2019-06-27, 13:22
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Menar du att hon skulle ha lagt ut bilder för att reta SD som bl a lade ut bilder på hollänskorna och mugglarvänninan i Västerås?
Jag har sett multum med bilder på LW och hennes GC-vänner och kan inte se att just de bilder du länkar till skulle vara utlagda för att retas.

Skilsmässoansökan är signad i februari, men ankomststämplad hos TR 15 mars.

Min teori är att hot om skilsmässa tärde paret D*vidsson från början av juli -17 då HD valde eget GC-konto.

SD och LW syntes inte tillsammans på "egna" turer sen våren -17, men så skadade LW benen jan -18 och jag tror att SD kan ha passat på att kliva in som en hjälpsam samarit i smyg, men detta fick nog HD reda på när hon träffade LW på ett event i februari.

Det har jag också sett men inte från
tumanhand-turer med 5 olika män på 2 veckor.
Det känns som ett budskap till någon:
”Titta jag kan få vem jag vill så det är
bäst att du skyndar dig”.

Tack för infon om skilsmässan.
Det förklarar varför HD och barnen ser
så ledsna ut på fotot. Medan SD bara
skojar bort det i bildtexten.

Då kan LW ha fått reda på att skilsmässan
var påbörjad och trott att det nu var
hennes tur.
Hon gjorde sig fin och åkte till SDs
event.
Fick hon inte det svar hon ville?
Helgen efter postade hon foton på sig
och JH. Var det för att göra SD svartsjuk?
Citera
2019-06-27, 13:39
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Jag håller med dig. Jag har väldigt svårt att se hur LW:s försummelse av barn eller inte, är kopplat till mordet. Det skulle isåfall innebära en motvbild som jag har svårt att se skulle få någon av de inblandade att ta steget till att mörda henne. Dels för att jag aldrig hört talas om ett sådant mordmotiv (inte umgåtts tillräckligt med sina barn), dels för att ett sådant motiv fullständigt motverkar sitt eget syfte: En död mor drabbar barn skadligt för resten av deras liv. En död mor har dessutom väldigt svårt för att umgås med sina barn.

Jag har efterfrågat denna "smutskastningens" värde för tråden, men har inte fått något vettigt svar på dess signifikans för just mordfallet.

Jag tror inte att hon mördades för att hon
försummade sina barn.
Jag blir bara så trött på alla som vill
framställa henne som perfekt och som en
fantastisk mamma som gjorde allt
för sina barn.
När det helt enkelt inte fanns någon tid
över för det.
Jag förstår inte varför hon måste
glorifieras pga att hon blivit mördad.
Det är väl ändå lika hemskt eller kan
folk bara känna empati om hon var ett
helgon?

Om man är övertygad om att SD är
skyldig så spelar det förstås ingen roll
hur hon var som person och vilka val
hon gjorde men jag försöker visa att det
kan finnas fler som tyckt sig ha motiv
att mörda henne. Inte för att jag på
något sätt vill skydda SD. Jag har inte
ändrat uppfattning om honom.
Utan för att jag tror att det kan finnas
andra möjliga GMs.

OM man leker med andras känslor så
riskerar man till sist att träffa på någon
som inte kan hantera det.
Citera
2019-06-27, 13:45
Medlem
Det kanske är oklart om JG fortfarande är medlem i
Missing People?

Det var av citatet i nedanstående inlägg av @YaBaDaBaDoOo,
som man kunde få den uppfattningen att han var medlem.
Men det var ju skrivit 2014, han kanske inte är medlem längre?

JG postade på Facebook 3 november 2014 en delning av ett inlägg
om Missing People:

Citat: "J*rry Gr*y har delat ett inlägg: 3 november 2014 -
Anmäld till Missing People i Örebro, gör det du med."
----------------------------------------------------------------

Enligt @Hemma97322 så hade några i geocachgruppens Facebooksida,
startat en grupp där man frivilligt kunde anmäla sig till att leta efter Lena.
JG skall då snabbt ha varit framme och hänvisat till Missing People istället.
@Hemma97322 spekulerar:
Ville han inte att folk skulle leta? Visste han var kroppen låg?

