2019-06-04, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uffeoboy
Hur blir det med Pulisic, kan han gå till chelsea om dom är transferbannade, han kan ju inte bli klar förrän 1 juli?
Han värvades i Januari innan transferbanet så det blir inga problem alls.
Citera
2019-06-04, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mushymushy
Noterar för övrigt att Aston Villa nu har 14 kontrakterade a-lagsspelare i sin trupp, varav 3 (!) är målvakter.

Det kommer alltså behöva plöjas ner åtskilliga miljoner pund i den där truppen, och vi såg hur svårt det är att i princip skapa en mer eller mindrehelt ny startelva som nykomling över bara en sommar - oavsett hur tunga investeringarna är(Fulham).
Jag hoppas personligen att Aston Villa värvar smart och långsiktigt. De har släppt en stor mängd spelare så nu gäller det att ersätta klokt.
Är glad att klubben är tillbaka i Premier League och vill se dem hålla sig kvar. Första prioritet borde vara att (om möjligt) knyta till sig några av de spelare som varit på lån och gjort det bra - Mings, El Ghazi och Abraham. Abraham minst trolig av dessa, kanske.
Grealish verkar för övrigt stanna, vilket är oerhört viktigt för klubben.

Ett namn som borde vara högintressant är Gary Cahill. Lämnade Chelsea i dagarna och har uttryckt att han vill stanna i Premier League. Kopplingen till John Terry samt att han spelat i laget som ung talar för detta men jag har inte sett några rykten. Sen hur bra han är nuförtiden har jag ingen aning om då han knappt spelat under Sarri. Väldigt rutinerad och skulle i så fall komma på fri transfer. Tror inte detta är omöjligt.

Neil Etheridge har ryktats in senaste dagarna men Cardiff ska ha nobbat ett bud på £8m. Tror att några smarta värvningar från Championships övre skikt varvat med rutin är vägen att gå. Kanske kan man locka några spelare även från mindre klubbar i Premier League? Att göra som Fulham är dödsdömt.
Senast redigerad av radiopanna 2019-06-04 kl. 15:11.
Citera
2019-06-04, 16:07
Medlem
EnLitenFryss avatar
Liverpool kommer alltså vara med i 7 turneringar kommande säsong?

PL + ligacup + FA-cup
Community Shield
Champions League
Uefa Super Cup
World Club Cup

I Community Shield och Uefa Super cup går man direkt in i finalen, i world club cup i semifinalen. Rätt mycket Kalle Anka över dem... men enligt Pep räknas ju allt, så Liverpool kan med rätt lite ansträngning vinna 3 titlar kommande säsong
Citera
2019-06-06, 09:55
Medlem
gato12s avatar
Åkej, jag försöker igen...

Hur kommer Chelsea stå sig med toppforwards nästa säsong? Giroud? Sen då? Man har ju transferförbud.
Citera
2019-06-06, 10:12
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12

Hur kommer Chelsea stå sig med toppforwards nästa säsong? Giroud? Sen då? Man har ju transferförbud.
Giroud och tammy abraham gissar jag på. Man får nog nöja sig med det. Vilket jag hade tyckte vara spännande då jag ändå tror abraham kan bli något. Måste bara ge honom chansen. Annars är väl ändå giroud ett hyfsat rutinerat och bra alternativ, kanske inte för lag som ska slåss om titeln men väl en CL plats. Sen finns ju även bat och higuain som alternativ men känns inte troligt. Bat känns som ett avslutat kapitel i chelsea och säljs nog. Higuain lär knappast stanna om nu sarri får gå som allt pekar mot.
Citera
2019-06-08, 08:26
Medlem
EnLitenFryss avatar
Alltså. Champions of Europe. Får påminna mig själv om det ibland. Laget som ”nyss” slutade 6-8 i PL, köpte spelare som Konchesky och Poulsen, har transformerats till en av Europas tre bästa klubbar. Ingen kan säga att titeln är oförtjänt eller tur. Liverpool har varit bästa laget i Europa i år och spöat mästarna från Frankrike, Tyskland, Spanien och Portugal på sin väg till mästartiteln.

Även om jag hoppas detta är inledningen på en ny storhetsperiod där titlarna kommer i strid ström så säger jag igen till övriga LFC-fans: passa på att njuta. Kolla höjdpunkterna igen och igen. Segerparaden. Ta in varje ögonblick. Om ett år kan det vara misär, njut medan det går.
Citera
2019-06-08, 09:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gato12

Man har inget transferförbud utan registreringsförbud, kan fortfarande värva spelare och således lägga fällben för konkurrenterna, kan också vara attraktivare för en säljande klubb att få behålla sina guldklimpar ett år extra i.o.m. att Chelsea inte kan regga spelarna.

