2019-06-20, 09:06
Medlem
LW vigde alltså SD och HD år 2008.

LW och UW var gifta från 1999.09.04 till 2011.03.25.

Dina funderingar om bland annat geo-nick kanske någon
annan kan hjälpa dig med!

Citat:
Ursprungligen postat av Cloudedcrystalbeam
LW vigde dessutom HD och SD 2008.

Ingen i ”kvartetten” verkar ha känt sig outhärdligt obekväm med att bo kvar i området efter avslöjandet om LW och SD:s relation, känns det som.

Ja, har UW och SD något gemensamt intresse månntro?

Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Inlägg 16/6 11.33

Om man läser Systerhax logg verkar det som hon har bytt geonick redan 2011.

Har för mig att det framkommit i tråden att hon tog ett eget nick i samband med SD:s otrohet...?

EGT skrev i ett inlägg att hon (HD) bytte nick 2016 när ShHolms påpekade att det var fusk i SD/HD:s loggande av någon burk.

Vad jag också har förstått (från tråden) så skilde sig LW/UW 2011.

Om HD nu bytt geo-nick redan 2011... vad berodde det på? Var LW inblandad med SD redan då eller kan det vara någon annan otrohetsaffär?

Är det något jag missuppfattat vad gäller datum för byte av nicknamn (HD:s) och skilsmässodatum LW/UW (2011)?

Vilket år var det som LW vigde SD/HD?
Citera
2019-06-20, 09:14
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Inlägg 16/6 11.33

Om man läser Systerhax logg verkar det som hon har bytt geonick redan 2011.

Har för mig att det framkommit i tråden att hon tog ett eget nick i samband med SD:s otrohet...?

EGT skrev i ett inlägg att hon (HD) bytte nick 2016 när ShHolms påpekade att det var fusk i SD/HD:s loggande av någon burk.

Vad jag också har förstått (från tråden) så skilde sig LW/UW 2011.

Om HD nu bytt geo-nick redan 2011... vad berodde det på? Var LW inblandad med SD redan då eller kan det vara någon annan otrohetsaffär?

Är det något jag missuppfattat vad gäller datum för byte av nicknamn (HD:s) och skilsmässodatum LW/UW (2011)?

Vilket år var det som LW vigde SD/HD?

Systerhax nick kom till i juli -17 och någon gång i slutet av februari -18 slutade hon att använda introt om att hon ville behålla de gamla gemensamma loggarna från tiden med HTD.

Loggarna innan juli -17 är loggar som gäller för båda eller den ena av paret. Det blir väldigt missvisande i deras GC-statistik, men de är ju inte de enda som haft gemensam logg och sen delat på sig. I texterna kan det ibland framgå om det är SD, HD eller båda som loggat.
Citera
2019-06-20, 09:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Systerhax nick kom till i juli -17 och någon gång i slutet av februari -18 slutade hon att använda introt om att hon ville behålla de gamla gemensamma loggarna från tiden med HTD.

Loggarna innan juli -17 är loggar som gäller för båda eller den ena av paret. Det blir väldigt missvisande i deras GC-statistik, men de är ju inte de enda som haft gemensam logg och sen delat på sig. I texterna kan det ibland framgå om det är SD, HD eller båda som loggat.
Varför skriver Systerhax själv att hon 2011 har eget geokonto... framgår enl mig rätt klart om man öppnar medskicket i GilGrissom82 inlägg.

"Systerhax loggade också 20110910"
Senast redigerad av Tufsankatt 2019-06-20 kl. 09:26.
Citera
2019-06-20, 09:26
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Varför skriver Systerhax själv att hon 2011 har eget geokonto... framgår enl mig rätt klart om man öppnar medskicket i Gibsons inlägg.

Alla loggningar innan juli -17 dubblerades med hennes introtext, m a o blev 1 loggning i två versioner.
Citera
2019-06-20, 09:39
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strof
Eftersom han är utredningens enda MGM så är det ju självklart intressant att diskutera om han är skyldig eller inte. Men du menar alltså att det inte hör till saken? Du får gärna utveckla vidare vad du tycker att tråden bör handla om i stället.
Det är inte vår sak att döma, sådant bör överlåtas till domstolen. Eller som Jesus sade till några fariséer och herodesanhängare som skulle snärja honom med frågor: "Ge kejsaren det som tillhör kejsaren och Gud det som tillhör Gud" (Mark 12:13-17).

