2019-06-15, 09:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Philomena
Jag har inga invändningar mot det du säger här. Jag tänkte mer bara utifrån spekulationen/möjligheten som kom nu efteråt om att UW skulle ha denna olycka som motiv för att vara GM. I ett sådant läge så tänker jag att det behövs att ha ställt till med mer elände. Men att det är illa och allvarligt för den påkörda håller jag med om.

Tänker också att om MH har allvarlig psykisk störning och religiösa grubblerier som grädde på moset. Kan det inte vara så att hon själv kört på någon och projicerar det på UW? Jag menar, hon verkade ju glorifiera sig själv, och smutskasta alla andra.
Ändå skrev hon en mening att hon då förlorade sin moraliska kompass, för hans skull. Jag tror hon mycket väl kan förlora sin moraliska kompass för sin egen skull.
Hon ältar och försvarar och lägger upp ”sin sanning”
Och reagerade också på att hon ifrågasatte väl varför UW inte efter denna händelse hade gått till polisen..varför fick hon inte honom att göra det i så fall? Hon hann alltså skilja sig och gå flera år innan hon kom på det?
Jag tror hon lägger skuld på alla andra för saker hon själv har gjort. Som hon grubblar på.
Citera
2019-06-15, 09:47
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmartaMarta666
Så märkligt att den stängdes ner samma kväll, minns du vem det var det som la ut bloggen här?
Det har nyligen nämnts i tråden vem som la ut länken här men jag kommer inte ihåg.
Tydligen var det en användare som bara har ett eller två inlägg och sedan aldrig har skrivit mer.
Citera
2019-06-15, 09:49
Medlem
Citat:
Så märkligt att den stängdes ner samma kväll, minns du vem det var det som la ut bloggen här?
Det var som tidigare skrivits TimFa som inte skrivit just mycket mer än att hen tipsar om UWs och MHs bloggar. Trådens gissning på varför bloggen stängdes var att den inte fick det mottagande som kanske väntats: istället för att ondgöra sig över LW eller UW, ifrågasatte tråden bloggerskan psykiska hälsa.
Citera
2019-06-15, 09:50
Medlem
Citat:
Tänker också att om MH har allvarlig psykisk störning och religiösa grubblerier som grädde på moset. Kan det inte vara så att hon själv kört på någon och projicerar det på UW? Jag menar, hon verkade ju glorifiera sig själv, och smutskasta alla andra.
Ändå skrev hon en mening att hon då förlorade sin moraliska kompass, för hans skull. Jag tror hon mycket väl kan förlora sin moraliska kompass för sin egen skull.
Hon ältar och försvarar och lägger upp ”sin sanning”
Och reagerade också på att hon ifrågasatte väl varför UW inte efter denna händelse hade gått till polisen..varför fick hon inte honom att göra det i så fall? Hon hann alltså skilja sig och gå flera år innan hon kom på det?
Jag tror hon lägger skuld på alla andra för saker hon själv har gjort. Som hon grubblar på.

En tanke gnager: var MH och MGM bekanta med varandra eller fanns det någon gemensam nämnare där?
Citera
2019-06-15, 09:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
En tanke gnager: var MH och MGM bekanta med varandra eller fanns det någon gemensam nämnare där?
De borde ju träffats eftersom SD och UW var grannar. Men de verkar annars inte ha mycket gemensamt. Det känns som om MH nöjde sig med verbala attacker mot LW.
Citera
2019-06-15, 09:57
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Det är en ny och mycket intressant tanke.

En del som tror att SD är skyldig har funderat över om JG eller HD skulle kunna vara medhjälpare men ingen har tänkt på MH som möjlig medhjälpare.

Det har inte heller skrivits någon om relationen mellan SD och MH.
De bör ju i alla fall ha känt varandra.
Vet någon om de kom bra överens eller inte?
Citera
2019-06-15, 10:13
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Enligt bloggen var det tydligt att MH var en extrem besserwisser som ansåg att det bara var hon själv som var klok och ansvarsfull och visste vad alla behövde.
Vad hon ansåg om hur barnen mådde kanske inte var relevant utan mer ett uttryck för att hon tyckte att alla skulle dansa efter hennes pipa.
Tänk om barnen verkligen hade problem och om de började när MH kom in i familjen?

Det har varit min tanke också att om det varit problem med barnen så kan de ha börjat när MH kom in i familjen. Med tanke på hur hon beskriver sig själv i bloggen så kan jag tänka mig att problem uppstod om hon försökte styra barnen.
Citera
2019-06-15, 10:13
Medlem
Philomenas avatar
Citat:

Nicket TimFa postade om både MHs blogg och den blogg som påstods vara UWs. Jag skrev detta och andra minnen av vad som tidigare varit uppe i tråden om detta, för någon sida sedan bara om du klickar dig bakåt i tråden.
Citera
2019-06-15, 10:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Om det inte är en ren galning som är mördaren så är motivbilden en viktig
hjälp för att hitta en mördare.
Ofta så är det inte offrets bästa sidor som utgör motivet till mordet.

Lägg känslorna åt sidan så blir det lättare å hitta ett eventuellt motiv.
Kände du LW?

Avsolut motivbilden är en viktig del för att hitta LW mördare.
Självklart är det oftast en ilska hos GM, men det betyder inte per automatik att LW var en dålig människa, dessutom finns ju motivet hos GM.

Nej jag kände inte LW och har inte blandat in några egna känslor utan är högst objektiv som jag kan vara.
Citera
2019-06-15, 10:18
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:

En del som tror att SD är skyldig har funderat över om JG eller HD skulle kunna vara medhjälpare men ingen har tänkt på MH som möjlig medhjälpare.

Är SD religiös?
påstods det inte att han var ateist någonstans ?
M*lin H*lgdendorf (MH) verkar vara en riktig "Överjärna"
Kanske doppat i samma fontän som SD med tanke på att de är så smarta.
Citera
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Det hjälper inte någon att glorifiera LW
och lägga skulden för allt på andra.
Som t.ex. att enbart skylla konflikterna
med barnen på dem
, att försöka ge dem
dåligt samvete för att de bråkade med sin
perfekta, underbara mamma.
Ingen har försökt skylla konflikterna på barnen, varken de som försvarar LW eller de som gör allt för att kritisera henne.
Kan du ge något exempel för detta har helt gått mig förbi.
Citera
Medlem
Philomenas avatar
Citat:

Citat:

Någon har tidigare i tråden frågat om MH kände JG. Vet inte varför detta kom upp.

För min del, är MH möjlig GM, så spekulerar jag snarare att hon velat sätta dit inte bara LW utan även SD. Detta snarare än samarbete med någon. Å andra sidan ska hon ju vara expert på manipulation/mind control enligt tråduppgift tidigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in