Citat:
Ursprungligen postat av
Bumbelbee
Saken är ju att vi kan inte veta om du har parkerat för länge eller inte när det saknas p-skiva. Vi kommer absolut med olika förslag till markägaren för hur dom kan göra, men i slutändan är det alltid dom som bestämmer. Vi har tex en butiksparkering med 1 timmes parkering, alltså inte 1 timme med p-skiva, för att bitike har valt det.
En Maxi parkering är ofta, som du säger, väldigt stor. Om man bara hade haft typ 4 timmar istället för 4 timmar p-skiva så hade det varit nästintill omöjligt för oss att bevaka området.
Om jag skulle vilja stå en hel arbetsdag på parkeringen utanför Maxi skulle jag inte hoppa över skivan i alla fall, det är ju ett som är säkert. Utan då hade jag kanske chansat och ställt skivan kring lunchtid när jag kommer på morgonen, om jag trott att det är mindre bevakning på förmiddag/morgon. Eller gått dit var 4e timme och vridit på skivan, och eventuellt flyttat bilen till en annan ruta. Med en sån där digital skiva finns det nog ytterligare möjligheter om man funderar lite.
Så man kan ju utgå ifrån att i princip varje bil som saknar skiva inte parkerat för länge. Och av de som har skiva som visar att de stått för länge, lär ju nästan alla glömt att ställa skivan. För, som sagt, vem står mer än 4 timmar utanför Maxi? Självklart är det en och annan, men det måste ju vara ytterst få.
När du bevakar en sån här parkering, hur stor andel saknar skiva?
Av de som har skiva som visar att de stått för länge, hur många har en orimlig ankomsttid, så att man kan misstänka att de glömt att ställa skivan?
Hur många får böter på natten/utanför stängningstid?