Citat:
Ursprungligen postat av
hoppsann
Kan du inte sluta tjata om Lotta, det är bara ett fall.
Var ser du den toleransen? Varje dag finns det tiotals (om inte hundratals) inlägg som om och om igen repeterar samma kritik mot allt hon gjorde och hur hon betedde sig.
Jag kommer inte ihåg vem som har skrivit om detta i tråden men det finns beskrivet rätt många gånger om orsaken till att kvinnor mördas av sin partner/expartner. Det finns nog länkar där också.
Vad har det med mordet att göra? Jag tror inte att SD uppfostrades av en ensamstående mamma.
Det fetade: man verkar ju exempelvis anse att SD inte skulle haft rätt att häva ut henne ur bilen. Man försöker omkonstruera till och med hennes egen utsaga om vad som hände för att pressa in henne i en mall om oskyldigt offer, man menarlikt Krösa Maja att det nog var något hemskare som skedde även om det då sker till priset av att LW skulle måsta vara lögnare. Jag tror inte LW ljög. Jag tror hon ville ta kontroll och försöka "peka med hela handen", som en sämre slags morsa, i att kräva att de skulle prata ut. Och när det inte funkar utan hon generas, stukas till och ratad får gå hem själv så gör hon en tramsanmälan. Den enda anmälan Lotta gjorde (som inte fullföljdes då hon inte ville lämna ut journalanteckning om påstådda skador) mot Martin skedde när han gjort slut och flyttat in hos en annan kvinna.
Inställningen i många trådar där BO är kvinna är väl ofta något övertydligt strävande att verka skapa en bild av ett helgon? Precis som kvällstidningarna gjorde i fallet med Lotta. Skulle man sett misshandelsincidenten på samma sätt om LW varit man? Självklart inte, det skulle setts som typiskt för en obehaglig psykopat som försöker tvinga sig kvar i bilen när föraren nekat komma in på nattfika.
Nej SD kanske inte uppfostrades av en ensamstående mamma. Ska man vara amatörpsykolog kanske det har betydelse för varför han inte lämnade HD för LW. Men en pissig uppväxt har nog inverkat på varför Martin och hans bror inte har vidare förmåga att respektera och visa hänsyn mot andra människor. Trots att de uppfostrats av deras riktiga mor. Det kan ju i vissa fall vara högst befogat att utomstående lägger sig i hur föräldrar hanterar sina barn. Hade någon lagt sig i hur Martin och hans bror uppfostrades så kanske några liv hade sparats.
Mja, jag tycker det finns vissa likheter med Lotta. I tråden finns åtskilliga omdömen om att SD uppenbart måste vara störd på något sätt, men LW föll som en fura precis som Lotta föll för den våldsbrottsdömde extremt tatuerade anabolapumpande kolatorsken Martin. Men fakta godtas inte det är av någon anledning nödvändigt att försöka framställa det som att kvinnan gjort allt för att försöka fly mannen. Kanske det är högre skadestånd från Brottsofferfonden som hägrar?