2019-06-20, 00:47
Medlem
F.Hansens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krumelurmaskinen
Källor och inte bara "jag känner en som känner en"?

Otroligt att du inte gjort ett empiriskt test i din vardag. Är du blind eller? Under en dag så kan du varje gång du går ute på en gata göra denna enkla matematik i ditt huvud.
Hur många etniska svenskar har jag sett totalt, hur många invandrare. Sedan kan du summera siffran när du är hemma för kvällen.
2019-06-20, 00:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av F.Hansen
Otroligt att du inte gjort ett empiriskt test i din vardag. Är du blind eller? Under en dag så kan du varje gång du går ute på en gata göra denna enkla matematik i ditt huvud.
Hur många etniska svenskar har jag sett totalt, hur många invandrare. Sedan kan du summera siffran när du är hemma för kvällen.
Jag ser det inte så, jag tänker vetenskapligt. Kan det vara så att du är biased?
2019-06-20, 00:53
Medlem
Komplex fråga som börjar i definitionen av svensk?

vad är en vettig definition? Expo tar naturligtvis den definition som passar deras agenda bäst.
2019-06-20, 00:53
Medlem
F.Hansens avatar
Citat:
Jag ser det inte så, jag tänker vetenskapligt. Kan det vara så att du är biased?

Jaha, så du vill inte göra det enklaste expirementet av alla och använda dina egna ögon. Du vill se vad du tror att du vill se.
2019-06-20, 00:55
Medlem
Citat:

Att okritiskt ta in en aktörs tolkning av data är inte vetenskap.
2019-06-20, 00:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av F.Hansen
Jaha, så du vill inte göra det enklaste expirementet av alla och använda dina egna ögon. Du vill se vad du tror att du vill se.

Först och främst antar jag att du har ett par rasistiskt färgade glasögon när du väljer ut dessa kroppar som är "svenska". Men nej jag ser inte en majoritet av dem ni skulle ha kallat för "utlänningar". GÅr jag ut på stan en dag och tänker på dvärgar kommer jag att se dvärgar, vi jobbar inte så inom vetenskapen.
2019-06-20, 00:56
Medlem
Snygg-Anderss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av weallknowit
Nja, det är nog att förenkla. Verkligheten är nog att islams utbredning kommer leda till liknande undanträngning av icke-muslimer och i viss utsträckning kommer IS-liknande grupper döda icke-konverterande svenskar.
Allah ska med!!!
Överdriver du av retoriska skäl eller tror du på allvar på det du skriver?
2019-06-20, 01:00
Medlem
F.Hansens avatar
Citat:
Först och främst antar jag att du har ett par rasistiskt färgade glasögon när du väljer ut dessa kroppar som är "svenska". Men nej jag ser inte en majoritet av dem ni skulle ha kallat för "utlänningar". GÅr jag ut på stan en dag och tänker på dvärgar kommer jag att se dvärgar, vi jobbar inte så inom vetenskapen.

Oj du har en fin moral du. Och säkert väldigt bildad som använder diverse ursäkter för förstörelsen av Sverige. Och du har dina åsikter av en anledning och jag också.
Jag har mina därför att Svenskar blir just nu överkörda av globalister och politiker som inte tar hänsyn till den demografi som faktiskt byggt ett väldigt bra land de senaste 100 åren.

Hur ser du på muslimers unkna kvinnosyn förresten? Ska små flickor ha slöja t ex? Du tycker säkert det är bra.

Att separera könen och stigmatisera kvinnan, kanon tycker du? Det är det nya svenska visst?
2019-06-20, 01:00
Medlem
QuattroCarls avatar
Citat:
Vi med sunt förnuft har alltid vetat det, ett land kan aldrig få en befolkning som är en minoritet i landet, det finns helt enkelt inget sådant sätt. Turism är en sak men dessa kan aldrig räknas som något som utgör en majoritet.

Ofta får man höra ifrån rasister, främlingsfientliga och rent av galna att svensken ska hamna i minoritet men nu har EXPO tagit tag i det och bevisat att så inte är fallet! LÄS och håll sedan käften om att "svensken håller på att bli minoritet: https://expo.se/2019/06/nej-svenskar-riskerar-inte-att-bli-i-minoritet

Minoritet, det beror på hur.
Bara titta hur det gick för Libanon, eller flera byar som tillhörde kristna serber som nu är koloniserade av ottomanska muslimer.
2019-06-20, 01:01
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ofta får man höra ifrån rasister, främlingsfientliga och rent av galna att svensken ska hamna i minoritet men nu har EXPO tagit tag i det och bevisat att så inte är fallet! LÄS och håll sedan käften om att "svensken håller på att bli minoritet: https://expo.se/2019/06/nej-svenskar-riskerar-inte-att-bli-i-minoritet

EXPO hänvisar till SCB som alltid har haft fel i sina framtidsprognoser. Faktum är att de haft fel varenda år sedan 70-talet. Till och med Flashback spår framtiden bättre än SCB, vilket bevisas i denna tråd:

Tråd: (FB) SCB mörkar statistik??

Här en artikel hos SVD som tar upp detta problem:

Citat:
"Det är inte bara Migrationsverket som gör värdelösa, för att låna Ygemans utlåtande, och osäkra prognoser. Var tredje år släpper SCB en prognos som heter Sveriges framtida befolkning, varav den senaste kom 2015. Hur bra lyckas de? Inte alls. Varenda prognos SCB gjort sedan 1973 har underskattat den faktiska invandringen till Sverige. En prestation i sig, får man nästan säga."

https://www.svd.se/sluta-med-vardelosa-migrationsprognoser

Just denna mening bör ni fundera på:

Citat:
"Varenda prognos SCB gjort sedan 1973 har underskattat den faktiska invandringen till Sverige."

Varenda prognos sedan 1973 har varit fel, alltså. Varenda prognos.
2019-06-20, 01:02
Medlem
JustZlatans avatar
De som jobbar på EXPO och såna som TS träffar aldrig invandrare och andra generationens invandrare. För om de hade gjort det så hade de vetat att invandrare ser inte sig själva som svenskar, inte ens invandrarnas barn ser sig själv som svenskar. Jag träffar ibland såna invandrare eller ”svenskar” i jobbet och de pratar alltid om svenskar som ”dom andra”. Expo är idioter.
2019-06-20, 01:04
Medlem
PK-befriads avatar
Expo får till det genom att förneka den vita rasens existens. Det finns inga vita människor enligt dem så därför kan en vit folkgrupp inte bli minoritet:
Citat:
Ursprungligen postat av Expo
Men Gefira skriver också uttryckligen att vad de räknat på är antalet ”infödda vita svenskar”, en godtyckligt definierad kategori som bygger på den felaktiga idén att det finns människoraser, inklusive en vit ras.

I själva verket finns inga siffror på ”infödda vita svenskar”. Gefira uppfinner alltså en egen, oklart definierad underkategori av Sveriges befolkning, och försöker sedan räkna på denna grupp som om den var isolerad från resten av folket. I likhet med andra rasideologer antyder också Gefira att ättlingar till invandrare aldrig kan betraktas som svenskar, även om de bott i landet i flera generationer. Det är endast med sådana rasistiska utgångspunkter som Gefiras kalkyler går ihop.
Totalt efterblivet? Svar ja. Bedrägligt och förljuget? Svar ja. Expo jobbar själva aktivt för att svenskar ska bli en minoritet i sitt eget land. Förhoppningsvis får de sitt straff en vacker dag.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in