Vad vi däremot bör diskutera angående SD är om det kan finnas rationella skäl att misstänka honom för brottet, dvs. om det kan finnas fog för åklagaren Åsa Hidings uttalade upplevelse. Om du går tillbaka och läser mitt inlägg igen så tror jag att du förstår vad jag menar.
Senast redigerad av Draifos 2019-06-20 kl. 10:23.
Citera
2019-06-20, 09:45
Medlem
Honan6s avatar
Här kommer ett exempel på GC-loggning 14 maj (!) -15 där både SD och HD står loggade, fast det av texten är tydligt att det är endast SD som varit ute på cykelfärd med S*ftis (som loggade cachen på Valborgsmässoafton)

SD:s logg 14 maj -15:
Citat:
Kvällens sista burk, och dygnets första. Klockan var 00.01 vid fyndet. Noterar att man kan gömma saker lite olika. Den här var den mest olika jag träffat på. Vet inte om det är originalgömman, eller om några barn varit inblandade. TFTC

Långhelg vankas. Vårkvällen är knappt ljummen och knappt torr. Men det känns ändå som en bra dag att sudda ut fyra gröna från Milou-land. Sitter i en gruppchatt om andra GCäventyr och nämner min plan där. Genast anmäler sig Softis som sällskap. Blir en rolig stund på cyklarna. Och rätt effektiv. Hinner knappt åka iväg förrän vi skiljs åt igen.
www.geocaching.com/seek/log.aspx?LUID=3cf72d1e-0c30-4638-8738-9612a729fbf5

HD:s logg 14 maj -15 (fast hon sannolikt inte var med på den turen):
Citat:
Jag har under många år varit en del av Team Davidsson men har nu börjat logga under eget nic, Systerhax. Då jag ser loggarna som en dagbok har jag valt att behålla alla loggar från det gamla nicet även om jag inte själv besökt alla burkar. Jag hoppas att ni som CO tycker att det är ok så att dagboken får fortsätta leva vidare med mig. Ett stort tack till er alla för alla cacher ni lagt ut.

Kvällens sista burk, och dygnets första. Klockan var 00.01 vid fyndet. Noterar att man kan gömma saker lite olika. Den här var den mest olika jag träffat på. Vet inte om det är originalgömman, eller om några barn varit inblandade. TFTC

Långhelg vankas. Vårkvällen är knappt ljummen och knappt torr. Men det känns ändå som en bra dag att sudda ut fyra gröna från Milou-land. Sitter i en gruppchatt om andra GCäventyr och nämner min plan där. Genast anmäler sig Softis som sällskap. Blir en rolig stund på cyklarna. Och rätt effektiv. Hinner knappt åka iväg förrän vi skiljs åt igen.
www.geocaching.com/seek/log.aspx?LUID=fff43112-4ca5-4dd0-af1d-ecb0f6907070

S*ftis logg 30 april -15:
Citat:
Fint att hitta lite kärlek i snåren såhär en gråkall Valborgsmässoafton. Tftc
www.geocaching.com/seek/log.aspx?LUID=4e005a36-0fe3-4287-af54-3c60b4011321

Länk till cachen
"Låt hjärtat va me´"
http://www.geocaching.com/geocache/GC5PKXR_lat-hjartat-va-me
Citera
2019-06-20, 09:49
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Vilka syftar du på med "klanen W"? Det låter som du talar om tattare om UWs släktingar och inte han själv skulle ha bestämmanderätten över vem han vill vara gift med.

Varifrån har du fått iden att MH inte skulle tåla att umgås öht med LW? Eller försöker du skapa en trådsanning. MH har väl inte klagat på att de umgås vid födelsedagar etc. Det var väl sättet hur mycket konflikter med barnen hanterades och nyckfullheten i umgänget som kritiserades?
Har du ens läst bloggen?

MH var väldigt arg över att LW och UW ville fira födelsedagar (och storhelger tror jag) tillsammans med barnen.

Då kan det väl inte vara så mycket annat än LW:s närvaro hon störde sig på?

MH verkar inte ha haft en tanke på barnen och vad som var bäst för dem.
Citera
2019-06-20, 09:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Alla loggningar innan juli -17 dubblerades med hennes introtext, m a o blev 1 loggning i två versioner.
Ok, tack för svar... får lita på Dig då jag inte är uppdaterad vad gäller geo (fattar iof förfarande inte varför året 2011 kom upp och det där står att hon bytt nick...). Det kanske är min pensionärshjärna som inte går ordentligt.

