2019-06-21, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fittahora
"Trump beordrade anfall mot Iran"

USA:s president Donald Trump beordrade
anfall på militära anläggningar i
Iran. Men ordern drogs tillbaka, upp-
ger The New York Times med hänvisning
till flera högt uppsatta källor.

Insatsen hade redan inletts, med
flygplan i luften och fartyg i
position, när den drogs tillbaka,
uppger en källa för tidningen. Det är
oklart varför ordern drogs tillbaka.

Nedskjutningen av en USA-drönare i går
ledde till hetsiga diskussioner i Vita
huset. Trump twittrade att "Iran gjort
ett väldigt stort misstag", men intog
sedan en mer försonande inställning.

Källa: SVT Text
Enligt flera högt uppsatta källor (läs: källorna existerar inte) ska Trump ha beordrat bombningar av Iran för att sedan ångra sig.

Fake News, fake news.

Analysförmågan slår till igen, märker jag.

https://www.svt.se/svttext/web/pages/131.html

”USA:s president Donald Trump bekräftar
nu The New York Times uppgifter om att
han beordrade, och drog tillbaka, ett
flyganfall mot Iran.

"Tio minuter innan anfallet stoppade
jag det, inte proportionerligt mot att
skjuta ned en obemannad drönare. Jag
har ingen brådska, vår militär är
upprustad, ny och redo, överlägset den
bästa i världen",twittrar Trump.

Bakgrunden är nedskjutningen av en
USA-drönare, som ledde till hetsiga
diskussioner i Vita huset. Trump
twittrade då om att "Iran gjort ett
väldigt stort misstag".

Är Trump Fake News?

Den där källkritiken du skriver om ibland, hur är det med den? Kan du inte berätta om ditt källkritiska granskande gällande nyheten du citerade kopplat till ditt påstående om Fake News och sedermera koppla det till Trumps uttalande?
Senast redigerad av DanielDO 2019-06-21 kl. 19:35.
Citera
2019-06-21, 20:33
Medlem
https://www.youtube.com/watch?v=wH0wlYBgZ7E

Vet inte varför han drog tillbaka planen när folk kunde dö. Hade han tänkt att de skulle bomba någonstans där ingen tog skada, eller vad var Trumps plan?
Citera
2019-06-22, 10:08
Medlem
Fittahoras avatar
Om jag har tolkat informationen rätt så meddelade någon från trumpadministrationen att Trump beordrat bombningar av Iran i ett möte där bl a Pelosi och Schumer deltog. Jag har inte hittat någonting som styrker påståendet att bombningar beordrades och därmed påbörjades, utan det hela verkar vara en operation för att avslöja läckor.

Dom flera "högt uppsatta källorna" var troligtvis Pelosi och Schumer, som begick en brottslig handling när dom informerade pressen om hemlig – om än fabricerad – (militär) information.
Citera
2019-06-22, 10:29
Medlem
Citat:
Om jag har tolkat informationen rätt så meddelade någon från trumpadministrationen att Trump beordrat bombningar av Iran i ett möte där bl a Pelosi och Schumer deltog. Jag har inte hittat någonting som styrker påståendet att bombningar beordrades och därmed påbörjades, utan det hela verkar vara en operation för att avslöja läckor.

Dom flera "högt uppsatta källorna" var troligtvis Pelosi och Schumer, som begick en brottslig handling när dom informerade pressen om hemlig – om än fabricerad – (militär) information.

Dina önskedrömmar?
Källa på nått av detta tack?
Citera
2019-06-22, 10:30
Medlem
Citat:

Så du menar att presidenten ljuger om att han sa "go ahead" till en strike och sen efter en halvtimme kom på att de som man skulle bomba kunde dö?
Citera
2019-06-22, 10:32
Medlem
Citat:

Och igår existerade det inte ens några källor och allt var Fake News. Tur att Q lärt dig tänka fritt och kritiskt...

Varför sprider du Fake News?
Senast redigerad av DanielDO 2019-06-22 kl. 10:39.
Citera
2019-06-22, 12:06
Medlem
Om Trump är oförmögen att styra militären, att han är mer intresserad av hur han själv ter sig ut, att han ser ut som en handlingskraftig fast det är rent nonsens, vad händer då?

