2019-06-21, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Rent tekniskt sett så är både Kina och Ryssland allierade med Iran.

Hur hårt de håller på det visar sig dock om ett krig bryter ut.

Men i värsta fall så försvarar de båda Iran genom direkt ingripande alternativt genom att ge Iran vapen och träning.

Naturligtvis är det som du skriver; Det är, i nuläget, svårt att veta hur starka banden mellan Kina och Iran är.

Men med tanke på att Trump har agerat ganska hårt mot Kina, i och med handelskriget, kan kanske Kinas motivation att agera mot USA ha stärkts den senaste tiden?

Edit: Vad gäller Ryssland så är jag mer osäker. Nu har jag inte haft möjlighet att följa all media som publicerats, tidigare men jag har inte sett att Ryssland reagerat speciellt starkt på det här.
Senast redigerad av NurseRatched 2019-06-21 kl. 15:30.
Citera
2019-06-21, 15:27
Medlem
wwrs avatar
Trump använder tydligen kanaler via Oman i kontakter med iranierna.
https://mobile.reuters.com/article/amp/idUSKCN1TM0UZ
Citera
2019-06-21, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smygrasisten
Ingen stat har någon förmåga att framställa kärnvapen, och ingen människa har heller aldrig dött av kärnvapen. I Nagasaki och Hiroshima var husen på den tiden byggda av papper, och de brändes ner för att någon slängde in en tändsticka. Hände i Tokyo också fast det nämns inte i våra fejkade historieböcker.
Är du inne på napalm teorin?
Angående om människor dött av kärnvapen eller ej så håller knappast invånarna på Marshallöarna med dig.
Sprängningarna vid Bikiniatollen har ju även hedrats med att namnge ett populärt bad klädesplagg.
Citera
2019-06-21, 15:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av FilthyWhore
Rasister och nationalister är bara pajaser som sitter och tuggar om ISrael och flyktingpojkar, som någon sade verkar de inte ha ett IQ över 60 som de kan använda för att ta reda på VARFÖR det är så här mycket flyktingar. USA har inget att göra i desa länder, ut ut ut äckliga amerikaner.

Om USA angriper IRAN hoppas jag att Ryssland börjar skicka smällkarameller tillbaks på USA. Ja jag är beredd att uppoffra allt för den stora ledaren Putin. USA kommer förstöra vår jord annars.

Pajasnationalister som bara kan tugga om Israel hela jävla tiden gå och skjut er!

Hur menar du nu? Det är ju SD:arna som shillar mest av alla för Israel. Och det är ingen hemlighet att alla inavlade kofösare i Amerikat är Sions kanonmat och golem i mellanöstern tillsammans med Saudiernas alla wahabi-proxies.
Citera
2019-06-21, 15:43
Medlem
QkNNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RasistTelevinken
Nej inte alls, men nån har gjort det
false flag?
Citera
2019-06-21, 15:46
Avstängd
Det är alltså Trump själv som på sin twitter påstår att han drog tillbaka anfallsordern 10 minuter innan. Hans skäl för det låter som rena skitsnacket, att 150 döda inte var proportionerligt mot en nedskjuten drönare - han får naturligtvis reda på sånt när planen läggs framför honom, inte i efterskott.
Citera
2019-06-21, 15:48
Medlem
quts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lichtblick
Israel är det enda landet som tjänar på det. Kan dom ockupera lite mer mark.
Ja kanske men jag tror mer på nån av de två stora har ett finger med i spelet.
Citera
2019-06-21, 15:50
Medlem
Flying.Swines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OtherBarry
Så svaret på min fråga gällande källa på att det inte finns något internationellt vatten mellan Iran och Oman är...?

Hade tyvärr svårt att utläsa det ur ditt svar.
Här har du bland annat en karta över sundet som visar att det antingen är Iranskt eller Omanskt vatten man rör sig på.

https://ig.ft.com/sites/strait-of-hormuz-corridor-of-power/
Citera
2019-06-21, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av torstenferdinand
Den orangea perukclownen har inte avslutat ett piss. Han har förlängt eländet i Syrien genom att konstant hålla på och flipp floppa och vela. Han har skickat mer trupper till Afghanistan. Han har eskalerat konflikten i Jemen som Obama startade genom att dra iväg vapen till Saudi-skurkarna till ett värde av flera hundra miljarder dollar. Och så detta konstanta käftande med Iran så klart som pricken över i:et.

Ok min vän. Han har fått slut på kriget i Irak, Syrien, Libyen och i princip i Afghanistan
Citera
2019-06-21, 15:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Naturligtvis är det som du skriver; Det är, i nuläget, svårt att veta hur starka banden mellan Kina och Iran är.

Men med tanke på att Trump har agerat ganska hårt mot Kina, i och med handelskriget, kan kanske Kinas motivation att agera mot USA ha stärkts den senaste tiden?

Edit: Vad gäller Ryssland så är jag mer osäker. Nu har jag inte haft möjlighet att följa all media som publicerats, tidigare men jag har inte sett att Ryssland reagerat speciellt starkt på det här.

Putin kan leka förståndig och klok statsman, han har uttalat att vildhjärnorna bör visa återhållsamhet, det blir väl en win-win för honom.
Antingen kan han fortsätta att vara allierad med Iran även europa vill samarbeta med Iranierna med olika samarbetsavtal.
Eller så hamnar USA i ett krig som kommer att kosta dom tusentals miljarder dollar och massvis med döda amerikanare.
Putin kan leverera oljan så länge, han käkar nog popcorn nu i TV pyjamas.
Citera
2019-06-21, 16:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av femtaliess
Ok min vän. Han har fått slut på kriget i Irak, Syrien, Libyen och i princip i Afghanistan

Det var Obama som avslutade Irak. Syrien pågår fortfarande och Libyen är knappast särskilt stabilt det heller minst sagt. Och Afghanistan har han ju nyss ökat truppflödet till

Fyra bommar i rad där du. Skärp till dig nu.
Citera
2019-06-21, 16:01
Medlem
Trump talar ofta med kluven tunga och kommer med tomma hot
https://www.reuters.com/article/us-mideast-iran-usa/trump-says-he-aborted-retaliatory-strike-on-iran-to-spare-iranian-lives-idUSKCN1TL07P

Är det verkligen någon som lyssnar och tror på det han säger förutom hans egna väljare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in