2018-06-18, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Precis, så dravlet i tråden om att det enbart handlade om förlupna ord kan vi alltså lägga i den hög där det hör hemma. Han har dessutom slagit henne i form av minst en örfil.

Hon har självklart gjort rätt som anmälde.

Han kan få villkorlig dom och böter kanske om han blir dömd, han är bara dömd för trafikbrott innan.
Citera
2018-06-18, 11:44
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
Han kan få villkorlig dom och böter kanske om han blir dömd, han är bara dömd för trafikbrott innan.
Troligen blir det inte ett frihetsberövande straff, det är vi ense om.
Citera
2018-06-18, 12:14
Medlem
Citat:
Troligen blir det inte ett frihetsberövande straff, det är vi ense om.
Brukar vara ganska menlösa straff för misshandel i Sverige, för misshandel tre månaders fängelse ungefär och för grov misshandel ungefär ett års fängelse.
Min mamma har en väninna som blev misshandlad några gånger och den karln fick inga vidare straff.
Han slog henne med en galge bland annat och det fick han ett års fängelse som grov misshandel vill jag minnas.
Citera
2018-06-18, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enron
En svensk hockeyprofil åtalas misstänkt för försök till grov misshandel, försök till misshandel och olaga hot mot en närstående. Enligt misstankarna har han bland annat försökt kasta ut personen genom ett fönster. Profilen förnekar brott.

https://www.expressen.se/sport/hockeyprofil-atalas-misstankt-for-brott-mot-narstaende/

Då var hon säkerligen jävligt jobbig. Svårt att bedöma om det var rimligt att försöka kasta ut henne genom fönstret med den knapphändiga informationen.
Citera
2018-06-18, 13:53
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feodor
Då var hon säkerligen jävligt jobbig. Svårt att bedöma om det var rimligt att försöka kasta ut henne genom fönstret med den knapphändiga informationen.
Nej, inte ett dugg svårt -- det är aldrig rimligt att kasta ut folk genom fönster eller ut från balkonger.
Citera
2018-06-18, 13:54
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
Brukar vara ganska menlösa straff för misshandel i Sverige, för misshandel tre månaders fängelse ungefär och för grov misshandel ungefär ett års fängelse.
Min mamma har en väninna som blev misshandlad några gånger och den karln fick inga vidare straff.
Han slog henne med en galge bland annat och det fick han ett års fängelse som grov misshandel vill jag minnas.
Ja, det är menlösa straff. Husse är dessutom känd, har en god social förankring i samhället osv osv vilket gör att han dessutom kommer behandlas mildare än svensson.
Citera
2018-06-18, 14:24
Medlem
LeBronThurmans avatar
Citat:
Nej, inte ett dugg svårt -- det är aldrig rimligt att kasta ut folk genom fönster eller ut från balkonger.
En liten praktisk detalj i sammanhanget, som inte ursäktar något ev. påstått skeende, är att "fönstret" ifråga (av objektivt insatta personer i ärendet) har återberättats vara som en "lucka" där inte ens en illusionist med bästa vilja skulle kunna pressa ut sin "sidekick".

(I övrigt avvaktar jag för min egen del den juridiska prövningen av ärendet.)
Citera
2018-06-18, 14:25
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeBronThurman
En liten praktisk detalj i sammanhanget, som inte ursäktar något ev. påstått skeende, är att "fönstret" ifråga (av objektivt insatta personer i ärendet) har återberättats vara som en "lucka" där inte ens en illusionist med bästa vilja skulle kunna pressa ut sin "sidekick".

(I övrigt avvaktar jag för min egen del den juridiska prövningen av ärendet.)
Oavsett storlek på fönstret eller höjd mellan fönster och mark/platå så har han ju fysiskt angripit henne -- och knappast då milt och kärleksfullt.
Citera
2018-06-18, 14:41
Medlem
LeBronThurmans avatar
Citat:
Oavsett storlek på fönstret eller höjd mellan fönster och mark/platå så har han ju fysiskt angripit henne -- och knappast då milt och kärleksfullt.
För att ta ställning i frågan om vad som egentligen har skett utgår jag ifrån det FUP som upprättats och efter den bevisning som kommer till prövning inför behandlingen i tingsrätten.
Precis som du själv brukar vara, så är jag för klok för att låta Expressen få mandat att vara någon form av sanningsbibel.
Citera
2018-06-18, 16:20
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Åtalet rör tre rubriceringar vid två tillfällen.
https://www.expressen.se/sport/hockeyprofil-atalas-misstankt-for-brott-mot-narstaende/

Citat:
Men nu åtalas mannen för tre brott: försök till grov misshandel, försök till misshandel och olaga hot.

– Vi ser med tillförsikt fram emot en rättegång, säger hockeyprofilens advokat till Sportbladet.
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/QlAxbR/hockeyprofilen-atalas-for-tre-olika-brott

Citat:
– Jag har lämnat in en stämningsansökan med de åtalspunkter där bevisen håller, det är inga kostigheter. Eftersom det inte är något direkt brådskande ärende, ingen häktad person, inga barn inblandade, så kan det ta tid innan det blir huvudförhandling i målet. så lyder reglementet. Men det är tingsrätten som sätter de datumen, kommenterade åklagaren till SVT Sport.
https://www.svt.se/sport/tre-kronor/hockeyprofilen-atalas-for-tre-brott

Finns det en del sms från Huselius när det gäller bevis?
Grov kvinnofridskränkning togs bort och istället åtalas han för försök till grov misshandel, försök till misshandel och olaga hot.
Citera
2018-06-18, 19:15
Medlem
Jacobssteges avatar
Citat:
Du har fel micro. Kristian ville medelst en öm smekning, visa sin kärlek till häxan. Nu ville det sig så illa, att han snubbla till å den tilltänkta smekningen råkadebli litt mer bastant.
Citera
2018-06-18, 19:19
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jacobsstege
Du har fel micro. Kristian ville medelst en öm smekning, visa sin kärlek till häxan. Nu ville det sig så illa, att han snubbla till å den tilltänkta smekningen råkadebli litt mer bastant.
Självklart - tänkte inte på det trots att jag själv i ungdomen några gånger råkade ut för felsiktade ömhetsbetygelser

Att jag aldrig lär mig .....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in