2019-06-18, 20:50
Medlem
lupacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Eftersom det är viktigt för dig förtydligar jag mitt påstående till "Tjejer kan inte ens få ANTYDAN till sexpack utan särskild diet och superhård träning."

Tror du att killar får sexpack bara av att tänka fram rutorna ur magen? Faktum är att det krävs både hård träning (t ex plankan, benlyft och frontböj) och särskild diet (bra fetter, proteiner och grönsaker) för både män och kvinnor. Eftersom kvinnor i snitt har mer underhudsfett än män blir deras magrutor inte lika framträdande som hos män.
Citera
2019-06-18, 21:09
Medlem
lupacs avatar
Citat:
Jag slutade lyssna på P1 kring 1995.

Jag har inga åsikter om Sommar efter ca 1980. Jag bara refererade till Expressen-artikeln där Schulmann beskriver Sommar som ett sjunkande skepp.

Bara äldre tanter lyssnar på P1. lupac t.ex.

P1 är inget barnprogram för kids i förskoleåldern. Så jag förstår att du snabbt tröttnade och därför gick över till Barnradion, då innehållet i P1 var alltför svårt för dig. P1 vänder sig endast till intellektuella vuxna människor som är genuint intresserade av vetenskap, dokumentärer, film, konst, teater, litteratur eller livsåskådningsfrågor. Såna djupa intressen kommer du aldrig att få. Du är alldeles för enkelspårig, ytlig och infantil för att kunna tänka nyanserat.
Citera
2019-06-18, 21:30
Medlem
lupacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Direkt från Oceaniens sanninskommission?
"Nachhexen" fanns, men det verkar väldigt överdrivet hur många uppdrag de flög, men framför allt dog fler av dem än de 38 bekräftade döda de åstadkom.

Hela storyn bygger nämligen på en bok av Ljuba Vinogradova och...

Så mycket bortförklaringar, ifrågasättanden och förminskningar. Hade ”natthäxorna” varit män så hade ni kvinnohatande snubbar höjt dem till skyarna och satt hjälteglorior på deras skallar.

https://www.learning-history.com/night-witches-female-aviators/

https://allthatsinteresting.com/night-witches-ww2

...they successfully completed 30,000 bombing raids and dropped more than 23,000 tons of munitions on advancing German armies over the course of four years during World War II.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Night_Witches

Nu när du har denna Wikipedia-artikel uppslagen kan du peka ut Lyuba Vinogradovas bok ”Defending the Motherland” om du kan hitta den bland de listade referenserna.

Ska du också förminska dessa 8 modiga kvinnor och ifrågasätta deras heroiska insatser:

https://allthatsinteresting.com/women-in-world-war-2
Citera
2019-06-18, 21:39
Medlem
lupacs avatar
Citat:
Då är Rosa lagt till handlingarna. Vem tar ens upp en analys av "rosa" i en tråd som heter "Är kvinnor bättre än män på något?"... Lupac!

Så bra! Men det var ju du som började genom din taffliga ”analys” i ditt inlägg: https://www.flashback.org/sp67863356? Visst hade det varit mycket enklare för dig att låta bli att svara istället för att ägna dig åt tyckanden och göra egna ”analyser” av färgen rosa.
Citera
2019-06-18, 21:47
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lupac
Så bra! Men det var ju du som började genom din taffliga ”analys” i ditt inlägg: https://www.flashback.org/sp67863356? Visst hade det varit mycket enklare för dig att låta bli att svara istället för att ägna dig åt tyckanden och göra egna ”analyser” av färgen rosa.
Så konstigt, ditt inlägg ligger före mitt, ändå startade jag?
(FB) Är kvinnor bättre än män på något?
Citera
2019-06-18, 21:48
Medlem
lupacs avatar
Citat:
Nu gjorde du en moment22. Du anklagade mig för något som du själv gjorde i ditt eget inlägg.

