2019-06-22, 16:48
Medlem
[quote=Fittahora|67915570]På vilket sätt betalar ryssarna?

Ryssen stödjer Iran. Gammal skåpmat. För att vinna ett opinionskrig mot Väst. Tror ers Vapensystem-ess att Iran producerat dessa försvarssystem utan inblandning från främmande makt?

Citat:
Du är en av få (enda?) som anklagar mig för att, på låtsas eller ej, agera oberoende. Jag är öppet pro Trump eftersom trumpadministrationen verkar föra en politik som jag verkligen kan stå bakom – att frigöra mänskligheten från korruption.

I så fall är det läge att vara tydligare.

Och inte snacka skit om US.

Gör du det, får du en hederlig ursäkt.
Citera
2019-06-22, 16:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av skitkuligen
Det viktiga är att välja sida. Ingen kommer clean ur detta long term, även om svenne-banan gärna vill se sig som världsräddare.

Nej. Det är inte viktigt att välja sida när båda sidorna är lika mycket fulla med skit. Samma sak med käbblet mellan Iran och Israel (USA är bara Israels proxy i detta fall). Bara för att jag ogillar Sionism och israeliskt krigshetsande betyder det inte att jag måste ställa mig på en teokratisk förtryckar-regim som mullornas Irans sida. Så svartvit syn har jag inte på världen.

Jag är hellre en mesig "fence-sitter" som bara fascineras utav spektaklet i detta fall.
Citera
2019-06-22, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jahvet
För annars hade det eventuellt utbrutit ett krig och destabiliserat regionen där väldigt många länder har intressen att försvara.
Förstår du inte vad alternativet är och vilket katastrof det kan leda till?
Att en Amerikansk president tackar nej till att inleda en öppen konflikt med ett annat land är starkt och något vi sällan sett i USA.
Det är lättare att klappa amerikanska krigsindustrin och krigshetsare medhårs är mothårs.
Det handlar om en obemannad drönare som används för att spionera på Iran som skjutits ned det är inte anledning nog att eskalera till något som kan få katastrofala följder.
Detta är inget lek där man stirra ner varandra utan det är krig som diskuteras med enorm katastrof som följd.
Den ena handlingen vore inte i paritet med den andra, USA tjänar mer på ekonomisk krigföring mot Iran är väpnad eller ska man kanske säga har mindre att förlora.

Rimmar bara illa med Trumps retorik innan.
Att alla attacker på us forces och våra intressen kommer att besvaras hårt.
Drönare a 75 miljoner dollar tillhör us forces.
Röda linjer betyder inget längre.
Citera
2019-06-22, 16:57
Avslutad
Citat:
Han är inte dement.
Han är förhandlare på en nivå din gyttjebunkrt aldrig kommer att förstå.

I övrigt bör du lära dig att kommunismen har resulterat i ca 100 miljoner döda.

Det enda som är intressant för undertecknad med att munhuggas med dig, är att dra ner brallorna på vänstern, islam, Ryssland.

The West will prevail. Så länge sådana som jag finns.

Jag undrar när ni neocons ska sluta ignorera den stora wahabit-elefanten i rummet Saudiarabien. Först när ni vänder er mot den jävla förbrytarstaten så kan jag kanske börja ta detta skitsnack om att försvara väst på allvar.
Senast redigerad av torstenferdinand 2019-06-22 kl. 17:01.
Citera
2019-06-22, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av torstenferdinand
Nej. Det är inte viktigt att välja sida när båda sidorna är lika mycket fulla med skit. Samma sak med käbblet mellan Iran och Israel (USA är bara Israels proxy i detta fall). Bara för att jag ogillar Sionism och israeliskt krigshetsande betyder det inte att jag måste ställa mig på en teokratisk förtryckar-regim som mullornas Irans sida. Så svartvit syn har jag inte på världen.

Jag är hellre en mesig "fence-sitter" som bara fascineras utav spektaklet i detta fall.

Du har precis bekräftat att du är ett lost case. I opinionskriget, notera nu noga att jag inte skriver kriget, så ställer du dig fjantigt oberoende. Lika oberoende mot Väst och frihet som för förtryckarregimer som utövar våld mot sin befolkning.

Men det kan du ju göra, står dig fritt.

Men när du tjafsar om USA:s brister på världsarenan och förtränger mussars slakt på civila och på människor som torteras under regimen, hängs från lyftkranar och fan hans mormorsmor, då är du tyst.

Hur många tankers ska sprängas i bitar tills klimathysterin sätter in i ditt samvete?

