2019-06-20, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av redlineoffside
Min vän. Det är ganska enkel demografi och går att räkna ut med grundskolematte.

Vi är idag ca 6,9 miljoner etniska svenskar. Dessa har så lågt födelserstio att de minskar i antal för varje år. Våra invandrare i sin tur har ett betydligt högre födelseratio och kommer öka i antal ganska fort. Sen så släpper vi in ca 100 000 per år. Få invandrare reser hem och ganska många svenskar flyttar ut.

Det betyder att vi definitivt, utom all rimlig tvivel, kommer bli i minoritet. Även om invandringen skullle stoppa imorgon. Men det gör den inte. Den kommer fortsätta i ungefär samma skala så länge sjuklövern regerar, och det kommer de göra länge.

Det finns ett par variabler dock som skulle kunna stoppa utvecklingen:

1. Etniska svenskar börjar föda väldigt mycket mer barn än de gör nu. Det går tyvärr åt motsatt riktning.

2. Vi slänger ut majoriteten av invandrarna. Vilket inte heller kommer hända för folk röstar för massinvandring.

Så jag tror snarare utvecklingen kommer accelerera. Vi har redan idag hela generationer där svenskar är i minoritet. Även stora delar av flera städer.

De sägs utefter dagens demografiska utveckling att det kommer ske omkring 2050. Men det kan gå mycket fortare än så. Förmodligen.

Källhänvisad statistik som bekräftar mycket av det du skriver
https://affes.wordpress.com/2019/05/23/uppdaterad-statistik-man-15-44-ar-i-kommunerna-2002-2018/
2019-06-20, 21:45
Avstängd
dacks avatar
Ett talande exempel är ju att Syrier år 2017 gick om finländarna som varit i majoritet i sverige sedan slutet av WW -2 i sverige.
Senast redigerad av dack 2019-06-20 kl. 21:47.
2019-06-20, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
...
Varenda prognos sedan 1973 har varit fel, alltså. Varenda prognos.

Att en prognos är fel är i sig inte så konstigt. Det vore ju märkligt om de skulle lyckas pricka rätt siffra år efter år, det som däremot är konstigt och synnerligen besvärande är att SCB:s prognoser systematiskt varit fel åt samma håll - underskattande av immigrationen - alla dessa år. En sådan återkommande avvikelse skulle nog i alla andra vetenskapssammanhang kallas medvetet fusk, eller ett allvarligt statistiskt förbiseende som en myndighet som SCB naturligtvis för länge sedan bore hunnit spåra upp.
2019-06-20, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hex27
Vilket, om vi antar att detta stämmer, ändå inte på något sätt innebär att vi skulle befinna oss i minoritet. Vi är fortfarande den klart största gruppen och det blir hyckleri att ställa en grupp mot alla andra grupper för att bevisa något. I så fall är alla i minoritet. Det blir ju aningen krystat att lägga ihop en massa minoriteter för att försöka påvisa att den extremt största gruppen minsann är i minoritet. Inte för att det spelar så stor roll i.a.f. men känns bara som ett ologiskt resonemang.

Den "stora gruppen" är ursprungsbefolkningen. Det är handlar alltså om att en urpsrungsbefolkning kan komma att hamna i minoritet visavi de andra "minoriteterna" (läs bosättarna) sammantaget. FN har mig veterligen aldrig resonerat i termer om att en ursprungsbefolkning inte räknas om ett land är befolkat av många olika nyare folkgrupper.

Andelen urpsrungssvenskar sjunker kontinuerligt. Naturligtvis kommer detta fortsätta så länge nuvarand politik fortsätter. Återbesök denna tråd om tio år och se att du har fel.
2019-06-20, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thegodlight
https://www.scb.se/hitta-statistik/sverige-i-siffror/manniskorna-i-sverige/invandring-till-sverige/

Vi importerar ett Göteborg varje mandatperiod. Finns bara ett atlernativ och det är Alternativ för Sverige!
SD är uppköpta av storfinansen tyvärr...

