2019-06-13, 11:19
Medlem
notknapparens avatar
Hamnade på sidor 29/-30 maj-18 av någon outgrundlig anledning... massor av intressant läsning de dagarna:

Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Kort tid innan sade hon att hon blockerat SD och förbjudit honom att kontakta henne på något vis.

Citat:
Ursprungligen postat av Energizer666
Hon kan fortfarande ha sagt en sak till dig och gjort en annan
i så fall inte första gången, har hänt flera gånger förut att hon sagt en sak och gjort en annan
Ja jag kände henne med

Citat:
Jag vet att folk ibland säger en sak och gör en annan. Men denna gång lät det allvar.
Då vet du också att hon var en toppentjej på alla vis

Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Jag är benägen att hålla med Energizer666. Den LW jag känner till komplicerade saker mer än nödvändigt, när det kommer till relationer. Men ingen förtjänar det öde hon mötte oavsett karaktär.
Jag skulle inte benämna LW som en toppentjej. En sådan har andra kvalifikationer enligt mig. Hon var energisk, driven och envis på många sätt. Men om man inte var med henne så var man emot henne. Det var väldigt svart eller vitt.

Citat:
Du har helt rätt, hon umgicks mycket med män men la definitivt inte ut sig, hon uppträdde med integritet.
Ja affären mellan LW och SD kan bekräftas, likaså att HD alldeles nyligen förbjudit SD att ha någon som helst kontakt med LW då SD-HD skulle försöka lappa ihop äktenskapet.

LW hade sedan tidigare förbjudit SD att kontakta henne.

Sh. Holmes 29/5 22.26:
Citat:
"Ok, jag var bara en vän så inte inblandad i relationer eller så. Vi hade roligt ihop och pratade ofta, jag såg inga dåliga sidor.
Visst hon var väldigt energisk, tror knappt hon sov på nätterna...
Haha vaknade ibland på morgonen och hade fått ett mess på natten,- sover du? "

https://www.flashback.org/p64188153#p64188153

Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Något säger mig att du är av det manliga könet.
Citera
2019-06-13, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmartaMarta666
Men det var ju inte LW som var galen, snarare bloggerskan, vare sig den är påhittad eller ej så förmodligen är denna bloggerskan helt uppslukad av hat och kanske tom så besatt av LW att hon misstänks kunna ha mördat henne. Då förstår du ju att denna bloggerska garanterat bara ser saker utifrån sina egna motiv, gissningsvis en förvrängd verklighet som passar henne.
En mycket allvarligt psykiskt sjuk person kan vara väldigt farlig, både för sin egen skull och andra.

Om hennes ex-make väljer att avsluta äktenskapet via ett SMS så kan jag förstå
att det blir svårt å se några goda sidor hos honom, vilken jävla ynkrygg å fegis, i så fall.
Citera
2019-06-13, 11:21
Medlem
notknapparens avatar
Också ett intressant inlägg, som jag nästan glömt bort:

Citat:
Ursprungligen postat av Hydrahead
Alltså....samtidigt som hans fru snart föder barn osv så sitter han och äcklar sig mm med olika damer öppet i en jävla gästbok.
Även om det bara skall vara "oskyldigt" så blir det bara vidrigt.
LW var väl också runt den perioden 2004, 05, 06? Typ?

"Längtar så oerhört till att få krypa ner i en torris nära dig.."

"Jag vill ha dig. Särskillt i Uskavi 20-21 maj på OW. SVARA snart, älskade vän......
Din Yoda "

"Det är en mycket intressant artikel om hur NASA testade "smutsiga" reggar med nitrox. Men vad bryr väl en bimbo som du sig om sådant?
Okok, du är väl ingen bimbo då."

"Till dig har jag alltid fika, eller andra godsaker att bjuda på. Vad sägs om min tunga?"
Citera
2019-06-13, 11:22
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Men vad stod det egentligen i den här bloggen? Vi som inte läst den har ju faktiskt inte en enda susning, och om det är den här bloggen som orsakat meningsskiljaktigheterna här så hoppas jag att någon kan återberätta, då det inte går att läsa den längre?
Är det någon som meddelat polisen om denna blogg?

Det var mycket som stod i den bloggen men mest förvånar det mig att man kan skriva de hon skrev i en blogg som är öppen för allmänheten.

Det var extremt personligt och inte bara från henne utan påhoppen på UW framför allt men även på barnen.

Vet inte om polisen hann läsa innan bloggen lösenordsskyddades.
Citera
2019-06-13, 11:29
Medlem
Citat:
Du anser att LW utnyttjade sina föräldrar, men vad har det med mordet och mördaren att göra? Finner ingen koppling, gör du? Förklara gärna

Du föraktar alla som är otrogna, vad har det med mordet och mördaren att göra? Finner ingen koppling här heller, gör du? Förklara gärna

Har Facebook och Instagram med mordet eller mördaren att göra? Du har nog rätt jag är nog inte särskilt smart. Förklara gärna

Jag vet ingenting om GC men vad har det med mordet och mördaren att göra? Usch jag fattar fortfarande ingenting. Förklara gärna

Vad har UW andra x fru med mordet och mördaren att göra? Finner ingen koppling här heller så du måste förklara detta.

