2019-06-21, 01:04
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fri
För att samordna en stor organisation kan man inte suboptimera varje detalj. Det viktiga i det stora hela är att gå framåt med momentum. Det är mikrotajmingen av en affär en månad hit eller dit som är kortsiktigt. Kina har gått jävligt uselt på lång sikt! Enskilda kineser har uppfunnit sånt som pappret och krutet, men kinesiska staten har förbjudit dess användning och slutit sig inåt i sitt eget teatrala förtryck. Så även nu igen under kejsar Xi Jinping. Antingen avrättar de honom och inrättar en rationell stat, med Japan som föredöme (ingen chans, de rasisterna hatar varandra innerligt), eller så kommer jag som åldring att få läsa om hundratals miljoner svältande kineser, precis som jag läste när jag var barn.

Läs o lär:
https://kvartal.se/artiklar/sveriges-kinesiska-laxa/

O glad midsommar.
Citera
2019-06-23, 20:44
Medlem
Sam.Boyds avatar
Åter ett bra program.
Olle Johansson ger en inblick i G5 o strålningen.
Citera
2019-06-26, 21:50
Medlem
Sam.Boyds avatar
Noterade ett nytt avsnitt av 4e statsmakten på Swebbtv.

Jag gillar formatet allt mer. Samt att de tar upp relevanta vinklingar på aktuella ämnen.
Citera
2019-06-26, 23:13
Medlem
Belavias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Noterade ett nytt avsnitt av 4e statsmakten på Swebbtv.

Jag gillar formatet allt mer. Samt att de tar upp relevanta vinklingar på aktuella ämnen.

Tar de någonsin upp judefrågan Swebbtv?
Citera
2019-06-26, 23:41
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Belavia
Tar de någonsin upp judefrågan Swebbtv?

Klimathot, Greta og allmän svensk stollighet räcker långt.
Citera
2019-06-26, 23:55
Medlem
Belavias avatar
Citat:
Klimathot, Greta og allmän svensk stollighet räcker långt.

Det håller jag med om. Att det räcker långt. Jag har bara sett brottstycken av Swebbtv, det jag har sett har varit fantastiskt.

Denne Mikael Wilgert är ett sådant geni i lugn och sympatisk utstrålning. Han har en förmåga att ta allt med ro utan att förminska allvaret i situationen. Han får också till kontaktytor som vore omöjliga utan hans vänliga aura och uppsyn.

Sedan är ju Lars Bern något av ett geni i att vara sidekick, snor ingen utstrålning eller ledarskap från MW men ger det där otroligt kunniga intrycket, som en initierad proffessorstyp med ett långt liv av erfarenhet bakom sig.

Nu verkar de också fått in ungt blod iform av den skärpte Erik från AfS.

Mixen kan inte bli bättre, eller hur?

Trots allt är ändå judefrågan det mest centrala som de förr eller senare måste adressera. Och om de inte har gjort det än, så har de säkert gjort rätt i det. Närmar man sig pudelns kärna blir man snabb nedsläckt antar jag?

Så det är ingen retorisk fråga där jag ämnar att förminska deras arbete. Jag är bara nyfiken på om de alls varit i närheten av frågeställningen då jag själv bara sett brottstycken som sagt.

Är du med på mitt resonemang?
Citera
2019-06-27, 00:18
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Belavia
Det håller jag med om. Att det räcker långt. Jag har bara sett brottstycken av Swebbtv, det jag har sett har varit fantastiskt.

Denne Mikael Wilgert är ett sådant geni i lugn och sympatisk utstrålning. Han har en förmåga att ta allt med ro utan att förminska allvaret i situationen. Han får också till kontaktytor som vore omöjliga utan hans vänliga aura och uppsyn.

Sedan är ju Lars Bern något av ett geni i att vara sidekick, snor ingen utstrålning eller ledarskap från MW men ger det där otroligt kunniga intrycket, som en initierad proffessorstyp med ett långt liv av erfarenhet bakom sig.

Nu verkar de också fått in ungt blod iform av den skärpte Erik från AfS.

Mixen kan inte bli bättre, eller hur?

Trots allt är ändå judefrågan det mest centrala som de förr eller senare måste adressera. Och om de inte har gjort det än, så har de säkert gjort rätt i det. Närmar man sig pudelns kärna blir man snabb nedsläckt antar jag?

Så det är ingen retorisk fråga där jag ämnar att förminska deras arbete. Jag är bara nyfiken på om de alls varit i närheten av frågeställningen då jag själv bara sett brottstycken som sagt.

Är du med på mitt resonemang?

Som sagt så är deras fokus på en havererad välfärdsstat. Och ett vansinne som drivs av tro o fjäsk för röster i godhetens namn.