Ps jag är alltså inte ute efter om dom fuskat eller ej... Ds
Senast redigerad av Tufsankatt 2019-06-20 kl. 09:55.
Citera
2019-06-20, 09:57
Medlem
Blessedfruit: Nej, ingen fara alls, kände mig inte påhoppad!

Min undran till dig - som var en vän till LW - var om du hade någon
uppfattning/ känsla/ aning om det var LW eller SD som var den "som
ville mer". Som polisen Mats Nylander uttryckte vid misshandelsanmälan
2017 - "en av parterna ville mer än den andra."

Min personliga uppfattning är att det var SD som ville mer; HD ville skilja
sig, LW hade gått vidare med ev förhållande med B*hold*rX. SD var på
väg att förlora både L*na och H*nna.

Sh.Holmes som också var vän till LW har skrivit att hon kände på
sig att något kunde hända, hon hade berättat för vän/ vänner. Det har även
skrivits att hon lämnat ut information/faktauppgifter om de hot och trakasserier
som SD hade utsatt henne för. Och enligt @Sh.Holmes har utredarna allt.

Gissar att du också är av den uppfattningen att det var SD som ville mer, med
tanke på vad du skrivit. Känner mig ännu mer styrkt i uppfattningen att SD är
GM när du nyligen beskrev att det var SD du direkt tänkte på, när du fick veta
att LW var mördad.

(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Jag vill inte förstöra utredningen, men LW kände på sig att något kunde hända och såg till att fler visste vad som hänt.
Utredarna har allt.
HD blundar hårt medvetet, eller så var hon med och mördade LW, det finns inte så många andra alternativ.

SD klanen kommer känna sig så blåste av SD när allt kommer fram.
JG och Cabrio, masesa kommer skämmas som hundar. De kommer med rätta, djupt ångra sig för hur de beter sig nu.
Kom ihåg vad jag har sagt.
Senast redigerad av OzzieTheOwl 2019-06-20 kl. 10:00. Anledning: Tillägg
Citera
2019-06-20, 10:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Nej, för att Missing People typiskt sett inte kallas in vid misstanke om svåra brott. Det förklarades i artikeln jag länkade till. Det var inte polisen som arrangerade initiala söket i Lisa Holm fallet, det var kollegor och bekanta till hennes pappa som ställde upp.
För att MP ska aktiveras måste det komma en förfrågan från anhöriga. Dom går inte ut på eget initiativ.
Citera
2019-06-20, 10:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Det är inte vår sak att döma, sådant bör överlåtas till domstolen. Eller som Jesus sade till några fariséer och herodesanhängare som skulle snärja honom med frågor: "Ge kejsaren det som tillhör kejsaren och Gud det som tillhör Gud" (Mark 12:13-17).

Vad vi däremot bör diskutera angående SD är om det kan finnas rationella skäl att misstänka honom för brottet, dvs. om det kan finnas fog för åklagaren Åsa Hidings uttalade upplevelse. Om du går tillbaka och läser mitt inlägg igen så tror jag att du förstår vad jag menar.

Så enligt dig kan vi inte diskutera potentiella GM här i tråden är det korrekt uppfattat? Eller är det bara någon slags fristad du delat ut till just SD?

Och vem är du att bestämma vad som bör diskuteras? Får inga andra vara med och bestämma angående detta?

Vi kan väl konstatera att polis och åklagare verkar ha varit rätt korrekt ute när man till synes jobbat brett och har fortsatt samma person kvar som MGM. Eller sitter du på någon information som kan tala för något annat?
Citera
2019-06-20, 10:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Jag tror LW och UW varierade själva födelsedagsfirandet mellan varandra. Själva ritualen vid firandet verkar varit en viktig tradition som dom (LW och UW) värnade om att uppehålla.

För en utomstående som relativt nyligen blivit invigd i denna kan det kanske te sig märkligt. Särskilt om hon själv inte hade samma eller några traditioner med sina egna barns fäder? Om det vet jag dock inget.

