2019-06-16, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cloudedcrystalbeam
Följande är enbart vilda spekulationer, hand i hand med livlig fantasi, från min sida:

Om UW och LW eventuellt planerade att återförenas och de gemensamma barnen anade/visste detta, gissar jag att de tillsammans gladdes åt det.

Om MH insåg att UW önskade vända åter till LW tänker jag att hon måste blivit besviken och hämndgirig.

Om SD fick nys om saken kan han ha blivit oförtjänt men ihållande svartsjuk över en längre tid.

Om UW och barnen efter en tid förstod att de inte skulle återförenas som den ursprungsfamilj de en gång var kan de ha blivit hjärtligt ledsna och kanske rejält arga över den insikten.

Alla teorier är välkomna och kan testas.
Vad tänker du ska ha skett just den tid då UW och MH gick skilda vägar? Jag har vissa tankar om det.
Hur lång tid går det sen innan mordet sker? År va? Vad sker däremellan?
Vad tänker du ska ha varit den utlösande faktorn den där ödesnatten?
Citera
2019-06-16, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Jag kan inte svara säkert på din fråga men det skvallrades en del om det sistnämnda.

Lite långsökt får jag säga. BO hade väl redan valt en annan väg (ny romans)? God vänskap kan bli nästan vad som helst när skvallret sätter igång. Det vet jag för egen del.
Citera
2019-06-16, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Lite långsökt får jag säga. BO hade väl redan valt en annan väg (ny romans)? God vänskap kan bli nästan vad som helst när skvallret sätter igång. Det vet jag för egen del.

Konstigare saker har hänt.
Citera
2019-06-16, 21:39
Medlem
Citat:
Vad tänker du ska ha skett just den tid då UW och MH gick skilda vägar? Jag har vissa tankar om det.

Hm. Det är trots allt bara en som tycks sakna alibi för tidpunkten. Det väger väl ganska tungt.
Citera
2019-06-16, 21:51
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:

Varför var det nödvändigt för BO att kräva nattsamtalet om hon hade en ny romans?
Även om nu BO skulle haft en ny romans på gång så är det väl inte otänkbart att UW kände sig behövd om hon i samband med anmälningarna sökte hansstöd. De (LW och UW) umgicks väl mer än vanligt vid den tiden och tillbringade även semestern tillsammans (varför inte med nya romansen iså fall?)
Citera
2019-06-16, 21:51
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:

Nu flikar jag in:

Om man tar i beaktande det eventuella skvallret runt de aktuella, så tänker jag mej att LW kanske låtit UW tro att de skulle kunna försöka igen. För barnens skull kanske, om inte annat.

UW kanske lade in mer i det än vad LW egentligen menade. Han kanske lät åtminstone de/det äldre/äldsta av barnen få ta del av sina förhoppningar.

Det aktualiserades just denna kväll eftersom yngsta pojken fyllde år dagen efter, och logistiken blev en tändande gnista.

Någon av dem kanske frågade LW om hon menade allvar eller om hon bara höll UW på halster, och om hon inte förstod hur det påverkade honom.

Det ena gav det andra. Gräl, bråk, någon lämnar hastigt bostaden för att ”göra något drastiskt”. LW springer efter...

Jag undrar fortfarande:
Vem/vilka befann sej i vilken bostad den aktuella kvällen/natten?

På bild syntes ett flertal cyklar, utanför LW:s bostad men innanför avspärrningarna.
Vems cyklar var det?
Användes cyklarna regelbundet, tex mellan de olika föräldrahemmen, eller var de oftast parkerade vid LW:s bostad?
Hade LW någon form av morgonrock/andra nattplagg på/bredvid sej när hon hittades?
Var hon barfota?
Citera
2019-06-16, 21:56
Medlem
Om MH mådde så pass psykiskt dåligt, hur påverkades hennes egna barn av det? Det barn hon köpte lägenhet till i Örebro (om det är sant ), kan hen ha nåt hämndbegär för sin mammas dåliga mående och belastat LW för det?
Citera
2019-06-16, 22:03
Medlem
Citat:

Ja det finns många som anser, att det de tänker, är sant
Citera
2019-06-16, 22:10
Medlem
Citat:
Begriper inte hur man kan lämna ut ett ex på det sättet. Hämndlystnad? För inte kan väl någon annan jäklas med MH och låtsas vara hon.

Ja den tanken har jag faktiskt funderat på flera ggr, men så fick jag veta att bloggaren även lagt ut bilder på henne där på bloggen. Sen tänkte jag, vem skulle göra sig sånt besvär med att fixa både MH och UW bloggar, och varför i så fall?
Citera
2019-06-16, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Det har nyligen nämnts i tråden vem som la ut länken här men jag kommer inte ihåg.
Tydligen var det en användare som bara har ett eller två inlägg och sedan aldrig har skrivit mer.

Det va ju ytterligare ett märklig händelse, så mycket konstiga saker som sker runt denna person. Allt är bara så konstigt. För många frågetecken utan svar
Citera
2019-06-16, 22:24
Medlem
Citat:
Konstigare saker har hänt.

Säkert. Btw Schazz, du trodde inte på att skriken på natten 14/5 kom från BO. Har du fortfarande samma åsikt?
Citera
2019-06-16, 22:29
Medlem
Citat:
Säkert. Btw Schazz, du trodde inte på att skriken på natten 14/5 kom från BO. Har du fortfarande samma åsikt?

Som många andra pendlar jag mellan olika ståndpunkter. Jag trodde att detta fall skulle vara uppklarat för mycket länge sedan. Där hade jag fel. När det gäller skriken är jag fortfarande osäker på om dessa kom från BO. Jag kan ha fel även där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in