Känner du UW och barnen då?

Om det är så att LW hade för vana att utnyttja personer i sin närhet så kan det
mycket väl bli till något som ligger å pyr och som kommer upp till ytan vid
en akut konflikt.

Om det är så att hon va ihop med gifta män (vi vet en bestämt) så är det
inte så långsökt att det kan skapa en motivbild.
Citera
2019-06-13, 11:31
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Men det var ju inte LW som var galen, snarare bloggerskan, vare sig den är påhittad eller ej så förmodligen är denna bloggerskan helt uppslukad av hat och kanske tom så besatt av LW att hon misstänks kunna ha mördat henne. Då förstår du ju att denna bloggerska garanterat bara ser saker utifrån sina egna motiv, gissningsvis en förvrängd verklighet som passar henne.
En mycket allvarligt psykiskt sjuk person kan vara väldigt farlig, både för sin egen skull och andra.

MH och UW var på väg att flytta ihop när han via ett email begärde skilsmässa.
Fegt och lågt om det stämmer.
Det är inte konstigt eller sjukt om hon känner sig sviken då.
MH var säkert obekväm att ha så nära för LW. Hon var också pastor och tydligen inte rädd för att säga ifrån om hon såg något som hon tyckte var fel.
UW och MH hade säkert bra insyn i hur LW levde via barnen och det kanske inte var något som LW ville ha utspritt i kyrkorna i Örebro.
Och MH försökte säkert att få UW att sätta gränser för LW om hon försökte utnyttja honom. Det kan mycket väl ha varit LW som påverkade UW att begära skilsmässa från MH. Det är inte konstigt (eller sjukt) om hon hatade dem.
Citera
2019-06-13, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Här finner du ett par av mina inlägg gällande MH:s blogg,
så du ev kan få ett litet hum om UW:s ex:

Tack Ozzie!

Ja det är svårt att veta om det är MH som själv har insyn i tråden, det är säkert inte osannolikt. Hon kan tom skaffat konto och varit delaktig i diskussionerna här.
Är hon mästrande och dominant så varför inte tänker åtminstone jag, att det är troligast sannolikt.
Hat och svartsjuka är förstås starka motiv och jag hoppas att polisen för längesedan, är välinformerade om denna person.

Man kommer automatiskt att tänka på Emma som förlorade sina två små barn då hennes mans x mördade hennes barn. Schyrrer eller nåt liknande hette hon tyskan.

Nu menar jag inte per automatik att det säkert är MH som är GM, det är ju ingen som vet. Än.
Är hon så mästrande och dominant som hon beskrivs här...så kan hon medvetet eller omedvetet, projicerat sitt hat till någon annan som till sist utför mordet, i alla fall kan hon väl alltid skylla på det.
Så om ni har haft privat kontakt med någon som envist pratat illa om familjen W, jag hoppas att ingen lämnat ut era privata uppgifter. Var rädda om er och tänk er för.
Citera
2019-06-13, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
MH och UW var på väg att flytta ihop när han via ett email begärde skilsmässa.
Fegt och lågt om det stämmer.
Det är inte konstigt eller sjukt om hon känner sig sviken då.
MH var säkert obekväm att ha så nära för LW. Hon var också pastor och tydligen inte rädd för att säga ifrån om hon såg något som hon tyckte var fel.
UW och MH hade säkert bra insyn i hur LW levde via barnen och det kanske inte var något som LW ville ha utspritt i kyrkorna i Örebro.
Och MH försökte säkert att få UW att sätta gränser för LW om hon försökte utnyttja honom. Det kan mycket väl ha varit LW som påverkade UW att begära skilsmässa från MH. Det är inte konstigt (eller sjukt) om hon hatade dem.

Det gör mig lite orolig att du tar en allvarligt sjuk bloggerskas ors på fullaste allvar. Jag tänker att du säkert vill tro på varenda ord, men tänk om bara hälften var sant och hälften var uppförstorat från en höna till en hel kalkonfamilj?
Då har hon lyckats lura dig eller hur?!

Det är först när du förstår att du inte känner bloggerskan, och accepterar att hon kan vara mycket sjuk..att hon kanske inte kan skilja på fantasi och verklighet...får andra att tro på hennes verklighet..
Nu vet vi inte om hon är sjuk, om hon är tänkbar GM...men hon har motiven, hon har uppenbarligen skrivit om dom. Förstår du vad jag menar?

Det är lätt att låsa fast sig i en tanke och ändra inställning, men är det något jag lärt mig, ju äldre jag blivit...så är det att ju mer jag vet..desto fler synvinklar jaf får...desto mindre envis och enveten blir jag...
Det är dörför de små detaljerna alltid avgör och de kan bara kriminalare tyda.

