Fick en gång p-bot när jag stod med min bil på en gratisparkering intill mitt boende, har stått på gatan med alla andra bilar i flera månader utan lapp innan det hände och inget nytt hade nämnts eller synts om betalparkering (det är dock det numera). Kommentaren på lappen var "står utanför p-ruta" men det fanns inte en tillstymmelse av färg på hela den gatan som visade vart "rutorna" ska vara. Inte heller var mina hjul nämnvärt långt från kanten, flera andra stod betydligt sämre när jag kollade runt. Konstigt nog stod det även "lufttryck uppmätt i däck fram/bak h/v" av någon anledning jag inte fattade. Alla fält var ifyllda och datum var rätt så jag antog det var en genuin lapp men var sugen på att överklaga eller skita i det men ville inte chansa så till slut betalade jag bara. Fick aldrig mer någon lapp på samma område efter det. Kan en lapplisa mäta upp vart rutorna teoretiskt sett skulle vara uppritade och gjorde bedömning efter det eller?
Jag hade tydligen kvar bilden jag tog, trots det var flera år sen. Notera att P skylten i bakgrunden gäller inte parkeringen på gatan utan företagsparkeringen bakom buskarna.
https://ibb.co/4pRdzJB
Någon teori om varför jag fått p-böter för detta eller är jag bara trollad?