2019-06-19, 02:30
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fri
Precis det som samtliga som röstat på "klimatpartierna" har röstat på eftersom de stödjer Paris-avtalet. (Som deras hatade Donald Trump lämnade just därför). CO2 kan inte "renas bort" från kolkraftverk. Att släppa ut CO2 är själva meningen med livet. Det som göder växtligheten. Men du kanske har helt fel både på kors och tvärs? Fattas bara att du sätter in fem i rad på diagonalen också.

Nånting får mig att tro att det ansvaret istället vilar på de som sjungit, och röstat på de som sjungit, "Internationalen" 1:a jävla maj varje år!!!

Finns överhuvudtaget ingenting som är hemligt, ingen plats alls för den minsta konspiration, och "Rockefeller" har fane mig INGENTING att göra med att hela svenska folket under en hel livsålder röstade på politiker som fullständigt öppet sade att de ska förinta nationen, de ska krossa familjerna och de ska göra individen beroende av den monstruösa PK-stat som de ska skapa. Småbarnen ska institutionaliseras i statens förskolor, ungdomarna ska deporteras till statens miljonprogram och åldringarna ska sättas av i den statliga åldringsvården. Ingen ska få äga något, ingen ska få välja något, bara den politiska adeln ska härska godtyckligt! Nu är vi där, BINGO, alla som röstat hela sina liv har fått sina drömmar... nåja, konsekvenserna av sina verkliga val nu förverkligade. Grattis Agda! Det var helt och hållet ditt val, du fick som du ville. Skyll inte på Rockefeller, skyll inte ifrån dig. Ät upp alla valsedlar du stoppat i valurnan hela ditt liv.

Rockefeller gör det amerikanska företagare gör, optimerar vinst.
Det som gör Rockefeller unika är att de varit så effektiva o långsiktiga i sitt agerande.

Det kostar att skapa företag. Så av den orsaken så har i princip alla amerkanska företag någon av de större investmentbankerna i ryggen.

Samma motor och princip som kineserna tagit till sig. Men där är det de regeringstyrda bankerna.
Citera
2019-06-19, 02:35
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Overmind
Tycker han den där gubben Mikael Willgert är en bra intervjuare och en riktig mysig gubbe. Men detta program, SWEBBTV är alltså partiskt med Afs? Tycker de skall vara politiskt obundna.

Vad jag förstog så bjuder Swebbtv regelbundet in folk från alla partier. Men det är bara AfS som har tid o vill. Övriga får vara med i riktigt TV.
Citera
2019-06-19, 02:50
Medlem
Sam.Boyds avatar
Så här på kvällskvisten så lyssna jag på det senaste avsnittet av 3e statsmakten.

Jag gillar både Mikael Willgert og Lars Berns reflekterande över tingens tillstånd. Speciellt Lars Bern ger en trygg och lugnande effekt på stolligheterna i Svt. Samt försöker vara lite pedagogisk och folkbildande på en nivå som inte som Svt utgår ifrån att tittarna är infantila.

Det är märkligt att många av de äldre industriledarna har den förmågan. Det har väl med erfarenheter från deras yrkesroller att göra. Hans Werthen var likadan.

En kvalite som dagens politiker saknar.

När det kommer till Erik o Matti så tycker jag att det är lite väl flamsigt o osäkert med lite dåligt självförtroende. Det har visserligen blivit bättre. Så de har väl fattat att vi tittar/lyssnar för att få höra något tänkvärt och intressant.
Citera
2019-06-19, 07:55
Medlem
Overminds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Vad jag förstog så bjuder Swebbtv regelbundet in folk från alla partier. Men det är bara AfS som har tid o vill. Övriga får vara med i riktigt TV.

Okej. Men är Mikael Afs medlem eller så? Hur står de som äger och leder Swebbtv?
Citera
2019-06-19, 08:55
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Overmind
Okej. Men är Mikael Afs medlem eller så? Hur står de som äger och leder Swebbtv?

Har ingen aning.
De säger som Svr att de är politiskt obundna....
Citera
2019-06-19, 15:21
Medlem
Citat:

Mitt intryck är också att de är partipolitiskt obundna, vilket de också säger i sin presentation.

Om de skulle stödja t.ex AfS öppet så skulle de råka ut för så mycket hat och kritik att det vore svårt att fortsätta växa.

Willgert är så intelligent att han väljer en neutral väg.

Däremot är det väl inte alls otänkbart att han personligen sympatiserar med en del av Kasselstrands åsikter. Mindre troligt att han gillar F! eller MP.

Men det är förstås meningslösa spekulationer från min sida.

Mysig är han att lyssna på, hur som helst.
Citera
2019-06-19, 15:29
Medlem
Fris avatar
Citat:
Det är märkligt att många av de äldre industriledarna har den förmågan. Det har väl med erfarenheter från deras yrkesroller att göra. Hans Werthen var likadan.
Hur folkbildade hans Werthen? Jag är nyfiken. Det jag minns av honom är att han sade att "-Där gjorde vi en sån jävla dålig affär att enda lösningen var att hitta nån att sälja det vidare till som är en ännu större idiot än vi!" Och att Ian Wachtmeister sade att Hans inte uppskattade att han ramade in hans porträtt i styrelserummet med en toalettsits, trots att hans eget bolag då sålde sådana.

Kul att du uppskattar svenska kapitalister, men hatar amerikanska dito.
Citera
2019-06-19, 21:25
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Hur folkbildade hans Werthen? Jag är nyfiken. Det jag minns av honom är att han sade att "-Där gjorde vi en sån jävla dålig affär att enda lösningen var att hitta nån att sälja det vidare till som är en ännu större idiot än vi!" Och att Ian Wachtmeister sade att Hans inte uppskattade att han ramade in hans porträtt i styrelserummet med en toalettsits, trots att hans eget bolag då sålde sådana.