Jag bemöter inte dina barnsliga utfall från sandlådan, utan väntar fortfarande på att du ska besvara min fråga:

Vilka kvinnliga respektive manliga egenskaper är bra respektive dåliga? De egenskaper jag är intresserad är de med max 30 procent överlappning mellan könen. Exempel på dåliga manliga egenskaper: begå sexualbrott och våldsbrott, vara ansatt av djupt kvinnohat. En bra manlig egenskap på både gott och ont är muskelstyrka. Denna är bra vid såväl självförsvar som beskydd av fysiskt svagare människor. Men den kan vara dålig då den missbrukas och används som våldskapital för att trycka ner kvinnor, gamla, barn och klenare män.

Bortse från de reproduktiva egenskaperna graviditet, barnafödande, amning och befruktning av ägg.
Citera
2019-06-18, 21:49
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
P1 är inget barnprogram för kids i förskoleåldern. Så jag förstår att du snabbt tröttnade och därför gick över till Barnradion, då innehållet i P1 var alltför svårt för dig. P1 vänder sig endast till intellektuella vuxna människor som är genuint intresserade av vetenskap, dokumentärer, film, konst, teater, litteratur eller livsåskådningsfrågor. Såna djupa intressen kommer du aldrig att få. Du är alldeles för enkelspårig, ytlig och infantil för att kunna tänka nyanserat.
Nja, Sveriges Radio och P1 är nu nästan nere i noll lyssnare, alla har tröttnat på tjej-flamset. Finns en riktigt bra tråd som förklarar varför bara du är kvar som lyssnare:
(FB) Kris för Sveriges Radio - rekordras i lyssnarsiffror
Citera
2019-06-18, 21:52
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Tror du att killar får sexpack bara av att tänka fram rutorna ur magen? Faktum är att det krävs både hård träning (t ex plankan, benlyft och frontböj) och särskild diet (bra fetter, proteiner och grönsaker) för både män och kvinnor. Eftersom kvinnor i snitt har mer underhudsfett än män blir deras magrutor inte lika framträdande som hos män.
Ska jag tolka det inlägget som att du påstår att killar och tjejer har lika svårt/lätt att få en sixpack? Och om Nej, varför skriver du detta inlägg?
Citera
2019-06-18, 21:53
Medlem
lupacs avatar
Citat:
Så konstigt, ditt inlägg ligger före mitt, ändå startade jag?
(FB) Är kvinnor bättre än män på något?

Inte alls konstigt. Jag bemötte bara Xenomorph-balls påstående med ett mycket kort svar utan att göra någon ingående analys.
Citera
2019-06-18, 21:54
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
...kanske så är du ett troll. Oavsett så orkar man inte hålla på och jiddra med dig, det handlar inte om att vinna eller förlora, det handlar om att du är en djupt ohederlig debattör som inte står för vad du skriver och inte nog med det utan du sysslar med projicering i hög grad. Hur kul och givande samtal tror du att det blir? Tycker du själv att du brukar hamna i bra samtal här?
Du har ändå alla förutsättningar som en manlig och kvinnoföraktande användare.
Gång på gång har jag visat att du missuppfattar mig, för att omedelbart vara sams bara du fattar vad jag skriver. Jag tror ärligt talat forum inte är ett bra sätt för dig att kommunicera med andra. Du behöver kroppsspråk för att fatta.
Citera
2019-06-18, 21:56
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Inte alls konstigt. Jag bemötte bara Xenomorph-balls påstående med ett mycket kort svar utan att göra någon ingående analys.
Nyss påstod du att jag började debatten. Men i själva verket besvarade jag ditt inlägg. Pudla nu.
Citera
2019-06-18, 22:26
Medlem
lupacs avatar
Citat:
Nja, Sveriges Radio och P1 är nu nästan nere i noll lyssnare, alla har tröttnat på tjej-flamset. Finns en riktigt bra tråd som förklarar varför bara du är kvar som lyssnare:
(FB) Kris för Sveriges Radio - rekordras i lyssnarsiffror

P3? Det är ju P1, de intellektuella djupingarnas radiokanal, jag pratar om. Det finns inget ”flams” från obildat folk i denna kanal.

Varför tror du att en gamling som jag lyssnar på en ungdomskanal? Lyssnar du fortfarande på Barnkanalen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in