2019-06-21, 16:02
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Naturligtvis är det som du skriver; Det är, i nuläget, svårt att veta hur starka banden mellan Kina och Iran är.

Men med tanke på att Trump har agerat ganska hårt mot Kina, i och med handelskriget, kan kanske Kinas motivation att agera mot USA ha stärkts den senaste tiden?

Edit: Vad gäller Ryssland så är jag mer osäker. Nu har jag inte haft möjlighet att följa all media som publicerats, tidigare men jag har inte sett att Ryssland reagerat speciellt starkt på det här.

Det är lite därför jag lyfter upp att om det inte blir en direkt inblandning så kanske det sker genom att bidra med vapen och träning likt hur Ryssland/Sovjet och Kina gjorde under Vietnamkriget
Citera
2019-06-21, 16:05
Medlem
Flying.Swines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av femtaliess
Trump har avslutat alla de krig som Obama/Busch startat. Han har fått till en avspänning på Korea halvön och fått den amerikanska ekonomin att blomstra. Det är bara vänsteridioter i Sverige som inte förstår vad han åstadkommit.
Du lever inte i den riktiga världen, lille gosse.

Amerikansk trupp är fortfarande kvar i Syrien, Irak och Afghanistan och dom krigen är allt annat än avslutade.

Det är USA som står bakom ALLA problem på Koreahalvön och har varit så sedan deras folkmord på Nordkoreaner. USA ekonomi är konkursmässig, det är därför USA försöker starta krig mot två oljerika länder så de kan göra som de alltid gjort - stjäla allt och låta folket få svälta.

USA har bara ett intresse av Iran och det är oljan.
Citera
2019-06-21, 16:06
Medlem
langaocbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Trump talar ofta med kluven tunga och kommer med tomma hot
https://www.reuters.com/article/us-mideast-iran-usa/trump-says-he-aborted-retaliatory-strike-on-iran-to-spare-iranian-lives-idUSKCN1TL07P

Är det verkligen någon som lyssnar och tror på det han säger förutom hans egna väljare.

Nu är jag ingen Trumptard men i denna situation ska vi vara jävligt glada att Clinton inte vann presidentvalet.
Det hade regnat Tomahawkmissiler över Iran för länge sen isf.
Citera
2019-06-21, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Det är lite därför jag lyfter upp att om det inte blir en direkt inblandning så kanske det sker genom att bidra med vapen och träning likt hur Ryssland/Sovjet och Kina gjorde under Vietnamkriget

Ja. Jag har själv varit inne på den linjen tidigare i tråden.
Citera
2019-06-21, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pe11e
Putin kan leka förståndig och klok statsman, han har uttalat att vildhjärnorna bör visa återhållsamhet, det blir väl en win-win för honom.
Antingen kan han fortsätta att vara allierad med Iran även europa vill samarbeta med Iranierna med olika samarbetsavtal.
Eller så hamnar USA i ett krig som kommer att kosta dom tusentals miljarder dollar och massvis med döda amerikanare.
Putin kan leverera oljan så länge, han käkar nog popcorn nu i TV pyjamas.

Ja det är ungefär som jag uppfattar situationen själv, just nu,
Citera
2019-06-21, 16:11
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av langaocb
Nu är jag ingen Trumptard men i denna situation ska vi vara jävligt glada att Clinton inte vann presidentvalet.

Det vet vi inte, det går bara att spekulera hur det hade sett ut med henne som president.

Problemet för/med Trump är sådana som Bolton som drömmer om ett krig med Iran innan de går i pension
Citera
2019-06-21, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pe11e
Putin kan leka förståndig och klok statsman, han har uttalat att vildhjärnorna bör visa återhållsamhet, det blir väl en win-win för honom.
Antingen kan han fortsätta att vara allierad med Iran även europa vill samarbeta med Iranierna med olika samarbetsavtal.
Eller så hamnar USA i ett krig som kommer att kosta dom tusentals miljarder dollar och massvis med döda amerikanare.
Putin kan leverera oljan så länge, han käkar nog popcorn nu i TV pyjamas.

Under Gulfkriget bombade Bush den äldre Irak sönder och samman. Men fick kritik för att den inte invaderade landet och bytte ut diktator Saddam.

Den yngre Bush vill inte göra samma misstag utan invaderade Irak och avsatte Saddam. Under det andra kriget mot Irak dog inte en enda soldat under Dessert Storm. Inte förrän man ockuperade landet vilket blev mycket kostsamt i liv.

USA kommer aldrig försöka invadera Iran utan i stället precisionsbomba sönder alla infrastruktur så de svälter ihjäl.
Citera
2019-06-21, 16:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av langaocb

Jo vi hade nog levt i en verklighetssimulering utav Fallout vid det här laget om den häxan vann 2016. Trump må vara hiskelig i sin egen rätt, men i princip allting är ändå bättre än Killary.

Trump vill inte ha krig med Iran. Jag misstänker dock att han däremot önskar destabilisera Iran med regime-change och inbördeskrig så som hans polare som tex Guiliani och Bolton och till och med Nancy Pelosi i demokrat-lägret shillar för MEK.

Trump försöker helt enkelt koka Iran som en groda och smula sönder landet till grus precis som Obama försökte göra med Syrien. Han är extremt subversiv med sitt dealande och förhandlande. Det är hans sätt att kriga på. Tullar och sanktioner.
Senast redigerad av torstenferdinand 2019-06-21 kl. 16:44.
Citera
2019-06-21, 16:16
Medlem
LeonVances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av femtaliess
Ok min vän. Han har fått slut på kriget i Irak, Syrien, Libyen och i princip i Afghanistan

Skojar du med oss? Inget av dessa krig är slut. Möjligtvis Irak som har det lite lugnare för stunden, men knappast slut.
Citera
2019-06-21, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flying.Swine
Du lever inte i den riktiga världen, lille gosse.

Amerikansk trupp är fortfarande kvar i Syrien, Irak och Afghanistan och dom krigen är allt annat än avslutade.

Det är USA som står bakom ALLA problem på Koreahalvön och har varit så sedan deras folkmord på Nordkoreaner. USA ekonomi är konkursmässig, det är därför USA försöker starta krig mot två oljerika länder så de kan göra som de alltid gjort - stjäla allt och låta folket få svälta.

USA har bara ett intresse av Iran och det är oljan.

Trump har inte lyckats avsluta de andra presidenternas krig hur gärna han än vill. Det skulle blir för strategiskt kostsamt. USA är inte intresserade av Irans olja, den går till länder som Kina Japan etc.
Citera
2019-06-21, 16:21
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av ModerRota
Detta.
Det är nästan som om man börjar tro konspiratorikerna som säger att Deep State har agenter världen över inom News och Media som konstant försöker förminska Trump och hans framgångar.

Jag tycker faktiskt det verkar stämma.

Tror man på det så är man väldigt illa informerad och direkt svagbegåvad och yrar man om "deep state" så hör man hemma på en mentalinstitution.
Det var Obama som gav ordern om att dra tillbaka majoriteten av trupperna från Irak och A-stan, ge gärna exempel på exakt vilka krig som Trump "avslutat".
Citera
2019-06-21, 16:21
Medlem
irishrages avatar
1. Trump behöver vedergälla därför att maktspråk är de enda de här människorna förstår. Dvs han kan regna lite tomahawk missiler.
2. Han skall inte inleda något krig som han inte kan vinna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in