Att Trump säger att han gav order att bomba, planen lyfter och att han sen kom på att folk kunde dö om man bombar dem gör ju att han ser ut som den idiot han är. Fast han förstår det uppenbarligen inte själv.

Kommer Trump att få blyförgiftning snart? För att om han är så här jävla dålig så är ju risen stor att kraftiga makter vill ta bort honom?

Trump leker lekstuga just nu, och det kan aldrig vara nyttigt för honom själv.

Vad säger Q om hans lögner?
Citera
2019-06-22, 13:39
Medlem
Säkert att det är Trump's skrämseltaktik att få bort Iran's DS och ge dess folk kontrollen.
"MIGA"
Citera
2019-06-22, 20:37
Medlem
Pressombudsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katalina
Om Trump är oförmögen att styra militären, att han är mer intresserad av hur han själv ter sig ut, att han ser ut som en handlingskraftig fast det är rent nonsens, vad händer då?

Att Trump säger att han gav order att bomba, planen lyfter och att han sen kom på att folk kunde dö om man bombar dem gör ju att han ser ut som den idiot han är. Fast han förstår det uppenbarligen inte själv.

Kommer Trump att få blyförgiftning snart? För att om han är så här jävla dålig så är ju risen stor att kraftiga makter vill ta bort honom?

Trump leker lekstuga just nu, och det kan aldrig vara nyttigt för honom själv.

Vad säger Q om hans lögner?
Trump säger inte att han gav ordern att bomba. Intervjuaren frågar "So you never gave a final order?" Trump svarar "no no no, but we had something ready to go subject to my approval". Han beskriver vad som skulle hänt ungefär 30 minuter efter att han gett ordern. Intervjuaren frågar även om det fanns plan i luften och Trump svarar att inga plan var i luften. Det fanns en plan att bomba olika mål, och Trump är den som gör det slutgiltiga beslutet. Det är inte Trump som väljer ut mål. Han är bara den slutgiltiga beslutsfattaren.

Jag förstår även att alla Trumphatare är besvikna att Trump ännu inte har startat krig mot Iran och som jag förstår kommer det krävas mycket mer än så för att starta krig. Trump är smart nog att förstå att det finns så kallade false flags utförda av CIA, Mossad etc för att provocera fram krig med Iran.
Citera
2019-06-22, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pressombudsmannen
Trump säger inte att han gav ordern att bomba. Intervjuaren frågar "So you never gave a final order?" Trump svarar "no no no, but we had something ready to go subject to my approval". Han beskriver vad som skulle hänt ungefär 30 minuter efter att han gett ordern. Intervjuaren frågar även om det fanns plan i luften och Trump svarar att inga plan var i luften. Det fanns en plan att bomba olika mål, och Trump är den som gör det slutgiltiga beslutet. Det är inte Trump som väljer ut mål. Han är bara den slutgiltiga beslutsfattaren.

Jag förstår även att alla Trumphatare är besvikna att Trump ännu inte har startat krig mot Iran och som jag förstår kommer det krävas mycket mer än så för att starta krig. Trump är smart nog att förstå att det finns så kallade false flags utförda av CIA, Mossad etc för att provocera fram krig med Iran.

10 minutes from strike? i stopped the strike?

Citat:
@realDonaldTrump
21 juni
Mer
....On Monday they shot down an unmanned drone flying in International Waters. We were cocked & loaded to retaliate last night on 3 different sights when I asked, how many will die. 150 people, sir, was the answer from a General. 10 minutes before the strike I stopped it, ....
Citera
2019-06-22, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pressombudsmannen

Jag gillar inte Trump men jag hoppas verkligen att det inte blir något krig meklan USA och Iran om det inte är absolut oundvikligt.

Angående CIA, menar du på fullt allvar att CIA skulle stå i någon sorts motsatsförhällande till presidenten Donald Trump?
Citera
2019-06-22, 21:27
Medlem
Pressombudsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katalina
10 minutes from strike? i stopped the strike?
Jag tolkar det som 10 minuter innan ordern hade verkställts. Eftersom planen inte lyfts och Trump inte godkänt ordern så kan ju inte själva bombningen varit 10 minuter ifrån. Men det kan även ses lite motsägelsefullt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in