2019-06-10, 01:36
Medlem
Generalanderssons avatar
Ska verkligen bli intressant att se hur det går för Man Utd och deras överskattade tränare nästa säsong.. tror nog att de nostalgiälskade United fansen snart inser vilken kass tränare Solskjaer är.
Citera
2019-06-10, 07:12
Medlem
Vanstertrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Ska verkligen bli intressant att se hur det går för Man Utd och deras överskattade tränare nästa säsong.. tror nog att de nostalgiälskade United fansen snart inser vilken kass tränare Solskjaer är.

Det har dom flesta redan börjat göra om man läser runt på lite olika forum. Är väl bara Scrip som försvarar honom in i döden
Citera
2019-06-10, 08:10
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson

Citat:
Ursprungligen postat av Vanstertrollet
Det har dom flesta redan börjat göra om man läser runt på lite olika forum. Är väl bara Scrip som försvarar honom in i döden

Det som händer just nu i United är ett resultat av ett flertal usla beslut en nivå ovanför managern. Solskjaer har ärvt ganska dåliga förutsättningar för att göra klubben till en europeisk jätte igen. Om han sparkas i november-december - vilket jag tror - kommer det åtminstone i min bok inte vara enbart hans fel.

Listan på stora misstag Uniteds ledning gjort efter SAF lämnade kan göras lång. Här står några listade:

https://talksport.com/football/538844/manchester-united-sir-alex-ferguson/

Lätt att vara efterklok men Alexis-soppan är verkligen en cancer. Inte nog med att lagets bäst betalde spelare inte ens platsar i elvan, han har dessutom tre år kvar på kontraktet och det finns inte en klubb i världen som är villig att ta den lönen ens om de får honom gratis. Och då har ändå hans lön slashats med 25% efter att United missade CL (gäller hela truppen).

Sen är det så mycket annat.

Fellaini som värvades som nödlösning och kostade 4-5 miljoner pund mer än tänkt då United var för sega på att utnyttja hans release clause. Fel spelare för United med fel egenskaper, som ändå blev kvar i klubben läääänge.

Spelare som värvas lyfter inte - de stagnerar. Pogba, Bailly, Martial, Lukaku, Matic, Fred - alla såg ut att kunna fylla en roll hos United men ingen av dem har utvecklats i rätt riktning av olika skäl. Bailly såg ut som en world beater i början då han var snabb, stark, kompromisslös. Luke Shaw (har visserligen tagit steg i rätt riktning) skulle vara Englands lösning på vänsterbacken i 15 år när han värvades, didn't work out pga skador och fitness issues. Frågetecknet kring Lukaku (och Fellaini) var ifall de skulle klara av att spela i toppklubbar och svaret så här långt är: nej, de funkar bättre i sämre lag.

Smalling, Jones, Young och Valencia är spelare som borde som bäst vara truppspelare i United men alla är kvar fast ingen av dem håller någon högre klass. (Valencia var iofs riktigt bra som högerback ett tag). Att de fått göra comeback och ha viktiga roller under föregående säsong är framför allt ett underbetyg till Uniteds transferpolicy, då alla borde slussats ut för länge sen.

Tycker United tog rätt beslut som försökte ersätta SAF med en långsiktig lösning i Moyes. Didn't work out och det må väl vara hänt, men tränar-rekryteringarna efter det har varit nattsvarta. Mourinho var ett desperat beslut av en desperat klubb som ville ta en genväg tillbaka till titlarna, trots att man visste att Mourinho alltid lämnar kaoz bakom sig och förstör allt inifrån när det börjar gå dåligt + att Mourinhos fotbollsmördar-filosofi står i stark kontrast med Uniteds offensiva självbild.

Det besvärliga för United och Solskjaer nu är att han redan haft den svacka alla tränare tillåts ha nu. Nu måste det börja gå uppåt, en inledning på säsongen som avslutet i år och han kommer åka ganska snabbt tror jag. Och då står man där på ruta ett igen, ny manager som vill sätta sitt avtryck men som inte kan göra det förrän han fått 1-2 transferfönster på sig och ännu en förlorad säsong med en sjätteplats, frustrerade fans och uppgivna spelare.

