2019-06-27, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Kanske har SD och hans advokat nu lämnat in en invändning mot misstankegraden skäligen misstänkt?

Med tanke på SD's något tvetydiga kommentar kommentar "Alla får resning".

Ojoj ja vad kan han mena?
Kan detta varit ett budskap till eventuella gamla vänner som tagit avstånd, om vännerna nu gjort det? Och mena att de kommer ångra sig som behandlar honom som skyldig, när han blir avskriven?

Kan han annars mena, att han vet att han kommer bli dömd för mordet, men att han aldrig kommer erkänna och därför begära resning sen?

Finns det något mer intressant skrivet närmaste tiden?
Citera
2019-06-27, 15:44
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmartaMarta666
Kan detta varit ett budskap till eventuella gamla vänner som tagit avstånd, om vännerna nu gjort det? Och mena att de kommer ångra sig som behandlar honom som skyldig, när han blir avskriven?

Kan han annars mena, att han vet att han kommer bli dömd för mordet, men att han aldrig kommer erkänna och därför begära resning sen?

Eller en gliring till den senaste tidens upphetsade diskussioner i tråden

"Parkside. Alla får resning."

Park = flash
Side = back

Dvs. ord i samma kategori, men med olika betydelse i vardera kategori.
Citera
2019-06-27, 16:05
Medlem
Citat:
Eller en gliring till den senaste tidens upphetsade diskussioner i tråden

"Parkside. Alla får resning."

Park = flash
Side = back

Dvs. ord i samma kategori, men med olika betydelse i vardera kategori.

Beror väl på om han lider mest av, för honom okända människor här på Flashback, eller människor i hans närhet tydligt tagit avstånd?

Om människor nu i hans närmaste omkrets tagit avstånd förstås, någon som vet något om det?
Citera
2019-06-27, 16:21
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Om hon är ute på geoturer med olika män så betyder det för mig inte samma sak som att "Titta jag kan få vem jag vill".
Det är mest överreligiösa människors fantasier som får all vänskap mellan kvinnor och män att handla om sex.
Ja den tolkningen är mycket rimlig.

Jag har inte påstått att det handlar om
sex. Jag menar bara att det är ett
förändrat beteende hos BO strax innan
mordet.

Om hon ville visa SD att hon hade
beskyddare så hade det väl varit bättre
att välja Örebroare?
MrWinter, MgL och JH bor inte i
Örebro.
De två från 10 maj kommer jag inte
ihåg var de bor.
Citera
2019-06-27, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Jag tror att om SD är GM, så finns motivet i att både LW och SD svikit varandra på olika sätt. Jag tror också att det finns digital information hos utredarna på att SD i detta "kärlekskrig" gått över gränsen vid ett flertal tillfällen. Det kan röra sig om ofredanden, hot, ev. även misshandel i någon form (fysisk eller psykisk). Bilincidenten innehöll ju fysiskt våld exempelvis (dock enligt åklagare befogat).

Rörande eventuell framkallande av svartsjuka från LW:s håll: Det kan finnas olika anledningar för LW att vilja visa upp för SD att det finns andra män som hon vill umgås med. Dels kan det vara för att hon i vissa perioder velat visa för honom att "nu får du ta ditt beslut, jag eller någon annan, annars kan du förlora mig." Eller/och den klassiska manövern "Jag vill få bekräftelse på att han verkligen har känslor för mig". Det sistnämnda har vi nog alla fått uppleva. Antingen själva i förhållanden, eller bland närståendes relationer.

Jag ser fortfarande det inte som osannolikt att LW kan ha försökt få SD svartsjuk. Det är också något som kan ingå i en tänkt motivbild till mordet. Det till skillnad från tjafset om att LW inte ska ha umgåtts tillräckligt med sina barn. En sådan del till ett motiv till att mörda henne har jag väldigt svårt att se. Jag får mer känslan av att några skribenter har något personligt emot LW när det tjatas om hennes umgänge med sina barn. Carinah78 pratade om att vända på alla stenar, vilket även MH ordagrant skrev i sin blogg. Det är bra att vända på alla stenar i en utredning. Men just den stenen har vänts så många gånger nu, att frågan är om inte det är dags att gå vidare till nästa sten nu.

