Citat:
Ursprungligen postat av
OneDoesNotSimply
Det jag har diskuterat är det jag har skrivit. Du är alltför benegen att tro att jag menar en massa mer än vad jag har skrivit. Jag försöker göra diskussionen faktabaserad. Knyter man sina åsikter till fakta minskar risken att ha fel. Men att ha fel, det kanske är din ideologi.
Nu ljuger du igen. Tillåt mig demonstrera skillnaden mellan ett faktabaserat påstående och en åsikt:
Faktum: Sverige är en parlamentarisk demokrati vars grundlagar kontinerligt skrivs om, eller kringgås, för att underlätta bildandet av minoritetsregeringar. Styret speglar på så vis inte majoriteten.
Åsikt: "Den vilja som verkligen spelar roll är den vilja som leder till att partier får mandat. Här är svenskarna uppenbart nöjda med makten och ger dem förnyat förtroende val efter val."
Faktum: Etablissemanget har fört folket bakom ljuset och drivit igenom massinvandring sedan det sena 1960-talet. (Se David Schwarz, Invandrarutredningen 1968.)
Åsikt: "För all del har invandringen smugits på Sverige, men på något sätt har det hela ändå fungerat."
Jag kan fortsätta rada upp påstående efter påstående, men dessa är representativa för hur du i varje läge försöker framhäva etablissemangets legitimitet. Det märkligaste fallet är den retroaktiva legitimiteten, där du medger illegitim manipulation men ändå omfamnar utfallet.
Citat:
Du känner dig hotad av påståendet svenskarna har röstat fram etablissemanget val efter val, istället för att rakt av erkänna att det stämmer.
Du verkar inte klara av att fullborda en endaste mening utan att ljuga, flytta målstolparna eller slingra dig på någon punkt. Etablissemanget har kontrollerat medierna, omformat kulturen och inte släppt fram alternativa röster. Detta har kondenserat Sveriges demokratiska historia till ett enpartistyre med undantag för enstaka "borgerliga" haverier. Det är först i dag vi har möjlighet att kommunicera utanför åsiktskorridoren, även om det pågår en
världsomspännande jakt på dissidenter ledd av Soros, bröderna Koch och ADL.
Citat:
Det där med amerikansk domän är nog mest en myt. Flashback lyder under svenska lagar. Sverige är ett bra land för yttrandefrihet. I USA riskerar man att bli stämd.
Det är verkligen otroligt, men nu ljuger du igen. Se länken som
censuria infogade ovan. Flashbacks flykt hade att göra med att ha en domän utom räckhåll för den svenska statens klor. Vad gäller yttrandefriheten som sådan finns ingen frizon, även om jag vet att du försöker blanda ihop korten och hänvisa till etablissemangets
pressfrihet. Det som återstår i Västvärlden är den amerikanska konstitutionens första tillägg, även om den befinner sig under angrepp från Koch-Soros-ADL och dess knähundar.
Citat:
Men det finns ju fler partier. T ex MED och AfS.
Och så flyttar du målstolparna när du väl inser att SD var ett dåligt svar. Då kan jag passa på att informera dig om att MED är koshercertifierat, neokonservativt trams lanserat av israeliske medborgaren Ilan Sadé. Kontrollerad opposition vars enda funktion är att fånga upp dissidentröster.
Vad gäller AfS är det dessvärre inte ett riktigt parti; man kan snarare tala om en hållplats för f.d. SD:are som fått tumme ned av knähundarna i SD:s partitopp. Det är synd, eftersom deras valplattform -- asylstopp och återvandring -- är den viktigaste sakpolitik som kan föras i dag. Samtidigt finns ingen möjlighet för dem att nå fram, eftersom etablissemangets lakejer -- Expo, interasistmen m.m. -- doxar och hänger ut medlemmar medan MSM svartmålar partiet och dess idéer. Så ser det ut, ditt "fria val" via "oberoende medier" i ett "öppet samhälle". Det är ett skämt.
Det som är så genuint oärligt och ohederligt från din sida är att du vet att det inte finns en möjlighet att bryta status quo på parlamentarisk väg. Din "tröst" eller
cope är att du kan omfamna dina principer en gång vart fjärde år, allteftersom vänsterextremismens framfart fortgår och de bruna horderna växer i antal. Hur kan du acceptera en sådan framtid?