Citat:
Ursprungligen postat av
Pressombudsmannen
Att Assange uttalat sig negativt om Q är föga förvånande då han förmodligen som alla andra antog att Q var fake.
Det finns ingenting bland Q-posts som är anti Assange vad jag kan hitta iallafall.
Vad som sker i det offentliga är förvirrande, det håller jag med om. Trump har sagt att han älskar wikileaks, nu säger han att han inte vet någonting om wikileaks. Samtidigt som Mike Pompeo hatar wikileaks och Assange, men har tidigare postat material från wikileaks på sin twitter. Är okunskapen och hatet mot wikileaks bara ett skådespel för att skapa ett falskt narritiv för mainstream media?
Fast är Assange = Wikileaks?
För det om något vet jag att folk har skirikt att det inte längre skulle stämma, det har ju som sagt påstås att Wikileaks skulle ha kapats.
Hur som, ja det är förvirrade och som jag skrev i en annan tråd så verkar det mer som att Trump egentligen inte bryr sig om Assange eller för den delen ens älskar Wikileaks så länge som de inte gör saker som han personligen tjänar på.
Vilket i sin tur faktiskt kan återspeglas mot Q, han bryr sig inte om Q så länge Q inte gör något som Trump inte kan tjäna på.
Skulle Q göra något som helt går emot Trumps vilja så skulle han nog göra samma sak där. (min personliga iakttagelse så inget är skrivet i sten)