2019-06-19, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Jag missförstår inte lätt men du verkar ha svårt med läsförståelse tillika som att uttrycka dig. Jag frågade vilka Honan avsåg med uttrycket "klanen W" som skulle vara så inflytelserik i UWs beslut att avsluta äktenskapet med MH.
Honan visste inte vem hon avsåg, hon bara skrev något som ungefär beskrev de sociala premisserna i familjerelationerna som något stört utan att tänka på eller avse något speciellt. Ville inte Honan beskriva dem som tattaraktiga så hade hen kunna låta bli att skriva att klanen W hade haft betydande inverkan på UWs beslut att skilja sig. Han hade kunnat få ta det beslutet som en självständig individ som normala människor.

Jaså har du inte lätt att missförstå?
Men hon skrev aldrig att klanen W skulle vara så inflytelserik att att de beslutade något åt UW. Jag tycker att du ska läsa det igen, jag förstår precis vad Honan6 skrivit, så läs igen
Citera
2019-06-19, 23:10
Medlem
Citat:
Är du helt trög eller försöker du tramsa sönder tråden? Det är inte barnen i sig hon skrev att hon störde sig på. De var vissa saker de gjorde i vissa sammanhang som hon menade var fel. En liten unge som sätter sig på cykeln och sticker ut på att cykla mot trafikriktningen för att få sin vilja igenom är ju ungefär likvärdigt med att hota med självmord om andra inte gör som man vill. Vad gäller vuxna så kan sådant beteende jämställas med hot, i många fall så polisanmäls det också. Men specifikt vad gäller barn så är det typiskt en ganska stark indikation på att barnet inte mår särskilt bra.
Jag kan inte alls hålla med om att det är fel att reagera över det, att anse att det är något föräldrarna borde agera på, om än det är osnyggt att blogga om det.

"Ingå i paketet"? Som HD fick pastor LW i "paketet" när hon gifte sig med SD då? 😂

Partners ev barn kan ingå i paketet men knappast modern till barnen. UW kanske borde flytta till Utah och bli mormon?

Nej det är inte jag som är trög eller försöker tramsa sönder tråden. Vi vet vem det är som försöker med det.
Var någonstans har jag skrivit att hon retade sig på barnen?
Du vränger ju på allt precis hela tiden, gör du det medvetet eller har du problem med läsförståelsen.

Jag syftade givetvis på att de måste ha gift sig så fort de träffades.
Ja man är familj även om man skiljer sig, så länge barnen är minderåriga.
Vissa klarar det inte, medans vissa gör det!

Ja precis hon störde sig på vissa saker, herregud ungarna fyller år en gång om året och det blir tre ggr per år! Retade sig på att gubbens x använder porslinet, jisses säger jag!
Hade en sån tanke dykt upp hos mig, så hade jag verkligen tagit mig en funderare vad jag håller på med och undrat hur jag får dessa människor att må!

Och jag tänker fortfarande att de måste haft bråttom att gifta sig, för ger man sig in i en relation där det finns barn, så finns det även en mamma som bör få känna sig välkommen för barnens skull.
Hon tyckte de lekte charader, det får mig att undra hur hon fick dom att må?
Vad hade hon i den familjen att göra?
Hon har barn själv, man undrar om hon kan ha en god relation med sina barns pappa? Troligen inte, stackars barn
Citera
2019-06-19, 23:16
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Tackar! Det blir en del sidospår som kanske ses som breddad utredning av en del. MH skrev väldigt olämpligt i sin blogg men inte tror jag hon tar en annans liv. Hennes ventil är skrivandet och bilderna. Jag har "luskat" lite runt personen.

Jag tror inte heller att MH är inblandad i mordet. Hon skrev väl att hon hoppades att utredarna skulle vända på alla stenar. Ett ganska vettigt förslag.
Citera
2019-06-19, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Jag tror inte heller att MH är inblandad i mordet. Hon skrev väl att hon hoppades att utredarna skulle vända på alla stenar. Ett ganska vettigt förslag.
Fokus i tråden har nu helt hamnat på MH vilket är tröttsamt.
Nog för att damen verkar allt annat än stabil så tror inte jag heller att hon är skyldig till något mord, och tror inte heller att det var pga av hennes äktenskap med UW som LW blev mördad.
Citera
2019-06-19, 23:34
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cloudedcrystalbeam
Vet någon om LW nämnt MH i de sociala medier hon eventuellt använde under den tid MH och UW var ett par? Om så har skett hur har LW uttryckt sig kring MH? Det vore mer än intressant att veta, tycker jag. Om LW inte skrivit någonting alls om MH anser jag att det är lika intressant.

En sak som jag inte kunnat låta bli att fundera över är om det skulle kunna vara LW som ligger bakom den bloggen som en del antar att MH utger sig för att vara UW?

För att försöka vara någorlunda kortfattad: antagligt har LW såväl som pastor och behandlingsassistent kommit i kontakt med olika metoder som kan användas för att försöka lösa konflikter eller olika problem som lätt kan bli ett negativt ältande. Bl. a. J. W. Pennebaker har beskrivit, eller förordat, en metod som går ut på att man i skrift, som ett slags dagbok beskriver en konflikt, problem, trauma som man behöver något slags lösning eller slut på och att man gör det ur olika perspektiv med någon tids mellanrum exempelvis:
Måndag : skriv om händelse viss tid nonstop med plats för att beskriva hur du kände utan att hindra dig med vad som är "passande", läs igenom det på onsdag.
Fredag: skriv om samma händelse men i perspektivet som att du betraktar dig som tredje person, kanske i motpartens tofflor men inte nödvändigtvis men i vart fall byt ut "jag" mot "hon" eller "han" och sedan läsa igenom detta efter någon dag.
Iden, som är ganska effektiv, är att det är lättare att se beståndsdelarna i ett problem och eventuellt hitta lösningen när man har viss distans till det och inte står mitt i det.

Vanligtvis görs väl sådana övningar på papper som personen förstör efter någon kortare tid, men det beror väl på vad sätt man är bekväm med, att uttrycka sig med penna och papper eller använda tangentbord och dator. LW var ju ganska utåtriktad beträffande hennes användning av diverse sociala medier.

Men det är bara en spekulation, fast hon var rimligtvis bekant med metoden.
Citera
2019-06-20, 02:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cloudedcrystalbeam
Vet någon om LW nämnt MH i de sociala medier hon eventuellt använde under den tid MH och UW var ett par? Om så har skett hur har LW uttryckt sig kring MH? Det vore mer än intressant att veta, tycker jag. Om LW inte skrivit någonting alls om MH anser jag att det är lika intressant.

Nej, inget alls som jag läst i vart fall.
Citera
2019-06-20, 02:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
MH skriver i sin blogg att hon mådde illa av att tvingas umgås med LW under födelsdagsfiranden. Hon ansåg att det spelades charader och kanske det var så.

Jag har inga belägg för att barnen W skulle ha hatat sin styvmor, men om We*sströ*mm*rna fick höra något i ord från MH om vad hon skriver i sin blogg, så är det förståeligt om UW kom på att han ville skiljas och leva själv istället för att låta MH flytta in i huset på heltid.

Några axplock med MH-citat från hennes blogg:

"Senare höll vi kalas för barnet som skulle firas. Jag och U städade hela huset, bakade och pyntade samt tog emot gästerna. Exfrun anlände sent (alltid) och när hon gick ropade hon ut så alla hörde "tack, detta ordnade vi bra tillsammans!"."

"ett hem som idag är vackert, respektabelt och beboeligt - tack vare mig"

"Som att min x-make firade födelsedagsfrukost med barnen och deras mamma. I x-makens hem. Med gardiner jag köpt och satt upp, på porslin jag älskade och framför allt i en villa som jag röjt, möblerat, inrett och ständigt städade."

Jag tror LW och UW varierade själva födelsedagsfirandet mellan varandra. Själva ritualen vid firandet verkar varit en viktig tradition som dom (LW och UW) värnade om att uppehålla.

För en utomstående som relativt nyligen blivit invigd i denna kan det kanske te sig märkligt. Särskilt om hon själv inte hade samma eller några traditioner med sina egna barns fäder? Om det vet jag dock inget.
Senast redigerad av Remark 2019-06-20 kl. 02:42.
Citera
2019-06-20, 02:50
Medlem
Citat:
Nej, det var inte så att man chansade lite löst på människorov av utredningstekniska skäl, man fick snabbt uppfattningen att hon inte lämnat hemmet frivilligt, åtminstone var det så man presenterade det. Men för övrigt är inte Missing People är inte på polisens budget. Orsaken till att man inte vill ha MPS involverade initialt vid misstanke om brott är väl att man inte vill ha en samling människor som kan tänkas klampa omkring och riskera att förstöra spår.

Men här var vare sig Missing People eller andra extra sökaktiviteter utnyttjade vid någon tidpunkt, vad jag vet.
Det är lite anmärkningsvärt.
Senast redigerad av Remark 2019-06-20 kl. 02:53.
Citera
2019-06-20, 06:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Men här var vare sig Missing People eller andra extra sökaktiviteter utnyttjade vid någon tidpunkt, vad jag vet.
Det är lite anmärkningsvärt.