Ja jag tror också det finns digitala bevis att de grälat med varandra och då vet de givetvis även vad de grälat handlat om, och som ger dom en tydlig bild av vem av dom som var just arg och hotfull mot den andra.

Nu är det ju så att jag tror att LW tröttnat för längesedan men att tjafsandet fortsatte i form av anklagelser mot varandra, för att en av dom inte ville släppa taget, och den personen tror jag är SD.

Precis där tänker vi lika, jag tror också att MGM är GM och jag tror inte heller att hon blev mördad pga att hon varvade sitt liv med fritidsintressen, och det bara för att det syntes utåt vad hon hade för fritidsintressen dessutom
(Som motsats tex ligga med näsan i böcker all vaken tid, som inte syns utåt).
Vad jag kunnat se var LW en sund kvinna, som gillade att röra på sig, och ett kombinerat sätt att umgås med sina vänner.
Vem blir mördad för att de är sunda och för att flera av vännerna är just män? Då tänker inte jag svartsjuka utan avundsjuka/missunnsamhet.
Då är det definitivt inte SD som är GM, då är det inte ens troligt att det är en man överhuvudtaget som är GM.
Citera
2019-06-27, 18:04
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av daniello-castello
Att yngsta sonen som fyllde år sov hos Lena vet vi. Det var de stora barnen plus exmaken som kom på morgonen för att fira honom som upptäckte att hon var borta. Exmaken har blivit rekommenderad att inte identifiera Lena. Det tyder på att hon antingen har fruktansvärda skador eller så har naturen hunnit göra sitt. Hur det än är så är allt hemskt.

Citat:
Ursprungligen postat av Orsa
Ditt första inlägg, och du verkar vara säker på din sak.

Citat:
Ursprungligen postat av daniello-castello
Jag vet att det är mitt första inlägg. Tack för upplysningen. Jag är säker.

Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Korrekta uppgifter

Håller som sagt på och betar av tråden från början.

Ett par inlägg som tvärsäkert slår fast vilket/vilka av LW:s barn som sov i hennes bostad den aktuella kvällen/natten.

De kommer att bli emotsagda eller ifrågasatta senare.
(Dessa inlägg är från 22/5 2018 och LW har ännu inte blivit identifierad.)
Senast redigerad av StudebakerHog666 2019-06-27 kl. 18:08. Anledning: Korrekt datum
Citera
2019-06-27, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Philomena
Instämmer med att det också är en möjlig tolkning.

Det är obehagligt hur offret ska dubbelbestraffas i tråden t o m efter sin död hur hon än kan ha agerat. Tidigare skrev flera anklagande mot henne ungefär för att hon ”om hon nu var så så rädd för SD, varför sökte hon inte hjälp hos några vänner?”. Man verkade ifrågasätta misshandeln utifrån att hon inte sökte skydd hos andra. Jag tänker att kanske var det detta hon gjorde då hon började visa sig mer med andra geocachare, framförallt män? Har skrivit det förr men upprepar i linje med det ni säger, hon kanske ville hinta till SD att fler visste om bilincidenten t ex och att hon inte var ensam utan omgavs av kompisar som kunde skydda henne?

För mig är det iaf en lika rimlig tolkning som de som hela tiden vill få det till att LW var ute efter män. Som Cocinella någon gång räknade efter så verkade ju LW dessutom knappast dejta särskilt många alls under åren efter skilsmässan, snarare tvärtom om det nu spelar någon roll! Och ska tilläggas, jag liksom flera andra här varken helgonförklarar nu eller gör motsatsen om BO. Hon var nog antagligen en människa som alla oss andra. Och hon förtjänade varken att dö som hon gjorde eller den stundtals frossande hätska ton som ofta förekommit i tråden mot henne då hon inte själv lever och kan försvara sig.

