2019-06-22, 17:57
Medlem
En psykiskt frisk person kan givetvis inte i vuxen ålder börja tro på något så absurt som en gud.
Citera
2019-06-22, 17:57
Medlem
nightbeasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DindooNuffin
Jag behöver inte din propaganda. Jag har hört lögnerna ända sedan jag gick i skolan, och jag tror fortfarande inte på sådan slump. Ni säger att en cell är intelligentare än människan, för cellen vet vilken uppgift den har, men inte ni.
"Min" propaganda?
Den enda propagandan härinne är att jorden är si sådär 6000 år gammal, att skapelseberättelsen i bibeln är korrekt, Babels torn är förklaringen till hur de olika språken uppkom, att människan gick sida vid sida med dinosaurierna, att varenda en av bibelns profetior slagit in, att mirakel sker, att Jesus uppstått från de döda, att böner fungerar och att hela vetenskapskåren är av Satan. Lönlöst att ödsla mer tid på sådana som dig. Det är kört. Hjärntvätten vann över förnuftet och verkligheten.
"Debating creationists on the topic of evolution is rather like trying to play chess with a pigeon; it knocks the pieces over, craps on the board, and flies back to its flock to claim victory." - - Scott D. Weitzenhoffer
Citera
2019-06-22, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nightbeast
"Min" propaganda?
Den enda propagandan härinne är att jorden är si sådär 6000 år gammal, att skapelseberättelsen i bibeln är korrekt, Babels torn är förklaringen till hur de olika språken uppkom, att människan gick sida vid sida med dinosaurierna, att varenda en av bibelns profetior slagit in, att mirakel sker, att Jesus uppstått från de döda, att böner fungerar och att hela vetenskapskåren är av Satan. Lönlöst att ödsla mer tid på sådana som dig. Det är kört. Hjärntvätten vann över förnuftet och verkligheten.
"Debating creationists on the topic of evolution is rather like trying to play chess with a pigeon; it knocks the pieces over, craps on the board, and flies back to its flock to claim victory." - - Scott D. Weitzenhoffer
Du säger att människan (homo sapiens) är den intelligentaste varelsen på jorden, efter hjärnmassa, allt enligt evolutionsteorin. Större hjärna än homo habilis! Men samtidigt säger du att celler, och framförallt stamceller, är intelligentare än du, för de klarar av saker som homo sapiens inte klarar av - och stamceller har dessutom gjort det i miljarder år! Stamceller har, enligt din teori, alltså kommit längre i evolutionen än homo sapiens! Du är en tanklös amöba som tror på lögner. Enligt evolutionsteorin.
Citera
2019-06-22, 18:31
Medlem
Citat:
Du säger att människan (homo sapiens) är den intelligentaste varelsen på jorden, efter hjärnmassa, allt enligt evolutionsteorin. Större hjärna än homo habilis! Men samtidigt säger du att celler, och framförallt stamceller, är intelligentare än du, för de klarar av saker som homo sapiens inte klarar av - och stamceller har dessutom gjort det i miljarder år! Stamceller har, enligt din teori, alltså kommit längre i evolutionen än homo sapiens! Du är en tanklös amöba som tror på lögner. Enligt evolutionsteorin.
Vad menar du med ”kommit längre”? Evolutionen har inget slutmål.
Citera
2019-06-22, 18:32
Medlem
Sextetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av proconsul
Alla existensiella frågor skulle bli besvarade direkt, tre bokstäver; gud.

Hur gör man?

jungfrufödsel

Tog mig friheten och rensade i din trådstart TS så att ett påstående, en fråga och ett svar återstod!

Mer än så behövs ej, du har allt du söker här om du utforskar begreppet närmre, tex via M. Eckhart.

Och just det, det ska levas och inte bara tros på.

Naturligtvis har det inget med vanliga relationer att göra, så alla troende och konservativa som pratar oskulder, äktenskap, trohet och mödomshinnor, liksom den moderna sexuella frigörelse som hämtar sin kraft ur våldsam antagonism mot samma position, är ett farsartat historiskt skådespel du kommer skratta gott och länge åt under den tid du utforskar begreppets egentliga substans.

Lycka till
Citera
2019-06-22, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Vad menar du med ”kommit längre”? Evolutionen har inget slutmål.
Att "komma längre" eller utvecklas, som du vägrar göra, är väl hela poängen med evolution. Inget slutmål? Är det därför människan inte har kommit längre eller utvecklats på...hur många miljarder år enigt teorin?
Citera
2019-06-22, 18:50
Medlem
Citat:
Att "komma längre" eller utvecklas, som du vägrar göra, är väl hela poängen med evolution. Inget slutmål? Är det därför människan inte har kommit längre eller utvecklats på...hur många miljarder år enigt teorin?
Säger vetenskapen att männskan funnits flera miljarder år?
Vad jämför du med när du påstår att vi inte kommit längre? Elefanter? Tigrar? Nyckelpigor?
Citera
2019-06-22, 18:52
Medlem
Citat:
Säger vetenskapen att männskan funnits flera miljarder år?
Vad jämför du med när du påstår att vi inte kommit längre? Elefanter? Tigrar? Nyckelpigor?
även om det bara är hundra tusen år har inte människan utvecklats under denna period som jag fattat det. Jag jämför med den första homo sapiens.
Citera
2019-06-22, 18:55
Medlem
Citat:
även om det bara är hundra tusen år har inte människan utvecklats under denna period som jag fattat det. Jag jämför med den första homo sapiens.
Vi utvecklas hela tiden. Evolution pågår as we speak, så att säga.
Citera
2019-06-22, 18:57
Medlem
Citat:
Vi utvecklas hela tiden. Evolution pågår as we speak, så att säga.
Finns inga bevis på det. Inte fysiskt i alla fall. Hur stor hjärna har en stamcell? För det är ju så ni evolutionister mäter intelligens.
Citera
2019-06-22, 19:03
Medlem
Citat:
Finns inga bevis på det. Inte fysiskt i alla fall. Hur stor hjärna har en stamcell? För det är ju så ni evolutionister mäter intelligens.
Är det? Det hade jag ingen aning om. Du kanske ska diskutera det med de som påstår detta, så kan du diskutera det jag påstår med mig? Så slipper du hitta på massa åsikter som jag kanske inte har?
Citera
2019-06-22, 19:15
Medlem
Citat:
Är det? Det hade jag ingen aning om. Du kanske ska diskutera det med de som påstår detta, så kan du diskutera det jag påstår med mig? Så slipper du hitta på massa åsikter som jag kanske inte har?
Det har skrivits i tråden att homo sapiens har en större hjärna än homo habilis, därför naturligt urval så homo habilis dog ut. Jag kommer att skratta åt dåren som påstod det när han dör i cancer, för då har naturligt urval gjort honom obsolet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in