EL-ryggsäcken kommer troligen väga tungt kommande år med. Spelarna från toppligorna pallar knappt motivera sig för att möta random östeuropeiskt lag borta, men för hemmaspelarna är det deras livs match och motivation gör livet jobbigt för klass som bekant.

Jag är inte alls avundsjuk på den situation man befinner sig i. Men jag tycker väldigt lite av det som är fel i United idag är Oles fel, han har en tung uppförsbacke att cykla dem igenom.
Citera
2019-06-10, 08:42
Medlem
Özils kräftgång den här säsongen har renderat i diverse rykten om en förestående försäljning, och nu i dagarna har han alltså Erdogan som sin best man på sitt bröllop och därmed känns en flytt till Turkiet mer och mer överhängande.

Och jag kan nu personligen tycka det vore skönt om ligan blev av med en så omdömeslös person.
Citera
2019-06-10, 09:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Hur ser gunners-fansen på Özils relativt nära relation till Erdogan? Erdogan var inte bara bjuden på Özils bröllop utan någon form av best man också.

Turkiets syn på yttrandefrihet är inte den bästa:
https://en.wikipedia.org/wiki/Censorship_in_Turkey

Vore det min klubb skulle jag kräva att aset försvann. Förstår att många inte gärna blandar fotboll och politik, men en spelare som aktivt stödjer och låter sig utnyttjas av en typ diktator som fängslar kritiker, det är fan inte ok.

(Ja, jag vet att spelare i LFC också visat prov på tveksamt omdöme. Brassarna som stött Bolsonaro, Salah som låtit Tjetjeniens diktator utnyttja honom - vilket jag kritiserat Salah starkt för i tråden)
Ditt inlägg förvirrar mig. Är du för eller emot yttrandefrihet?
Citera
2019-06-10, 09:37
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mushymushy
Özils kräftgång den här säsongen har renderat i diverse rykten om en förestående försäljning, och nu i dagarna har han alltså Erdogan som sin best man på sitt bröllop och därmed känns en flytt till Turkiet mer och mer överhängande.

Och jag kan nu personligen tycka det vore skönt om ligan blev av med en så omdömeslös person.

Tror Özil hamnar i samma kategori som Bale/Alexis. Ingen vill pröjsa det de får i lönekuvertet idag ens om de kommer gratis.

Citat:
Ursprungligen postat av Egon.Ramasotti
Ditt inlägg förvirrar mig. Är du för eller emot yttrandefrihet?

För.
Citera
2019-06-10, 15:17
Avslutad
Citat:
Hur ser gunners-fansen på Özils relativt nära relation till Erdogan? Erdogan var inte bara bjuden på Özils bröllop utan någon form av best man också.

Turkiets syn på yttrandefrihet är inte den bästa:
https://en.wikipedia.org/wiki/Censorship_in_Turkey

Vore det min klubb skulle jag kräva att aset försvann. Förstår att många inte gärna blandar fotboll och politik, men en spelare som aktivt stödjer och låter sig utnyttjas av en typ diktator som fängslar kritiker, det är fan inte ok.

(Ja, jag vet att spelare i LFC också visat prov på tveksamt omdöme. Brassarna som stött Bolsonaro, Salah som låtit Tjetjeniens diktator utnyttja honom - vilket jag kritiserat Salah starkt för i tråden)

Hur ser du på att Fotbolls VM hölls i Ryssland? En diktatur som just nu annekterar sitt grannland. Där det finns inga demokratiska rättigheter och där motståndare mot makten antingen dödas eller fängslas. Lite som Turkiet va? Förutom att Ryssland är tusen gånger värre. Stats sponsrad dopning m.m.

Hur ser du på att City ägs av en familj som inte bryr sig om mänskliga rättigheter. Där gästarbetare behandlas som skit?

Jag förstår din kritik mot Özil, men i en falsk och väldigt äcklig fotbollsvärld får han oförtjänt mycket kritik. Conor Macgregor postade bild med Putin och jag har fan inte hört ett pip från folk. Erdogan är inte skit bättre än Putin och andra diktatorer men listan är lång på fotbollsrelaterade skandaler.

Sen så har en bra sidor med. Som att betala 1000 livsavgörande ingrepp. Mer än majoriteten av fotbollspelare någonsin kommer göra.

Citat:
It may be their big day, but Mesut Ozil and his wife to-be Amine Gulse will mark their wedding with a gesture to help children around the world.

