2019-06-06, 19:46
Medlem
DeepThroat007s avatar
Sent 90-tal tog jag några bira med kompisarna. Vid ett bord bredvid satt drägget Birro med några halvalkisar. Tror du inte på f-n att Birro drog av sig sin svettstinkande t-shirt o hängde på sig en mindre svettstinkande t-shirt på så vis att alla kunde se när Birro bytte om. Enda gången jag sett någon byta om kläder inne på något krog (o ändå har jag sett en hel del då man festat runt ganska hårt i många yngre år).
Citera
2019-06-06, 22:45
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Palkranen
Det där med medborgarskap måste vara bullshit! Född i Sverige, svensk mamma. Är övertygad om att det gör honom till svensk medborgare, med alla skyldigheter och rättigheter det innebär. Att han även har italienskt medborgarskap förstår jag eftersom pappan är italienare. Är inte det där med medborgarskap och katolik något han bara försöker vara lite extra speciell med?

Läste tiggartexten. Är ett hån mot riktiga författare att han kallar sig författare. Han kan ju knappt få till en mening utan språkliga fel! Håller med dig till fullo där!
Det måste inte alls var bullskit. Han hade naturligtvis fått medborgarskap om han sökt. Men i och med att han varit italienare har han sluppit risken att göra svensk värnplikt t.ex. Jag har andra exempel på det där, svensk mor, utländsk medborgare. Det är inte helt ovanligt.
Citera
2019-06-07, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sven-Gustaf
Det måste inte alls var bullskit. Han hade naturligtvis fått medborgarskap om han sökt. Men i och med att han varit italienare har han sluppit risken att göra svensk värnplikt t.ex. Jag har andra exempel på det där, svensk mor, utländsk medborgare. Det är inte helt ovanligt.

Har läst lite lagparagrafer nu. Birro faller under övergångsregler om medborgarskap som gällde under den tiden han föddes. Hans mamma skulle sökt svenskt medborgarskap för honom innan 1 juli 1982. Hon gjorde tydligen inte det. Då stämmer det som bl.a. du skriver. My bad!

För övrigt så blev man automatiskt svensk medborgare om man föddes i Sverige 2001-2015 av svensk mamma. Numera räcker det om ena föräldern är svensk, oavsett var man föds, för att bli svensk medborgare.
Citera
2019-06-11, 12:10
Medlem
dialektikers avatar
Vad fan tigger han pengar för hela tiden nu UTAN ATT ÅSTADKOMMA något.
Lamotte fixar ju viktiga reportage när han ber folk swisha. Marcus Birro verkar död nu, i vad han uträttar just nu, och så har han mage om att gå in på facebook och tigga pengar.

Jo, jag hade sympati för att han blev utslängd i kylan för ett par år sen, men jag tänker inte fortlöpande swisha när han inte gör något.
Citera
2019-06-13, 17:26
Medlem
MonkMans avatar
Birro har nu hela 5st Patreons och kan casha in ca 36 sköna dollars i manaden til sitt stora och fritänkande mediakoncerns-projekt

För $36 (340 kr) kan man köpa en hel del faktiskt men att starta upp och driva en nyskapande och "fri" media kanal med krönikor, podcasts, romaner och web-tv känns det som att det inte riktigt räcker.

Om du tänker bli Patreon sa kan du för ynka $10 njuta och spisa krönikor som dessa:

Tal Till En Nation
Maestro Maldini
Thåström- En guide till livet och tillbaks
Italien är tillbaka
Vad hände egentligen på Liseberg i juli 1995?
MINA UTGIVNA BÖCKER DEL 1.
Möte med Bajens fantastiska fanbärare Kennedy idag.