Senast jag läste så har, eller åtminstone ska, Chelsea gå till CAS och försöka få förbudet hävt; att det blir hävt låter osannolikt, dock är det inte omöjligt att man får det uppskjutet ett fönster eller en säsong.

Man borde ju nästan återkalla Morata, även om jag mer hade föredragit att se Tammy Abraham och kanske t.o.m. Batshuayi, fortsätta med Higuain hade också varit ett alternativ, möjligt att han mår bättre av Hazards avsked.
Kan ju köra med allihop och de som varit sämst under första halvan lånas ut.
Citera
2019-06-08, 11:29
Medlem
EnLitenFryss avatar
Hur ser gunners-fansen på Özils relativt nära relation till Erdogan? Erdogan var inte bara bjuden på Özils bröllop utan någon form av best man också.

Turkiets syn på yttrandefrihet är inte den bästa:
https://en.wikipedia.org/wiki/Censorship_in_Turkey

Vore det min klubb skulle jag kräva att aset försvann. Förstår att många inte gärna blandar fotboll och politik, men en spelare som aktivt stödjer och låter sig utnyttjas av en typ diktator som fängslar kritiker, det är fan inte ok.

(Ja, jag vet att spelare i LFC också visat prov på tveksamt omdöme. Brassarna som stött Bolsonaro, Salah som låtit Tjetjeniens diktator utnyttja honom - vilket jag kritiserat Salah starkt för i tråden)
Citera
2019-06-08, 15:48
Avstängd
Halloween2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Hur ser gunners-fansen på Özils relativt nära relation till Erdogan? Erdogan var inte bara bjuden på Özils bröllop utan någon form av best man också.

Turkiets syn på yttrandefrihet är inte den bästa:
https://en.wikipedia.org/wiki/Censorship_in_Turkey

Vore det min klubb skulle jag kräva att aset försvann. Förstår att många inte gärna blandar fotboll och politik, men en spelare som aktivt stödjer och låter sig utnyttjas av en typ diktator som fängslar kritiker, det är fan inte ok.

(Ja, jag vet att spelare i LFC också visat prov på tveksamt omdöme. Brassarna som stött Bolsonaro, Salah som låtit Tjetjeniens diktator utnyttja honom - vilket jag kritiserat Salah starkt för i tråden)

Inget arsenal fan men lite mixade känslor. Först bryr jag mig inte, men det ger klubben en ful bild. Tänk vilket liv det hade vart om det varit Trump tex. Nu är turken värre dock.

Tyskarna sa i alla fall till förra året när Gundogan och özil fotades med honom.

Özil borde säljas ändå säljas ovs vad han pysslar med. Aldrig visat hjärta för klubben och spenderar mer tid med att skriva muslim grejer på sina sociala medier.
Citera
2019-06-08, 16:28
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halloween2
Inget arsenal fan men lite mixade känslor. Först bryr jag mig inte, men det ger klubben en ful bild. Tänk vilket liv det hade vart om det varit Trump tex. Nu är turken värre dock.

Tyskarna sa i alla fall till förra året när Gundogan och özil fotades med honom.

Özil borde säljas ändå säljas ovs vad han pysslar med. Aldrig visat hjärta för klubben och spenderar mer tid med att skriva muslim grejer på sina sociala medier.
Otroligt överskattad som spelare med. Har alltid varit. Han har aldrig kunnat lyfta ett lag..eller göra skillnad, som man kan förvänta sig av spelare i hans position. Han fungerar bara i ett redan väloljat maskineri.
Citera
2019-06-08, 17:00
Avstängd
Halloween2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Otroligt överskattad som spelare med. Har alltid varit. Han har aldrig kunnat lyfta ett lag..eller göra skillnad, som man kan förvänta sig av spelare i hans position. Han fungerar bara i ett redan väloljat maskineri.

Japp! Gjorde väl en bra första säsong med arsenal. Många assists i alla fall men efter det, herregud vad osynlig han är i 80% av matcherna
Citera
2019-06-08, 17:10
Medlem
Vanstertrollets avatar
Ja, man kan kräva betydligt mer av Özil och jag är för en försäljning i sommar om man kan få ett bra bud. Men tittar man på statistiken är han ändå år efter år i topp över skapade chanser.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in