterade, att du bygger upp konspiratoriska kedjor. X är kopplat till Y är kopplat till Z och så vidare. Denna gång tydligen till Soros, för att du ska framstå närmast som en parodi på konspirationister.

Självklart var en undersökande reporter med Maurizis bakgrund och som redan arbetat med Wikileaks-material även intresserad av att arbeta med Snowden-material med Greenwald. Detta är inget konstigt som behöver "förklaras".
Citera
2019-06-28, 10:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Okynne
Hurså? Nu citerar du nånting som du inte skrev i det inlägg som jag kommenterade. Det jag kommenterade var "Jag har aldrig lyckats fastsställa vad hon står för och vem hennes egentliga uppdragsgivare är. " Det finns inget som tyder på en mystisk "egentlig" uppdragsgivare under hennes långa karriär som grävande journalist.

Men det som du nu felaktigt kopplar ihop min kommentar med llider i och för sig av samma sak som det jag kommenterade, att du bygger upp konspiratoriska kedjor. X är kopplat till Y är kopplat till Z och så vidare. Denna gång tydligen till Soros, för att du ska framstå närmast som en parodi på konspirationister.

Självklart var en undersökande reporter med Maurizis bakgrund och som redan arbetat med Wikileaks-material även intresserad av att arbeta med Snowden-material med Greenwald. Detta är inget konstigt som behöver "förklaras".

Kan vara så att inget utanför Sveriges gränser påverkar något i denna process. Och nästan ingen i Sverige är ju inblandad som jag förstått det. Om Flashback tycker att det är konspirationer jag kommer med i konspirationstråden så får jag böja mig för det och skämmas. Eller om du kollar vilka som sitter i OSF styrelse och sedan försöker förstå artiklarna jag länkade till.

Jag är inte ute efter något politiskt på någon vänster-högerskala. Jag ömmar för tre frågor: pressfrihet, grundlagar som förhindrar politiker från att begå övergrepp på rättsväsendet och media genom att placera sina familjemedlemmar på framträdande positioner samt rättssäkerhet värd namnet. Om du läser mina inlägg så ser du att jag har en exceptionell förståelse för vem som är vem och deras kopplingar med andra med makt.
Citera
2019-06-28, 10:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anonymare
Du får gärna jämställa Sveriges rättsväsende och lagar med Burmas men det får står för dig och din skruvade bedömning...

FN:s kritik av det svenska rättsövergreppet mot Assange via UNWGAD tidigare och via Nils Melzer nu har varit högst relevant men tyvärr på tok för återhållsamt.

Den kritik som FN framfört gentemot lögnerskan Marianne Ny som fegt försökte fly undan ansvar överensstämde dessutom med svenska hovrättens tillrättavisande.

Marianne Ny erkände dessutom själv vid en presskonferens 2016-09-07 att hon medvetet låtit åren passera förbi hellre än att ge Assange hans mänskliga rättighet att kunna försvara sig mot en politiskt motiverad sexbrottsanklagelse som han redan blivit frikänd från.

Den kritik som FN nu framför gentemot svenskt/brittiskt rättsväsendes tredje-världen-artade rättsövergrepp gentemot Assange är minst sagt förödande men uttryckt på tok för milt.

Det enda som drar ner Sveriges och Storbritanniens rättsväsendes rykte i smutsen är deras eget agerande.

Har man haft åklagare som ljugit, saboterat, förhalat och fegt vägrat förhöra i brottsutredningar som öppnats på grund av att polisen kört över målsägande och om man nu inte ens ger Assange tiden med advokat att kunna förbereda försvaret så får Sverige/Storbritannien vara glada så länge de kan uppfattas ligga på en rättssäkerhetsnivå i klass med Burma.
Senast redigerad av Gugge-B 2019-06-28 kl. 10:36.
Citera
2019-06-28, 10:59
Medlem
Anonymares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gugge-B
FN:s kritik av det svenska rättsövergreppet mot Assange via UNWGAD tidigare och via Nils Melzer nu har varit högst relevant men tyvärr på tok för återhållsamt.

Den kritik som FN framfört gentemot lögnerskan Marianne Ny som fegt försökte fly undan ansvar överensstämde dessutom med svenska hovrättens tillrättavisande.

Marianne Ny erkände dessutom själv vid en presskonferens 2016-09-07 att hon medvetet låtit åren passera förbi hellre än att ge Assange hans mänskliga rättighet att kunna försvara sig mot en politiskt motiverad sexbrottsanklagelse som han redan blivit frikänd från.

Den kritik som FN nu framför gentemot svenskt/brittiskt rättsväsendes tredje-världen-artade rättsövergrepp gentemot Assange är minst sagt förödande men uttryckt på tok för milt.

Det enda som drar ner Sveriges och Storbritanniens rättsväsendes rykte i smutsen är deras eget agerande.

Har man haft åklagare som ljugit, saboterat, förhalat och fegt vägrat förhöra i brottsutredningar som öppnats på grund av att polisen kört över målsägande och om man nu inte ens ger Assange tiden med advokat att kunna förbereda försvaret så får Sverige/Storbritannien vara glada så länge de kan uppfattas ligga på en rättssäkerhetsnivå i klass med Burma.

