2019-06-23, 00:23
Medlem
Fittahoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pressombudsmannen
Jag förstår inte riktigt vad det är för fråga Kavanaugh röstar emot.
Ärendet kan få konsekvensen att mer eller mindre alla myndigheter klassas som olagliga enligt konstitutionen. Det är en konservatist's våta dröm – förutom Kavanaugh's.

Citat:
Som jag ser det är det inga major news. Du är fortfarande väldigt anti Kavanaugh när han i själva verket är en kraft för de goda. Jämför t.ex Kavanaugh mot Ruth Bader Ginsberg.
Att jämföra en konservativ domare med RGB är som att tycka att en människa som mördat är god för att denne inte är en seriemördare. Jag har högre krav än så.
Citera
2019-06-23, 00:36
Medlem
Pressombudsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fittahora
Ärendet kan få konsekvensen att mer eller mindre alla myndigheter klassas som olagliga enligt konstitutionen. Det är en konservatist's våta dröm – förutom Kavanaugh's.

Att jämföra en konservativ domare med RGB är som att tycka att en människa som mördat är god för att denne inte är en seriemördare. Jag har högre krav än så.
Nej jag ser inte en mördare som god bara för att den inte är en seriemördare. Det är totalt vansinne.
Du förklara varför Kavanaugh är dålig. Om du kan förklara det så köper jag det. Som jag ser det är Kavanaugh en kristen konservativ patriot och står för exakt samma värderingar som mig själv och Trump. Jag har ingen aning om vart du fått att han står för något dåligt.
Citera
2019-06-23, 00:39
Medlem
Fittahoras avatar
Citat:
Nej jag ser inte en mördare som god bara för att den inte är en seriemördare. Det är totalt vansinne.
Varför valde du att jämföra Kavanaugh med RBG, den domare som anses vara ondast, mest korrupt och vid det här laget möjligtvis död (vilket inte verkar stoppa henne från att rösta). Ska jag nämna att hon är judinna? I min värd är det vansinne att jämföra en konservativ domare med den överlägset mest liberala domaren – även mördare framstår då som helgon.

Varför inte göra som jag och jämföra Kavanaugh med Trump's första nominering, Gorsuch?

Citat:
Du förklara varför Kavanaugh är dålig. Om du kan förklara det så köper jag det. Som jag ser det är Kavanaugh en kristen konservativ patriot och står för exakt samma värderingar som mig själv och Trump. Jag har ingen aning om vart du fått att han står för något dåligt.
Han röstar inte konservativt. Svårare än så är det inte. Jag är långt ifrån ensam att vara besviken över hur Kavanaugh röstar – även om jag förutspådde att så skulle ske.
Senast redigerad av Fittahora 2019-06-23 kl. 00:48.
Citera
2019-06-23, 01:23
Medlem
Citat:
Varför valde du att jämföra Kavanaugh med RBG, den domare som anses vara ondast, mest korrupt och vid det här laget möjligtvis död (vilket inte verkar stoppa henne från att rösta). Ska jag nämna att hon är judinna? I min värd är det vansinne att jämföra en konservativ domare med den överlägset mest liberala domaren – även mördare framstår då som helgon.

Varför inte göra som jag och jämföra Kavanaugh med Trump's första nominering, Gorsuch?

Han röstar inte konservativt. Svårare än så är det inte. Jag är långt ifrån ensam att vara besviken över hur Kavanaugh röstar – även om jag förutspådde att så skulle ske.
Säkert finns det skillnader mellan olika konservativa domare. Men huvudsaken är att han är konservativ och står upp för konstitutionen.

Har du något exempel på en viktig konservativ fråga där Kavanaugh röstat emot? Jag tror knappast Kavanaugh hade haft så mycket motstånd och våldtäktsanklagelser om han hade varit en av deep state-aktörerna.
Senast redigerad av Pressombudsmannen 2019-06-23 kl. 01:27.
Citera
2019-06-23, 02:56
Medlem
Citat:
‘Most of Government Is Unconstitutional’

On Thursday, the conservative wing of the Supreme Court called into question the whole project of modern American governance.

...

In response, Justice Neil Gorsuch wrote a lengthy dissent extolling the need to curb Congress’s powers to delegate to federal agencies. Surprisingly, two other justices, Chief Justice John Roberts and Justice Clarence Thomas, joined this radical opinion. And while a fourth — Justice Alito — sided with the more liberal justices, he wrote separately to say that “if a majority of this Court were willing to reconsider the approach we have taken for the past 84 years, I would support that effort.”

Because Justice Kavanaugh was recused from the case, the conservative wing was deprived of a potential fifth vote. But that vote may come: Judging from his record, Justice Kavanaugh is also no friend of agency power.

Källa: https://archive.fo/g5WO7
Kavanaugh går från klarhet till klarhet.

Läste igenom originalet. Handlar alltså inte om att lägga ner eller ta bort myndigheter, utan om om att makt måste delegeras tydligare. Ex EPAs "do good" är problematisk, inte myndigheter som sådana (vilket en del försöker få det att låta som).
Citera
2019-06-23, 04:51
Medlem
Citat:
Trump säger inte att han gav ordern att bomba. Intervjuaren frågar "So you never gave a final order?" Trump svarar "no no no, but we had something ready to go subject to my approval". Han beskriver vad som skulle hänt ungefär 30 minuter efter att han gett ordern. Intervjuaren frågar även om det fanns plan i luften och Trump svarar att inga plan var i luften. Det fanns en plan att bomba olika mål, och Trump är den som gör det slutgiltiga beslutet. Det är inte Trump som väljer ut mål. Han är bara den slutgiltiga beslutsfattaren.