(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Nu minns jag inte riktigt ursprunget ( sitter på landet med urusel uppkoppling, men tack Ozzie för Modestys inlägg), men det skulle kunna vara så enkelt att JG hört att några ville söka på egen hand och tyckte att det var bättre att man organiserade sök via MPS. Jag minns att han på sin fb-sida hade MPS loggan, osagt om han är medlem.
Det kan också vara så att han hade hört från någon att polisen var inkopplad och att de inte ville att man skulle vara där för att klampa in i områden där eventuella spår skulle kunna förstöras om massor av människor sprang runt där.

Ett otrevligt scenario skulle vara att MGM ( om han är gm) bett JG om att gå ut med detta.

Tycker mig minnas, men jag är väldigt osäker, att jag sett JGs text på Facebook. Tänker att en del amerikaner är vana att agera mer på egen hand än vi svenskar som ofta lägger ansvaret på samhället i många olika situationer. Kan det finnas en sådan förklaring?

Jag kan inte låta bli att känna att SD är en oerson som är ganska drivande och klåfingrig ( inte i bemärkelsen att stjäla).

Han har varit med redan från start med att ”ta reda på” med vilja hon hade haft kontakt med på kvällen innan mordet, tidpunkterna för dessa kontakter. Han ska också försökt lämna sin version till grannar. Allt enligt olika uppgiftslämnare i tråden, dvs att det kanske inte stämmer.

Det får mig att tänka att SD även kan ga haft ett finger med i spelet runt JGs uppmaning att inte leta på egen hand eller att prata om försvinnandet.

Märkligt är det, hur som helst.
Om det kom från polisens håll, borde det ha skett via dom. Frågan är bara hur de skulle kommunicera det isf?

Då borde de finnas på plats och mota bort folk från områden runt om. Kanske via deras egen hemsida. Och sist men inte minst via media.
Kanske de tyckte att det räckte med att det blev offentligt att det rubricerades som människorov?

Jag tror personligen inte att JG är inblandad i mordet. Men han kan absolut ha blivit insnärjd i lögner och kan ga använts som ett ofrivilligt ”redskap” till att sprida missinformation.

Han kan kanske djupt inom sig ana att det har varit allt för många lögner, ändringar och förklaringar, men väljer att svälja sina onda aningar som sanningar. Sanningen är alltför svår att tro på. Allt om det är SD som är gm.
Senast redigerad av OzzieTheOwl 2019-06-27 kl. 13:54. Anledning: Tillägg meningar
Citera
2019-06-27, 13:55
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Fel!
Igen! Som vanligt.

Det har visst, undan för undan, blottlagts allt mer och mer hur LW valde att leva sitt liv. Det kan du rimligen inte vara okunnig om?
Så oavsett om du gillar det eller ej, så fylls tråden med alltmer fakta om LW.
Att den faktan, d v s hur LW valde att leva sitt liv, sedan skärskådas och värderas blir förstås oundvikligt.
Du må gilla det eller ej, men det ÄR en öppen granskning av LW:s liv och leverne som pågår här på Flashback.
På likartat vis som sker i Örebro polishus..

Ingen är så blind som den som inte vill se.

Trots att det postats bildbevis och texter
från LWs GC-logg på hennes fortsatta
kontakt med SD efter misshandelsanmälan
så finns det fortfarande folk som skriver här:
”Jag tror inte att hon har haft någon
kontakt med SD efter misshandelsanmälan”.
Trots att det finns ”bevis” från deras
heldagstur tillsammmans som de gjorde en månad
efter att anmälan gjordes.

Det är viktigare att få behålla sin illusion
om LW än att hitta hennes mördare.
Citera
2019-06-27, 13:56
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Rörande eventuell framkallande av svartsjuka från LW:s håll: Det kan finnas olika anledningar för LW att vilja visa upp för SD att det finns andra män som hon vill umgås med. Dels kan det vara för att hon i vissa perioder velat visa för honom att "nu får du ta ditt beslut, jag eller någon annan, annars kan du förlora mig." Eller/och den klassiska manövern "Jag vill få bekräftelse på att han verkligen har känslor för mig". Det sistnämnda har vi nog alla fått uppleva. Antingen själva i förhållanden, eller bland närståendes relationer.