The couple, who tie the knot on Friday, are paying for 1,000 children to have life-changing surgery.

Ozil has chosen to forego receiving traditional gifts and asked guests to donate to a charity which funds operations for children in developing countries who suffer from burns, club feet and cleft lip and palate.

In 2014, the Arsenal midfielder, 30, donated his 2014 World Cup winnings - a estimated £240,000 - to pay for 23 Brazilian children to have surgery.

"Many fans have asked me, my close relatives and friends about our wishes for tomorrow's wedding," the former Germany international wrote in a social media post.

"As a professional footballer I am in a fortunate and privileged position. However, I invite everyone who is willing and able to help to support a very special project close to both of our hearts.

"Amine and I will bear the expenses for surgeries of 1,000 children in need."
Senast redigerad av brigade 2019-06-10 kl. 15:27.
Citera
2019-06-10, 15:44
Avstängd
Halloween2s avatar
''Snackas'' om Mou till Newcastle nu när man får en suggar daddy. Inte många som verkar glada över det och förstår dom, raffa har gjort det bra och mou är en föredetting.
Citera
2019-06-10, 18:01
Medlem
Citat:
För.
Varför vill du då att spelare som stödjer Erdogan, Bolsonaro med mera ska tvingas bort från sina klubbar?
Citera
2019-06-10, 20:05
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Citat:
Varför vill du då att spelare som stödjer Erdogan, Bolsonaro med mera ska tvingas bort från sina klubbar?

För han är en svennemall. Han tycker de svensk media vill att han ska tycka.
Citera
2019-06-11, 05:02
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brigade
Hur ser du på att Fotbolls VM hölls i Ryssland? En diktatur som just nu annekterar sitt grannland. Där det finns inga demokratiska rättigheter och där motståndare mot makten antingen dödas eller fängslas. Lite som Turkiet va? Förutom att Ryssland är tusen gånger värre. Stats sponsrad dopning m.m.

Hur ser du på att City ägs av en familj som inte bryr sig om mänskliga rättigheter. Där gästarbetare behandlas som skit?

Jag förstår din kritik mot Özil, men i en falsk och väldigt äcklig fotbollsvärld får han oförtjänt mycket kritik. Conor Macgregor postade bild med Putin och jag har fan inte hört ett pip från folk. Erdogan är inte skit bättre än Putin och andra diktatorer men listan är lång på fotbollsrelaterade skandaler.

Sen så har en bra sidor med. Som att betala 1000 livsavgörande ingrepp. Mer än majoriteten av fotbollspelare någonsin kommer göra.

VM i Ryssland - mot bakgrund av t.ex. Icarus, annekteringen av Krim, nedskjutningen av nederländska planet, m.m. - var en skymf. Att Robbie Williams sålde sig - en skam. Att Putin bjöd in Blatter till hedersläktaren för att visa världen fingret - pissigt beteende. Citys ägare, VM i Qatar, EL-finalen i Baku, med mera. Allt visar att folk vill bara käka korven, de skiter i hur den görs. Stort manöverutrymme för pamparna att ge sig själva generösa löner + mutor på sidan om och pissa på anständighet och mänskliga rättigheter.

Citat:

Spelare som aktivt visar stöd för diktaturer som begår övergrepp på mänskliga rättigheter är inte välkomna i den klubb jag stödjer. Gränsen går vid diktaturkramande och passivt stöd till förföljelse, tortyr, mord och annan skit som förekommer i världens rövhål till länder.

Özil har visat prov på synnerligen uselt omdöme eller en häpnadsväckande ignorans, hade jag supportat Arsenal hade jag inte velat ha honom i min klubb. Ut. Bort. Försvinn.

Sen skrev jag aldrig att brassarna som supportat Bolsonaro ska tvingas bort, det är din tolkning.
Citera
2019-06-11, 13:37
Medlem
used66s avatar
ser här att folk, i vanlig ordning, lipar över "mänskliga rättigheter". följer ni ett fotbollslag eller vill ni förändra världen? arsenal fans gnäller över att city har arabiska ägare. döljer rasismen genom att prata om "oljecash", när det handlar om ren rasism.

vad heter arsenals arena? fick arsenal "arab-pengar" för arena namnet? arsenal låter sig sponsras av Rwanda...snacka om hög moral.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in