Citat:
Ursprungligen postat av
Netherworld
Jag tror att om SD är GM, så finns motivet i att både LW och SD svikit varandra på olika sätt. Jag tror också att det finns digital information hos utredarna på att SD i detta "kärlekskrig" gått över gränsen vid ett flertal tillfällen. Det kan röra sig om ofredanden, hot, ev. även misshandel i någon form (fysisk eller psykisk). Bilincidenten innehöll ju fysiskt våld exempelvis (dock enligt åklagare befogat).
Rörande eventuell framkallande av svartsjuka från LW:s håll: Det kan finnas olika anledningar för LW att vilja visa upp för SD att det finns andra män som hon vill umgås med. Dels kan det vara för att hon i vissa perioder velat visa för honom att "nu får du ta ditt beslut, jag eller någon annan, annars kan du förlora mig." Eller/och den klassiska manövern "Jag vill få bekräftelse på att han verkligen har känslor för mig". Det sistnämnda har vi nog alla fått uppleva. Antingen själva i förhållanden, eller bland närståendes relationer.
Jag ser fortfarande det inte som osannolikt att LW kan ha försökt få SD svartsjuk. Det är också något som kan ingå i en tänkt motivbild till mordet. Det till skillnad från tjafset om att LW inte ska ha umgåtts tillräckligt med sina barn. En sådan del till ett motiv till att mörda henne har jag väldigt svårt att se. Jag får mer känslan av att några skribenter har något personligt emot LW när det tjatas om hennes umgänge med sina barn. Carinah78 pratade om att vända på alla stenar, vilket även MH ordagrant skrev i sin blogg. Det är bra att vända på alla stenar i en utredning. Men just den stenen har vänts så många gånger nu, att frågan är om inte det är dags att gå vidare till nästa sten nu.
Ja jag tror också det finns digitala bevis att de grälat med varandra och då vet de givetvis även vad de grälat handlat om, och som ger dom en tydlig bild av vem av dom som var just arg och hotfull mot den andra.
Nu är det ju så att jag tror att LW tröttnat för längesedan men att tjafsandet fortsatte i form av anklagelser mot varandra, för att en av dom inte ville släppa taget, och den personen tror jag är SD.
Precis där tänker vi lika, jag tror också att MGM är GM och jag tror inte heller att hon blev mördad pga att hon varvade sitt liv med fritidsintressen, och det bara för att det syntes utåt vad hon hade för fritidsintressen dessutom
(Som motsats tex ligga med näsan i böcker all vaken tid, som inte syns utåt).
Vad jag kunnat se var LW en sund kvinna, som gillade att röra på sig, och ett kombinerat sätt att umgås med sina vänner.
Vem blir mördad för att de är sunda och för att flera av vännerna är just män? Då tänker inte jag svartsjuka utan avundsjuka/missunnsamhet.
Då är det definitivt inte SD som är GM, då är det inte ens troligt att det är en man överhuvudtaget som är GM.