2019-06-08, 10:44
Medlem
who-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sesamevil
Hur länge är ett tag?

Tills du är ren igen och sedan någon vecka.
Men alla mottagningar är nog olika på den fronten. Så vart det för mig iallafall.

Bless
Citera
2019-06-11, 10:46
Medlem
Thisisnotoks avatar
Får 16mg sub varje dag. Har tagit detta i 7 veckor nu efter ett tidigare missbruk som sträckt sig över flera år med heroin mm.
Är fast besluten om att inte gå tillbaka till den misär man lever i som missbrukare och rent allmänt har livet blivit lite enklare nu. Kroppen mår bättre fysiskt, min kost är betydligt bättre, sömnen likaså.
Försöker intala mig att låta saker å ting ta sin tid, att bryta ett flera år långt missbruk är inget man gör på en dag. Men nu börjar jag tröttna riktigt hårt på att inte kunna känna mig tillfreds rent psykiskt!
Vill bara kunna känna mig en aning nöjd, tillfredsställd eller rent av lyckligt på dagarna.
Nu blir det mest att jag försöker fördriva tiden tills dess att klockan blir så pass mycket att man med gott samvete kan gå och lägga sig.
Hur lång tid är det rimligt att kämpa på innan man på allvar börjar fundera på att byta till metadon?
Att gå tillbaka till att missbruka är inte ett alternativ men det börjar smyga sig in tankar om att ta en lågdos benso för att få stopp på det pissiga måendet rent psykiskt.
Vet att det är en galen idé men så som det är nu så känns det bara mörkt om det är såhär man ska må resten av livet.
Citera
2019-06-12, 17:57
Medlem
zrtxs avatar
Jag har kommit igång med träningen sen jag börja programmet men jag märker hur jag blir svagare och svagare för varje pass.

Någon mer som märker av detta? Går på buprenorfin för övrigt.
Citera
2019-06-16, 17:16
Medlem
Precis sökt in till programmet och ska snart på intromöte. Har under många år fått benzo utskrivet av läkare, dessa har dock ej vetat om att jag under alla dessa år i smyg har missbrukat alla former av opiater som finns. Är lite orolig över att det kommer kunna bli ett problem för mig.... Finns det någon praxis över hur dom ställer sig till det? Jag har gått på höga doser opiater och opioider men samtidigt tvekat till att söka in till programmet just av anledningen att jag levt ett dubbelliv helt enkelt och det inte är många omkring mig som vetat om mitt opiatmissbruk. Kan tillägga att jag har en hel del psykisk problematik som är anledningen till att jag öht medicineras(diazepam och nitrazepam+Zyprexa).

Hoppas någon kan guida mig lite här!? Jag har kommit till en punkt i mitt missbruk där det inte längre är hållbart att leva såhär, och inser att mina missbruk(ja, det är klart man är missbrukare av benzo efter dagliga doser under över 5 års tid) inte är kul längre och konsekvenserna blivit för dyrköpta, och jag tror inte jag skulle kunna överleva länge till. Jag har såklart försökt sluta flera gånger, även varit på ett antal behandlingar, men har lyckats få vården att tro att jag varit drogfri under hela tiden de skrivit ut bensodiazepiner.

Jag tänker mig väl att jag knappast är den första som söker mig till LARO som levt ett dubbelliv
Citera
2019-06-16, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zrtx
Jag har kommit igång med träningen sen jag börja programmet men jag märker hur jag blir svagare och svagare för varje pass.

Någon mer som märker av detta? Går på buprenorfin för övrigt.

Hur länge har du stått på buprenorfin? Någon annan kan säkert rätta mig här, men jag har för mig att det sänker testosterontillförseln tillfälligt med uppemot 60-65% men jag tror det stabiliserar sig efter 3-6 månader. Har själv främst missbrukar buprenorfin i många år och det har gått fint att träna under de perioder jag gjort det. Ha en bra dag
Citera
2019-06-16, 17:24
Medlem
zrtxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dubtown
Hur länge har du stått på buprenorfin? Någon annan kan säkert rätta mig här, men jag har för mig att det sänker testosterontillförseln tillfälligt med uppemot 60-65% men jag tror det stabiliserar sig efter 3-6 månader. Har själv främst missbrukar buprenorfin i många år och det har gått fint att träna under de perioder jag gjort det. Ha en bra dag

Ok det var skönt att höra, har stått på buprenorfin i ca 1 månad
Citera
2019-06-18, 10:10
Medlem
Jaggermeisters avatar
Ska byta från sub till metadon, har stått på8mg i en månad nu.

Kmr trappas ner till torsdag, fredag är jag utan, o sen lördag metadon 20mg. Kmr de bli tufft? Dagen utan asså.. jag vet ju att jag LÄTT kan hoppa över en dag eller nästan två, men det är på 8mg, inte 2mg liksom
Citera
2019-06-18, 15:20
Medlem
who-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jaggermeister
Ska byta från sub till metadon, har stått på8mg i en månad nu.

Kmr trappas ner till torsdag, fredag är jag utan, o sen lördag metadon 20mg. Kmr de bli tufft? Dagen utan asså.. jag vet ju att jag LÄTT kan hoppa över en dag eller nästan två, men det är på 8mg, inte 2mg liksom

Okey Nice med metadon ju
Citera
2019-06-18, 16:47
Medlem
zrtxs avatar
Någon som får sin dos buprenorfin injicerad och kan berätta hur det är?
Citera
2019-06-18, 18:46
Medlem
Jaggermeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av who-
Okey Nice med metadon ju
Missa du min fråga?
Citera
2019-06-19, 07:58
Medlem
zrtxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zrtx
Någon som får sin dos buprenorfin injicerad och kan berätta hur det är?

Uppdaterar i hopp om att någon kan svara på detta!
Citera
2019-06-19, 10:33
Medlem
who-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jaggermeister
Missa du min fråga?

Kan hända
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto