2019-06-08, 13:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Nä och jag menade inte heller ordagrant. Jag menade mer i formen av en man som tänker att allting är kvinnans ansvar. En man som ser sig som nåt offer för allmänheten utan egen förmåga till att ta ansvar. En sådan säger jag nej tack till.
Sen skyller ni på kvinnorna för att unga killar är ensamma...fråga dem vad de vet om ansvar om de har blivit uppfostrade av såna som er. Sedan har ni svaret på varför de har svårt att hitta både sex eller förhållande.

Gobble gobble, tjatter tjatter.

Jag är alfa. Jag pratar inte ert språk.
Citera
2019-06-08, 23:22
Medlem
Trilskans avatar
Ja. Ni män är oftast fantastiska. Det är väldigt få män av er som är elaka, tror jag. Jag tror du är en fantastisk man egentligen. Men jag tror att du mestadels har träffat elaka kvinnor. Du behöver träffa någon som är snäll. Dom flesta kvinnor är det faktiskt. Men precis som jag, tror jag att du sökt dig till as. Om du vill veta hur jag själv bröt den onda cirkeln i mitt liv av farliga män, så berättar jag gärna det
Citera
2019-06-09, 08:01
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlausStein
Du har idag friheten att välja vem du väljer att ha sex med och skaffa barn med. Jag förstår allvarligt talat inte problemet. Men vad vet jag som lyckligt gift man.
Du vet mycket väl att jag inte har någon som helst rätt att bestämma vem jag skaffar barn med. Eller så är du verkligen lite tappad på huvudet som barn.

Försök fokusera lite. Både vem du riktar vad till, men också att du respekterar normala sociala umgängesregler. Om jag t.ex inte frågar dig, så behöver inte du svara. Det betyder inte att jag inte är intresserad av en diskussion. Jag är inte intresserad av en diskussion med just dig och där.

Du ställer dig inte mitt emellan två personer som diskuterar och kräver uppmärksamhet i riktiga livet, eller hur?
Citera
2019-06-09, 08:11
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Men-Snabb
Gobble gobble, tjatter tjatter.

Jag är alfa. Jag pratar inte ert språk.
Som ett barn går det fram och tillbaks. Det är hela tiden allt eller inget, kvinnor mot män.

Här försöker vi säga t.ex. att det finns ett statligt organiserat förtryck mot pojkar och män i Sverige som gör att pojkar halkar allt mer efter och bevisar detta, så kommer hon som kvinna in och påstår att "allt inte är kvinnans fel".

Vems fel är det annars? Det är ju ni som krävt att pojkar ska hållas tillbaka, så att ni kan klättra över dem till samhällets topp. Det är fortfarande ingen som vågat ifrågasätta utredningar som denna:
https://weburn.kb.se/metadata/030/SOU_8351030.htm

Se dig om!
Vart har alla bra män tagit vägen?
Du har bara korkskallar och självhatande "soyboys" att välja på.
Och troligen, om du vårdar ditt utseende det minsta, ett gäng betaorbiters i din "friend zone".

Männen checkar ut och vill inte längre ha med dig att göra. Du är inte värd besväret.
Jag övertygas dagligen av den allmänna diskussionen att detta är den enda rätta vägen, om man nu inte råkar ha en riktigt osannolik tur att hitta sin tjej redan som hyggligt ung, med utvecklade naturligt kvinnliga egenskaper som kan konsten att vårda ett ömsesidigt förhållande MER än att bejaka sin ständiga egotripp och strävan efter totalt världsherravälde för kvinnor.

Dessa sociopater och narcissister kostar samhället tiotals eller hundratals miljarder varje år.
Senast redigerad av Flickfotograf 2019-06-09 kl. 08:24.
Citera
2019-06-09, 08:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Flickfotograf
Som ett barn går det fram och tillbaks. Det är hela tiden allt eller inget, kvinnor mot män.

Här försöker vi säga t.ex. att det finns ett statligt organiserat förtryck mot pojkar och män i Sverige som gör att pojkar halkar allt mer efter och bevisar detta, så kommer hon som kvinna in och påstår att "allt inte är kvinnans fel".

Vems fel är det annars? Det är ju ni som krävt att pojkar ska hållas tillbaka, så att ni kan klättra över dem till samhällets topp. Det är fortfarande ingen som vågat ifrågasätta utredningar som denna:
https://weburn.kb.se/metadata/030/SOU_8351030.htm

Se dig om!
Vart har alla bra män tagit vägen?
Du har bara korkskallar och självhatande "soyboys" att välja på.
Och troligen, om du vårdar ditt utseende det minsta, ett gäng betaorbiters i din "friend zone".

Männen checkar ut och vill inte längre ha med dig att göra. Du är inte värd besväret.
Jag övertygas dagligen av den allmänna diskussionen att detta är den enda rätta vägen, om man nu inte råkar ha en riktigt osannolik tur att hitta sin tjej redan som hyggligt ung, med utvecklade naturligt kvinnliga egenskaper som kan konsten att vårda ett ömsesidigt förhållande MER än att bejaka sin ständiga egotripp och strävan efter totalt världsherravälde för kvinnor.

Dessa sociopater och narcissister kostar samhället tiotals eller hundratals miljarder varje år.

De har kostat Sverige dess undergång.. ..som är stundande. Tror t.o.m. de själva inser detta i skrivandets stund.