Nej, för att Missing People typiskt sett inte kallas in vid misstanke om svåra brott. Det förklarades i artikeln jag länkade till. Det var inte polisen som arrangerade initiala söket i Lisa Holm fallet, det var kollegor och bekanta till hennes pappa som ställde upp.
Citera
2019-06-20, 07:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Jag tror LW och UW varierade själva födelsedagsfirandet mellan varandra. Själva ritualen vid firandet verkar varit en viktig tradition som dom (LW och UW) värnade om att uppehålla.

För en utomstående som relativt nyligen blivit invigd i denna kan det kanske te sig märkligt. Särskilt om hon själv inte hade samma eller några traditioner med sina egna barns fäder? Om det vet jag dock inget.

Jag antar att det är så att Honan inte heller har egentlig faktabaserad vetskap om anledning till varför UW ville avsluta äktenskapet, även om Honan medvetet utelämnar markörer som "antar", "tror", "kanske" beträffande huruvida MH var en hagga och att Honan låter yttrandet "Inte konstigt att U ville skiljas" syfta på vad Honan tror att klanen W ansåg om MH.
Honan vet väl likt oss övriga inte ett skvatt om egentliga grunden till varför U ville skiljas. De kanske var sexuellt inkompatibla eller något annat till synes trivialt men som kan bli ohållbart (men inte har med någon annan att göra).
Citera
2019-06-20, 07:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmartaMarta666
Jaså har du inte lätt att missförstå?
Men hon skrev aldrig att klanen W skulle vara så inflytelserik att att de beslutade något åt UW. Jag tycker att du ska läsa det igen, jag förstår precis vad Honan6 skrivit, så läs igen

Sluta jiddra. Meningen med "Inte konstigt att U ville skiljas.." syftar till vad Honan försökte framställa som att klanen W anser.

Nej jag har inte lätt för att missförstå. Jag har jobbat i över 20 år i verksamhet där en betydande del av arbetet består av kommunikation i skriftliga processer. Jag hade ju till skillnad från några andra inget problem att begripa vad du avsåg när du uttryckte dig sämre än en högstadieunge.
Jag har över 6 års universitetsstudier med en mastersexamen i område som förutsätter ganska mycket bearbetning av text, såväl i form av input (att läsa) som output (att skriva) vilket antagligt påverkat att jag aldrig haft ett enda fel på språkliga delarna som exempelvis läsförståelse på högskoleprovet.
Senast redigerad av bradgardsindianen 2019-06-20 kl. 07:28.
Citera
2019-06-20, 08:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Jo, det finns sammanlagt 365 loggar för den burken, varav 10 loggats under 2018. Det finns två loggar i maj, den 20:e och 25:e. (Man måste sedan gå in via länken visa loggbok, annars visas bara några upp).

Ska kika någon gång om någon av de geocachare som cirkulerat i tråden har loggat denna "Hairy Potter"-cache.

Edit: Softpoc*hont*s loggade den 2013-04-03. https://www.geocaching.com/seek/log.aspx?LUID=4ac32ee7-d26f-4bd3-ae7a-e8a869eabc13

HerrTe*mD*vidsson loggade den 2011-09-10. https://www.geocaching.com/seek/log.aspx?LUID=357fdd8c-08b5-40c4-b254-7ffec21503cd

Systerh*x loggade den också 2011-09-10. https://www.geocaching.com/seek/log.aspx?LUID=176f9b5e-d7d2-4243-ad56-272002d78659

Så alla dessa tre personer har tidigare varit vid denna cache på andra sidan motorvägen.
Inlägg 16/6 11.33

Om man läser Systerhax logg verkar det som hon har bytt geonick redan 2011.

Har för mig att det framkommit i tråden att hon tog ett eget nick i samband med SD:s otrohet...?

EGT skrev i ett inlägg att hon (HD) bytte nick 2016 när ShHolms påpekade att det var fusk i SD/HD:s loggande av någon burk.

Vad jag också har förstått (från tråden) så skilde sig LW/UW 2011.

Om HD nu bytt geo-nick redan 2011... vad berodde det på? Var LW inblandad med SD redan då eller kan det vara någon annan otrohetsaffär?

Är det något jag missuppfattat vad gäller datum för byte av nicknamn (HD:s) och skilsmässodatum LW/UW (2011)?

Vilket år var det som LW vigde SD/HD?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in