Citat:
Ursprungligen postat av
CarlJanne75
Det är hursom en väldigt underlig uppmaning, undrar var
han fick den tanken ifrån.
Nu minns jag inte riktigt ursprunget ( sitter på landet med urusel uppkoppling, men tack Ozzie för Modestys inlägg), men det skulle kunna vara så enkelt att JG hört att några ville söka på egen hand och tyckte att det var bättre att man organiserade sök via MPS. Jag minns att han på sin fb-sida hade MPS loggan, osagt om han är medlem.
Det kan också vara så att han hade hört från någon att polisen var inkopplad och att de inte ville att man skulle vara där för att klampa in i områden där eventuella spår skulle kunna förstöras om massor av människor sprang runt där.
Ett otrevligt scenario skulle vara att MGM ( om han är gm) bett JG om att gå ut med detta.
Tycker mig minnas, men jag är väldigt osäker, att jag sett JGs text på Facebook. Tänker att en del amerikaner är vana att agera mer på egen hand än vi svenskar som ofta lägger ansvaret på samhället i många olika situationer. Kan det finnas en sådan förklaring?
Jag kan inte låta bli att känna att SD är en oerson som är ganska drivande och klåfingrig ( inte i bemärkelsen att stjäla).
Han har varit med redan från start med att ”ta reda på” med vilja hon hade haft kontakt med på kvällen innan mordet, tidpunkterna för dessa kontakter. Han ska också försökt lämna sin version till grannar. Allt enligt olika uppgiftslämnare i tråden, dvs att det kanske inte stämmer.
Det får mig att tänka att SD även kan ga haft ett finger med i spelet runt JGs uppmaning att inte leta på egen hand eller att prata om försvinnandet.
Märkligt är det, hur som helst.
Om det kom från polisens håll, borde det ha skett via dom. Frågan är bara hur de skulle kommunicera det isf?
Då borde de finnas på plats och mota bort folk från områden runt om. Kanske via deras egen hemsida. Och sist men inte minst via media.
Kanske de tyckte att det räckte med att det blev offentligt att det rubricerades som människorov?
Jag tror personligen inte att JG är inblandad i mordet. Men han kan absolut ha blivit insnärjd i lögner och kan ga använts som ett ofrivilligt ”redskap” till att sprida missinformation.
Han kan kanske djupt inom sig ana att det har varit allt för många lögner, ändringar och förklaringar, men väljer att svälja sina onda aningar som sanningar. Sanningen är alltför svår att tro på. Allt om det är SD som är gm.