Citat:
Ursprungligen postat av
gmxmail67
Varför då?
Det finns väl hur mycket parasiter som hellst som bara kostar oss pengar!
Hatar du poliser också?
Frågor: Vad är lönen, kör ni schema (blandat dag/natt). Vad kan du avancera till?
Lönen är avtalsenlig, bevaknings- och säkerhetsavtalet, transportarbetareförbundet.
Månadslön för en heltidsanställd innan skatt är:
Mån 1-6 : 21720
Man 7-15: 23004
Mån 16 - : 26943
Och sen lite OB på det
På större kontor kör man säkert blandat men huvudsakligen en av dom. Här kör jag mestadels dagtid, men jag är gruppledande parkeringsvakt. Innan det körde jag mest kväll.
Man börjar som p-vakt. Sen kan man bli gruppledande p-vakt (det är det jag är) eller gruppledare. Beror lite på hur stort kontor och hur många anställda som finns. Efter det är det nog områdesansvarig. Alltså du är ansvarig för flera kontor, det är även då man har personalansvar, lönesamtal, medarbetarsamtal, skriver kontrakt osv. Sen har den personen en person över sig som är ansvarig för flera sånna och då kanske har ansvar för hela södra Sverige. Sen är det vd.
Jag skulle säga att realistiskt så har man chans att få upp till gruppledare, sen ska du nog ha mycket tur om man vill gå längre. De högre cheferna kommer oftast utifrån.
Detta är enbart hur hierarkin ser ut i mitt bolag, kan mycket väl vara annorlunda i andra bolag.