Jag får mer känslan av att några skribenter har något personligt emot LW när det tjatas om hennes umgänge med sina barn. Carinah78 pratade om att vända på alla stenar, vilket även MH ordagrant skrev i sin blogg.Det är bra att vända på alla stenar i en utredning. Men just den stenen har vänts så många gånger nu, att frågan är om inte det är dags att gå vidare till nästa sten nu.

Det KAN även vara ett tredje alternativ: "Låt mig vara! Jag känner många män som kan skydda mig mot mer våld, hot och psykisk misshandel från dig."

Tycker också att vissa "vänder på stenen" med en mycket osund touch av maniskhet. Det är både enormt tjatigt och samtidigt mycket obehagligt.
Citera
2019-06-27, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Det är hursom en väldigt underlig uppmaning, undrar var
han fick den tanken ifrån.

För att en känslig” kvinna med initialer HD, (som jag tänker är ett tacksamt offer för byskvaller, då det påståtts att hon periodvis varit nedstämd/utmattad/deprimerad under ganska lång tid), men om det var hennes eller JG idé kanske inte spelar så stor roll här, utifall att det möjligtvis var på detta sätt?
Och visst kan jag förstå HD, att hon mest tänker på barnen och oroar sig över dom, men även att hon inte orkar med alla dumma kommentarer, konstiga påståenden, gliringar som antyder på henne LW och SD...det kan ha blivit för mycket att hantera för HD.
Därför tänker jag, att JG därför agerade som han gjorde, när han kontaktade deras vänner som var insatta och visste hur saker låg till. Det känns mest rimligt för mig alla fall.
Har liksom svårt att tro att man som vän medvetet väljer att hjälpa en MGM, om man faktiskt vet att denne är skyldig, även att det finns såna också givetvis men har svårt att se att JG inte förstår konsekvenserna av att göra det i så fall..det är ju liksom inga kriminella människor detta handlar om, (inte vad vi vet alla fall) och utifrån därför dörför av att JG är en helt normal man med normalt liv, utan något kriminellt i bagaget. Eller har det framkommit något om JG som jag missat?
Citera
2019-06-27, 14:15
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Trots att det finns ”bevis” från deras
heldagstur tillsammmans som de gjorde en månad
efter att anmälan gjordes.
Den länken har jag missat.
Skulle du kunna posta den igen.
Citera
2019-06-27, 14:25
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Det har jag också sett men inte från
tumanhand-turer med 5 olika män på 2 veckor.
Det känns som ett budskap till någon:
”Titta jag kan få vem jag vill så det är
bäst att du skyndar dig”.
Om hon är ute på geoturer med olika män så betyder det för mig inte samma sak som att "Titta jag kan få vem jag vill".
Det är mest överreligiösa människors fantasier som får all vänskap mellan kvinnor och män att handla om sex.
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Det KAN även vara ett tredje alternativ: "Låt mig vara! Jag känner många män som kan skydda mig mot mer våld, hot och psykisk misshandel från dig."

Tycker också att vissa "vänder på stenen" med en mycket osund touch av maniskhet. Det är både enormt tjatigt och samtidigt mycket obehagligt.
Ja den tolkningen är mycket rimlig.
Citera
2019-06-27, 14:25
Medlem
GilGrissom82s avatar
Kanske har SD och hans advokat nu lämnat in en invändning mot misstankegraden skäligen misstänkt?

Med tanke på SD's något tvetydiga kommentar kommentar "Alla får resning".

Citera
2019-06-27, 14:46
Medlem
Philomenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige

Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Om hon är ute på geoturer med olika män så betyder det för mig inte samma sak som att "Titta jag kan få vem jag vill".
Det är mest överreligiösa människors fantasier som får all vänskap mellan kvinnor och män att handla om sex.
Ja den tolkningen är mycket rimlig.

Instämmer med att det också är en möjlig tolkning.