Kul att du uppskattar svenska kapitalister, men hatar amerikanska dito.

Jag hatar inte amerikanska kapitalister. Jag har däremot svårt för deras kvartalränkande. Även ibland deras ganska sunkiga moral.

Och jag hatar framförallt inte industrialister. Dit jag även räknar de digitala bolagen.

Tvärtom så beundrar jag flera av dem.
Citera
2019-06-19, 21:28
Medlem
Zneds avatar
En undran. Det sägs i programmet:
Citat:
Titta på ”Lördagsintervju 49 med Jacob Nordangård om Rockefeller och skapandet av FN, EU och klimatskrämseln.” på YouTube
https://youtu.be/k8rBL4gv7c0
att ett imperium bara existerar så länge de expanderar.

Så, vad händer när globalisternas/ storföretagen inte kan expandera mer?
När blattarna, muslimerna, jihadisterna har tagit över. För det kommer de att göra. Förr eller senare. Migration är krig. Så tillvida att målet för ett krig är att ta över ett annat land. Ändra dess kultur och sätt att leva.

Dessa migranter som har invaderat Europa kommer inte att bli några medelsvensson, tvärtom.De kommer att förändra Europas länder på ett sätt som inte globalisterna tycker om.

Då är frågan: har globalisterna kraften att slänga ut inkräktarna och återta makten till den vita rasen?
Citera
2019-06-20, 00:55
Medlem
Fris avatar
Citat:
Jag hatar inte amerikanska kapitalister. Jag har däremot svårt för deras kvartalränkande. Även ibland deras ganska sunkiga moral.
Att tätare rapportering skulle innebära kortsiktighet är så dumt trams. Ingenting är mer långsiktigt än aktiemarknaden. Att den ögonblickligen anpassar sig till förändringar, även på längsta sikt, är inte kortsiktighet, Oförmåga att reagera och anpassa sig är inte långsiktighet. Det finns så mycket dumhet i åsikterna om ekonomin, trots att de som uttalar dumheterna själva agerar ekonomiskt så klarar de inte av att fatta vad de själva gör. Lars Bern har inte den minsta aning om vad en ekonomi är för någonting. Enligt honom är ekonomin någonting som "judarna" i "globala företag" stjäl från andra,. En livslångt indoktrinerad sosseidiot som VILL ha fel och misslyckas.
Citera
2019-06-20, 01:35
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Att tätare rapportering skulle innebära kortsiktighet är så dumt trams. Ingenting är mer långsiktigt än aktiemarknaden. Att den ögonblickligen anpassar sig till förändringar, även på längsta sikt, är inte kortsiktighet, Oförmåga att reagera och anpassa sig är inte långsiktighet. Det finns så mycket dumhet i åsikterna om ekonomin, trots att de som uttalar dumheterna själva agerar ekonomiskt så klarar de inte av att fatta vad de själva gör. Lars Bern har inte den minsta aning om vad en ekonomi är för någonting. Enligt honom är ekonomin någonting som "judarna" i "globala företag" stjäl från andra,. En livslångt indoktrinerad sosseidiot som VILL ha fel och misslyckas.

Har du haft med amerikanska bolag att göra så vet du att det gäller att förhandla fram tills det bara är dagar kvar på kvartalet. Sedan kan man tokpruta. Funkar inte det så klagar man till acountmanagerns chef o säger att man har relationsproblem och vill ha personen utbytt. Allt som allt så blir det i värsta fall 30 dagar försenat. Alla mäts var 90e dag o alla har mål att fylla till varje pris.

Där är den amerikanska kortsiktigheten i ett nötskal.

Kineserna jobbar på ett helt annat plan och med annan metodik. I det långa loppet kommer de att vinna.

Vem vet, om 200 åt så består kanske familjen Rockefeller imperium av en mindre kedja biltvättar....
Citera
2019-06-20, 01:50
Medlem
Fris avatar
Citat:
Har du haft med amerikanska bolag att göra så vet du att det gäller att förhandla fram tills det bara är dagar kvar på kvartalet. Sedan kan man tokpruta. Funkar inte det så klagar man till acountmanagerns chef o säger att man har relationsproblem och vill ha personen utbytt. Allt som allt så blir det i värsta fall 30 dagar försenat. Alla mäts var 90e dag o alla har mål att fylla till varje pris.

Där är den amerikanska kortsiktigheten i ett nötskal.

Kineserna jobbar på ett helt annat plan och med annan metodik. I det långa loppet kommer de att vinna.

Vem vet, om 200 åt så består kanske familjen Rockefeller imperium av en mindre kedja biltvättar....
För att samordna en stor organisation kan man inte suboptimera varje detalj. Det viktiga i det stora hela är att gå framåt med momentum. Det är mikrotajmingen av en affär en månad hit eller dit som är kortsiktigt. Kina har gått jävligt uselt på lång sikt! Enskilda kineser har uppfunnit sånt som pappret och krutet, men kinesiska staten har förbjudit dess användning och slutit sig inåt i sitt eget teatrala förtryck. Så även nu igen under kejsar Xi Jinping. Antingen avrättar de honom och inrättar en rationell stat, med Japan som föredöme (ingen chans, de rasisterna hatar varandra innerligt), eller så kommer jag som åldring att få läsa om hundratals miljoner svältande kineser, precis som jag läste när jag var barn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in