2019-06-11, 23:56
Medlem
Hotellbarer över lag är de bästa barerna, samt brukar även ha öppet till 02.00!
Citera
2019-06-12, 00:09
Medlem
Vireks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haubits77B
Helt uppriktigt måste jag ändå säga att Grand Hotell, om det nu är i Stockholm du menar, är oerhört överreklamerat gällande konferens och mat.
Var där på en tillställning för sisådär 10 år sedan, och jag blev inte imponerad.

håller med, var där i vintrasmed några utländska kunder, och det var både lång kö, långsam service och vanlig(typ mariestads) öl. Dock inte dyrt gentemot något annat, runt 70-80 kr
Citera
2019-06-12, 01:19
Har varit där en gång, jag och min polare var i stockholm en helg och smet in och frågade personalen om dom hade något bord ledigt på deras uteservering för att bara dricka en flaska vin. Killen som jobbade kollade sig runt och gestikulerade mot alla tomma bord, "Det är bara att välja o vraka".

Fick ett gott vin rekommenderat, allt kändes väldigt avslappnat och välkomnande. Vilket det inte alltid gör på alla "lyxställen" om man inte är en silverräv.
Citera
2019-06-12, 01:30
Medlem
Nej, du blir nekad i entrén om du inte kan den hemliga koden. Självfallet kan beställa och betala samt dricka en öl, om du vill.
Citera
2019-06-12, 06:57
Medlem
Mat o dryck är otroligt överreklamerat man får inte vad man betalar för någonstans i hela Stockholm. öl 96 kr och lunch 135 sek. 30 sek kaffe det är ett SKÄMT när maten inte är ekologisk av kvalitet.
Citera
2019-06-12, 07:06
Medlem
Hotellbarer är underskattade. Klart man kan ta en öl på Grand. Jag satte mig på verandan på Charlton i Cannes under filmfestivalen och beställde 10 Vodka juice. Efter 20 min gick jag och kollade eftersom det tog lite tid. Baren hade 3 gubbar som färskpressade apelsiner. Priset ska vi inte tala om ha ha ha..
Citera
2019-06-12, 07:31
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tegin
Hotellbarer är underskattade. Klart man kan ta en öl på Grand. Jag satte mig på verandan på Charlton i Cannes under filmfestivalen och beställde 10 Vodka juice. Efter 20 min gick jag och kollade eftersom det tog lite tid. Baren hade 3 gubbar som färskpressade apelsiner. Priset ska vi inte tala om ha ha ha..
This

Alltid renare, godare barsnacks, trevlig personal o gäster.Rek varmt, finns allt som oftast även cigarr eller rökrum på lite finare ställen. Stadshotell i städer brukar vara bra. o ja, alla är välkomna med lommar i lädret
Senast redigerad av Bluebeast72 2019-06-12 kl. 07:45.
Citera
2019-06-12, 07:41
Citat:
Ursprungligen postat av Tegin
Det här, gott folk, är vad som britterna kallar humble bragging.
https://www.urbandictionary.com/defi...=Humble%20Brag

Ett mycket otrevligt personlighetsdrag. Faktum är att jag föredrar någon som öppet och oblygt skryter om sin stora kuk framför någon som gnäller över att alla byxor numera är så tajta i skrevet. Det är mer ärligt och mindre förkastligt.

I övrigt är hotellbarer bara det sämsta av två världar. Den ena världen, alltså supandet, kan man sköta på egen hand med därför avsedda nötter/cigarrer/underhållning. Detta till en bråkdel av priset. Den andra världen, dvs att slippa folk är också bättre skött genom att supa på den egna kammaren. Där slipper man garanterat folk. Att gå ut och betala utepriser för att få supa ifred är idiotiskt när en flaska brännvin hemma i hyrestvåans ungkarlskök till Melodiradions finska tangokavalkad är så mycket billigare och charmigare.
Citera
2019-06-12, 08:22
Medlem
Hotellbarer KAN vara mycket trevliga.
Har då och då snubblat in på ställen med enorma utbud av whisky, cognac och öl.
Då har det visat sig att bartenderna är proper, välutbildad och uttråkad.

En gång när detta inträffade började vi beställa klassisca coctails, och den mannen sken upp som en sol.
Och ja, bra cocktails gjorde han också.
Det var inte svårt att inse att han nästan aldrig fick visa prov på denna kompetens, om än mindre till förstående och tacksamma kunder.

Så i dem sofforna och fåtöljerna satt vi ett tag, avslappnat och trevligt.
Citera
2019-06-12, 09:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
This

Alltid renare, godare barsnacks, trevlig personal o gäster.Rek varmt, finns allt som oftast även cigarr eller rökrum på lite finare ställen. Stadshotell i städer brukar vara bra. o ja, alla är välkomna med lommar i lädret

Gillar vad du säger. Så är det. Det gottländska uttrycket är, du har pengar i lomman. Visby har en del bra hotell med helt ok hotelbarer.
Ett tips. Rulltrappan upp i Arlanda där lunchserveringen sker till många anställda finns en bar till höger. Inte hotellbar men djv ok med trevlig personal.
Citera
2019-06-12, 10:00
Medlem
Firewaias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av utred
Mat o dryck är otroligt överreklamerat man får inte vad man betalar för någonstans i hela Stockholm. öl 96 kr och lunch 135 sek. 30 sek kaffe det är ett SKÄMT när maten inte är ekologisk av kvalitet.
Varför trycka in ekologisk i det hela? Det är inte som att ekologisk = kvalitet?
Citera
2019-06-12, 10:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetsskygg
Det här, gott folk, är vad som britterna kallar humble bragging.
https://www.urbandictionary.com/defi...=Humble%20Brag

Ett mycket otrevligt personlighetsdrag. Faktum är att jag föredrar någon som öppet och oblygt skryter om sin stora kuk framför någon som gnäller över att alla byxor numera är så tajta i skrevet. Det är mer ärligt och mindre förkastligt.

I övrigt är hotellbarer bara det sämsta av två världar. Den ena världen, alltså supandet, kan man sköta på egen hand med därför avsedda nötter/cigarrer/underhållning. Detta till en bråkdel av priset. Den andra världen, dvs att slippa folk är också bättre skött genom att supa på den egna kammaren. Där slipper man garanterat folk. Att gå ut och betala utepriser för att få supa ifred är idiotiskt när en flaska brännvin hemma i hyrestvåans ungkarlskök till Melodiradions finska tangokavalkad är så mycket billigare och charmigare.

Ahhh, vad härligt med lite Svensk Jantelag. Ska vi mäta kuk så gör jag gärna det med dig. Jag känner även andra kommunister så jag är inte blyg. Vi kan piska varandra med finskt björkris i en helvetesvarm Sauna. Enligt mig har hotellbarer en charm. Jobbat lite inom näringen med och sett de gamla härdade servitriserna ta en hutt i alkorummet bakom spritkassan. Jag älskar bredd i livet, rik eller fattig. Hotellbarer har charm.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in