Konstigt resonemang, de har ju aldrig haft realpolitiskt inflytande. Vad de skulle göra i regeringsställning kan vi inte veta.
2019-06-20, 22:03
Medlem
Shackblafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krumelurmaskinen
[...]
Ofta får man höra ifrån rasister, främlingsfientliga och rent av galna att svensken ska hamna i minoritet men nu har EXPO tagit tag i det och bevisat att så inte är fallet! LÄS och håll sedan käften om att "svensken håller på att bli minoritet: https://expo.se/2019/06/nej-svenskar-riskerar-inte-att-bli-i-minoritet

SCB:s prognoser bygger på felaktiga antaganden. TS, håll i dig. Jag kontrar med forskning som stödjer rasisternas tes.

"[...] The development is fastest in Sweden; in 2065, the share of the native population is to decrease to 49%, the Western population is projected to fall to 63%, and the Muslim population increase to 25%."

Tarvainen, K. (2018). Population projections for Sweden, Norway, Denmark, and Finland, 2015–2065. Bulletin of Geography. Socio-economic Series, 39(39), 147-160. DOI: http://doi.org/10.2478/bog-2018-0010.
http://www.bulletinofgeography.umk.pl/39_2018/10_Tarvainen.pdf
2019-06-20, 23:21
Medlem
Man kan säkert finna befog för statistiken om man tar samtliga svenskar och dividerar med antalet invandrare. Ett problem är att de är väldigt många invandrare som idag har svenskt pass!
Det drar bed statistiken. Det viktiga tror jag dock är hur gemene man känner!
Själv flyttade jag vid en viss tidpunkt från Södertälje; jag ville att mina barn skulle gå i en svensk skola och att slippa växa upp i en korrumperad miljö.
2019-06-20, 23:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Godssouljah777
Nej verkligen INTE!!!! VI KAN TRÄFFAS OCH ARGUMENTERA LITE MER!!! ÄCKELHORA!
Aja aj nu skärper vi oooss! Har du källa på allt det här härliga?
2019-06-20, 23:57
Medlem
[quote=Krumelurmaskinen|67904800]Aja aj nu skärper vi oooss! Har du källa på allt det här härliga?[/QUO

googla på UN replacement migration, du kan väl utforska lite själv???? men annars så säger ju politikerna klart och tydligt vad det handlar om..svenskarna föder för lite barn..och in med 20 miljoner våldtäktsasylanter till innan2040.. det är inte svårt att räkna ut vad som händer då... Du hänger verkligen inte med...ändå är du uppkäftig som faaan! hela Europa pratar om det här,det händer ju i många andra länder i EU inte bara i Sverige, hur kan det ha undgått dig??? Jag skulle kunna skriva en bok om ämnet...men jag orkar inte lägga ner tid på en hjärntvättat drönar zombie...du får allt forska på egen hand som alla andra... finns hur mycket som helst om ämnet..
2019-06-20, 23:59
Bannlyst
[quote=Godssouljah777|67904955]
Citat:
Aja aj nu skärper vi oooss! Har du källa på allt det här härliga?[/QUO

googla på UN replacement migration, du kan väl utforska lite själv???? men annars så säger ju politikerna klart och tydligt vad det handlar om..svenskarna föder för lite barn..och in med 20 miljoner våldtäktsasylanter till innan2040.. det är inte svårt att räkna ut vad som händer då... Du hänger verkligen inte med...ändå är du uppkäftig som faaan! hela Europa pratar om det här,det händer ju i många andra länder i EU inte bara i Sverige, hur kan det ha undgått dig??? Jag skulle kunna skriva en bok om ämnet...men jag orkar inte lägga ner tid på en hjärntvättat drönar zombie...du får allt forska på egen hand som alla andra... finns hur mycket som helst om ämnet..

Naj källor om du argumenterar för att jag har fel måste du presentera bevis. ETt bevis krävs!
2019-06-21, 00:08
Medlem
Citat:
Nej där åstadkom ju den vita mannen ett folkmord.

Det gör blattarna här också. Eller våldtäkter kanske inte räknas då det blir blandrasbarn av det hela?
2019-06-21, 00:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
I förhållande till resten så kommer varje enskild etnisk grupp att vara i minoritet. Det stämmer.

Det som är skrämmande är att Sverige är svenskarnas land. Men ändå så kommer svenskarna att vara i minoritet i förhållande till resten av befolkningen.

Jo, i förhållande till en massa andra minoriteter, så kan det väl möjligen bli i framtiden.
Är det i förhållande till finnar, danskar och norrmän det blir jobbigt?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in