2019-06-13, 19:11
Medlem
199702042s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nordiad
Rödlappning gör ni knappast själva.
Oftast börjar man med ett brev till ägaren där denne anmodas att flytta bilen inom en viss tid vid äventyr att bilen blir föremål för bortforsling och att kostnaden för denna påföres bilägaren. Med denna åtgärd försvinner de flesta om de vill ha kvar bilen. Tyvärr kan vissa gäcka oss genom att flytta bilen inom området efter rödlappning, då får man börja om igen, det är ny parkering. På vintern är den benägenheten på bilar som inte går att köra inte så stor dock!

Sålde en bil, han lämnade den tvärs över två rutor på en parkeringsplats i närheten. efter en vecka damp det ner 3 parkeringsböter samtidigt. efter 3 veckor så kom ett brev att den kommer bli bortforslad inom en vecka. det skulle vara en fredag, men blev först gjort på tisdagen därefter. Transportstyrelsen hade registrerat ägarbytet med tillbakaverkande kraft då jag gjorde det på registreringsbeviset, så jag hade mitt på det torra.

Till TS. Har du någonsin fått stryk för ditt yrkesval?
Citera
2019-06-13, 19:11
Medlem
Citat:
Här är det enbart kommunen som gör detta, kvadratiska lappar, 12 cm ungefär. Det gör de i samband med att de gör bedömningen om det finns något värde på bilen eller om nästa anhalt är skroten.

Precis sådana, nej det gör vi själva, har en hög liggande på kontoret.
Citera
2019-06-13, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AtlasShrugged
Hoppas ditt företag vet att ingen utom kommunen (polis och Transportstyrelsen) i vissa fall) får flytta fordon?

Egen mäktigt förfarande annars.

Självklart, i samband med att vi sätter den röda lappen sä skickas det ett brev till ägare, han har sen x antal dagar på sig att flytta fordonet. Har det inte flyttats när den tiden har gått så kontaktas kommunen. De i sin tur överlåter det till sitt inhyrda bolag som då fixar bortforsling (då genom begäran av kommunen.)
Citera
Medlem
AtlasShruggeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bumbelbee
Rödlappning, som i de jätteröda lapparna. Står på dom "begäran av fordonsflytt" (inte säker på om det är helt ordagrant) sen skriver man regnr och datum... ehh jo, dom sätter vi själva ut på bilarna.

Det där att privata aktörer rödlappar fordon är skevt.
Privata aktörer får inte flytta fordon men begära handräckning av kommunen och det ska då finnas dokumentation och foton mm.
Citera
Medlem
Citat:
Precis sådana, nej det gör vi själva, har en hög liggande på kontoret.
Beror på vilka regler kommunen har.
Citera
2019-06-13, 19:15
Medlem
Trollkarlen17s avatar
Vad är era arbetstider? Bor i en medelstor stad i södra sverige och min bil blev lappad inatt klockan 04:20 för att jag stod för nära en korsning.

Och en till, inatt så var det regnkaos och åska här nere, var finner ni motivationen till att inte gå in och kura under något tak? Jobbar ni på accord?
Citera
2019-06-13, 19:16
Medlem
Citat:
Så ingen kofot, men väl spett och stege med i bilen!?

Alltid stege, verktygslåda, fästen, muttrar och lite vad som. Inget spett, är själva stolpen vriden så är det en annan sak, men uppskrivning av en skylt? Alla dagar i veckan
Citera
2019-06-13, 19:16
Medlem
En sådan med i beredskap...?
https://www.runelandhs.se/utomhusmiljo/trafik-och-skydd/pakorningsskydd/betongsugga-med-reflex-70-mm-hal-hxbxd-465x1090x390-mm-farg-gra
Citera
2019-06-13, 19:17
Medlem
Citat:
Alltid stege, verktygslåda, fästen, muttrar och lite vad som. Inget spett, är själva stolpen vriden så är det en annan sak, men uppskrivning av en skylt? Alla dagar i veckan
Spett bra om det är en betongsugga som skall flyttas en bit.
Citera
2019-06-13, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollkarlen17
Vad är era arbetstider? Bor i en medelstor stad i södra sverige och min bil blev lappad inatt klockan 04:20 för att jag stod för nära en korsning.

Och en till, inatt så var det regnkaos och åska här nere, var finner ni motivationen till att inte gå in och kura under något tak? Jobbar ni på accord?

Sannolikt så är det ett gemensamt bevaknings och parkeringsbolag, typ Securitas. Då kan dom jobba som väktare, blir det segt kan dom ta fram pdan och ta pp sig p-vakt västen och ge sig ut och lappa
Citera
2019-06-13, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 199702042
Sålde en bil, han lämnade den tvärs över två rutor på en parkeringsplats i närheten. efter en vecka damp det ner 3 parkeringsböter samtidigt. efter 3 veckor så kom ett brev att den kommer bli bortforslad inom en vecka. det skulle vara en fredag, men blev först gjort på tisdagen därefter. Transportstyrelsen hade registrerat ägarbytet med tillbakaverkande kraft då jag gjorde det på registreringsbeviset, så jag hade mitt på det torra.

Till TS. Har du någonsin fått stryk för ditt yrkesval?

Rent fysiskt, alltså blivit slagen? Nej. spottad på däremot.
Citera
2019-06-13, 19:19
Medlem
Håller på att vara dags att släppa in fler här, sista fråga för tillfället? Hur länge jobbat med parkering?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in