2019-06-22, 21:33
Medlem
Pressombudsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sumer
Jag gillar inte Trump men jag hoppas verkligen att det inte blir något krig meklan USA och Iran om det inte är absolut oundvikligt.

Angående CIA, menar du på fullt allvar att CIA skulle stå i någon sorts motsatsförhällande till presidenten Donald Trump?
Jag ser CIA historiskt som en ond kraft med drogsmuggling och false flag attacker. Du kan väl knappast förneka att CIA har haft ett extremt dåligt rykte? George Bush Sr var ju högsta chefen där på 70-talet, samma person som blev president och utropade en "New World Order". New World Order är alltså ett mål som Deep state har haft länge, en slags världsregering som styr över hela världen.
Citera
2019-06-22, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pressombudsmannen
Jag ser CIA historiskt som en ond kraft med drogsmuggling och false flag attacker. Du kan väl knappast förneka att CIA har haft ett extremt dåligt rykte? George Bush Sr var ju högsta chefen där på 70-talet, samma person som blev president och utropade en "New World Order". New World Order är alltså ett mål som Deep state har haft länge, en slags världsregering som styr över hela världen.

Borde inte CIA se till att mörda Donald Trump om han är deras motståndare?
Citera
2019-06-22, 21:38
Medlem
Citat:
Borde inte CIA se till att mörda Donald Trump om han är deras motståndare?
Jag tror Donald Trump har bra skydd. Vem säger att de inte försökt? Missil attacken på AF1 som debunkers förklarat som en helikopter t.ex?
https://crashthematrix.files.wordpress.com/2019/02/missile-attack-air-force-one.jpeg?w=676

Jag tycker det liknar mer en missil än en helikopter iaf.
Citera
2019-06-22, 21:42
Medlem
Citat:
Jag tror Donald Trump har bra skydd. Vem säger att de inte försökt? Missil attacken på AF1 som debunkers förklarat som en helikopter t.ex?
https://crashthematrix.files.wordpress.com/2019/02/missile-attack-air-force-one.jpeg?w=676

Jag tycker det liknar mer en missil än en helikopter iaf.

Då kommer vi tillbaka till följande fråga.

Vilka personer och organisationer är Deep state och vilka är inte det och hur vet man att man inte har någon/några Deep state sympatisörer i sin organisation som kan ha en egen agenda?
Citera
2019-06-22, 21:47
Medlem
Citat:
Då kommer vi tillbaka till följande fråga.

Vilka personer och organisationer är Deep state och vilka är inte det och hur vet man att man inte har någon/några Deep state sympatisörer i sin organisation som kan ha en egen agenda?
Jag anser inte att jag vet svaret på frågan. Jag kan säga vad jag tror. Och det är att deep state har infiltratörer lite överallt. Under t.ex George Bush och Obama så var andelen deep state hög inom både rättsväsende, underrättelsetjänster, och politiska beslutsfattanden. Nu finns fortfarande en hel del av dessa deep state aktörer kvar och Trump har rensat ut en stor del. Men utrensningen pågår hela tiden. Det är en kamp mellan gott och ont och det är inget som bara sker på en gång.
Citera
2019-06-22, 23:27
Medlem
Fittahoras avatar
Citat:
Nu finns fortfarande en hel del av dessa deep state aktörer kvar och Trump har rensat ut en stor del. Men utrensningen pågår hela tiden.
Någonting jag har observerat men inte tagit upp för diskussion är frånvaron av utrensnning inom CIA. Jag hoppas att det i planen ingår att lägga ner CIA och att en utrensning därför inte är högprioriterad. Det är också möjligt att man vill att CIA och dess agenter skall begå brottsliga handlingar för att senare kunna åtalas. Hur som helst är det anmärkningsvärt hur lite som verkar hända kring CIA.

Jag tror dock inte att anledningen till varför så lite sker kring CIA är för att det är dom som styr Q/Trump mfl eftersom så mycket av det trumpadministrationen har gjort är förödande för CIA och deras agenda. Samma gäller Israel.
Citera
2019-06-22, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fittahora
Någonting jag har observerat men inte tagit upp för diskussion är frånvaron av utrensnning inom CIA. Jag hoppas att det i planen ingår att lägga ner CIA och att en utrensning därför inte är högprioriterad. Det är också möjligt att man vill att CIA och dess agenter skall begå brottsliga handlingar för att senare kunna åtalas. Hur som helst är det anmärkningsvärt hur lite som verkar hända kring CIA.