Det är obehagligt hur offret ska dubbelbestraffas i tråden t o m efter sin död hur hon än kan ha agerat. Tidigare skrev flera anklagande mot henne ungefär för att hon ”om hon nu var så så rädd för SD, varför sökte hon inte hjälp hos några vänner?”. Man verkade ifrågasätta misshandeln utifrån att hon inte sökte skydd hos andra. Jag tänker att kanske var det detta hon gjorde då hon började visa sig mer med andra geocachare, framförallt män? Har skrivit det förr men upprepar i linje med det ni säger, hon kanske ville hinta till SD att fler visste om bilincidenten t ex och att hon inte var ensam utan omgavs av kompisar som kunde skydda henne?

För mig är det iaf en lika rimlig tolkning som de som hela tiden vill få det till att LW var ute efter män. Som Cocinella någon gång räknade efter så verkade ju LW dessutom knappast dejta särskilt många alls under åren efter skilsmässan, snarare tvärtom om det nu spelar någon roll! Och ska tilläggas, jag liksom flera andra här varken helgonförklarar nu eller gör motsatsen om BO. Hon var nog antagligen en människa som alla oss andra. Och hon förtjänade varken att dö som hon gjorde eller den stundtals frossande hätska ton som ofta förekommit i tråden mot henne då hon inte själv lever och kan försvara sig.
Citera
2019-06-27, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elsa2018
Jag tror mest att det handlar om att flera vänder sig mot victim blaming. Fokus hamnar på skräp som BO gjort istället för på att det GM gjorde är oförsvarligt oavsett vad BO gjort (försåvitt GM inte handlat i nödvärn, och i så fall borde hen ha uppgett det snart efter mordet/dråpet).
Det har funnits en konspirationsteori i tråden om att LW varit en pedofilhärva inom polisen på spåren (kanske via jobbet) men ... det är inte precis där fokus på blamingen legat.
Det som stört mig är att det funnits folk i tråden som vill framställa BO som om hon haft väldigt många sexuella relationer, samtidigt som de som känt henne betvivlar det. Och BO själv kan inte försvara sig. Det är nog inte där lösningen ligger tror jag. Förstår du hur jag menar? Den som gjort fel är GM och då är det hos GM vi bör leta fel och inte hos BO.

Håller med dig Elsa!
Just de spekulationer om flera partners, å i samma gäng som känner varandra, borde sluta med att de allihop hatade LW allihop, och dessa män...borde väl någon av dom blivit förbaskad på någon av rivalerna, att ett litet handgemäng eller åtminstone en allvarlig konflikt som kommit fram, åtminstone såhär efteråt alla fall.
Dessutom skrev någon, att LW inte ville trampa någon på tårna, att hon skötte det snyggt.

Vad som menas med att hon skötte det snyggt går ju fundera på förstås?
Om det menas att hon faktisk hade haft flera olika män i gänget, (men inte samtidigt). Fast borde inte någon av dessa män, ändå blivit så pass sårad och för längesedan tagit avstånd från både LW och de andra männen i gänget?

Eller om det menas att hon skötte det snyggt, när eventuellt flera var förtjusta i henne samtidigt (och hon inte var intresserad av någon av dom alls) och att hon då skötte det snyggt, för att inte trampa någon på tårna, just för att hon tyckte om dom allihop på vänskaplig basis?
För vad jag förstått tyckte de allihop om LW väldigt mycket, oavsett om de tyckte om henne som vän eller mer än vänskap, så hur någon skulle kunna ha de motiv att hon skulle vara något gräsligt och avskyvärt, får inte jag heller ihop
Citera
2019-06-27, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Kanske har SD och hans advokat nu lämnat in en invändning mot misstankegraden skäligen misstänkt?

Med tanke på SD's något tvetydiga kommentar kommentar "Alla får resning".

Intressant kommentar med dubbelbottnad mening; är det månne
så - som du skriver - att hans advokat lämnat in en invändning
mot att SD fortfarande är skäligen misstänkt, eller är det den mer
ekivoka betydelsen som han syftar på?! Kanske både och...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in