2018-11-13, 16:43
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Handlr
B*unzell / In*man (JG's livskamrat) har polis vänner, detta blir intressant.

Är det inte dags att Örebropolisen
får hjälp utifrån?
Det känns inte bra att SD-sekten har
personliga kopplingar till utredare och tekniker.
Citera
2018-11-13, 16:52
Medlem
Bravegirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solifera
//]Hej. Brukar inte skriva så mycket här på FB men då jag har en del kopplingar till området så har detta fall krupit under skinnet på mig! Jag har bara en fundering kring LWs GC-profil. Medlem sedan 10/07/2012 och senast besökt 10/07/2018. Exakt på dagen 6 år emellan och besökt av vem? Kanske varit uppe förut men då har jag tyvärr missat det.//

Plockar upp detta igen då jag inte kan se nåt svar på det. Funderingen är vem som kan gå in och ändra på sidan? Sista besökare den 10/7, och det lär ju knappast vara vem som helst. Då skulle det troligen finnas besökare efter det. Vi här t ex

"Killgissar" att polisen är inne och granskar hennes profil och sida. Precis som det ska vara alltså. Att det är 6 årsdagen efter hon skapade sitt konto är nog mest slumpen kan jag tro.
Citera
2018-11-13, 16:54
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Det är så tydligt en manipulerad bild där JG syns suddigt och broräcket syns igenom ena benet.
JG - mannen utan skugga!
JG - låter inga skugga falla på sig!

Syftet med manipulerade bilder kan höra ihop med en trådskrivares uppgifter om att Stefan hade bilder från den fuskade Nordsjö-loggningen, men SD är tydligen en klant när det gäller att manipulera bilder.
Jag tror inte alls att det är en manipulerad bild. Den fotograferade rör sig snabbt och eftersom det är mörkt har kameran tagit bilden under lång tid. Det blir som ett slags dubbelexponering där man ser honom i flera positioner samtidigt.

Att det inte finns någon skugga beror nog på att ljuset (blixten) kommer från kameran och därför är skuggan helt bakom honom och syns inte.

Det är rätt svårt att klippa in saker med suddiga kanter i en annan bild.
Citera
2018-11-13, 17:01
Medlem
Bravegirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cocinella
Nä frågeställningen var om tjejerna var muslimer och därför inte fick ha mobiler men då borde de rimligtvis ej heller få vara ute själv den tiden. Alltså om de var strängt hållna hemifrån.

Alltså vi spånade på varför inga mobiler.

Tur att inte polisen spånar då😘 då hade det blivit tokigt. Jag har aldrig hört att Muslimska flickor inte får ha mobiltelefon och inte heller att de inte får ta sällskap hem. Fördomar passar sig inte här tycker jag.
Citera
2018-11-13, 17:27
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Jag tror att även du har uppfattat att SD vill göra sken av att LW har umgåtts med honom i smyg.

Jag tolkar inte det som framkommit som du..

Och om dom skulle avslöjas INTE umgåtts i smyg skulle följdakligen knyta honom till mordet ?

Har jag förstått dig rätt om att du misstänkter att MGM genom att mixtra med bilder och loggningar försöker försvaga motivet till avdagatagandet av LW?
Citera
2018-11-13, 17:29
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bravegirl
Tur att inte polisen spånar då😘 då hade det blivit tokigt. Jag har aldrig hört att Muslimska flickor inte får ha mobiltelefon och inte heller att de inte får ta sällskap hem. Fördomar passar sig inte här tycker jag.

Nä tror inte det var någon fördom utan mer en fråga och jag svarade att var man så strängt hållen fick man nog inte vara ute den tiden på natten.

Så släpp det där med fördomar för det var en fråga från början.

Edit: De finns för övrigt muslimska flickor som inte får vara ute själv den tiden på kvällen, det är fakta och inte fördom. Dessutom väldigt OT.
Citera
2018-11-13, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bravegirl
"Killgissar" att polisen är inne och granskar hennes profil och sida. Precis som det ska vara alltså. Att det är 6 årsdagen efter hon skapade sitt konto är nog mest slumpen kan jag tro.

Vi diskuterade det här första gången kort efter att inloggningen skedde. Min gissning är fortfarande att det var en automatisk betalning av en hennes årsavgift som visar sig i form av en "inloggning" (eftersom det var just på årsdagen) och hon är också fortfarande en Premium medlem.
Även om hennes bankkonton är spärrade så kan det gått via ett PayPal konto som kan leva vidare så länge som det finns pengar kvar. Det är även den rekommenderade metoden att betala sitt medlemskap om jag minns rätt.

Polisen bör också ha haft tillgång till hennes konto långt tidigare oavsett vilken teknik de använder för att få tillgång till hennes personliga uppgifter.
Citera
2018-11-13, 17:48
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Jag tror inte alls att det är en manipulerad bild. Den fotograferade rör sig snabbt och eftersom det är mörkt har kameran tagit bilden under lång tid. Det blir som ett slags dubbelexponering där man ser honom i flera positioner samtidigt.

Att det inte finns någon skugga beror nog på att ljuset (blixten) kommer från kameran och därför är skuggan helt bakom honom och syns inte.

Det är rätt svårt att klippa in saker med suddiga kanter i en annan bild.

Ut och testa skuggor.
Citera
2018-11-13, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Är det här information som har kommit till utredarnas kännedom?

Javisst, och mycket mycket mer.
Citera
2018-11-13, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Javisst, och mycket mycket mer.

Om S*ra S*lling, P*ter N*ren och JG visste hälften av vad SD gjort mot LW skulle de aldrig mer prata med kräket.
HD? Nja frågan är om hon förstår någonting överhuvudtaget.
Citera
2018-11-13, 18:08
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Om S*ra S*lling, P*ter N*ren och JG visste hälften av vad SD gjort mot LW skulle de aldrig mer prata med kräket.
HD? Nja frågan är om hon förstår någonting överhuvudtaget.

Det kanske i nuläget är lika bra att HD inte förstår?

Jag tror att du har fått frågan förut, men det har blivit så svårt att söka i tråden; sa LW någonting om SD till dig? Om hur han behandlade henne eller om anmälningarna?
Citera
2018-11-13, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Det kanske i nuläget är lika bra att HD inte förstår?

Jag tror att du har fått frågan förut, men det har blivit så svårt att söka i tråden; sa LW någonting om SD till dig? Om hur han behandlade henne eller om anmälningarna?

Jag vill inte förstöra utredningen, men LW kände på sig att något kunde hända och såg till att fler visste vad som hänt.
Utredarna har allt.
HD blundar hårt medvetet, eller så var hon med och mördade LW, det finns inte så många andra alternativ.

SD klanen kommer känna sig så blåste av SD när allt kommer fram.
JG och Cabrio, masesa kommer skämmas som hundar. De kommer med rätta, djupt ångra sig för hur de beter sig nu.
Kom ihåg vad jag har sagt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in