Citat:
Ursprungligen postat av
Tegin
Hotellbarer är underskattade. Klart man kan ta en öl på Grand. Jag satte mig på verandan på Charlton i Cannes under filmfestivalen och beställde 10 Vodka juice. Efter 20 min gick jag och kollade eftersom det tog lite tid. Baren hade 3 gubbar som färskpressade apelsiner. Priset ska vi inte tala om ha ha ha..
Det här, gott folk, är vad som britterna kallar
humble bragging.
https://www.urbandictionary.com/defi...=Humble%20Brag
Ett mycket otrevligt personlighetsdrag. Faktum är att jag föredrar någon som öppet och oblygt skryter om sin stora kuk framför någon som gnäller över att alla byxor numera är så tajta i skrevet. Det är mer ärligt och mindre förkastligt.
I övrigt är hotellbarer bara det sämsta av två världar. Den ena världen, alltså supandet, kan man sköta på egen hand med därför avsedda nötter/cigarrer/underhållning. Detta till en bråkdel av priset. Den andra världen, dvs att slippa folk är också bättre skött genom att supa på den egna kammaren. Där slipper man garanterat folk. Att gå ut och betala utepriser för att få supa ifred är idiotiskt när en flaska brännvin hemma i hyrestvåans ungkarlskök till Melodiradions finska tangokavalkad är så mycket billigare och charmigare.