2019-06-19, 19:31
Medlem
zrtxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zrtx
Någon som får sin dos buprenorfin injicerad och kan berätta hur det är?

Beslutade att få min dos buprenorfin injicerad från och med imorgon, ska bli spännande att se ifall det hjälper!
Citera
2019-06-19, 19:59
Medlem
who-s avatar
Citat:
Beslutade att få min dos buprenorfin injicerad från och med imorgon, ska bli spännande att se ifall det hjälper!

Jasså Nice. Hade ingen aning om att man kan få den injicerad. Säg gärna hur det blev
Citera
2019-06-20, 02:21
Medlem
Citat:

Menar du den där sprutan som man bara behöver ta en gång i veckan eller?
Citera
2019-06-20, 08:10
Medlem
zrtxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rynkeby
Menar du den där sprutan som man bara behöver ta en gång i veckan eller?

Yes, har du någon erfarenhet?
Citera
2019-06-20, 14:12
Medlem
zrtxs avatar
Efter att ha fått 20mg buprenorfin per dag gick jag till att få 32mg buvidal injicerat idag. Kommer ta ta det veckovis så nästa gång jag får det injicerat är nästa torsdag

Försöker komma ihåg att uppdatera det nästa torsdag om hur det har gått.
Citera
2019-06-20, 15:02
Medlem
who-s avatar
Citat:
Efter att ha fått 20mg buprenorfin per dag gick jag till att få 32mg buvidal injicerat idag. Kommer ta ta det veckovis så nästa gång jag får det injicerat är nästa torsdag

Försöker komma ihåg att uppdatera det nästa torsdag om hur det har gått.

Känner du av skillnaden? Och varför veckovis?
Varför inte dagligen?
Försöker bara förstå detta

Går också i programmet så därför undrar jag
Citera
2019-06-20, 15:10
Medlem
zrtxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av who-
Känner du av skillnaden? Och varför veckovis?
Varför inte dagligen?
Försöker bara förstå detta

Går också i programmet så därför undrar jag

Det får nog gå ett tag först innan jag märker av någon skillnad men hittills känns allt bra

Det är väl skönt att slippa gå till mottagningen varje dag för att hämta sin medicin?
Ett stort + är ju att man kan resa utomlands för man behöver inte ha med sig någon medicin vilket är en frihet i sig.
Citera
2019-06-20, 18:35
Medlem
Jag har börjat med LARO och det känns otroligt skönt med medicinen. Har gjort två behandlingar en 12-steg och en KBT behandling men suget efter opiater blev för jobbigt så jag sökte in och fick en plats. Är helnöjd med medicinen och vardagen fungerar med jobb och nu orkar jag ta tag i att fixa på huset när jag inte har drogsug som vilket tar så oerhört mycket energi. Just nu står jag på 8mg subuxone och inga biverkningar vad jag har märkt, ska upp till 12mg men 8mg fungerar bra just nu och allt sug och alla tankar är som bort blåst. Jag kan känna glädje och att ta tag i saker som var jobbigt förut är som dag och natt.

Livet känns underbart och jag är så tacksam att programmet finns, utan programmet hade jag nog inte funnits idag.

Bless
Citera
2019-06-21, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheContender
Tycker du kan gå och hänga dig som sitter här och ljuger som fan! Klart du vill ta lite grejer emellanåt som ALLA andra på laro gör. Vi går där för vi är narkotika användare men straffas om vi visar såna tecken. Reglerna om sidomissbruk MÅSTE bort. Då kan behandlingen bli långsiktigt effektiv och inte byggd på att patienter ljuger sig runt ett system.
[/quote]

Vilket skitsnack. Det där inbillar du dig bara för att kunna rättfärdiga ditt eget sidomissbruk. Av de som måste gå till sin mottagning för att hämta så kanske det är vanligt med sidomissbruk men bland oss som hämtar på apotek är det verkligen inte att "ALLA" sidomissbrukar. Tanken med laro är att man ska få hjälp att bli nykter och en produktiv medborgare igen, inte att man ska få substitut till opiater och sen småknarka lite annat.
Citera
2019-06-21, 22:09
Medlem
Diacetylmorfins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LiteKetaTack
Vilket skitsnack. Det där inbillar du dig bara för att kunna rättfärdiga ditt eget sidomissbruk. Av de som måste gå till sin mottagning för att hämta så kanske det är vanligt med sidomissbruk men bland oss som hämtar på apotek är det verkligen inte att "ALLA" sidomissbrukar. Tanken med laro är att man ska få hjälp att bli nykter och en produktiv medborgare igen, inte att man ska få substitut till opiater och sen småknarka lite annat.

Helt rätt!
Citera
2019-06-22, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Diacetylmorfin
Helt rätt!
Så trött på att alla som uppenbarligen inte lämnat missbrukslivet bakom sig ska sprida felaktiga rykten, det kan ju leda till att någon som funderar på att söka till laro tror att det är ok att knarka, "bara man tar lite" (hur har det gått för oss tidigare i livet..?)..

Ska man vara med i laro ska man göra det ordentligt eller inte alls, tycker jag.
Citera
2019-06-24, 10:42
Medlem
Jaggermeisters avatar
Första dosen Metadon intagit nu (LARO) 20mg. Kommer stå på 20mg i 4 dagar, sen 30mg o så höjer vi 10mg varje vecka upp till 60mg. Har bytt från BUP. Kommer jag känna något rus i början? Typ smekmånad? Jag kände inget idag iaf
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in