2019-06-22, 03:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Sjukt!
Han blir dömd för något hon påstår utan bevis.
Enda hon har som "bevis", är att ha pratat med vänner ang. dessa eventuella händelser.
Hur i helvete kan han bli dömd?

Han en klåpare, inte första eller sista gången har ställer till det, skulle varit ett längre straff ju.
Citera
2019-06-22, 12:51
Medlem
Mr_Sinisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ytmamz
jävlar vilka brännskador KH fått
Dom här brännskadorna är intressanta. Någon har ju kastat kokande vatten i ansiktet på honom. Skulle tro att det är relaterat till hustrumisshandeln. Gissar på frugan men det kan också varit någon som tagit henne i försvar. Det känns lite som en kvinnogrej ,så kanske en väninna. Nu spekulerar jag givetvis men jag köper inte att detta handlar om en olycka. Dessutom verkar vattenskållning inte vara helt ovanliga i destruktiva våldsamma relationer(kaka söker maka).
Citera
2019-06-22, 13:35
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av berranxxl
Han en klåpare, inte första eller sista gången har ställer till det, skulle varit ett längre straff ju.

Vad har detta med straffet att göra?
Citera
2019-06-22, 13:59
Medlem
LeBronThurmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr_Sinister
Dom här brännskadorna är intressanta. Någon har ju kastat kokande vatten i ansiktet på honom. Skulle tro att det är relaterat till hustrumisshandeln. Gissar på frugan men det kan också varit någon som tagit henne i försvar. Det känns lite som en kvinnogrej ,så kanske en väninna. Nu spekulerar jag givetvis men jag köper inte att detta handlar om en olycka. Dessutom verkar vattenskållning inte vara helt ovanliga i destruktiva våldsamma relationer(kaka söker maka).
Du måste vara helt jävla dum i huvudet!
Det är inte fråga om någon vattenskållning av utomstående!

Olyckshändelsen med brännskadan inträffade i hans egna nya boende där "klanten" inte hade koll på exakt vilken flaska han använde för antändning av en bränsledriven anordning.

Inlägg som dina lägger skit på en brasa som möjligen Anna Book eller någon annan på hennes nivå förtjänar.
Välkommen på min "ignore"-lista för IQ-befriade fiskmåsar!
Senast redigerad av LeBronThurman 2019-06-22 kl. 14:03.
Citera
2019-06-23, 10:33
Medlem
Apexpredators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr_Sinister

Det där var ett efterblivet inlägg även med Flashback mått mätt. Är du på frigång eller har samhället sett till att du är inlåst 24/7?
Citera
2019-06-23, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Apexpredator
Det där var ett efterblivet inlägg även med Flashback mått mätt. Är du på frigång eller har samhället sett till att du är inlåst 24/7?
Vad menar du? Det är väl bara ett helt vanligt, och fullt rimligt, spekulativt inlägg?
Citera
2019-06-23, 11:08
Medlem
Apexpredators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Periodic
Vad menar du? Det är väl bara ett helt vanligt, och fullt rimligt, spekulativt inlägg?

Självfallet inte. Brännskadorna kom sig inte ens av vatten så inlägget är både utan logik och sans. Spekulativt hade varit att misstänka hans fru för att ha använt eld.
Citera
2019-06-23, 11:21
Medlem
Har nu läst domen. Fattar inte alla som på riktigt kallar hans ex för gold digger. Knappast nåt som passar in på en kvinna som levt i så många år ihop med Huselius. Snarare en jävla hjälte som stått ut. Bara det att hon satt hemma med en bebis när han satte på tjejen på hotellrummet tillsammans med Lilja och Talinder.

Jag tvivlar inte en sekund på att han dominerat hela familjen totalt. Kan man nåt om psykologin bakom misshandel i hemmet så vet man hur svårt det är för en person (oftast en kvinna) att anmäla, att stå kvar vid anmälan osv. Speciellt när,det finns barn inblandat. Det känns som om han blir försvarad pga sina meriter inom hockeyn, för ingen vet vad som sker inom hemmets fyra väggar, ofta är det den person som folk minst tror som spöar på sina kvinnor.
Citera
2019-06-23, 19:19
Medlem
LeBronThurmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av investigation
Har nu läst domen. Fattar inte alla som på riktigt kallar hans ex för gold digger.
Knappast nåt som passar in på en kvinna som levt i så många år ihop med Huselius.
Att du inte fattar saken med Golddigger beror sannolikt på att du inte över ett par decennier kunnat följa vad hennes olika entourage kände till. Här handlar det inte om några avundsjuka skvallerkärringars berättelser utan objektivt självständigt tänkande kvinnor (pluralis) som reagerat emot det under alkoholintag vid åtskilliga tillfällen specifikt uttalade tankesättet.
Citat:
Snarare en jävla hjälte som stått ut. Bara det att hon satt hemma med en bebis när han satte på tjejen på hotellrummet tillsammans med Lilja och Talinder.
Otroligt svinigt agerad otrohet av KH, vilket SC iofs inte var sen i att göra "buisiness" utav.
Citat:
Jag tvivlar inte en sekund på att han dominerat hela familjen totalt. Kan man nåt om psykologin bakom misshandel i hemmet så vet man hur svårt det är för en person (oftast en kvinna) att anmäla, att stå kvar vid anmälan osv. Speciellt när,det finns barn inblandat.
Utan att ha några direkta fakta att gå på så "tvivlar du inte en sekund...", samtidigt som du säger att "ingen vet vad som händer inom hemmets fyra väggar". Det sistnämnda är sant!

Jag är en person som agerar aktivt emot våld i relationer!
De händelser som berörs i domen, med två till varandra närliggande datum, sträcker sig över ett förhållande som varat i decennier.
SC är tillräckligt stark för att inte acceptera våld i en relation.

Åklagaren gick ursprungligen ut hårt i början på året och fick KH häktad, vilket rätten ändrade och avbröt häktningsbeslutet p.g.a. starkt reducerad misstankegrad.

Åklagaren fick inte gehör för grov misshandel och fängelsedom av rätten. SC hade fått ett blåmärke på benet som påstås ha uppstått när KH ska ha lyft upp henne, vilket ledde till en villkorlig dom för misshandel.

Vi får väl se om den villkorliga domen med samhällstjänst kommer att överklagas till HR, eller inte!

Starkt av KH att inte inleda någon rättslig prövning gentemot SC utan att istället låta barnens välmående komma i första rummet.
Citera
2019-06-23, 19:43
Medlem
HeroesSilencios avatar
Har också läst domen, att KH är ett ärkesvin av rang är ganska uppenbart. Att hon stannade efter dubbelmackan med sina landslagskompisar är för mig en gåta. Tror han har psykiska problem faktiskt och är enormt kontrollerande och någon form av borderline. Han har sannolikt misshandlat henne både fysiskt och psykiskt under alla år. Ville inte att hon skulle jobba t ex, bara det är ett tecken på kontroll.

MEN, svag bevisning och enbart vittnen på hennes sida så hade hon kunnat säga vad som helst. Domen kommer inte stå sig i Hovrätten om försvaret överklagar domen.
Citera
2019-06-23, 21:06
Medlem
Är han släkt med R*bert (Samma efternamn)?
Citera
2019-06-24, 10:08
Medlem
Mr_Sinisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Apexpredator
Jaja, erkänner att inlägget inte var så genomtänkt...

@Mod, kan du ta bort det där jävla inlägget om brännskadan?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in