Precis sökt in till programmet och ska snart på intromöte. Har under många år fått benzo utskrivet av läkare, dessa har dock ej vetat om att jag under alla dessa år i smyg har missbrukat alla former av opiater som finns. Är lite orolig över att det kommer kunna bli ett problem för mig.... Finns det någon praxis över hur dom ställer sig till det? Jag har gått på höga doser opiater och opioider men samtidigt tvekat till att söka in till programmet just av anledningen att jag levt ett dubbelliv helt enkelt och det inte är många omkring mig som vetat om mitt opiatmissbruk. Kan tillägga att jag har en hel del psykisk problematik som är anledningen till att jag öht medicineras(diazepam och nitrazepam+Zyprexa).
Hoppas någon kan guida mig lite här!? Jag har kommit till en punkt i mitt missbruk där det inte längre är hållbart att leva såhär, och inser att mina missbruk(ja, det är klart man är missbrukare av benzo efter dagliga doser under över 5 års tid) inte är kul längre och konsekvenserna blivit för dyrköpta, och jag tror inte jag skulle kunna överleva länge till. Jag har såklart försökt sluta flera gånger, även varit på ett antal behandlingar, men har lyckats få vården att tro att jag varit drogfri under hela tiden de skrivit ut bensodiazepiner.
Jag tänker mig väl att jag knappast är den första som söker mig till LARO som levt ett dubbelliv