Dock, handen på hjärtat var det 'vi' (utflyttad sedan några år) som tappade bollen när vi tillät dem gå loss utan tyglar.

Kvinnor är fantastiska varelser (föda barn, simultankapacitet, smärttröskel) men det finns en ådra av desktrutivitet i dem. All den förmågan måste komma till ett pris helt enkelt.

Vi lät dem springa för fritt..
Senast redigerad av Stor-Men-Snabb 2019-06-09 kl. 08:45.
Citera
2019-06-10, 23:50
Medlem
Skogsvattes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Kvinnor äger samma gener som män som precis på samma sätt som män

Är detta kraften i den kvinnliga argumentationsförmågan? Du imponerar inte. Allt du lyckades vräka ur dig i ditt lilla utbrott är otvetydigt, objektivt, vetenskapligt och logiskt felaktigt. 70 år av jämlikhet på konstgjord andning har verkligen gjort er permahysteriska.

Citat:
- Kvinnor är också människor.

Som kristna har vi vetat det i 2000 år. Men som tredjevågsfeminist behöver du kanske upprepa följande mantra för din psykiska hälsas skull:

• Kvinnor är inte män.
  • Kvinnor är inte män.
  • Kvinnor är inte män.
  • Kvinnor är inte män.
  • Kvinnor är inte män.
  • Kvinnor är inte män.
Citera
2019-06-11, 00:29
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsvatte
Är detta kraften i den kvinnliga argumentationsförmågan? Du imponerar inte. Allt du lyckades vräka ur dig i ditt lilla utbrott är otvetydigt, objektivt, vetenskapligt och logiskt felaktigt. 70 år av jämlikhet på konstgjord andning har verkligen gjort er permahysteriska.

Som kristna har vi vetat det i 2000 år. Men som tredjevågsfeminist behöver du kanske upprepa följande mantra för din psykiska hälsas skull:
  • Kvinnor är inte män.
  • Kvinnor är inte män.
  • Kvinnor är inte män.
  • Kvinnor är inte män.
  • Kvinnor är inte män.
  • Kvinnor är inte män.

Och ändå är det inte Merapi som bränt tusentals människor levande på bål för....... trolldom. Eller våldtagit tusentals småpojkar och småflickor för, ja du vet, celibat och helighet och sånt. Svårt det där med skenhelighet och godtycklighet eller hur?

Kristna borde verkligen behandla sina medmänniskor lite bättre och inte bara sina egna utan även dem de ser ner på. Försöka ifrågasätta sin grandiosa självbild emellanåt.
Citera
2019-06-11, 00:42
Medlem
Swe1227s avatar
Kvinnor är det bästa som finns och svenska tjejer är det vackraste på jorden. Men om de har sexuella relationer med invandrade folk kan dom nog räkna med att dom rakas av håret och får gå upp och ner för gatan. Precis som i Frankrike.
Citera
2019-06-11, 22:26
Medlem
Citat:
Detta var ett otroligt dumt inlägg, även för att vara dig Lilla Skrot.
Givetvis har varje människa ansvar för sig själv. Jag vet inte hur tusan du är uppfostrad eller vilka offerkoftor du klätt dig i under livets gång, men det är aldrig för sent att lära sig.
Ska jag skicka dig på uppfostringsläger hos mina föräldrar ett år? De har tid med en vuxen bebis nu, till hösten är de pensionärer båda två.
Vilka andra områden i livet anser du att den utan makt ska ta ansvar? Nämn 2.

Jag kan ge dina föräldrar lite smisk på stjärten, för att ha misslyckats så kapitalt med uppfostran av deras dotter. Ska vi säga så?
Citera
2019-06-11, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Och ändå är det inte Merapi som bränt tusentals människor levande på bål för....... trolldom. Eller våldtagit tusentals småpojkar och småflickor för, ja du vet, celibat och helighet och sånt. Svårt det där med skenhelighet och godtycklighet eller hur?

Kristna borde verkligen behandla sina medmänniskor lite bättre och inte bara sina egna utan även dem de ser ner på. Försöka ifrågasätta sin grandiosa självbild emellanåt.
Kvinnor var högst delaktiga i häxprocesserna, nazismen, kommunismen, rasismen etc. Idag finner man fler kvinnliga sexualförbrytare. Ni är inte goda, det är en lögn.

Ja, den här tråden visar ju med all tydlighet varför svenska män bör välja bort dessa infantila vrak till svenska kvinnor. Så här beter sig inte andra kvinnokulturer.
Citera
2019-06-11, 23:27
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillskrot
Kvinnor var högst delaktiga i häxprocesserna, nazismen, kommunismen, rasismen etc. Idag finner man fler kvinnliga sexualförbrytare. Ni är inte goda, det är en lögn.

Ja, den här tråden visar ju med all tydlighet varför svenska män bör välja bort dessa infantila vrak till svenska kvinnor. Så här beter sig inte andra kvinnokulturer.

Hela ditt första stycke kan du se till att belägga med källor. Just nu förefaller det hela bara som ett desperat sökande efter någonting att slå med.
Citera
2019-06-11, 23:31
Medlem
Citat:
Hela ditt första stycke kan du se till att belägga med källor. Just nu förefaller det hela bara som ett desperat sökande efter någonting att slå med.
Nej jag orkar inte med att länka till 10000-tals källor som hör till allmänbildningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in