Nolla.
Citera
2019-06-22, 17:03
Medlem
secretcinemas avatar
Nej, inget krig är nära. Gammelmedia hetsar som vanligt för att sälja lösnummer och öka reklamintäkter.
Citera
2019-06-22, 17:04
Medlem
Citat:
Iran har avrättat en tidigare anställd vid försvarsdepartementet, anklagad för att ha spionerat för USA:s räkning, rapporterar den statliga nyhetsbyrån Irib.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Qoag5A/pastadd-usa-spion-avrattad-i-iran

Lite skillnad hur man straffar spioner i Iran mot i Västvärlden.
Senast redigerad av nilltre 2019-06-22 kl. 17:09.
Citera
2019-06-22, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av torstenferdinand
Jag undrar när ni neocons ska ignorera den stora wahabit-elefanten i rummet Saudiarabien. Först när ni vänder er mot den jävla förbrytarstaten så kan jag kanske börja ta detta skitsnack om att försvara väst på allvar.

Jag har redan bemött detta flera sidor in i tråden mot dig, din stalinist.

Även om jag personligen önskar att Saudi inte fanns, är denna jävla regimen en stabiliserande faktor för att folket det inhyser är tio resor värre.

Kraschar Saudi, blir det skitfarligt överallt.

Wahabism on the loose. Israel åt helvete.

Det är ett faktum, inte någon önskedröm.

Presentera gärna hur man ska göra med saudierna, för all del. Kan inte någon av er i vänstern någonsin presentera en egen strategi som är hållbar?

Nä, det kan ni inte.

Pack.
Citera
2019-06-22, 17:06
Avslutad
Citat:
Du har precis bekräftat att du är ett lost case. I opinionskriget, notera nu noga att jag inte skriver kriget, så ställer du dig fjantigt oberoende. Lika oberoende mot Väst och frihet som för förtryckarregimer som utövar våld mot sin befolkning.

Men det kan du ju göra, står dig fritt.

Men när du tjafsar om USA:s brister på världsarenan och förtränger mussars slakt på civila och på människor som torteras under regimen, hängs från lyftkranar och fan hans mormorsmor, då är du tyst.

Hur många tankers ska sprängas i bitar tills klimathysterin sätter in i ditt samvete?

Nolla.

Jag förtränger ingenting. Att väst ändå är en bättre plats att bo i än till exempel Iran är ändå ingen ursäkt för skurkarna i Washington och Tel Aviv att dra igång ännu ett äckligt oljekrig för att destabilisera mellanöstern ytterligare.

Och själv verkar inte så värst benägen att diskutera Saudiarabien och Wahabism. Och
innan du drämmer till med att det är OT så kan jag bara påminna dig om vilka Irans huvudrival i regionen är (Saudiarabien) och vilka som skulle tjäna på att USA anfaller Iran (Saudiarabien och Israel samt kanske även Turkiet om de spelar sina kort rätt).
Senast redigerad av torstenferdinand 2019-06-22 kl. 17:10.
Citera
2019-06-22, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Rimmar bara illa med Trumps retorik innan.
Att alla attacker på us forces och våra intressen kommer att besvaras hårt.
Drönare a 75 miljoner dollar tillhör us forces.
Röda linjer betyder inget längre.
Det beror på hur man tolkar uttalandet.
Inga soldater har dött och inget amerikanskt intresseområde har attackerats.
Iran visade en röd linje.
Iran vet hur USA fungerar och testar gränser som de flyttar fram om det inte blir någon reaktion så Iran besvarade en påstådd kränkning av sitt territorium genom att skjuta ned en amerikansk drönare.
Om Iran istället skjutit ned det eskorterande P-8 Poseidon med besättning så hade det varit skillnad.
Citera
2019-06-22, 17:09
Avslutad
Citat:
Jag har redan bemött detta flera sidor in i tråden mot dig, din stalinist.

Även om jag personligen önskar att Saudi inte fanns, är denna jävla regimen en stabiliserande faktor för att folket det inhyser är tio resor värre.

Kraschar Saudi, blir det skitfarligt överallt.

Wahabism on the loose. Israel åt helvete.

Det är ett faktum, inte någon önskedröm.

Presentera gärna hur man ska göra med saudierna, för all del. Kan inte någon av er i vänstern någonsin presentera en egen strategi som är hållbar?

Nä, det kan ni inte.

Pack.

Wahabismen är redan on the loose och USA och Israel har själva medvetet hjälpt Saudierna att släppa lös den i sitt proxykrig mot Irans Shia-proxies. Du anser alltså att Shia är värre än Wahabitisk Sunni Islam ala ISIS?

Försök inte ens.
Citera
2019-06-22, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cauvie
Donald J. Trump är en bra president, en man av Gud och en genuint bra människa, det blir inga krig under denna presidentskap, bara fred och ett bättre välmående USA istället!

Det rörde mig faktiskt när Trump frågade sin militära rådgivare hur många människoliv som skulle spillas om Trump inte hade avvärjt den planerade motattacken mot Iran häromdagen, ett beslut han genast avvärjde inom loppet av 10 minuter när han fick höra att 150 liv skulle gå miste.

En bra man, en bra president, en bra fader och ledare! Hedervärt!

Samma som Iran gjorde då..dom hade kunnat skjuta ner ett bemannat us spaningsplan men avstod...men tvekade inte om drönaren.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in