Jag förstår även att alla Trumphatare är besvikna att Trump ännu inte har startat krig mot Iran och som jag förstår kommer det krävas mycket mer än så för att starta krig. Trump är smart nog att förstå att det finns så kallade false flags utförda av CIA, Mossad etc för att provocera fram krig med Iran.

https://twitter.com/realDonaldTrump/status/1142055388965212161
Citat:
....On Monday they shot down an unmanned drone flying in International Waters. We were cocked & loaded to retaliate last night on 3 different sights when I asked, how many will die. 150 people, sir, was the answer from a General. 10 minutes before the strike I stopped it, not....
https://twitter.com/realDonaldTrump/status/1142055392488374272
Citat:
....proportionate to shooting down an unmanned drone. I am in no hurry, our Military is rebuilt, new, and ready to go, by far the best in the world. Sanctions are biting & more added last night. Iran can NEVER have Nuclear Weapons, not against the USA, and not against the WORLD!
Hans egna ord.
Hur många minuter skulle det tagit från hangarfartyget att nå de Iranska målen?
Inte länge.

Så det var snarare en Go / No Go.

Hittade vad du citerat:
https://www.foxnews.com/transcript/the-five-celebrates-national-bring-your-dog-to-work-day
Citat:
TRUMP: No, no, no, no. But we had something ready to go subject to my approval. And they came in and they came in about a half an hour before they said, sir, we're about ready to go. I said, I want a better --
Citat:
TRUMP: No, we're about ready to go. No, but they would have been pretty soon. And things would have happened to a point where you wouldn't turn back or couldn't turn back. So, they came and they've said, sir, we're ready to go, we'd like a decision. I've said I want to know something before you go. How many people would be killed? In this case Iranians?

I said how many people are going to be killed? Sir, I'd like to back to you on that. Great people, these generals. They said -- came back and said, sir, approximately 150. And I thought about it for a second and I said you know what? They shot down an unmanned drone, plane, whatever you want to call it, and here we are sitting with 150 dead people that would have taken place probably within a half an hour after I said go ahead.
Citat:
TRUMP: And I didn't like it. I didn't think it was -- I didn't think it was proportionate.
Citera
2019-06-23, 08:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Piii...
https://twitter.com/realDonaldTrump/status/1142055388965212161

https://twitter.com/realDonaldTrump/status/1142055392488374272

Hans egna ord.
Hur många minuter skulle det tagit från hangarfartyget att nå de Iranska målen?
Inte länge.

Så det var snarare en Go / No Go.

Hittade vad du citerat:
https://www.foxnews.com/transcript/the-five-celebrates-national-bring-your-dog-to-work-day
Han sa ju aldrig "go ahead" utan beskrev bara vad som skulle hänt utifall han hade gjort det.

Som sagt. Det fanns en plan redo att attackera mål. Trump behövde bara ge ett godkännande. Han gav det aldrig. Det var inte Trump som hade skapat planen utan det var en naturlig reaktion av militären och generalerna.
Citera
2019-06-23, 09:02
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Jag förstår även att alla Trumphatare är besvikna att Trump ännu inte har startat krig mot Iran och som jag förstår kommer det krävas mycket mer än så för att starta krig. Trump är smart nog att förstå att det finns så kallade false flags utförda av CIA, Mossad etc för att provocera fram krig med Iran.

Bra att Trump verkar stå emot krigshetsarna (än så länge).
Däremot har jag svårt att förstå varför en cyberattack inte ska räknas som en krigshandling...
Citera
2019-06-23, 09:04
Medlem
Citat:
Han sa ju aldrig "go ahead" utan beskrev bara vad som skulle hänt utifall han hade gjort det.

Som sagt. Det fanns en plan redo att attackera mål. Trump behövde bara ge ett godkännande. Han gav det aldrig. Det var inte Trump som hade skapat planen utan det var en naturlig reaktion av militären och generalerna.

Hur kan man stoppa och förhindra något som aldrig är på väg att hända då?

Inget var på väg att hända men jag stoppade det? Vad betyder det?
Citera
2019-06-23, 09:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Bra att Trump verkar stå emot krigshetsarna (än så länge).
Däremot har jag svårt att förstå varför en cyberattack inte ska räknas som en krigshandling...
Ja men det är väl en viss skillnad mellan krig och cyberkrig där ingen dör. Dessutom var det Iran som agerade först. Cyberattacken var menad att sabotera det missilsystem som sköt ner drönanren. En rättvis respons om USAs version stämmer att de var över internationellt vatten och inte över Iran.
Citera
2019-06-23, 09:21
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ja men det är väl en viss skillnad mellan krig och cyberkrig där ingen dör. Dessutom var det Iran som agerade först. Cyberattacken var menad att sabotera det missilsystem som sköt ner drönanren. En rättvis respons om USAs version stämmer att de var över internationellt vatten och inte över Iran.

Cyberkrig kan dock leda till dödsfall då du kan slå ut infrastrukturen genom det vilket betyder att du i teorin kan slå ut sjukhus och andra viktiga delar av en stad eller i absolut värsta fall i ett helt land om det är en tillräckligt fokuserad och effektiv attack.

Dock så är cyberattacker än så länge en gråzon fram tills det kan komma en internationell bestämmelse kring dem vilket kan ta tid, väldigt lång tid
Citera
2019-06-23, 09:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av katalina
Hur kan man stoppa och förhindra något som aldrig är på väg att hända då?

Inget var på väg att hända men jag stoppade det? Vad betyder det?
Ja jag vet inte om det är du som har misstolkat. Intervjuaren ställer viktiga frågor som klippts bort av CNN bl.a. Frågor som "So you never gave a final order?" och "Were planes in the air?"

https://youtu.be/ziUZv6VOph0
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in