Totalt nyskapande fran Birro alltsa, absolut inte samma gamla tjat som förr.
Senast redigerad av MonkMan 2019-06-13 kl. 17:32.
Citera
2019-06-14, 20:52
Medlem
Ja, det var ett fruktansvärt tiggande, nu idag
Citat:
Patreon-sida byggs nu upp. För er som vill se samhällsorienterade texter och krönikor kommer det bli där de finns. Över helgen finns ännu chans att stödja detta skrivande via Swish: 0709622734

Snacka om att köpa grisen i säcken, samhällsorienterande texter och krönikor, vad menar han med det? Det har bara handlat om fotboll senaste fem åren. 340 kr i månaden, blir förstås mer, men Birro skulle kanske stått fast vid sitt erbjudande att för 37000 i månaden skriva åt SD:s tidning Samtiden 2016. Två veckor senare lunchade han med Mattias Karlsson och Linus Bylund.
Sedan backade han, han kom på att han inte delade deras värderingar. Hoppsan!

https://www.resume.se/nyheter/artikl...-i-sd-tidning/

Det är ingen kvalificerad gissning att anta att han kommer fnaska till sig och börja skriva SD-Samtiden-style igen. All for the money!

Citat:
Det är punkens dag. Eftersom jag skriver bättre och arbetar hårdare än någonsin men alla dörrar fortfarande är stänga kommer jag fortsätta att vägra skämmas över att kunna erbjuda sponsring av oberoende journalistik

Vi får väl se hur det går.
Citera
2019-06-14, 22:45
Medlem
MonkMans avatar
6 st Patreons nu = 45 pistolas. Av typ 39.000 följare vill 6 st stödja honom. Fattar han inte att han måste börja styra upp sin svin-risiga prosa nu? Ingen vill ju läsa skiten längre och verkligen inte betala för det. Hur kan han blunda längre?
Citera
2019-06-14, 22:49
Medlem
Tintin.i.Kongos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MonkMan
6 st Patreons nu = 45 pistolas. Av typ 39.000 följare vill 6 st stödja honom. Fattar han inte att han måste börja styra upp sin svin-risiga prosa nu? Ingen vill ju läsa skiten längre och verkligen inte betala för det. Hur kan han blunda längre?

Betyder 45 pistolas 45 000 kr?
Citera
2019-06-14, 22:51
Medlem
MonkMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tintin.i.Kongo
Betyder 45 pistolas 45 000 kr?

Haha, vad tror du? dollar såklart.
Citera
2019-06-14, 22:53
Medlem
Tintin.i.Kongos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MonkMan
Haha, vad tror du? dollar såklart.
Citera
2019-06-14, 23:00
Medlem
MonkMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tintin.i.Kongo

skulle iof vara kul att se en Birro med 45.000 kr på fickan varje månad. Jävlar vad mallig han hade vart. Hade gett en hel del komedi. "Ett Tal Till Nationen 2" hade såklart varit kul att få läsa då. Vilken episk självgodhets-tsunami det hade kunnat bli.
Citera
2019-06-20, 23:44
Medlem
Basil Fawltys avatar
Birro skriver idag på Facebook att han klarar sig och att det aldrig varit synd om honom, för att i nästa mening beskriva hur förtvivlad han är över hur han behandlats och samtidigt passa på att tigga pengar på Swish och uppmana folk att stötta honom via Patreon. Logik, någon?

Vidare är han en ”jävel på att skriva” och är trött på att umgås med ”medelmåttor och hyenor”.
Han är hellre på gågatan i Bengtsfors eller på torget i Ludvika. En gång i tiden lovade han att flytta till Dalarna, men det blev inget av det heller och om han nu är en sådan jävel på att skriva så borde han någon gång kunna lära sig skilja på de och dem, men även där misslyckas han i sitt gnäll på Facebook.

Samtidigt passar han på att gnälla på twitter ; ”Har inget förlag längre. Ingen skriver en rad när jag ger ut bok. Ingen vågar publicera det jag skriver nånstans. Så ser min verklighet ut.”

Det är synd om Birro, men vänta bara, i morgon kommer han att börja publicera ”svavelosande texter och krönikor” på sin nya plattform och så avslutar han med att be folk swisha pengar.

https://m.facebook.com/story.php?sto...00001040712251

Han är nu uppe i 10 Patreons och 81$?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in