Jag tror dock inte att anledningen till varför så lite sker kring CIA är för att det är dom som styr Q/Trump mfl eftersom så mycket av det trumpadministrationen har gjort är förödande för CIA och deras agenda. Samma gäller Israel.
Man har hört diskussioner om att lägga ner CIA och överföra ansvaret till NSA. Jag hoppas i så fall att NSA har goda intentioner. Trump har ju iaf tillsatt Gina Haspel som ny CIA Director. Alla borde hur som helst se att Donald Trump inte jobbar åt samma håll som George Bush or Obama.
Citera
2019-06-22, 23:51
Medlem
Fittahoras avatar
‘Most of Government Is Unconstitutional’

On Thursday, the conservative wing of the Supreme Court called into question the whole project of modern American governance.

...

In response, Justice Neil Gorsuch wrote a lengthy dissent extolling the need to curb Congress’s powers to delegate to federal agencies. Surprisingly, two other justices, Chief Justice John Roberts and Justice Clarence Thomas, joined this radical opinion. And while a fourth — Justice Alito — sided with the more liberal justices, he wrote separately to say that “if a majority of this Court were willing to reconsider the approach we have taken for the past 84 years, I would support that effort.”

Because Justice Kavanaugh was recused from the case, the conservative wing was deprived of a potential fifth vote. But that vote may come: Judging from his record, Justice Kavanaugh is also no friend of agency power.

Källa: https://archive.fo/g5WO7
Kavanaugh går från klarhet till klarhet.
Citera
2019-06-22, 23:58
Medlem
Fittahoras avatar
Citat:
Man har hört diskussioner om att lägga ner CIA och överföra ansvaret till NSA. Jag hoppas i så fall att NSA har goda intentioner.
Militären har redan verksamheter som motsvarar CIA, dock utan all terroristverksamhet. CIA kan läggas ner utan att någon kommer sakna dom och världen kommer bli en bättre plats.

Citat:
Trump har ju iaf tillsatt Gina Haspel som ny CIA Director.
Jag litar inte på Gina. Hon har gjort sig en karriär inom CIA och haft höga positioner, vilket bör vara omöjligt utan att vara korrupt.

Citat:
Alla borde hur som helst se att Donald Trump inte jobbar åt samma håll som George Bush or Obama.
I det stora hela är det tydligt. CIA känns dock som ett av undantagen.
Citera
2019-06-23, 00:00
Medlem
Citat:
‘Most of Government Is Unconstitutional’

On Thursday, the conservative wing of the Supreme Court called into question the whole project of modern American governance.

...

In response, Justice Neil Gorsuch wrote a lengthy dissent extolling the need to curb Congress’s powers to delegate to federal agencies. Surprisingly, two other justices, Chief Justice John Roberts and Justice Clarence Thomas, joined this radical opinion. And while a fourth — Justice Alito — sided with the more liberal justices, he wrote separately to say that “if a majority of this Court were willing to reconsider the approach we have taken for the past 84 years, I would support that effort.”

Because Justice Kavanaugh was recused from the case, the conservative wing was deprived of a potential fifth vote. But that vote may come: Judging from his record, Justice Kavanaugh is also no friend of agency power.

Källa: https://archive.fo/g5WO7
Kavanaugh går från klarhet till klarhet.
Du får ursäkta mig. Jag förstår inte riktigt vad det är du försöker poängtera. Du har tidigare antagit att Kavanaugh är en "black hat". Vilket jag själv inte köpt utan antytt att Kavanaugh är en god person som Trump och patrioterna kämpat för att få sin plats i Supreme court.

Vad exakt menar du när du säger att Kavanaught går från klarhet till klarhet?
Citera
2019-06-23, 00:04
Medlem
Fittahoras avatar
Citat:
Vad exakt menar du när du säger att Kavanaught går från klarhet till klarhet?
Han röstar inte som den konservativa han utger sig att vara. I fallet ovan avsa han sig sin röst, vilket i praktiken är detsamma som att rösta emot.

Jämför hans röstningar med Trump's första utnämning, Neil Gorsuch. Han röstar som en konservativ.
Citera
2019-06-23, 00:12
Medlem
Citat:
Han röstar inte som den konservativa han utger sig att vara. I fallet ovan avsa han sig sin röst, vilket i praktiken är detsamma som att rösta emot.

Jämför hans röstningar med Trump's första utnämning, Neil Gorsuch. Han röstar som en konservativ.
Jag förstår inte riktigt vad det är för fråga Kavanaugh röstar emot. Som jag ser det är det inga major news. Du är fortfarande väldigt anti Kavanaugh när han i själva verket är en kraft för de goda. Jämför t.ex Kavanaugh mot Ruth Bader Ginsberg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in