Ja Remark jag tror du har rätt i det att det kan vara så att hon ingen egen erfarenhet hade av att kunna samarbeta på det sättet efter en skilsmässa. Men hon var över 40 år när detta utspelade sig, jag förvånas över hennes reaktioner, hur hon resonerar, uttrycker sig efterråt, då kan man föreställa sig hur det var just när det hände. Och att hennes missnöje skulle vara så mycket viktigare än barnens glädje tre ggr per år, att hon inte bara ler och står ut för dessa barns skull och spelar med i charaderna och sedan bara pustar ut med ett leende när det är över, just för att hon borde vilja komma överens med alla i familjen, och särskilt med UW som ingenting kunde göra för att ändra på det, vad skulle det varit i så fall? Det lyser ju liksom igenom att hon anser att det var LW fel som fanns där, att det var LW som förstörde UW och MH äktenskap, och att hon inte inser att UW ville skiljas för att MH inte accepterade barnens mor. UW kan inte ändra på barnens mor, vad skulle han göra? Och vad skulle MH göra? Oavsett vad hon tyckte om LW så blev det ju uppenbarligen outhärdligt för UW. Det kom till en punkt där han kände sig olycklig, där han skulle tvingas att välja bort, det blev MH som valdes bort, hur skulle han kunna välja bort barnen och LW?
Och hon borde väl varit lättad av UW beslut kan jag tycka, hon trivdes ju inte med charaderna och att barnens mor tog i hennes porslin. Hon trivdes inte i UW vardag.
Hur dålig erfarenhet hon än hade av att samarbeta för barns skull så borde hon beundrat föräldrarna W och varit glad för barnens skull. Och MH var religiös, tom pastor. Kan hon verkligen varit religiös i sitt hjärta med allt detta hat?
Jag har inte avskrivit MH som GM men hon är inte ensam om den platsen, och hon har definitivt inte första plats.
Men hon har motiv, någon skrev att hon ville ta över mammarollen. Hon är bitter över både LW och UW, och jag tror att hon kanske ville sätta dit UW för mordet, mobilen hittades i skogen bakom UW hus.
Mord behöver inte ske i samband med en skilsmässa. Hat kan hos sjuka människor stegra sig och öka efter hand.
Är MH sjuk? Det vet vi förstås ingenting om även om man ibland tänker tanken.
Är hon tillräckligt sjuk för att manipulera någon annan att mörda? Det vet vi inte heller, men med tanke på att hon skrivit en bok om ännet manipulation och det hon öppet skrivit om dessa två personer, kan hon medvetet eller omedvetet fått en annan människa att göra detta kan vi bara gissa.
Och skulle det visa sig vara ett beställningsmord på LW, så är hon definitivt en av de som har motiv men skulle hon göra det?
Sen finns det ytterligare kandidater på min lista som har motiv.
Det som talar mot att det är yrkesmördare är att LW utsattes för kraftigt våld. En riktig yrkesmördare gör det så enkelt och snabbt som möjligt.
Kraftigt våld, kan betyda en tuff fight med en för henne okänd person som kan blivit påkommen med något, eller någon som var rasande arg, relationsmord.
Och där kommer vi till SD.
SD verksr tydligen ha kort stubin som knoggnuggade LW, han är allas nr 1 på
listan och han hade dessutom en relation med LW och hade kontakt med henne tidigare på kvällen. Han är även på min lista. Frågan är varför han inte är häktad? Varför lyckades de inte binda för längesedan?
Visst att han säkert har sitt dna överallt hemma hos henne och hennes dna hos honom, det går att förklaras, de kände varann och hade en relation. Blodiga kläder i bilen och hemma hos honom, går att förklaras men ska bindas till görningen och BP och BO.
Det viktigaste är BP och BO, ingenting har vi fått veta om brottsplatsen, vad de hittat för spår eller dna på plats och på LW.
Jag tycker det tar för lång tid för att det ska peka på SD, borde det inte varit färdigt och klart för fällande dom om de hade bevis på BP OCH BO?
Det får mig att undra om det kanske fanns fler DNA på platsen eller om SD dna inte alls finns på BP och BO? Vad tror du? Hur tänker du?
Kan det funnits andra som kan utfört mordet på LW?
Jag tänker att någon som ömmar för HD och barnen kan utfört mordet, tex HD föräldrar, de tycker om SD och vill se sin dotter och barnbarn lyckliga? Finns det fler? SD föräldrar som känner ansvar att städa upp efter sin sons skandaler kanske? Eller finns det ännu fler när man börjar fundera?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in