Hoppas du förstår att du bör ifrågasätta vad denna bloggerska fick dig att känna och tänka om LW...och vad hon fick dig att tänka och känna om MH själv förstås, för jag får känslan av att du tycker synd om MH?
Citera
2019-06-13, 11:59
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Här finner du ett par av mina inlägg gällande MH:s blogg,
så du ev kan få ett litet hum om UW:s ex:

När jag läser det här blir man ju alldeles kall.

Och då kommer jag att tänka på att det kanske var hon som såg till att den omtalade orosanmälan gjordes (om det gjordes en sådan vill säga?).

Nä, det finns inget sunt i att lägga ut andras liv offentligt. Det är en väldigt, väldigt subjektiv bild som utmålas och som speglar hämnd och hat, behov av att svartmåla andra.

Jag klarar nästan inte av att läsa det...
Citera
2019-06-13, 12:07
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
När jag läser det här blir man ju alldeles kall.

Och då kommer jag att tänka på att det kanske var hon som såg till att den omtalade orosanmälan gjordes (om det gjordes en sådan vill säga?).

Nä, det finns inget sunt i att lägga ut andras liv offentligt. Det är en väldigt, väldigt subjektiv bild som utmålas och som speglar hämnd och hat, behov av att svartmåla andra.

Jag klarar nästan inte av att läsa det...
Det fanns mycket mer. Förutom att svartmåla alla andra så beskrev hon sig själv som nästan perfekt, kunnig i det mesta och den som verkligen förstod vad som behövde göras för att lösa problemen.
Citera
2019-06-13, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Om det är så att LW hade för vana att utnyttja personer i sin närhet så kan det
mycket väl bli till något som ligger å pyr och som kommer upp till ytan vid
en akut konflikt.

Om det är så att hon va ihop med gifta män (vi vet en bestämt) så är det
inte så långsökt att det kan skapa en motivbild.

Kände du LW och hennes familj och vänner privat?

Om du tänker att LW var en sådan person som du beskrev här...så ställ dig frågan varför LW kontaktnät var enormt...det tom står i pressen. Hur kan hon ha så många vänner? Hur kan hon vara så lycklig?
Känns det som att din beskrivning av LW fortfarande stämmer?

Känner du bloggerskan privat?
Hur kommer det sig att hon är så ensam bitter och full med hat om hon är god?
Verkar hon ha stort kontaktnät och ha ett lyckligt liv?

Som sagt...det är lätt att fasta i en bild men livet blir lättare om man alltid är öppen för att lära sig se saker utifrån andras synvinklar och motiv...

Hoppas du ser bloggerskans uppenbara motiv, det innebär dock inte att det hon skrivit är sant ett enda ord..om hon var sjuk!
Det är ingen som vet tänker jag, så lås inte fast dig i din tanke, öppna upp för nya synvinklar så får du en mycket större bild och utvecklas i dig själv.
Citera
2019-06-13, 12:10
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Det gör mig lite orolig att du tar en allvarligt sjuk bloggerskas ors på fullaste allvar. Jag tänker att du säkert vill tro på varenda ord, men tänk om bara hälften var sant och hälften var uppförstorat från en höna till en hel kalkonfamilj?
Då har hon lyckats lura dig eller hur?!

Det är först när du förstår att du inte känner bloggerskan, och accepterar att hon kan vara mycket sjuk..att hon kanske inte kan skilja på fantasi och verklighet...får andra att tro på hennes verklighet..
Nu vet vi inte om hon är sjuk, om hon är tänkbar GM...men hon har motiven, hon har uppenbarligen skrivit om dom. Förstår du vad jag menar?

Det är lätt att låsa fast sig i en tanke och ändra inställning, men är det något jag lärt mig, ju äldre jag blivit...så är det att ju mer jag vet..desto fler synvinklar jaf får...desto mindre envis och enveten blir jag...
Det är dörför de små detaljerna alltid avgör och de kan bara kriminalare tyda.

Hoppas du förstår att du bör ifrågasätta vad denna bloggerska fick dig att känna och tänka om LW...och vad hon fick dig att tänka och känna om MH själv förstås, för jag får känslan av att du tycker synd om MH?

Om bara hälften är sant så är det tillräckligt för att en orosanmälan borde ha lämnats in.

Jag tar inte hennes ord för sanning.
Men eftersom de till stor del stämmer med den bild jag fått av LW från hennes sociala medier så ser jag det som en möjlighet att mycket kan stämma.

Bara för att vi inte tycker om det hon skriver så kan vi inte avfärda det som lögner när det inte finns någonting som visar att hon skulle ljuga.

”Allvarligt sjuk bloggerska”.
Hur vet du att hon är allvarligt sjuk?
Senast redigerad av gloriouslife 2019-06-13 kl. 12:49.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in