Miljöhysteri som leder till:

Dyrare el
Elbrist
Uteblivna investeringar
höjda skatter
Ingen global positiv miljöeffekt

Senaste 4e stadsmakten visade upp att vår Greta egentligen är det 3e barnet som står i FN o närapå läser samma manus. Det sker typ vart 10e år. Mycket intressant.

Även deras program om kommunekonomin i kris är ytterst informativt.

Likaså några program om PK korridoren och hur den fungerar är en Swebbtv klassiker.

Ta dig tid o titta igenom utbudet. Det är kraftigt varierande men mycket är intressant.
Citera
2019-06-27, 00:36
Medlem
Belavias avatar
Citat:
Som sagt så är deras fokus på en havererad välfärdsstat. Och ett vansinne som drivs av tro o fjäsk för röster i godhetens namn.

Miljöhysteri som leder till:

Dyrare el
Elbrist
Uteblivna investeringar
höjda skatter
Ingen global positiv miljöeffekt

Senaste 4e stadsmakten visade upp att vår Greta egentligen är det 3e barnet som står i FN o närapå läser samma manus. Det sker typ vart 10e år. Mycket intressant.

Även deras program om kommunekonomin i kris är ytterst informativt.

Likaså några program om PK korridoren och hur den fungerar är en Swebbtv klassiker.

Ta dig tid o titta igenom utbudet. Det är kraftigt varierande men mycket är intressant.

Jag såg det om Greta och de tidigare barnen. Otroligt hur kalkylerat allt är. Och hur nonchalanta de är i relation till folket(massorna), man kan tycka att det borde finnas gränser för hur mycket de kan förolämpa vårt intellekt. Ändå verkar ju massorna köpa resonemangen!

Hehe, samma manus, samma upplägg. Tre tonåriga tjejer som "läxar upp" eliten med 10-20 års mellanrum. Om ytterligare ett decennium eller två så står en ny Greta från ett annat land och pratar på FN:s möten om "klimathotet"

Som du var inne på, intentionen är kontroll och utökat skatteuttag. Några positiva klimateffekter blir det inte(vilket vi inte är i behov av heller då klimatet mår bra, det är mänskligheten som är skev, eller eliten rättare sagt).

Tack för att du informerar i tråden. Du gör fler nyfikna på Swebbtv, vilket ger fler tittare, med resultatet att 4e statsmakten växer och gör skillnad.

Hoppas du haft en bra kväll!
Citera
2019-06-28, 11:29
Medlem
Sam.Boyds avatar
Inget större fel i Erik o Matti annat än att innehållet var väldigt föråldrat.

Vilket gjorde programmet ointressant.
Citera
2019-06-28, 20:00
Medlem
Castlevanias avatar
Willgert/Bern är ett radarpar i Fjärde statsmakten. Hade dock önskat att även Tullberg och Arnstberg medverkade nån gång. Den förstnämnda har bara medverkat i 1 av 12 program. Arnstberg inte överhuvudtaget. Bern genererar i flest klick men låt fler röster/åsikter komma till tals tack.
Citera
2019-06-28, 22:19
Medlem
Zneds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Castlevania
Willgert/Bern är ett radarpar i Fjärde statsmakten. Hade dock önskat att även Tullberg och Arnstberg medverkade nån gång. Den förstnämnda har bara medverkat i 1 av 12 program. Arnstberg inte överhuvudtaget. Bern genererar i flest klick men låt fler röster/åsikter komma till tals tack.

Haru sett de här :?
Citat:
Titta på ”Lördagsintervju 45 del 2 - professor Arnsberg om vad som gör en kultur stark.” på YouTube
https://youtu.be/p0ZbETkRMew

Citat:
Titta på ”Lördagsintervju 45 - Professor Arnstberg om hur demokratier dör.” på YouTube
https://youtu.be/Lc34MxmQCOo

Arnstberg är väldigt bra. Han är ju Etnolog och har forskat på Zigenarna. Han säger saker om Zigenarna och deras kultur. Som mest består av bedrägerier och åldringsbrott.
Arnstberg säger saker som GW PERSSON aldrig skulle våga andas ett knyst om. Konstigt att inte Arnstberg fått sitta inne för HMF.
Senast redigerad av Zned 2019-06-28 kl. 22:25.
Citera
2019-06-28, 22:37
Medlem
tumbleeweeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zned
Haru sett de här :?

Arnstberg är väldigt bra. Han är ju Etnolog och har forskat på Zigenarna. Han säger saker om Zigenarna och deras kultur. Som mest består av bedrägerier och åldringsbrott.
Arnstberg säger saker som GW PERSSON aldrig skulle våga andas ett knyst om. Konstigt att inte Arnstberg fått sitta inne för HMF.
Arnstberg har dock lite för mkt "bitter gubbjävel" över sig. Bern e lite mer "mysgubbe". Även om arnstberg är intressant att lyssna på så blir man inte spec pepp efter att ha sett ett program med honom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in