Problemet med dina slutsatser är att de inte bygger på fakta. Ny är inte brottsmisstänkt och inget tyder på att hon gjort något väsentligt fel utan har agerat på ett rimligt sätt givet JA:s långa flykt undan rättvisan.

Dina bedömningar saknar värde i sammanhanget och ”FN” har upprepat skitit i det blå skåpet med uttalanden som ensidigt gått på JA:s partsinlagor och inte tagit in hela bilden kring kvinnornas mänskliga rättigheter. ”FN” har tyvärr agerat pajasaktigt i frågan.
Citera
2019-06-28, 11:00
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Du får gärna jämställa Sveriges rättsväsende och lagar med Burmas men det får står för dig och din skruvade bedömning.
Du brukar vara snabb med att påpeka att varje rättsfall är unikt när man drar upp jämförelser med andra våldtäktsmål i Sverige för att visa hur absurt detta ärende är.
Rimligtvis ska då även detta gälla korruptionsnivån/rättssäkerheten i Sverige. Bara för att de flesta rättsfall (med opolitisk brottslighet) hanteras korrekt betyder inte att just detta fall kan hanteras helt fel. Varje fall är unikt. Eller hur?
Sverige har ett riktigt dåligt track-record när det gäller politiskt känsliga fall som bl.a. PirateBay-razzian, Egypten-utlämningarna och nu detta fallet.

Citat:
FN ska inte överpröva Sveriges rättsväsende i media i ett fall som har med våldtäkt att göra, innan JA ens har åtalats och dömts i rättegång. Fy fan säger jag om detta sätt.
Nu är det ju inte det man gör alls. Man yttrar sig inte överhuvudtaget om skuldfrågan i vårt rättsfall. Det är själva utredning och åtgärderna (och bristen på vissa åtgärder) man kritiserar med rätta.
Citera
2019-06-28, 11:23
Medlem
Citat:
Problemet med dina slutsatser är att de inte bygger på fakta. Ny är inte brottsmisstänkt och inget tyder på att hon gjort något väsentligt fel utan har agerat på ett rimligt sätt givet JA:s långa flykt undan rättvisan.

Dina bedömningar saknar värde i sammanhanget och ”FN” har upprepat skitit i det blå skåpet med uttalanden som ensidigt gått på JA:s partsinlagor och inte tagit in hela bilden kring kvinnornas mänskliga rättigheter. ”FN” har tyvärr agerat pajasaktigt i frågan.

Den enda som är kriminellt pajasaktigt är det svenskbrittiska rättsövergreppet på Julian Assange där man ljugit, vägrat förhöra och flytt undan ansvar i en politiskt motiverad brottsutredning där polisen körde över målsägande. Till stöd för FN:s kritik finns såväl svenska Hovrättens fördömande 2014-11-18 av kriminellt pajasaktiga åklagare Ny:s vägran att förhöra samt även kriminellt pajasaktiga åklagare Nys eget erkännande 2016-09-07 att hon i åratal flydde undan rättvisan hellre än att förhöra.

Inget kan dra ner Sveriges och Storbritanniens rykte i skiten mer effektivt än deras eget rättsvidriga agerande.

Det ligger fullkomligt i linje med FN:s ansvar och verksamhetsbeskrivning att reagera på precis den typen av bedrövliga rättsövergrepp, helt oavsett om det sker i Sverige, Burma eller Storbritannien.
Senast redigerad av Gugge-B 2019-06-28 kl. 11:57.
Citera
2019-06-28, 14:36
Medlem
Anonymares avatar
Varför skriver inte MSM om Melzers ”op-ed”?

Troligen för att man klassar detta som pajaserier utan nyhetsvärde. Vad värre är, Melzers pajaserier underminerar FN:s auktoritet.
Citera
2019-06-28, 15:31
Medlem
Per E Samuelsson fick bara några minuter att prata med Assange om ett många sidor långt dokument på svenska. Assange har ingen tillgång till det han anklagas för. Den frågan i sig är en saklig fråga som handlar om rättssäkerhet och fair play. Att hatare, psyops och klent begåvade personer vräker ur sig hat över den situationen istället för att bemöta de rent sakliga omständigheter som berörs i artiklarna säger allt om vilken rättsvidrig, manipulativ och våldsbenägen pöbel Assange har mot sig.

Det var inte bara så att Julian varnades om konkreta bevisförfalskningar 2011-2013, han fick också från samma källor varningar om att han kunde utsättas för grovt våld och mordförsök utfört av den svenska pöbeln. De varningarna visade sig senare vara befogade eftersom en då utpekad person sedan dömdes för mordförsök på en annan person. Det är just den typ av hets som Anonymare står för som brukar vara triggern vid dödligt våld.
Senast redigerad av anonontonson 2019-06-28 kl. 15:38.
Citera
2019-06-28, 15:55
Medlem
trenterxs avatar
Citat:
Per E Samuelsson fick bara några minuter att prata med Assange om ett många sidor långt dokument på svenska.... .
Och därmed bekräftas ju Nils Melzers utsaga att Assange hanteras rättsvidrigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in