Det går ju dessutom vända lite på detta, och fråga varför hon i så fall tycks ha umgåtts mestadels med män?
Den vanligaste anledningen till att kvinnor umgås mest med just män, är för att de ofta har samma intressen, och behandlar männen som just vänner, och vice versa, att männen i sin tur behandlar just dessa kvinnor som vän tillbaka. Tänker främst på lite pojkaktiga kvinnor, som man tom kan missta som man

Sen finns det den gruppen av kvinnor som är extremt vackra dessutom, som har DET. Dessa singelkvinnor har ofta jättesvårt att hitta andra singelkvinnor att umgås med, då de ses som hot, och de blir inte inbjudna till några parmiddagar heller, för att de har just DET och upplevs som ett hot. (Gäller även många män som anses ha DET)

Och jag har läst här i tråden att LW var både vacker och charmig, men kan ju läst fel förstås. Men är det så, är det väldigt olyckligt att felaktigt anklaga henne, bara för att hon hade just DET, för det betyder inte att hon måste ha utnyttjat just DET tänker jag
Citera
2019-06-27, 18:16
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Nej, tyvärr vet jag inte det. Det var det jag också tänkte, att
CE är svenska och att han flyttade hit på grund av henne.
Barnen är ju födda 1990 och 1992, sedan han flyttat till
Askersund.

Kanske @Cloudedcrystalbeam kan bringa klarhet i detta?

Jag har lyckats placera mina uppgifter kring JG på en så säker plats att jag inte ens själv hittar dem, trots febrilt sökande. Vad jag ändå minns så har CE ett svenskt namn. Jag är även nästan helt säker på att JG flyttade in hos CE när han kom till Sverige. Givetvis ska jag försöka bringa någorlunda klarhet kring detta så snart jag kan.
Citera
2019-06-27, 18:26
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Inga blodspår eller tecken på bråk i lägenheten. Hon saknas på morgonen.

Citat:
Vet inget om någon annan misstänkt.
Vet att hon saknades på morgonen och lägenheten var som den brukar.
Tror hon följt med gärningsman/kvinna ut ur lägenheten, blivit tvingad eller följt med frivilligt. Men det är en spekulation pga att det inte var oreda i hemmet

Här kommer dementi av blodspår i bostaden. Enligt postaren ska det ej heller ha varit oreda.

(Detta har diskuterats många gånger fram och tillbaka i tråden, inte minst efter inlägg av MV om blodspår i bostaden, samt även utanför.)
Citera
2019-06-27, 18:36
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:
Faktauppgifter om JG som Cloudedcrystalbeam funnit:

Det här inslaget från Svt (9/11-16) har väl länkats tidigare i tråden.
Anledningen till han valde att flytta till Sverige, vet jag inte om det
kommit fram i tråden, någon annan kanske erinrar sig det?

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/orebro/svenskamerikanen-jerry-jag-ar-i-chock

Svt-inslaget har jag personligen funnit intressant (var gång jag läst det) p.g.a en felaktig detalj som nämns däri. JG flyttade till Örebro först 2005 men i inslaget står det: ”Till Sverige och Örebro flyttade han 1989”.
Citera
2019-06-27, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cloudedcrystalbeam
Svt-inslaget har jag personligen funnit intressant (var gång jag läst det) p.g.a en felaktig detalj som nämns däri. JG flyttade till Örebro först 2005 men i inslaget står det: ”Till Sverige och Örebro flyttade han 1989”.

Finns det en möjlighet att han kan ha vistats här sedan 1989 men inte var mantalsskriven här förrän några år senare?
Citera
2019-06-27, 19:07
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Kanske har SD och hans advokat nu lämnat in en invändning mot misstankegraden skäligen misstänkt?

Med tanke på SD's något tvetydiga kommentar kommentar "Alla får resning".

Citat:
Intressant kommentar med dubbelbottnad mening; är det månne
så - som du skriver - att hans advokat lämnat in en invändning
mot att SD fortfarande är skäligen misstänkt, eller är det den mer
ekivoka betydelsen som han syftar på?! Kanske både och...

Citat:
Ursprungligen postat av SmartaMarta666

Litet intressant att hans logg med "Alla får resning" nu är utbytt mot en helt annan text
Senast redigerad av GilGrissom82 2019-06-27 kl. 19:09.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in